Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 120:een 120:sta
  1. #91
    Tässä vähän kokemuksia takarenkaista:
    Kirjanpidon aloitin vasta tuosta:
    as.mlkm rengas
    95655 Macadam 50
    110380 Macadam 50 14725
    124900 Macadam 50 14520
    140700 G548 15800
    152800 Macadam 50 12100
    164124 Macadam 50 11324
    177633 Me Z4 13509
    190380 Me Z6 10233

    Nyt on mittarissa 204 tkm ja pintaa on vielä jäljellä pari kolme milliä. Pannari on -94. Enimmäkseen on ajettu matka-ajoa kaksi päällä. Yleensä Macadam kesti liki 15 tkm. Vaihto 12100 km jälkeen tehtiin ennen Kroatian reissulle lähtöä, ettei tarvitsisi reissussa vaihdella. Ei tarvinnut vaihtaa, mutta paikattiin kolme naulan reikää paluumatkalla Puolassa. Siksi vaihto 11324 km jälkeen kotiin päästyämme.
    Ajossa Z6 on mielestäni paras noista joita olen käyttänyt.Ei kiemurtele urissa ja halkeamissa kuten Macadam ja pitoa tuntuu riittävän ainakin tällaisen vanhan ukon ajeluihin.
    Ostin syksyllä -06 Fjr:n, joten ajot Pannarilla saattaa jäädä vähiin jatkossa. Noh, johan tuolla tulikin 8 ajokautta ja 165 tkm.
  2. #92
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 08 2008,15:45) kirjoitti
    Tässä vähän kokemuksia takarenkaista:
    Kirjanpidon aloitin vasta tuosta:
    as.mlkm * * * * rengas * * * * *
    95655 * * * * * *Macadam 50 *
    110380 * * * * *Macadam 50 * 14725
    124900 * * * * *Macadam 50 * 14520
    140700 * * * * *G548 * * * * * * 15800
    152800 * * * * *Macadam 50 * 12100
    164124 * * * * *Macadam 50 * 11324
    177633 * * * * *Me Z4 * * * * * 13509
    190380 * * * * *Me Z6 * * * * * 10233

    Nyt on mittarissa 204 tkm ja pintaa on vielä jäljellä pari kolme milliä. Pannari on -94. Enimmäkseen on ajettu matka-ajoa kaksi päällä. Yleensä Macadam kesti liki 15 tkm. Vaihto 12100 km jälkeen tehtiin ennen Kroatian reissulle lähtöä, ettei tarvitsisi reissussa vaihdella. Ei tarvinnut vaihtaa, mutta paikattiin kolme naulan reikää paluumatkalla Puolassa. Siksi vaihto 11324 km jälkeen kotiin päästyämme.
    Ajossa Z6 on mielestäni paras noista joita olen käyttänyt.Ei kiemurtele urissa ja halkeamissa kuten Macadam ja pitoa tuntuu riittävän ainakin tällaisen vanhan ukon ajeluihin.
    Ostin syksyllä -06 Fjr:n, joten ajot Pannarilla saattaa jäädä vähiin jatkossa. Noh, johan tuolla tulikin 8 ajokautta ja 165 tkm.
    Nyt kyllä alko kiinnostaan toi Me Z6 *

