Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 67:sta
  1. #31
    * Tukholman tietullit: ei koske ulkomaalaisessa rekisterissä olevia (eilen sanoivat niin uutisissa)
    * Saksa: ei maksuja
    * Sveitsi: en ole varma. mutta ei näkynyt mitään lappusia, kun pari viikkoa sitten siellä ajeltiin
    * Itävalta: tarra, lyhin aika 10 vrk, maksaa jotain alle 5 EUR, myydään raja-asemilla
    * Italia: käytön mukaan (lappu luukulta mennessä, maksu ulos tullessa matkan mukaan)
    * Ranska: käytön mukaan; joko lappumenetelmä tai maksuposteja noin 40-50 km välein osuudesta riippuen.
    Katso niissä, ettet mene autokaistalle, jossa maksetaan kolkoilla, mopo pääsee halvemmalla, kun maksaa luukulla *

    Vielä tuohon alkuperäiseen juttuun, eli reititykseesi: tulimme viikko sitten kolmen viikon turneelta, joka lyhykäisyydessään kulki reittiä Helsinki - Tukholma - Trellebrog - Munchen - Garmisch - Timmelsjoch - Velturno - kierros Dolomiiteilla (mm. Falzarego, Pordoi, Sella) - Bolzano - Passo Stelvio - Bormio - Pisogne - Como - Savonna - Nizza - Cannes - Avignon - Valence - Grenoble - Geneve - Sveitsin eteläiset osat - Luzern - Feldkirch - Munchen - Regensburg - Hof - Dresden - Berlin - Rostock - Trelleborg - Tukholma - Helsinki.

    Ajomatkaa tuli noin 6000 km ja rapiat päälle. Vaimo matkusti lentämällä Helsinki-Munchen-Helsinki ettei perse turhaan puutunut. Kaksi päivää huilattiin ilman ajoa, muutoin 150-500 km päivämatkat kaksistaan, minä yksin sitten pitkät vedot eli Ruotsin läpi ja Saksa ylös-alas.
    Oli ihan toimiva kokonaisuus, ei liikaa rasittanut, mitä nyt ne +32 C helteet Rivieralla ja sen jälkeenkin *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  2. #32
    Lainaa (kawajack @ Elo. 03 2007,22:31) kirjoitti
    * Tukholman tietullit: ei koske ulkomaalaisessa rekisterissä olevia (eilen sanoivat niin uutisissa)
    * Saksa: ei maksuja
    * Sveitsi: en ole varma. mutta ei näkynyt mitään lappusia, kun pari viikkoa sitten siellä ajeltiin
    * Itävalta: tarra, lyhin aika 10 vrk, maksaa jotain alle 5 EUR, myydään raja-asemilla
    * Italia: käytön mukaan (lappu luukulta mennessä, maksu ulos tullessa matkan mukaan)
    * Ranska: käytön mukaan; joko lappumenetelmä tai maksuposteja noin 40-50 km välein osuudesta riippuen.
    Katso niissä, ettet mene autokaistalle, jossa maksetaan kolkoilla, mopo pääsee halvemmalla, kun maksaa luukulla *

    Vielä tuohon alkuperäiseen juttuun, eli reititykseesi: tulimme viikko sitten kolmen viikon turneelta, joka lyhykäisyydessään kulki reittiä Helsinki - Tukholma - Trellebrog - Munchen - Garmisch - Timmelsjoch - Velturno - kierros Dolomiiteilla (mm. Falzarego, Pordoi, Sella) - Bolzano - Passo Stelvio - Bormio - Pisogne - Como - Savonna - Nizza - Cannes - Avignon - Valence - Grenoble - Geneve - Sveitsin eteläiset osat - Luzern - Feldkirch - Munchen - Regensburg - Hof - Dresden - Berlin - Rostock - Trelleborg - Tukholma - Helsinki.

