Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Nyt kun tuli tuo uusi mopotin hommattua, niin voisi aloittaa pyörän tuunauksen. Kaatumatatit ja matkustajan jalkatappien tilalle tulevat kannattimet tuli jo tilattua.

Seuraavaksi pitäisi löytää jostain sopiva kilpiteline. Onko neuvoja mikä voisi olla hyvä malli.

Mitäs muuta tuolle pyörälle kannattaa tehdä heti sisäänajon jälkeen?

Jostainsuunnista kuulee, että dynoon säädettäväksi kannattaisi viedä. Putkistoa ei ole vaihdettu eikä tämän kesän aikana ole tarkoitus vaihtaakkaan.

Muutoinkin mielelläni ottaisin vastaan linkkejä gikseri sivustoille.

On se vaan ihan uskomaton härveli tuo Gikseri. 600km takana ja edelleen hymy korvissa. Tehoa tuntuu löytyvän enemmän kuin pienestä kylästä ja se tuntuu kokoajan. Nyt ymmärrän paremmin niitä ihmisiä jotka valittelee nopeusrajoitusten noudattamisen vaikeutta ;)

Edit: kyseessä on siis K7

Tuunaa mun pankkitilille sitä ylimäärästä rahaa
    Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
    Öhlings ohjaus iskari, omalle painolle mitoitetut jouset, teräspunosletkut jne.

huomattavasti parempia investointeja kuin jotkut putket...

Ja se kilpiteline on TODELLA helppo tehdä itse joten säästä rahat siitä
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Onko k7 ?
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Lainaa (Masanaattori @ Kesä. 05 2007,22:56) kirjoitti
    Onko k7 ?
    on
    Lainaa (Vonikka @ Kesä. 05 2007,22:54) kirjoitti
    Letkujen vaihtoa olen miettinyt. Sen voisi tehdä talven aikana, paitsi jos innostuu aikaisemmin.

Onko tuossa öhlinsistä saatavissa jotain lisäetua verrattuna K7:n vakio ohjausiskariin? Tähän samaan suositukseen olen törmännyt muuallakin, enkä oikeen ole saanut perustelua miksi se vakio kannattaa vaihtaa.

Kilpitelineitä pitäis olla tuloillaan kunhan saadaan toi prototyyppi hiottua sopivaksi....malttia.
    Lisäksi yritetään saada järkevännäköisiä putkenkannattimia aikaiseksi....niistäkin on jo protoja kokeilussa.

Onnea muuten hyvästä pyörävalinnasta, itse vein juuri tänään samanlaisen tonnin huoltoon
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Lainaa (Masanaattori @ Kesä. 05 2007,23:03) kirjoitti
    Kilpitelineitä pitäis olla tuloillaan kunhan saadaan toi prototyyppi hiottua sopivaksi....malttia.
    Juu, viskaa infoa kun saatte kilpitelineen valmiiksi. Tuo vakio teline on ihan pakki vaihtaa, se on nii-iin ruma.

Muutenkin uskoisin että hiilikuituiset tuuninkihilppeet menisi varmaan kaupaksi. Ainakin meikäläisen ostoslistalla on kummitellut jos jonkinlaista hiilikuituista hilpettä. Ovat vaan aikasta arvokkaita.
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 05 2007,23:01) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Kesä. 05 2007,22:54) kirjoitti
    Letkujen vaihtoa olen miettinyt. Sen voisi tehdä talven aikana, paitsi jos innostuu aikaisemmin.

Onko tuossa öhlinsistä saatavissa jotain lisäetua verrattuna K7:n vakio ohjausiskariin? Tähän samaan suositukseen olen törmännyt muuallakin, enkä oikeen ole saanut perustelua miksi se vakio kannattaa vaihtaa.
    Jotenkin tuntuis, että ohjausiskari ei vakionakaan ole mikään huono.
    Alkaa toimimaan vasta 60 kilsan nopeudessa eli on elektronisesti säätyvä mutta senhän kai kaikki jo tiesivätkin.

Etuiskareiden nesteiden vaihtoa parempiin nesteisiin suositteli kaveri joka on ajanut enemmänkin radalla. Ja kai siinä sitten samalla voi putkiin vaihtaa ne öhlärin jousetkin

" Tanan IT-miehet ! "

Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 05 2007,22:45) kirjoitti
    Jostainsuunnista kuulee, että dynoon säädettäväksi kannattaisi viedä. Putkistoa ei ole vaihdettu eikä tämän kesän aikana ole tarkoitus vaihtaakkaan.
    Juu, no se mitä tossa männä viikolla K7:aa Kumitassulla kuuntelin vakioputkilla niin ihan kivaltahan sekin jo kuullosti.