    Miten muilla on kestänyt kyseinen rengas ja minkalainen On ajaa *
    Minkalainen oli sun mielestä MeZ6 verrattuna G548 *
  3. #93
    Eipä jäänyt oikeastaan mitään mielikuvaa G548:sta. Onhan se ohjekirjassa suositeltu rengas, tosin kehitystä on tapahtunut sitten -94. Otin sen kun rengaskauppias ei jostain syystä saanut riittävän nopeasti Macadamia.Macadamia käytin nuukuuttani, niin kun sillä olisi jotain merkitystä. Kestääkö tonnin enemmän tai vähemmän Sitten jarrutin etupyörän lukkoon Tsekin ja Saksan rajaseudulla märällä, öljyisellä tiellä ( enkä vieläkään tajua kuinka helposti se meni ) ja luisteltiiin asfaltilla
    Jostain testeistä luin että Macadam on liukas märällä ja Z6 olisi pitävämpi. Ajo-ominaisuuksien parantuminen noin paljon oli ylläri .
    - Pan European -94, Torremolinos -08 ->
    - FJR -06
    - 1/3 RT1100 -96
    - 1/5 FJR -03
  4. #94
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 08 2008,15:45) kirjoitti
    Nyt on mittarissa 204 tkm...... Noh, johan tuolla tulikin 8 ajokautta ja 165 tkm.
    Kieltämättä kunnioitettava mittarilukema pannarissa, onko mitä kaikkea tarvinnut tehdä vai ihanko normaali huolloilla olet selvinnyt noin pitkälle ja joko alkaa kilometrit tuntumaan pannarissa?

    Jos menee ilman kolareita ja haavereita niin noihin lukemiin vielä 160 tkm....
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  5. #95
    Miten muilla kestänyt Me Z6 *
  6. #96
    mitähän mahtaa olla eroja *
    Metzeler roadtec Z6 110/80-18 W Front

    Metzeler roadtec Z6 A 110/80-18 W Front
    Eli mitähän tuo A tarkoittaa *
  7. #97
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 08 2008,15:45) kirjoitti
    Ostin syksyllä -06 Fjr:n, joten ajot Pannarilla saattaa jäädä vähiin jatkossa. Noh, johan tuolla tulikin 8 ajokautta ja 165 tkm.


    Jotkut näköjään ajavat niillä mopoillaankin eikä vaan notku täällä netissä.

    Hienon mopon ostit seuraavaksikin.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  8. #98
    Lainaa (ShadowC2 @ Helmi. 09 2008,00:31) kirjoitti
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 08 2008,15:45) kirjoitti
    Nyt on mittarissa 204 tkm...... Noh, johan tuolla tulikin 8 ajokautta ja 165 tkm.
    Kieltämättä kunnioitettava mittarilukema pannarissa, onko mitä kaikkea tarvinnut tehdä vai ihanko normaali huolloilla olet selvinnyt noin pitkälle ja joko alkaa kilometrit tuntumaan pannarissa?
    Jotain "pientä", normaalia kai:
    Etupyörän laakerit, 2*akku, ohjauslaakeri, kaasuvaijerit, jarrulevyt eteen, vesipumppu.
    Vesipumpun vaihdoin todennäköisesti turhaan. Oli kuivana jakohihnan vaihdon yhteydessä pari päivää ja alkoi vikisemään kun sain kasaan.Ehkä stefa kuivunut tai jotain... Vaihdoin pumpun varmuuden vuoksi kun oltiin reissun lähdössä.Termostaatin vaihdoin kun oman mittarin mukaan näytti kayvän vähän kylmänä, siis siellä normaalin alarajoilla. Uudella termostaatilla käy vielä viisarin leveyden kylmempänä
    Sitten on näitä muita varmuuden vuoksi talviharrastuksena tehtyjä hommia:
    Muutama vuosi sitten laitoin uudet jarruletkut ja sylinterien kumit eteen. Taakse laitoin Wilbersin iskarin ja eteen progressiiviset jouset.Siinä yhteydessä vaihdoin etupumppujen puslat.

    Konetta ei ole avattu, kaasarit olen muutaman kerran synkannut.Venttilinvälyksiä tarkistellut, pari säätöpalaa vaihtanut Uudet kytkinlevyt ja jouset on pari vuotta ollut hyllyssä, mutta en ole vaihtanut kun ei ole vikaa. Kardaanin boorit olen talvisin rasvannut.