    Ajomatkaa tuli noin 6000 km ja rapiat päälle. Vaimo matkusti lentämällä Helsinki-Munchen-Helsinki ettei perse turhaan puutunut. Kaksi päivää huilattiin ilman ajoa, muutoin 150-500 km päivämatkat kaksistaan, minä yksin sitten pitkät vedot eli Ruotsin läpi ja Saksa ylös-alas.
    Oli ihan toimiva kokonaisuus, ei liikaa rasittanut, mitä nyt ne +32 C helteet Rivieralla ja sen jälkeenkin *
    Kiittää (jälleen kerran)


    Joko olet reissutarinan kasannut?
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  3. #33
    Lainaa (MikaL @ Elo. 03 2007,21:37) kirjoitti
    (...)
    Sveitsi:
    - pitikö olla joku tiketti joita sai ostettua jostain?
    (...)
    Sveitsissä tarvitaan Vignette eli maksutarra Autobahneilla ja Autostrasseilla. Tarra maksaa 40 CHF ja sen voi ostaa rajalta, Sveitsin posteista, huoltoasemilta ja Suomessa sitä voi kysellä ymmärtääkseni Autoliitosta.

    Eri asia sitten on, kannattaako Sveitsin hienojen pikkuteiden asemesta paahtaa moottoriteitä...

    Alla pari saksankielistä linkkiä aiheesta.
    Tietullit
    Autobahnvignette
    Vignette
    Vignette#2
    EDIT: Kirjoitusvirhe



    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  4. #34
    No huh! Hyvä ettei jääty kiinni laputta ajamisesta! *

    Kiitos korjauksesta. Ei tosiaan paikanpäällä mitään infoa tien ohessa näkynyt, toisin kuin Itävallassa, jossa joka rajanylityksessä oli isot kyltit, että moottoritiellä tarvitaan tarra.
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  5. #35
    Ilmoittelkaa sitten kun ehditte Monaco-Nizza-St Tropez alueelle niin voi käydä kahvit hörppimässä jossain ettei takapuoli puudu liikaa...

    Hotellejakin tiedän ehkä jonkun... Halpoja ja hyviäkö ollaan hakemassa vai onko tyylillä myös väliä?

    Ja jos se sattuu reitin varrelle niin siellä Bodenseella Lindau nimisessä pikku kaupungissa on hyvä nukkua yksi yö kuten joku muu taisi jo mainita.
  6. #36
    Siis jollei edellisestä käynyt ilmi niin asun itse alueella...
  7. #37
    Lainaa (Raoul @ Elo. 09 2007,18:26) kirjoitti
    Siis jollei edellisestä käynyt ilmi niin asun itse alueella... *
    Sulta varmaan löytyy tietoa alueen Wlan tarjonnasta...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  8. #38
    En ihan kaikkia viestejä lukenu mutta viime kesänä suurinpiirtein samanlaisen reissun tehneenä voin sanoo että 2vk on lyhyt aika, meillä meni 13pv. Tampere-Helsinki-Tukholma-Odense-Hannover-Salzburg-Lienz-Garda-sitmuistipätkii-Travemünde-Malmö-Tukholma-Turku-Tampere.
    Kilsoja 6500 noin about.

    Menomatkalla autobaanaa niin kovaa ku vanha 600F jakso painaa ja tulomatka pikkuteitä. Garda ei säväyttäny, osittain kyllä kaikkien juttujenkin takia mitä siellä tapahtu.. Mutta jotenkin turhan turistirysä mun makuun.

    Grossglockner aivan mahtava, suosittelen lämpimästä käymään sen kautta. Upeita maisemia, ja korkeessa ilmassa joutu äffällä ykkösellä luistattaan kytkintä et pääsi mäkiä ylös.. .

    Ens kerralla laivalla suoraan Saksaan, Ruotsi aivan liian puuduttava vaikka täysiä sielläkin painettiin.. Yhtäkään tietulli lippua/ym en ostanu ja hotellit ym gasthaussit etittiin aina paikanpäältä ilman ennakkosuunnitelmia. Aina löyty joku, Saksassa varsinkin oli joka nurkassa gasthaussi.

    Maita tuli käytyä, Ruotsi, Tanska, Saksa, Itävalta (henk. koht.suosikki), Italia, Sveitsi. Jos ois ollu aikaa oltais poikettu tulomatkalla Tsekeissä mutta tarvi keretä viä Berliiniin futisfiiliksiin ja laivalle Ruotsiin.

    Kartta kirjaan piirsin mustekynällä aina tarkan reitin mitä oltiin tultu edellisestä yöpaikasta. Oli kiva kattella jälkeenpäin et kuinka kaukana sitä oikeesti olikaan.. Eka reissu ikinä mopolla ulkomaille ja aika nappiin meni.. Mitä nyt muutamia pikku "kommelluksia" lukuunottamatta.. Ruotsin 15min. pitkää sadekuuroa lukuunottamatta ei satanut kertaakaan koko reissun aikana.