Nykymopot on tehomielessä säädetty valitettavan laihalle päästörajojen vuoksi, olettaisin että säädätyksellä (ja kenties lisäksi Power Commanderilla tjsp) saat muutaman hevosen kutitettua piilostaan pois vielä.
    Puigin kilpitelineellä alotin tuunaamisen, muutaman kympin makso ja perän ulkonäkö parani huomattavasti. *
    Teline oli alunperin tarkotettu K5-K6 malleihin mutta sopi myös täydellisesti tähän uuteen.

Mustaoranssiin sopisi myös alkuperäinen tuplakupla pleksi, jossa on samanlainen väritys, tiedä sitten aiheuttaisiko se pahojakin pyörteitä vakioon verrattuna, kun olen 190cm pitkä?

Upea peli se kyllä on.. *
    B-King
    Kyllä ensimmäinen investointi oli ainakin minulla putkisto. K6 oli alkuperäisenä hyvännäköinen sentään toiselta puolelta, mutta K7 on pilattu molemmilta puolilta....

Mutta muuten kaikinpuolin mahtava menopeli....

Niin...ja tolla vakio ohjausiskarilla ei tee yhtään mitään

Lainaa (määhulluvai @ Kesä. 06 2007,11:17) kirjoitti
    Niin...ja tolla vakio ohjausiskarilla ei tee yhtään mitään
    Kyllä sillä ihan oikeasti tekee. Olisi oikeasti mukava kuulla perustelu tuohon nimittäin itsellä se pelasti +200km/h:n vauhdista kun putos keula pikkasen tanko vinossa niin toimi todella loistavasti ja ei ollut kemoralla mitään ongelmaa verrattuna viimevuotisen iskariin.

Tosin kun haluttiin rahaa polttaa niin ehdottomasti silloin se öhläri, itselläkin se on harkinnassa lähinnä sen takia että en halua että se alkaa tuolla canonin reissulla vikomaan kiitos elektronisuutensa.

Niillä putkilla kun nyt ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa kun aletaan ajamaan sillä tavalla mihin noi on tehty.

Lainaa (Masanaattori @ Kesä. 05 2007,23:08) kirjoitti
    Jotenkin tuntuis, että ohjausiskari ei vakionakaan ole mikään huono.
    Alkaa toimimaan vasta 60 kilsan nopeudessa eli on elektronisesti säätyvä mutta senhän kai kaikki jo tiesivätkin.

Etuiskareiden nesteiden vaihtoa parempiin nesteisiin suositteli kaveri joka on ajanut enemmänkin radalla. Ja kai siinä sitten samalla voi putkiin vaihtaa ne öhlärin jousetkin *
    Pikkasen offtopic, mutta mistä tää ohjausiskari katsoo tän nopeuden? Mainittiin, että alkaa toimimaan vasta 60:n nopeudesta. Aattelinpa vaan, et mahtaako sen toiminta häiriintyä, jos esim ratastaa mopon. Silloinhan nopeusmittari ainakin menee pieleen.
    Lainaa (vahvajussi @ Kesä. 06 2007,15:11) kirjoitti
    Pikkasen offtopic, mutta mistä tää ohjausiskari katsoo tän nopeuden? Mainittiin, että alkaa toimimaan vasta 60:n nopeudesta. Aattelinpa vaan, et mahtaako sen toiminta häiriintyä, jos esim ratastaa mopon. Silloinhan nopeusmittari ainakin menee pieleen.
    Luultavasti juuri näin mutta eiköhän sen ohjausiskarin ole kuitenkin parempi toimia vasta kovemmissa nopeuksissa. Itse en ainakaan ole osannut ohjausiskaria kaipailla kylillä ruuvaillessa.

" Tanan IT-miehet ! "

Oliskos kellään viskata kuvaa näytille tuosta puigin kilpitelineestä.
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 06 2007,23:23) kirjoitti
    Oliskos kellään viskata kuvaa näytille tuosta puigin kilpitelineestä.
    Käytännössä siihen tekemiseen vaaditaan metalli levy johon reijät kilvelle ja perän ruuveille.

Sitten vain leikata se siten että se istuu sinne perän paikalle ja yksi taitos. Hyvin yksinkertaista.

Ja vanha lähtee ruuvit irroittamalla ja takapenkin alta löytyy pikaliitin sille kilpivalolle joten mitään ei tarvi edes purkaa.

Edittiä: Käytä se orggis irti niin itsekkin huomaat kuinka helppo homma se on. Siihen irroitukseen ja kiinnitykseen saa tuhlaantumaan pari minuuttia ja onnistuu ihan pyörän omilla työkaluilla.

18.  
    Lainaa (Junnu85 @ Kesä. 05 2007,22:49) kirjoitti
    Tuunaa mun pankkitilille sitä ylimäärästä rahaa *
    Et sattumoisin asu koivukyläs
    GSX-R 1000 K7