    Tuntuuko kilometrit ? Vaikea sanoa kun muutokset tapahtuu hitaasti eikä ole vertailukohdetta. Varmaan huomaisi kaikenlaista jos kokeilisi samanlaista vähemmän ajettua.Hyvin tuolla matka taittuu vieläkin.
    - Pan European -94, Torremolinos -08 ->
    - FJR -06
    - 1/3 RT1100 -96
    - 1/5 FJR -03
  9. #99
    Lainaa (Hannu59 @ Helmi. 10 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 08 2008,15:45) kirjoitti
    Ostin syksyllä -06 Fjr:n, joten ajot Pannarilla saattaa jäädä vähiin jatkossa. Noh, johan tuolla tulikin 8 ajokautta ja 165 tkm.


    Jotkut näköjään ajavat niillä mopoillaankin eikä vaan notku täällä netissä.

    Hienon mopon ostit seuraavaksikin.
    Heh, Kiitti vaan risp....... sitä kun tälläinen vanha tosikko johonkin hurahtaa, niin se on menoa
    Kevari-iässä 60-luvulla vanhemmat vastustivat kevarin ostoa mopon jälkeen ja niin se sitten jäi kytemään vuosikymmeniksi. Joskus 80-90-luvun vaihteessa ostin Honda CB125T:n -83 ja sillä pyörin nurkissa kesäisin kauppa- ja postireissuja. Isommat pyörät tuntuivat vieläkin liian kalliilta kun ei oikein tiennyt tykkäiskö edes. Sitten yhtiökumppani ehdotti kesällä -99 että ostetaanko firmalle mopo ? Pari päivää myöhemmin firmalla oli K100RT -83. Sillä sitten harjoiteltiin ja harjoittelu on jatkunut seuraavana talvena ostetulla omalla Pannarilla. Vaimokaan ei tunnu kyllästyvän, vaikkei itse ajakaan. Oon tässä aatellut että jos saisi vuokrattua tallin nurkan jostain Aurinkorannikolta, niin veisin Pannarin sinne talvehtimaan.Viikon äkkilähtömatkoja Malagaan saa 2 henkilölle 600-700 eurolla.
    Ostettiin neljän kaverin kanssa viime keväänä Saksaan kimppamopo FJR -03 ABS. Se on Saksan rekkarissa ja tallipaikka on Munchenin liepeillä. Käytiin vaimon kanssa syksyllä ajelemassa Alpeilla 1500 km. FJR tuntui Pannarin jälkeen ketterältä ja "kevyeltä". Niinpä viikko reissun jälkeen tuli hankittua itsellekin moinen. Vähän oli sellainen petturin olo En ehtinyt ajella kuin pari sataa kilsaa kun jouduin odottelemaan 10 tkm huoltoa. Käytin ihan virallisessa huollossa kun tuota takuutakin on jäljellä. 20 tkm huolto on varattu 12.5

    Mitä taas netissä notkumiseen tulee, niin odottelen tässä osa-aikaeläkepäätöstä. Huhtikuusta lähtien 50/50% töitä/vapaata 2-4 viikon jaksotuksella
    Täytyy opetella täällä roikkumista ettei tuu aika pitkäksi...ehkä saatte oikein riesan tänne
    ...vai pitäiskö etsiä joku eläkeläisvoorumi
    - Pan European -94, Torremolinos -08 ->
    - FJR -06
    - 1/3 RT1100 -96
    - 1/5 FJR -03
  10. #100
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 10 2008,16:36) kirjoitti
    ...vai pitäiskö etsiä joku eläkeläisvoorumi
    Hehee...sigusi perusteella näyttää olevan vähän yhteistä historiaa, kun sullakin on ollut ainakin osa RT:sta ja Pan ja nyt sitten FJR. Nuortuminen vanhetessaan on hyvä juttu, ellei ympäristö ala josain vaiheessa tulkita sitä vanhuudenhöperyydeksi

    Pitääpä harkita seuraavan kerran mopon vaihtuessa, jos vaikka hieman kevyempään suuntaan menisi
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  11. #101
    Lainaa (unnah @ Helmi. 09 2008,19:57) kirjoitti
    mitähän mahtaa olla eroja *
    Metzeler roadtec Z6 110/80-18 W Front