    Siinäpä nyt jotain reitti/matka ehdotusta ja omia kokemuksia...
  9. #39
    mulla oli suunitelmissa ajaa tänä kesänä ruotsin kautta Italiaan Riminille ja takaisin, 6000km kahdessa viikossa. Harjoittelin maratonia keväällä parilla 2500km/3pv matkalla. Lopputuloksena päättelin että toi olis liian rankka reissu, liikaa pelkkiä tylsiä siirtymäosuuksia. Tein matkan sen sijaan autolla kaverin kanssa Via Baltican ja Puolan läpi, mutta se on taas toinen juttu.... Näistä kokemuksista kuitenkin viisastuneena: Jos haluat 'nauttia lomasta' siten kuin ihmiset yleensä, eikä lomanviettosi ainoa intressi ole rautaperseajo, niin älä missään nimessä aja mitään reittiä Suomesta alkaen etelään, kun vain kaksi viikkoa aikaa. Ota ainakin se lautta saksaan ja siirry seuraavat 700km etelään Saksan autobahnia. Näin siirtymäosuus ei vie vielä voimia eikä niin paljon aikaakaan. Jää sitten paukkuja ja aikaa nauttia kivemmistä pätkistä Alpeilla ja siitä eteenpäin.

    Moottoritieajo Itävalta-Italia välillä oli jännittävintä mitä olen kokenut, 'moottoritiet' uskomattoman mutkaisia. Pyörällä varmaan kivaa. Italiassa mentiin viivasuoraa rataa satoja kilometrejä. Ei sen kivempaa kuin Saksan autobahn. Nopeudet tosin oli Itävallassa ja Italiassa kuten Saksassakin.

    Keskikesän helleaalto teki olemisen täysin sietämättömäksi, ostin prätkämatkaa varten erikseen 'kesävaatteet' mutta kyllä oli utopiaa että olisin pystynyt niissäkään ajamaan kun tien päällä +45. Uimarantavaatteissa ajaminen ainoa vaihtoehto, kunhan ei aivojen valkuainen jähmety kypärän sisällä.

    Summa Summarum: Lento ja pyörän vuokraaminen on todella viksu vaihtoehto jos aikaa rajoitetusti.
    Senior Highway Bomber

    Ride Loud - Ride Proud

    Kawasaki z750s -05
  10. #40
    Se on tämä "loma suhteessa ajaminen" aina vähän keskustelua aiheuttava; viime kesänä veimme useampiakin 700 ja 800 km päiviä pisimmäin mennessä yli 1100 km eikä se tuottanut meille minkäänlaisia ongelmia loma-asettelussa eikä se kovin rankalta tuntunut - eniten meitä rasitti vapaan hotellin etsiminen mihin meni suhteettomasti aikaa, ei niitä ainakaan tuolla ranskassa joka nurkalla vapaana ollut. Ne päivät kun hotelli varattiin etukäteen olivatkin paljon helpompia.

    Reitin tavoite on tuo 2 viikkoa huristella tuon suunnitelman mukaan, jos näyttää eka päivänä ettei jaksa niin vaihdetaan suunnitelmaa - sitähän se loma on että voi tehdä justiin niinkus haluaa. Saattaa kelikin tehdä tepposensa ja suunnitelmaa joutuu muuttamaan lennossa. Jos nyt pari hotellia on maksettu ja varattu eikä niitä sitten käytetä niin ei se maailma siihenkään kaadu, tuli vain ns. virheinvestointi tehtyä mutta valmis hotelli odottamassa pitkän päivän jälkeen on sellasta nannaa mitä voi lomaksi kutsua
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  11. #41
    Lainaa (MikaL @ Elo. 11 2007,14:10) kirjoitti
    ...valmis hotelli odottamassa pitkän päivän jälkeen on sellasta nannaa mitä voi lomaksi kutsua
    Samaa mieltä. Yksi vaihtoehto on ottaa etukäteen yhteystietoja eri majoituspaikoista. Sitten kun jossakin vaiheessa päivää/iltaa rupeaa tuntumaan siltä, että ajot on päivän osalta ajettu, niin on hyvä soittaa ja kysyä vapaita huoneita. Näin on majoituspuoli kunnossa ja lopun päivätaipaleen voi ajaa rauhassa.

