Juu-u !
Tuli sitten vaihdettua cbr1000f -92 aivan helmeen Pan European st1100 1994:een.
Pyörä on ainoastaan 27000 ajettu !!!. Pyörä on saksalainen mutta kaikki dokumentit katsastustodistuksista asti löytyy. Pyörä käytännössä seissyt 2001-2005, ajettu 1800 kilometriä tolla välillä.
Ajelin 80 kilometriä koeajoa ja tuntu hyvältä. Emäntä istu takan ja oli vaihdon kannalla, varsinkin kun paljon ajetaan matkaa.
Kokemuksia pannareista vastaanotetaan. Mieluiten tietysti samanmallisilla ajelleilta.
Ajoin viime kesänä 15tkm Panin 1100:lla vm.-00 joista 2/3 osaa kakspäällä. Minun mittaiselle persjalalle (173cm) tuo pyörä ei sopinut ja siksi laitoin sen kierrätykseen vaikka muuten pyörästä kyllä tykkäsimmekin, vaimo ja minä. Voimaa, vääntöä, ajettavuutta tai kulutusta en voi moittia mutta kädet ja hartiat väsyivät pitemmällä matkalla kun rintapainetta ei ole nimeksikään ja ajoasennosta tuli väkisin liian etukumara. Istuinkorkeuskin oli siinä rajoilla ja siksi jouduin maaltamaan penkkiä n.4cm. Hyvä pyörä pidemmälle kuskille.
itse olen 191 ja emäntä 171 joten me tarvitaan tilaa. Koeajolla tuntui ihan hyvältä pituuksien ja asennon puolesta.
CBR1000F on muuten hyvä pyörä mutta pitempään ajoon tällainen pitkillä tolpilla varustettu ihminen tarvii hiukan maltillisemman polvikulman ja tuntui pannari tarjoavan sitä.
Toinen syy on se, että ajelen kesäaikaan mm. pitkää työmatkaa mopolla ja cebari ei mene tankilla kuin n.300km joten tuntuu että aina saa olla tankilla. Siinäkin mielessä pannario tuntuu n.500 km takkausvälillä fiksummalta.
Ite 190 cm ja suht kivasti olen kyytiin mahtunut. Tosin luulisin et pitemmälle ei enää kivaa asentoa löydy.
Näpsäkkä pyörä ajella ja ei kaipaa juurikaan roplaamista.
Sinänsä huvittaa toi kuinka tuolta saksasta löytyy vieläkin matkapyöriä joitten omistaja on "potkassut" tyhjää heti pyörän ostettuaan ja mopoti on jäänyt tallinnurkkaan vuosikausiksi. Samaten kuinka sieltä tuodaan isoja mersuja jotka ovat olleet mummojen kauppakasseina ajettu vain torstaisin bingomatkat
Mitä väliä mitä vehkeellä on ajettu jos se vain toimii
ps..emäntä on 167cm ja hänkin on pannulla ajellut eli vaikka isohan pyörä on niin kyllä sen kans pärjää lyhyempikin kuski.Kandee ainaskin yrittää.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Minä olen ajellut ST 1100 :lla 157200 km ilman mitään mainittavaa ongelmaa ja olen alle 170 cm lyhyt kuljettaja. Erinomainen prätkä minulle viidentoista vuoden ajan.
Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
Kyllä oon tykännyt. 2003 ostin *niinikään Saksasta tuodun 24 000 km ajetun -97:n. Nyt 72 800 mittarissa vailla huolen häivää. Säädettävä pleksi olis hyvä, muuta puutetta en tähän hätään keksi. Taloudellinen, riittävä suorituskyky, kardaani, mitä matkapeli muuta kaipaa?
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
tutun kuuloinen tarina. hain viime kesänä, vm. -95 eikä ole tarvinnut katua.
osta vielä laminarlip tuuliohjaimeksi. alkuperäinen plexi on huonon puoleinen ( oma pituus 182 ) ja parempia istuimiakin on. sen sitten ratkaisee oma persus, mikä on hyvä. eikä valitettavasti selviä kuin n. 500 km ajolla. tervetuloa kerhoon.
Sulla on Laminarlip? Tarviiko sen kanssa enää korvatulppia? Näkeekä sateella mitään?(plaatut @ Kesä. 11 2007,11:25) kirjoitti
nimim. kiinnostunut
Riittääkö laminarin lisäpala näinkin pitkälle 191cm. Näyttää kuvissa kauhian matalalta.
Olen nähnyt kuvia korkeammasta pleksistä, joka on myös hiukan leveämpi ylhäältä ja sivuissa on alipaineen poistiaukot.