    Metzeler roadtec Z6 A 110/80-18 W Front
    Eli mitähän tuo A tarkoittaa *
    Eipä taida olla mikään renkaan merkintä...?
    Mistäs moisen löysit? Ettei vaan olis jostain listasta "per kappale" merkintä...
    Mulla oli tuossa edellisessä pyörässä (vfr 800 abs-02) etunen Z6 ja oli todella loistava rengas. Sellanen ainakin etusena johon uskalsi luottaa vähän kovemmassa kyydissä.
    Epäilen kyllä et on painavammassa panissa hiukka löysä...
    Mikset osta Metzelerin Maratonia? Huikka kalliimpi muttei ainakaan tarvi arpoa onko hyvä vai ei?
    On kuulemani mukaan huippurengas painavimpiin matkapyöriin.
    Ittelleni ostin eteen, kesällä sen sit näkee pitääkö huhu paikkansa.



    Life is hard, then you die...
  12. #102
    Eipä taida olla mikään renkaan merkintä...?
    Mistäs moisen löysit? Ettei vaan olis jostain listasta "per kappale" merkintä...
    Mulla oli tuossa edellisessä pyörässä (vfr 800 abs-02) etunen Z6 ja oli todella loistava rengas. Sellanen ainakin etusena johon uskalsi luottaa vähän kovemmassa kyydissä.
    Epäilen kyllä et on painavammassa panissa hiukka löysä...
    Mikset osta Metzelerin Maratonia? Huikka kalliimpi muttei ainakaan tarvi arpoa onko hyvä vai ei?
    On kuulemani mukaan huippurengas painavimpiin matkapyöriin.
    Ittelleni ostin eteen, kesällä sen sit näkee pitääkö huhu paikkansa.

    Eli kannattasko hommata taakse metzeler maraton ja eteen z6
    Onhan tuolla maraton renkaalla kantavuus parempi.(Z6=365kg ja Marathon 880=437)
    Kertokaa kokemuksista tuosta 880 marathonista
  13. #103
    Renkaan valinnan tekee tietysti itse kukin omien tarpeidensa pohjalta.

    Mutta sen aikaa mitä BMW RT:n alla pyöri 880 Marathon, niin näytti tuo hyvin kestävän. Itse asiassa rengas kesti tietä pidempään kuin minä Bemaria, koska ostaessani paikallaan ollut takarengas meni pyörän mukana kun tiemme erosivat. Minun ajamani 12.500 km:n jälkeen oli pintaa vielä hyvin jäljellä. Sitä en tiedä paljonko edellinen omistaja oli ko. renkaalla jo ehtinyt ajaa.

    Pidosta en osaa kommentoida.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  14. #104
    Vielä tuosta honda st 1100 renkaista *
    Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17 *(tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
    Vuosimalleissa 1996-2002 rengaskoko edessä on 120/70-18 ja takana 170/60-17 eli rengaskoossa on pieni ero. Oletteko muuttaneet rengaskokoa vuosimalleista 1990-1995 tuohon kokoon joka on vuosimalleissa 1996-2002 *
    Eli renkaat olisivat leveämmät,matalemmat,ja renkaan kantavuus olisi vähän pienempi.
  15. #105
    Lainaa (unnah @ Helmi. 12 2008,22:59) kirjoitti
    Vielä tuosta honda st 1100 renkaista
    Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17 (tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
    Vuosimalleissa 1996-2002 rengaskoko edessä on 120/70-18 ja takana 170/60-17 eli rengaskoossa on pieni ero. Oletteko muuttaneet rengaskokoa vuosimalleista 1990-1995 tuohon kokoon joka on vuosimalleissa 1996-2002
    Eli renkaat olisivat leveämmät,matalemmat,ja renkaan kantavuus olisi vähän pienempi.