    Etuna em. tsydeemille on se, ettei tarvitse niin tarkkaan kellottaa päivän ajoja, vaan tilanne voi elää.
    Ja netistähän yhteystietoja saa kun vähän hakee.

    Viime vuoden Puolan turneella tuli kahteen otteeseen varattua huone tien päältä puhelimella. Oli erinomaisen rento fiilis ajaa illalla, kun tiesi punkkapaikan odottavan...
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  12. #42
    (poistettu tili)
    Mulla ei ole koskaan menny hotellin etsimiseen kovin kauaa, mutta mä olenkin aina aloittanut ajamisen aamulla ja lopettanut viimeistään 5:n aikaan. Silloin jo alkaa ajatella kylmää bisseä. Tietty jos meinaa myöhemmin ajella, niin sitte etukäteen varattu hotelli vois olla kiva. En vaan ole koskaan viitsinyt vaivaitua.

    Päivämatkat riippuu kyllä paljon tiestä. Motaria ajelee mukavasti 600-700km päivässä, Alpeilla sitte aika paljon vähemmän.

    Mutta joo, kahdessa viikossa ehtii kohtuuajamisella aika pitkälle, ilman rautapersemerkkiä.

    Teehän MikaL kartta reitistäsi, kiinnostaisi sellaiset.



  13. #43
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 11 2007,17:28) kirjoitti
    Mulla ei ole koskaan menny hotellin etsimiseen kovin kauaa, mutta mä olenkin aina aloittanut ajamisen aamulla ja lopettanut viimeistään 5:n aikaan. Silloin jo alkaa ajatella kylmää bisseä. Tietty jos meinaa myöhemmin ajella, niin sitte etukäteen varattu hotelli vois olla kiva. En vaan ole koskaan viitsinyt vaivaitua.

    Päivämatkat riippuu kyllä paljon tiestä. Motaria ajelee mukavasti 600-700km päivässä, Alpeilla sitte aika paljon vähemmän.

    Mutta joo, kahdessa viikossa ehtii kohtuuajamisella aika pitkälle, ilman rautapersemerkkiä.

    Teehän MikaL kartta reitistäsi, kiinnostaisi sellaiset.
    Se oli jo tuossa aiemminkin mutta uusintahan lisää tunnetusti mainostehoa *
    http://alppireissu2007.blogspot.com

    Tuosta on nyt varattuna laivat mennessä ja tullessa,
    Lyypekin hotellia ei vielä ole varattu mutta näkyy olevan vapaana pari ehdokasta - tämän saatan jättää ihan edelliseen päivään kun näkee tuon sadetilanteen paremmin.

    Samoin Nizza ja Garda ovat vielä varaamatta, Gardalla on vapaana paljonkin hyviä hotelleja tuohon aikaan (8.-11.9.), *mutta Nizzasasta vähän heikommin on löytynyt edullisia hotelleja sopivan lähteltä rantaa. Lentokentän vieressähän on läjä hotelleja ja siitä on sopiva matkakin rannalle, mutta niissä ei taida yhdessäkään olla oikein sopivaa parkkipaikkaa joten mopon joutuu jättämään kadulle - tiijä sitten onko tuostakaan haittaa muutoin kuin että matka voi keskeytyä. Toisaalta, siitähän pääse kyllä lentsikalla sitten jatkamaan...


    Hitsi kun noita Wlaneja on noinkin surkeasti tarjolla, pitänee hommata joku GPRS hässäkkä varalta vaikka sen käyttö ei ihan halpaa olekaan...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  14. #44
    Lainaa (JTK-GSX1400 @ Kesä. 07 2007,09:05) kirjoitti
    Lainaa (MikaL @ Kesä. 06 2007,21:59) kirjoitti
    Tarvis jeesiä, antakaa vinkkejä sekä kokemuksia.
    Osta edulliset lennot Hki-Nizza-Hki (max. 200 e/nuppi/sivu) ja vuokraa pyörä paikan päältä.
    vähemmästäkin on kivitetty ja tehty kansanmurhia

    ei mopomatkailussa määränpää ole tärkein vaan itse matka
    kaikkia sitä neuvotaan ihmisiä tekemään.

