Vanhan työjuhdan FJ:n takavanne on 16 tuumainen ja renkaan (150/80-16) hankinta on kerta kerran jälkeen vaikeampaa.
Olen kuullut huhuja että ainakin V-Maxiin on vaihdettu takavanteita samasta syystä. Eli onko jollain tietoa/kokemusta kävisikö joku Jammun 17 " vanne FJ:n ja mitä se vaatii. Ainakin XJR:n vanne on saman näköinen, tietty leveempi mutta
miten levyt ym ?
FJR -17
ei hemmetti en saa linkki toimimaan.
mutta tuolta
http://autos.groups.yahoo.com/group/yamahafj/
ja sieltä files ja sieltä modifications löytyy FJ_GSXR_rear_wheel_conversions.pdf jossa väitetään
88-89 gsxr750 &1989 1100 4-1/2" 17"
90-92 gsxr750 or 1100 5-1/2" 17"
pitäis mennä, vain shimmereitä tarvis että saa linjaan. n tiedä sitten joku voisi kokeilla ja kertoa mullekin
ps. aiemmin tunnus oli mekaan, mutta se ei suostu aktivoitumaan enää. olkoot prkle.
V-Maxiin on vaihdettu originaalin 15" tilalle 17" ja 18" vanteita. Uusia ja ihan maxia varten tehtyjä vanteita saa ulkomailta tilaamalla (350-1000€), mutta joktut vanteet on tosiaan passannu "heittämällä" paikoileen. Eli Diversionista ainakin olen näin kuullut tapahtuneen. Jotakin muutostahan näihin on varmaan jotutut tekemään kun maxi on keppivetoinen, ja siitä johtuen erinlainen kiinnitys toisiovedolla (ei pultteja, vaan hapaat vastakkain). Jarruista en tiedä että miten ne on passannut, mutta kyllä niitä renkaita on ihmisillä..
Joo, eli enpä osannu suoranaisesti auttaa, mutta vahvistinpa kuitenkin homman olevan mahdollinen![]()
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
OK kiitos tiedoista.
Joo se GSX:n vanne menee näköjään helpohkosti, mutta siihen pitää sitten laittaa myös GSX:n takajarru + muuttaa toi jarrun tukirauta erilaiseksi koska GSX:n jarru on alapuolella niin se reaktiotanko ei käy. Kaveri on laittanut tangon keskituen kiinnitykseen ja luopunut keskituesta. No, täytyy vähän miettiä koska tosta tulee kans kuluja melkosesti.
Mulla on ollut pari XJ:tä jotka oli siis keppivetosia. Vanne on sinänsä samanlainen, perän ja vanteen välissä on ihan samanlaiset kumivaimentimet kun ketjuvetosissa, kyse on vaan siitä etäisyydestä koska perä vie enemmän tilaa.
FJR -17
jäi hieman mietyttämään tuo, en huomannutkaan hätäpäissäni että jarrua oli mulkattu. mitkähän tuossa estää laittamasta vanhaa jarrua adapterilla. tms. hmm. paha kun puuttuu taas tietoa
ps. aiemmin tunnus oli mekaan, mutta se ei suostu aktivoitumaan enää. olkoot prkle.
http://www.fjmods.btinternet.co.uk/Wheels.htm
Tuolla pari vaihtoehtoa, itse olen hinkunut tuota gixun vannetta, mutta kun joudun vielä samaan syssyyn vaihtelemaan etuvanteenkin.. * * * * * *
Toisaalta samalla on sitten hyvä päivittaa koko haarukka..
Edit: linkki
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Tuossa kai tarkoituksena oli tehdä "bolt-on" työ ilman koneistuksia. Saattaisi onnistua adapterillakin. Olisikohan niin, että FJ:n oma tukirauta siinä vanteen ja haarukan välissä on liian leveä/kapea jottei sitä voi käyttää. Leveästähän saa pois, jos osaa.. Silloin voisi ehkä käyttää alkuperäistä jarrua.(karian @ Kesä. 21 2007,10:57) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..