    Ei tuossa ole kyse niin suurista eroista , että ei voisi vaihtaa noihin uudemman mallisiin.
    Samaahan on tapahtunut myös autoissa , ennen ajettiin esim. 175/70 15 (talvirengas) ja nyt sulle myydään samaan autoon ainakin 185/65 15 mielumin 195 jos vaan sopii vanteelle.
  16. #106
    Lainaa (unnah @ Helmi. 12 2008,22:59) kirjoitti
    Vielä tuosta honda st 1100 renkaista *
    Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17 *(tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
    Vuosimalleissa 1996-2002 rengaskoko edessä on 120/70-18 ja takana 170/60-17 eli rengaskoossa on pieni ero. Oletteko muuttaneet rengaskokoa vuosimalleista 1990-1995 tuohon kokoon joka on vuosimalleissa 1996-2002 *
    Eli renkaat olisivat leveämmät,matalemmat,ja renkaan kantavuus olisi vähän pienempi.
    Kertokaa ihmeessä kokemuksista jos olette muuttaneet kokoa *Ensikesäksi pitäisi hommata renkaat alle ,että kohta tulee kiire *(pitää oottaa vielä muutama kuukausi,tylsää * *)
  17. #107
    Lainaa (unnah @ Helmi. 12 2008,22:59) kirjoitti
    Vielä tuosta honda st 1100 renkaista *
    Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17 *(tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
    Vuosimalleissa 1996-2002 rengaskoko edessä on 120/70-18 ja takana 170/60-17 eli rengaskoossa on pieni ero. Oletteko muuttaneet rengaskokoa vuosimalleista 1990-1995 tuohon kokoon joka on vuosimalleissa 1996-2002 *
    Eli renkaat olisivat leveämmät,matalemmat,ja renkaan kantavuus olisi vähän pienempi.
    Onkohan tuossa vanhemmassa mallissa(1990-1995)mitään eroa keulapäässä/lokasuojassa uudempaan mallin verrattuna (1996-2002) *
    Eli sopiiko 120 leveä *rengas pyörimään *tuohon vanhempaan malliin *
  18. #108
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
  19. #109
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 10 2008,16:36) kirjoitti
    Oon tässä aatellut että jos saisi vuokrattua tallin nurkan jostain Aurinkorannikolta, niin veisin Pannarin sinne talvehtimaan.
    kappas,
    minä vein vanhan bmw:n ( 100rt ) espanjaan ( torremolinos ). ajelen sillä siellä ja pannarilla tällä suomessa.
    minulla on siellä asunto ja paikka autolle ( pyörälle ). käyn siellä pari kertaa vuodessa.
    tässä voisi olla paikka yhteistyölle.
  20. #110
    Lainaa (plaatut @ Maalis. 11 2008,16:27) kirjoitti
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 10 2008,16:36) kirjoitti
    Oon tässä aatellut että jos saisi vuokrattua tallin nurkan jostain Aurinkorannikolta, niin veisin Pannarin sinne talvehtimaan.
    kappas,
    minä vein vanhan bmw:n ( 100rt ) espanjaan ( torremolinos ). ajelen sillä siellä ja pannarilla tällä suomessa.
    minulla on siellä asunto ja paikka autolle ( pyörälle ). käyn siellä pari kertaa vuodessa.
    tässä voisi olla paikka yhteistyölle.
    Aivan ilmeinen yhteistyön paikka ainakin tallipaikan ja miksei asunnonkin suhteen. Kuten tuossa aiemmin kerroin, niin ensi talvena tuota vapaa-aikaakin on todennäköisesti enemmän. Naapuri ehkä ajelee Pannarilla tämän kesän täällä kotimaassa, mutta syksyllä aion viedä sen Espanjaan jos vain paikka järjestyy. Jatketaanko privana ?
    - Pan European -94, Torremolinos -08 ->
    - FJR -06
    - 1/3 RT1100 -96
    - 1/5 FJR -03
  21. #111
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 09 2008,09:17) kirjoitti
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
    550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  22. #112
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 09 2008,09:17) kirjoitti
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
    550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!
    Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?
  23. #113
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 11 2008,20:07) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 09 2008,09:17) kirjoitti
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
    550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!
    Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?
    Kokeilin kytkimen puolella sitä, enkä ollut tyytyväinen. Helppo tapahan se kyllä on.
    Ei taida kuvaa olla, mutta voin lähipäivinä ottaa, jos pääsen käymään pannarin luona. Mutta ihan sillä kytkin/jarrukahvan kiinnikkeen minä pulttasin siihen mittariston lipan päälle. Ei peitä mittareita, tai ehkä pitkillä ihmisillä, ja näkyy mukavasti. Mutta vaatii kyllä muovin alle vahvikepalan, vähän työläs asentaa, mut ei mahdoton.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  24. #114
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 11 2008,20:07) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 09 2008,09:17) kirjoitti
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
    550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!
    Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?
    Kokeilin kytkimen puolella sitä, enkä ollut tyytyväinen. Helppo tapahan se kyllä on.
    Ei taida kuvaa olla, mutta voin lähipäivinä ottaa, jos pääsen käymään pannarin luona. Mutta ihan sillä kytkin/jarrukahvan kiinnikkeen minä pulttasin siihen mittariston lipan päälle. Ei peitä mittareita, tai ehkä pitkillä ihmisillä, ja näkyy mukavasti. Mutta vaatii kyllä muovin alle vahvikepalan, vähän työläs asentaa, mut ei mahdoton.
    Kiitos jo etukäteen. Mua vaan hirvittää se muovin läpi poraaminen, näyttävät nuo muoviosat olevan kalliita...