    mutta itse asiaan...pistä eukko rootokselle ja aja itte alpeille, sanoisin et silloin tulee molemmille hyvämieli.jos haluu meinaan rannalle päästä makoileen niin se on aina mopoilusta pois ja iso harmi.

    tai jätä ikaalisiin mennessäs...

    ps..eikös palttia via kiinosta?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  15. #45
    [QUOTE= (MikaL @ Elo. 12 2007,15:55)]
    Lainaa R2-D2,Elo. 11 2007,17:28 kirjoitti
    Samoin Nizza ja Garda ovat vielä varaamatta, Gardalla on vapaana paljonkin hyviä hotelleja tuohon aikaan (8.-11.9.), *mutta Nizzasasta vähän heikommin on löytynyt edullisia hotelleja sopivan lähteltä rantaa. Lentokentän vieressähän on läjä hotelleja ja siitä on sopiva matkakin rannalle, mutta niissä ei taida yhdessäkään olla oikein sopivaa parkkipaikkaa joten mopon joutuu jättämään kadulle - tiijä sitten onko tuostakaan haittaa muutoin kuin että matka voi keskeytyä. Toisaalta, siitähän pääse kyllä lentsikalla sitten jatkamaan...
    ... ihan varauksetta en tuosta Nizzan lentokentän ryppäästä voi suositella ainakaan Hotel Premiere Classe Nice, vaikka tallipaikka löytyykin - tosin 6 EUR/vrk hintaan. No, mopolla taisi olla viileämmät oltavat kellaritallissa kuin meillä tänä kesänä ilmastoimattomassa huoneessa, jossa muovinen kylpyhuone/WC -kombineesi oli kovin saman oloinen kuin ruotsinlaivojen hyteissä, ja (ainoa) ikkunakin muistutti kooltaan lähinnä Raaseporin linnoituksen ampumaluukkuja.
    No, eihän 50 EUR/2hh tällaisessa paikassa voi tarjota ihan samaa kuin Italian pohjoisseuduilla, joissa se riitti ihan hyvin *

    Sitten taas vuonna 2004 Riva del Gardassa Fontanella oli ihan kelpo majoitus, silloin 1 h huone 33 EUR. Kävelymatkaa rannalle tosin noin kilsa...
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  16. #46
    [QUOTE= (kawajack @ Elo. 20 2007,01:20)]
    Lainaa (MikaL @ Elo. 12 2007,15:55) kirjoitti
    Lainaa R2-D2,Elo. 11 2007,17:28 kirjoitti
    Samoin Nizza ja Garda ovat vielä varaamatta, Gardalla on vapaana paljonkin hyviä hotelleja tuohon aikaan (8.-11.9.), *mutta Nizzasasta vähän heikommin on löytynyt edullisia hotelleja sopivan lähteltä rantaa. Lentokentän vieressähän on läjä hotelleja ja siitä on sopiva matkakin rannalle, mutta niissä ei taida yhdessäkään olla oikein sopivaa parkkipaikkaa joten mopon joutuu jättämään kadulle - tiijä sitten onko tuostakaan haittaa muutoin kuin että matka voi keskeytyä. Toisaalta, siitähän pääse kyllä lentsikalla sitten jatkamaan...
    ... ihan varauksetta en tuosta Nizzan lentokentän ryppäästä voi suositella ainakaan Hotel Premiere Classe Nice, vaikka tallipaikka löytyykin - tosin 6 EUR/vrk hintaan. No, mopolla taisi olla viileämmät oltavat kellaritallissa kuin meillä tänä kesänä ilmastoimattomassa huoneessa, jossa muovinen kylpyhuone/WC -kombineesi oli kovin saman oloinen kuin ruotsinlaivojen hyteissä, ja (ainoa) ikkunakin muistutti kooltaan lähinnä Raaseporin linnoituksen ampumaluukkuja.
    No, eihän 50 EUR/2hh tällaisessa paikassa voi tarjota ihan samaa kuin Italian pohjoisseuduilla, joissa se riitti ihan hyvin *

    Sitten taas vuonna 2004 Riva del Gardassa Fontanella oli ihan kelpo majoitus, silloin 1 h huone 33 EUR. Kävelymatkaa rannalle tosin noin kilsa...
    Kattelin kanssa aiemmin jo tuota Premieren hotellia ja se oli hyvin paljon saman tyylinen kuin Etap? Joku toimitti että tuo lentokentän alue on vähän epämääräistä sakkia täynnä mutta kun siellä paremmalla alueella alkaa yöhinnat olla reilu 200/yö...