Varovasti mittaillen ainakin 4-6 tuumaa sais olla lisää korkeutta ja vielä näkis yli. Kahden pleksin läpi tuijottelu sateessa ei oikeen tunnu kutsuvalta.
ei sen läpi katsota. se tulee joko vakiopleksin kanssa samalle tasalle ta i vähän ylemmäs. minulla se on sentin verran ylempänä kuin vakioplexin reuna. tarrakiinnituksen ansiosta sitä voi kokeilla eri korkeuksilla. kypäränä on schuberthin s1 ja satasen paikkeilla - ehkä voisi harkita korvatulppia. eihän se kovin kaunis ole, se lisähärpäke, mutta se vei ne tuulen pyörimiset mennessään. nyt puhaltaa tasaseen. jos olet pääkaupunkiseudulla, tule tutustumaan; länsi-pakila, make, 050-64409
Tervehdys. Minä olen kans tämän kevään uusi pannaristi. Pyörä vaikuttaa tosi hyvältä, mutta..
1. Vaihteiston/kytkimen toiminta on jotenkin epämääräistä.
Välillä vaihteet menee päälle kuin itsestään, ilman mitään ääniä. Sitten seuraavalla kerralla rasahtaa jonkun verran. *Nyt kysyn, että mikä on pannariin paras/sopivin öljy. Onko kenellään ehdotuksia mistä muusta "vika" voisi johtua, vai onko se tyyppiominaisuus? Pyörällä ajettu 60 t.
2. Pari kertaa pyörä on sammunut vauhdista, eikä lähde käyntiin kuin käyttämällä virrat pois. Vika on kuulemma "kaatuma katkaisijassa (150 euroa)". Tietääkö joku voiko kyseisen katkaisijan ohittaa?
3. Olen nähnyt joissain pannareissa katteen "levikkeet". Mitä niillä on virkaa? Mahdoliisesti veden ohjauksessa pois jaloilta, vai. Onko apua. Mitä maksaa ja mistä niitä saa.
"Kyllä rautaperse kotiin ajaa" : vanha pohjalainen sananlasku
Mikäli tarkoitat 1100:sta pannaria niin sen osalta en osaa sanoa mitään mutta tähän uudempaan 1300:seen olevat katteiden levikkeet auttavat nimenomaan matkustajan matkustusmukavuuteen, emäntä 179 cm mittaisena on tyytyväisempi sekä ylä- että alakatteiden hankintaan.(pertza @ Kesä. 12 2007,15:53) kirjoitti
Ja kuskin kannalta vesi pysyy vieläkin paremmin ulkopuolella, ja samalla toisaalta ajoviima ei pääse jäähdyttämään edes senkään vertaa, eli lämmintä piisaa,huonompi juttu kun ilman lämpötila on yli +20 astetta.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Mun ST1100:ssa on peilien päällä tuulen ohjaimet ja katteiden sivussa "levikkeet". Antavat paremman suojan tuulelta ja tietysti siinä samassa sateelta(kin).
Olen koeajanut st1100:sta ilman noita kyseisiä lisäpaloja ja täytyy todeta, että ovat kyllä hintansa väärti. Mun pannarissa ne oli jo ostettaessa, joten hinnoista ei ole käryä.
Nyt tarvis vaan saada kypärää sivuille paiskovat pyörteet pois, kun on tuota vartta siunaantunut. Emäntä sanoi myös tämän päiväisen Turun reisun jälkeen että välillä ravistaa hänenkin kypäräänsä. Korvatulpat on jo joten melu ei juuri haittaa. Aina kuitenkin kuulis musan paremmin kypäräpuhelimesta (baher) kun tuuli huutais vähemmän.
Laminarlip tuntuis ehkä oikealta vaihtoehdolta.
Saako Laminarlipiä muualta kun tuolta ameriikan maalta. Ei se niin ruma ole
saa lippiä espoosta. sama mies, joka edustaa baehr - tuotteita ( www.baehr.fi muistaakseni ). myy myös niitä sivuohjaimia ( peilin päälle "korvat" ). niihin aiempiin kysymyksiin tyyppivioista; ei ole ongelmia vaihteiden kanssa. tietysti, ottaa vähän aikaa sen optimaalisen jalanliikkeen oppimisen kanssa. ei mitään erityistä öljysuositusta. kunhan sitä on.
ei sammu kesken ei. edellinen omistaja kyllä kertoi, että kovalla sateella se mainitsemasi kytkin voi oikkuilla. vaihda pois. nuo sillointällöin ilmenevät sähköviat ovat kiusallisia.
en käytä ylimääräisiä levikkeitä. hyvä suoja näinkin. massiivinen keskitakalaukku toimii nopeusrajoittimena. et aja kahtasataa sen kanssa. suomen nopeusrajoituksilla ei mitään ongelmia.
moni kaipailee korkeampaa pleksiä. Mul ois ylimääräine.Uusi!
Tilasin yhden tuli kaxtoisesta voisi luopua kohtuullista korvausta vastaan.
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Mistä olette löytäneet peitteen joka peittää Panin laukkuineen?