  25. #115
    Tuossa yks vaihtoehto, tosin St1300:seen, mutta sais kyllä varmaan asennettua ST1100:kin: http://www.migsel.com/store....60ed276



    Honda ST1300 ABS Pan European
    "Voit olla vain kerran nuori, mutta kypsymättömänä voit pysytellä lopunikääsi" Ogden Nash
  26. #116
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 11 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 11 2008,20:07) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 09 2008,09:17) kirjoitti
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
    550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!
    Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?
    Kokeilin kytkimen puolella sitä, enkä ollut tyytyväinen. Helppo tapahan se kyllä on.
    Ei taida kuvaa olla, mutta voin lähipäivinä ottaa, jos pääsen käymään pannarin luona. Mutta ihan sillä kytkin/jarrukahvan kiinnikkeen minä pulttasin siihen mittariston lipan päälle. Ei peitä mittareita, tai ehkä pitkillä ihmisillä, ja näkyy mukavasti. Mutta vaatii kyllä muovin alle vahvikepalan, vähän työläs asentaa, mut ei mahdoton.
    Kiitos jo etukäteen. Mua vaan hirvittää se muovin läpi poraaminen, näyttävät nuo muoviosat olevan kalliita...
    Muoviosista viis, siellä muovin alla vasta kalliin näköisiä osia onkin! *
    Tuin pellillä sen poikittaissauman, koska teline tuli ihan siihen mittariston lippaan kiinni. Se sauma vähän arvelutti, joten tein kojelaudan päälle pienet metallipalat tukemaan rakennetta. Rumahan se vähän on, mutta toimi ainakin viime kesän, eikä se oikeastaan edes näy pleksin läpi tai muutenkaan.