    Tuo Gardan hotelli vaikutti fiksulta, tosin emännälle varmaan ei passaa mainita että etusivulla luki notta "TERRACE FOR NUDIST" *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  17. #47
    Eiköhän kannattais jäädä yöksi Nizzan yläpuolelle vuorille, ja jos haluaa rantsuun, ajaa mopolla rantsureissulle sit Niceen..

    Hienoja pieniä kyliä vieri vieressä vuorilla, tunnelmaa ja näköaloja riittää yllin kyllin.

    Gardalla, asiallinen ja mp-henkinen hotelli on mm. Rivassa Hotel Mirage, löytyy Googlettamalla helposti. Allas pihalla ja rantsu vastapäätä. Bikers Welcome-hotelleja löytyy myös Gardalta, m. Malcesinesta Hotel Ideal, etc. Gargnanosa on mm. Hotel Monte Gargnano. Monte Gargnano.



  18. #48
    Gari: Ilman muuta parempaa hinta/laatu-suhdetta saa pikkukylistä, mutta ainakin meillä oli tavoitteena päästä niin lähelle rantaa, että voisi jättää mopon ja kaikki kamat hotellille, ja kipittää kadun yli hietsuun. Kyliltä alas tullessa joutuu kuitesin pukemaan yhtä ja toista, ja köyttämään sitten ajokamoja pyörään päiväksi, etteivät kävele tiehensä.

    MikaL: oikeaan osunut analyysi noista kulmakunnista, aika tummapintaista oli paikallisväestö noissa lentokentän lähikortteleissa, ja ympäristö muutoinkin melko rähjäistä&roskaista.

    PS. *Vielä muistuttaisin matkalle lähtijöitä, että Keski-Euroopassa kauppojen aukioloajat ovat illalla paljon lyhyemmät kuin koti-Suomessa. Saksassa varsinkin panevat luukut kiinni melkein joka putiikissa viimeistään klo 19. Ranskassa ja Italiassa ollaan vähän enemmän iltaihmisiä.
    Onneksi bensa-asemilla myydään nykyään ihan mitä vaan. Meidät ne pelastivat pariinkin otteeseen kuolemasta olutjanonoon *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  19. #49
    Tässä olisi yksi majoitusvaihtoehto Nizzan sijaan San Remossa, tosin ei ihan halpa.

    Omaa kunnon hiekkarantaa ei ole kuin muutama kymmen metriä mutta oma Piscina löytyy.

    Ei ole pitkä matka Monacoon eikä Nizzaan päiväkäynnille ja San Remon keskustaan shoppailemaan vain 2,5 km.

    Kauppa ( Supermercato ) 100 metrin päässä.

    http://www.villaggiodeifiori.it
    ja kartta http://www.villaggiodeifiori.it/maps/

    ps. jos olet tupakoitsija, varaudu siihen, että tupakka-automaatit ovat melkein aina vialla. Tupakkakioskeja löytyy kohtalaisesti.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  20. #50
    Sori, en heti huomannut. Nizzan alueella on joitain "virallisia" hotellien ym yritysten WLAN verkkoja, kuitenkin hotellilta kannatta varmaan kysyä jos niillä sattuu olemaan. Epävirallisia voi sitten löytyä enemmänkin jos kadulta käsin läppärillä suostuu lukemaan .org:in kirjoituksia...

    Terv.
  21. #51
    Lainaa (Nakke @ Elo. 23 2007,17:19) kirjoitti
    Tässä olisi yksi majoitusvaihtoehto Nizzan sijaan San Remossa, tosin ei ihan halpa.

    Omaa kunnon hiekkarantaa ei ole kuin muutama kymmen metriä mutta oma Piscina löytyy.

    Ei ole pitkä matka Monacoon eikä Nizzaan päiväkäynnille ja San Remon keskustaan shoppailemaan vain 2,5 km.