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
Mulla on MP-Asun (musta)peite ja sen alle mahtuu ST1300:n alkuperäisen takalaukunkin kanssa. Hyvä, kevyt ja kohtuuhintainen peite mielestäni.(Kikka6 @ Kesä. 15 2007,08:25) kirjoitti
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Minä ostin keväällä LIDL:stä. Aika painava, mutta muuten hyvä. Hinta oli kohdallaan.
(Tuppervaari @ Kesä. 13 2007,17:46) kirjoitti
laitoin sulle viestiä pleksistä
**1100XX**
Epäonnistumisen vaara on suurin kun osaamaton neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Mites pannariin sais astinlaudat ja heel/toe tyyppisen vaihteenvalitsimen.
Alkoi yhtäkkiä astinlaudat kiinnostaan, jos sais asennettua jotenkin. Aika vähän (lue ei lainkaan) löytyy netistä kuvia/tarvikkeita.
Astinlaudoista en tiedä mutta jonninmoiset siirtotapit siihen ainakin on mahdollisuus laittaa. Ne tulevat kiinni kaatumarautoihin jotka ovat siinä koneen sivuilla. Katselin itsekin aikoinaan noita mutta totesin tolkuttoman kalliiksi eikä paikkakaan ollut ainakaan minulle mieleinen. Voin katsella sinulle osoitteen vaikka huomenna kun pääsen toiselle koneelle, mistä saat kaikenmoista Paniin passelia lisämukavaa.(enkelinsieppaaja @ Kesä. 16 2007,22:03) kirjoitti
Millä renkailla Pannari 02 --> toimii, ilmeisesti aika ronkeli noista renkaista vai onko ?
PS. kyllä meikäläinen puhuu st 1300
Tässä linkki Panin lisävermeisiin: www.st1100.org/farkles ***
Tässä ilmeisesti edelleen puhutaan 1100 mallista ? Siitä ei ole kokemusta, mutta 1300 Michelin Pilot Road toimii omasta mielestä aika hyvin. Hyvä märkäpito, kuluu tasaisessa muodossa varsinkin takana ja kestää hyvin.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
1 Tuo Pannarin vaihteisto on herkkä öljyn pinnan korkeudelle. Jos öljyä on yhtään yli ylemmän merkin, alkaa vaihteisto takerrella. Itse ajelin viisi kesää Teboilin 4T Superbike öljyillä. Vaihdoin noin 10000 km välein ja huomasin että vaihdon lähestyessä öljy alkoi väsyä ja vaihteiston toimin muuttui hieman.(pertza @ Kesä. 12 2007,15:53) kirjoitti
2. Omassa pyörässäni oli sama vika, korjasin sen poraamalla kyseiseen Bank Angle sensoriin yläosaan pienen reiän josta laitoin sisään ohutta iskunvaimenninöljyä. Sensorin sisällä on heiluri joka rauhoittui, kun öljy alkoi hidastaa liikettä. Liimasin reiän umpeen ja vika poistui.Kyseinen osa löytyy yläkatteen alta oikealta läheltä peiliä, kooltaan suunnilleen tupakka-askin luokkaa.Katkaisijaa ei kannata ohittaa, jos pyörä kaatuu, on koneen sammuttamisella kiire ettei öljypumppu vedä ilmoja.
Kyseinen pyörä on todellinen ikiliikkuja, mielestäni tärkein huoltokohde on vetopyörästön spoorit sekä kardaanin että renkaan puoleisessa päässä. Jos kardaanin puoleinen pää on kuiva, oikea jalkatappi alkaa täristää.Jos sivuseisontatuen lähistölle tulee lammikko, on kaasuttimien alla olevissa jäähdytysletkuissa O-renkaat kovettuneet tai klemmarit löysällä (yleinen vika)
Happy with Honda
Kiitos xx851z. Tulihan sieltä tietoa. Aloin jo hermostua, että vain mun pannarissa on tuo sensori rikki. Ei vielä hirveä vaiva, mutta pahenee koko ajan. Tulipahan kesälomallekin jotain tekemistä.(xx851z @ Kesä. 17 2007,20:47) kirjoitti
![]()
"Mistä olette löytäneet peitteen joka peittää Panin laukkuineen?"
Mulla on Louis'in edullinen isompi mainospeitto ja se on sopinut ST1100 sekä ST1300:een.
Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
MItäs pitäis tehdä?
Kytkinnestesäiliössä oleva neste on tumman keltaisen sameaa.
Edellisessä pyörässä oli ihan saman väristä kuin jarruneste eli kirkasta. Nyt hyvä kun nesteen takaa levy näkyy tarkistusikkunassa
Auttakaa urpoa![]()
Onko nesteen vaihto käynyt mielessä? Vai tarvitko neuvoja vaihdon suoritukseen?(enkelinsieppaaja @ Kesä. 22 2007,00:12) kirjoitti
Nesteiden vaihto on kyllä mielessä ollut. Eli tuosta ynmärsin, jotta ovat siis vanhat.
Ainahan vaihto-ohjeet kelpaa, kiitos, varsinkin kun pyörä just vaihtu eikä ole ehtinyt roplaamaan.![]()