    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  27. #117
    Entäs miten olette kiinnittäneet TomTom Rider 2 Honda St 1100 *
    Saako kiinni myyntipakkauksessa olevilla palikoilla,vai pitääkö ruveta itse rakentelemaan kiinnityssysteemiä *
  28. #118
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 11 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 11 2008,20:07) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 11 2008,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Pankku @ Maalis. 09 2008,09:17) kirjoitti
    Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
    550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!
    Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?
    Kokeilin kytkimen puolella sitä, enkä ollut tyytyväinen. Helppo tapahan se kyllä on.
    Ei taida kuvaa olla, mutta voin lähipäivinä ottaa, jos pääsen käymään pannarin luona. Mutta ihan sillä kytkin/jarrukahvan kiinnikkeen minä pulttasin siihen mittariston lipan päälle. Ei peitä mittareita, tai ehkä pitkillä ihmisillä, ja näkyy mukavasti. Mutta vaatii kyllä muovin alle vahvikepalan, vähän työläs asentaa, mut ei mahdoton.
    Kiitos jo etukäteen. Mua vaan hirvittää se muovin läpi poraaminen, näyttävät nuo muoviosat olevan kalliita...
    Kuvissa on nyt minun ratkaisu kiinnitykseen. Garminin oma teline pultattu vaan kiinni, mutterit ovat lipan sisäpuolella. Paikka oli vähän ahdas...


    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  29. #119
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Kesä. 25 2007,22:59) kirjoitti
    Vaihdoin nesteen ja kyllä se linssi oli tummunut. Nesteet oli ihan kunnossa mutta tulihan vaihdettua. Olivat kyllä ihan hyvän näköiset ne vanhatkin *
    Meni ihan ok pelkästään ilmaruuvista päästämällä. Ei isompia onkelmia.
    Ei se vaihto pahaa tee, tuleepahan samalla uudet korroosiosuoja-aineet uusien nesteiden mukana ja voihan noissa alkaa olla kosteutta jo sitoutuneena vaikka ei kovin sumeaksi olisi nesteet vielä menneetkään.

    Jos itse vaihtaa, niin tuo neste on kuitenkin sen verran halpa lääkits sille ettei sylinterit saisi syöpymää ja useinhan se vesi, jos sitä sinne on sitoutumatonta jo kondensoitunut, löytyy sieltä letkun alapäässä olevasta sylinteristä eikä ylhäällä olevasta säiliöstä.

    Onhan noille nesteille jopa huolto-ohjelmassakin aikataulu, milloin niitä olisi hyvä vaihtaa vähän tuoreempaan ainekseen.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  30.  
  31. #120
    Lainaa (Hannu59 @ Helmi. 10 2008,19:32) kirjoitti
    Lainaa (tantikka @ Helmi. 10 2008,16:36) kirjoitti
    ...vai pitäiskö etsiä joku eläkeläisvoorumi
    Hehee...sigusi perusteella näyttää olevan vähän yhteistä historiaa, kun sullakin on ollut ainakin osa RT:sta ja Pan ja nyt sitten FJR. Nuortuminen vanhetessaan on hyvä juttu, ellei ympäristö ala josain vaiheessa tulkita sitä vanhuudenhöperyydeksi

    Pitääpä harkita seuraavan kerran mopon vaihtuessa, jos vaikka hieman kevyempään suuntaan menisi
    Fjr:ää on nyt testattu n. 8000 km. Lpr-Torremolinos-Lpr. Tosin Hki-Travemunde-Hki ajettiin Finnlinesilla.
    Minä tykkään pyörästä kovasti. Hyvä ajaa täydessä lastissa sekä moottoritiellä että serpentiineillä. Enkä huomannut mitään värinöitä kahvoissa eikä jäykkä kaasukahvakaaan haitannut. Vaimo valitteli ettei jaksa istua yhtä pitkiä pätkiä kerrallaan kuin Pannarissa. Eikä se oo edes iso, siis vaimo. Tilasin matkustajan jalkatappien alennussatsin. Saa nähdä auttaako.

    Viikonlopun kestävä muutaman satasen koeajo Pannarilla ( 1300 ) olisi vertailun vuoksi mukava suorittaa. Metriäkään en ole 1300:lla ajanut. Mistähän tuollaisen saisi viikonlopuksi käyttöön ? Saisikohan vuokrattua mistään ? Kauppiaat näkee heti kun ovesta astun sisään ettei toi kuitenkaan mitään osta.
    - Pan European -94, Torremolinos -08 ->
    - FJR -06
    - 1/3 RT1100 -96
    - 1/5 FJR -03
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234