    Kauppa ( Supermercato ) 100 metrin päässä.

    http://www.villaggiodeifiori.it
    ja kartta http://www.villaggiodeifiori.it/maps/

    ps. jos olet tupakoitsija, varaudu siihen, että tupakka-automaatit ovat melkein aina vialla. Tupakkakioskeja löytyy kohtalaisesti.
    Thanks, tämä vaikutti kivalta - pitääpä tsekata tuo hintapolitiikka vielä...

    Näyttää siltä että Nizzan osalta kandee ajelle vähän ohi, ehtiihän sitä sielläkin kävästä sitten naapurikylästäkin. koko Nozzan ideana oli yks päivä siinä rantsulla pyöruiä mutta siellä taitaa olla sitä väkeä niin että taian muuttaa suunnitelmaa niin että ajelen siitä vaan ohi ja keskityn johonkin pienempää poukamaan...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  22. #52
    Tämmönen kaupunkihotelli tuli vastaan ja pari viestiä hotellin kanssa vaihtanut - oli kihtuuhintainen mutta jotnekin arveluttaa silti tuonne keskustaan majoittua.
    Onko kellään kokemuksia tästä tms. ?
    Novotel Nice Centre
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  23. #53
    Lainaa (MikaL @ Elo. 23 2007,23:11) kirjoitti
    Lainaa (Nakke @ Elo. 23 2007,17:19) kirjoitti
    Tässä olisi yksi majoitusvaihtoehto Nizzan sijaan San Remossa, tosin ei ihan halpa.

    Omaa kunnon hiekkarantaa ei ole kuin muutama kymmen metriä mutta oma Piscina löytyy.

    Ei ole pitkä matka Monacoon eikä Nizzaan päiväkäynnille ja San Remon keskustaan shoppailemaan vain 2,5 km.

    Kauppa ( Supermercato ) 100 metrin päässä.

    http://www.villaggiodeifiori.it
    ja kartta http://www.villaggiodeifiori.it/maps/

    ps. jos olet tupakoitsija, varaudu siihen, että tupakka-automaatit ovat melkein aina vialla. Tupakkakioskeja löytyy kohtalaisesti.
    Thanks, tämä vaikutti kivalta - pitääpä tsekata tuo hintapolitiikka vielä...

    Näyttää siltä että Nizzan osalta kandee ajelle vähän ohi, ehtiihän sitä sielläkin kävästä sitten naapurikylästäkin. koko Nozzan ideana oli yks päivä siinä rantsulla pyöruiä mutta siellä taitaa olla sitä väkeä niin että taian muuttaa suunnitelmaa niin että ajelen siitä vaan ohi ja keskityn johonkin pienempää poukamaan...
    Tuossa olisi minusta suositeltava hotelli http://www.hotel-rates.com/france/ni...ce-magnan.html
    Sopivan matkan päässä rannasta ja keskustasta kävelymatka.
    Nizzassa se juttu ei ole ranta vaan käveleminen illalla vanhassa kaupungissa terassilta toiselle. Mutta nämähän on makuasioita.
  24. #54
    Lainaa (MikaL @ Elo. 23 2007,23:11) kirjoitti
    Lainaa (Nakke @ Elo. 23 2007,17:19) kirjoitti
    Tässä olisi yksi majoitusvaihtoehto Nizzan sijaan San Remossa, tosin ei ihan halpa.

    Omaa kunnon hiekkarantaa ei ole kuin muutama kymmen metriä mutta oma Piscina löytyy.

    Ei ole pitkä matka Monacoon eikä Nizzaan päiväkäynnille ja San Remon keskustaan shoppailemaan vain 2,5 km.

    Kauppa ( Supermercato ) 100 metrin päässä.

    http://www.villaggiodeifiori.it
    ja kartta http://www.villaggiodeifiori.it/maps/

    ps. jos olet tupakoitsija, varaudu siihen, että tupakka-automaatit ovat melkein aina vialla. Tupakkakioskeja löytyy kohtalaisesti.
    Thanks, tämä vaikutti kivalta - pitääpä tsekata tuo hintapolitiikka vielä...

    Näyttää siltä että Nizzan osalta kandee ajelle vähän ohi, ehtiihän sitä sielläkin kävästä sitten naapurikylästäkin. koko Nozzan ideana oli yks päivä siinä rantsulla pyöruiä mutta siellä taitaa olla sitä väkeä niin että taian muuttaa suunnitelmaa niin että ajelen siitä vaan ohi ja keskityn johonkin pienempää poukamaan...
    Jos nyt päädyt tuohon ehdottamaani paikkaan niin pistä pikaisesti kysely heille chaletista, niitä pienempiä 3 hengen ei ole kovin paljon.

    2002 syksyllä ollessani siellä - teltan kanssa - juttelin siinä yhtenä iltana erään Irlantilaisen pariskunnan kanssa, kysyin koska olivat tehneet varauksen mökkiin? Vastaus oli Helmikuussa.

    Siinä San Remon pohjoispuolella on mukavia mutkateitä ja pikkukyliä vanhan San Remo rallin reiteillä.

    Paikan päältä saa turistikarttoja ilmaiseksi - kuten myös Nizzassa - niillä pärjää vallan mainiosti.

    Vuoristossa ollessa - iltapäivällä yleensä - pääsee ihan laillisesti pilveen. Ei tosin kestä kauan, tekee pienen sateen kestoltaan 1/2 - 1 h
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  25. #55
    Rannoista vielä sen verran, halutaanko välttämättä hiekkaa housuihin, käykö sepeliranta, ja onko aurinko vai uiminen tärkeämpää?

    Hiekkarantoja ovat mm. Menton, Monaco, Antibes, Juan les Pins, Golfe-Juan, Cannes ja

    pikkukivirantoja, Nizza, Cannesista länteen olevat pikkurannat Theoule-sur-Mer:iin päin jne.

    Aurinkoa toivottavasti löytyy koko Rivieran alueelta ja vesi on muuten Suomen vesistöön tottuneelle ihan OK lämpötilaltaan mutta meduusoja on valitettavasti ollut välimeressä paljon tänä vuonna. Ollaan varovaisia.
  26. #56
    Lainaa (pomppe @ Elo. 24 2007,13:02) kirjoitti
    Tuossa olisi minusta suositeltava hotelli http://www.hotel-rates.com/france/ni...ce-magnan.html
    Sopivan matkan päässä rannasta ja keskustasta kävelymatka.
    Nizzassa se juttu ei ole ranta vaan käveleminen illalla vanhassa kaupungissa terassilta toiselle. Mutta nämähän on makuasioita.
    Oli vaan jo täynnä *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  27. #57
    Berliini, olis yksi kokonainen päivä aikaa olla Berliinissä (ja osittain matkalla Travemundeen Finnlinesin satamaan) mutta ajatuksia minne mopo ja kamat jos kaupungille haluaa
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  28. #58
    Cannesissa tuli oltua pitkä viikonloppu joitain vuosia sitten mukavassa, suht edullisessa ja kotoisassa pikkuhotellissa, jossa sai aamulla aamiaisen suoraan sänkyyn ilman lisämaksua ( ). Katselin karttaa ja olettaisin hotellin olevan: Les Dauphins Verts. Suosittelen, jos Nizzan mestat tuntuvat täydeltä.

    Berliinissä pyörä pysyi parkissa kadun laidalla jopa yön yli mutta kamoja en suosittele jättämään pyörän päälle.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
  29. #59
    Lainaa (MikaL @ Elo. 28 2007,23:53) kirjoitti
    Berliini, olis yksi kokonainen päivä aikaa olla Berliinissä (ja osittain matkalla Travemundeen Finnlinesin satamaan) mutta ajatuksia minne mopo ja kamat jos kaupungille haluaa
    Ensin tulee mieleen rautatieasema, josta yleensä löytyy isot säilytyslokerot ajokamppeille ja luultavasti myös parkkipaikka pyörälle. Rautatieasemalta pääsee julkisilla kulkuvälineillä kätevästi minne haluaa.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  30.  
  31. #60
    Ajettiin vaimon kans kesäkuussa Travemundesta Swarzwaldin kautta Italian Alassioon ja vietettin sielä pari rantapäivää, hotellin nimi oli Tirreno ja hotellin portailta hiekkarannalle matkaa n. 50 m ja kaiken lisäksi hinta vain 60,-/vrk/2 hlöä. Sitten jatkettiin länteen rantaviivaa aina Cannesiin asti, josta Napoleon Routea pitkin kohti pohjoista. Erityisesti reissusta jäi mieleen Swarzwald ja Napoleon Route jos kuskin näkökulmasta ajattelee.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen