Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Minkähän hintainen etuhaarukan stefojen vaihto on liikkeessä, kun ei viittis ite ruveta tekeen ?
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Eräässä liikkeessä 2,5h työtä á 54EUR + osat. Pyöränä XX.
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
    No jos tuohon hintaan saa niin eipä kannata ite alkaa laittaa
    Itse taas lasken että 2,5x 54€ on 135€.
    Mulla meni hommassa sama aika ja palkkaa tuli siten 135€, käteen, hyvä tuntipalkka, vaikka laskis ylityölisät mukaan hä?

GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
    No joo voihan sen tuollainkin laskee, kun vaan tietäs mitä tekee !
    Tampereella teetin Heinolla viime suvena etuiskarirempan ja maksoi muistaakseni stefoineen ja öljyineen 125 €. Iskarit tosin irroittelin itse.
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Lainaa (pete457 @ Kesä. 05 2007,18:47) kirjoitti
    Eräässä liikkeessä 2,5h työtä á 54EUR + osat. Pyöränä XX.
    eräässä toisessa liikkeessä se olisi ollut 3 h á 55 euroa +osat (noin 40 euroa) ja litra öljyä.irroitin itse putket ja kiikutin liikkeeseen.Kuulemma säästin aika paljon rahaa ja ennen kaikkea kallista ajoaikaa.Pyörä tupla X ja irroitus ja kasaaminen oli aika helppo.En omaa asentaja-koulutusta ja homma hoitui pyörän omilla työkaluilla.
    Hölömö mutta Innokas
    Jepjep ja itselläni työ 66 €, öljyt 13 €, stefat 25 €, pölysuojat 25 €.

Eli 1,5 h kun vei koko pyörän, ilmeisesti vielä halvemmaksi olisi tullut viemällä pelkät putket, mutta jos sen olisin pystynyt tekemään, olisin kyllä lopustakin varmaan selvinnyt. Ongelmana kun oli puuttuva mahdollisuus keulan nostoon.

Aika kummaa, jos joku ammattilainen saa 3 h tuohon käytettyä... Olevinaan...
    Kannattaako laittaa samalla noi pölysuojat kun minäkin joudun ajamaan aikapaljon sorateitä kun asun sellaisen varrella ja mökki on sellaisen varrella ?
    Vaihdoin itse ,eikä ollut edes vaikeaa..
    (sain kylläkin org laisilta hyviä vinkkejä)
    Samalla puhdistin putket ,,ja ny on kuin uusi.
    Ei mitään erikoisia työkaluja tarvittu.
    osat vain ja litra öljyä ,,siinä kulut
    (en tuon takia pajalle veisi )
    CEEBEEEX
    Mikä pyörä sulla???
    CEEBEEEX
    Mulla ainakin tuli uudet pölysuojat stefojen mukana
    joten samallahan ne menee..
    CEEBEEEX
    Cbr 600 f2
    Showan vaimennin näyttää olevan kuten minullakin (cbx)
    joten etupää ilmaan , etupyörä pois , vanhat öljyt pois
    (ruuvi iskarin alapäässä)
    iskarin pohjasta kuusiokoloruuvi auki jolloin putket putoo
    rajoitin prikkaan asti,,lukkoprikka pois, ja putket on irti,
    vanha stefa pois, putket puhtaaksi , uusi stefa paikalle
    putket paikoilleen , ruuvit kiinni , uudet öljyt sisään,
    460cc -93,94 ) vähän vaihtelee vuosimallista riippuen.
    etunen paikoilleen , ja ei kun menoksi.
    (tässä tämä perus periaate ei ole kauhean vaikee)
    CEEBEEEX
    No pitänee kokeilla eikai se muuten selviä !
    Ja hyvät räjäytys kuvat olisvatten hyvä tuki ja turva.... Vaihoin minäkin ite öljyt ja stefat etupäähän. Ei ole mitään avaruustrigonometriaa... (olipas hieno sana, tosin tarkottaakohan tuo mitään??)
    Voisinpa tässä samaisessa topicissa kysellä itsekkin kun otsikko vastaa täysin mitä oon kyselemässä.

Eli nyt ois aiheellinen vaihtaa itellä nuo etuhaarukan stefat ja millään en saa irtoaan tuota sisäputkea. Muuten kyllä oon saanu puretuksi nuo. Haynesin manuaalin mukaan pitäis lähteä ihan vetämällä irti mutta 2 tuntia kiskottuani tulin siihen tulokseen ettei se sieltä lähde. Ja siinä stefan yläpuolella oleva lukkorengas on irrotettu ettei pitäis olla siitäkään kiinni. Niin ja pyöränähän on tuo allekirjoituksen 88-vuosimallin cbr...
    Minulla sen lukkoprikan irrotuksen jälkeen suorastaan putosi
    käsiin.
    Onhan sinulla varmasti se pohjassa oleva kuusiokoloruuvi
    kokonaan otettu pois??
    CEEBEEEX
    Joo sekin ruuvi pyörii tuolla lattialla ja varmaan kohta hukassakin se. Ja tuossa kiskoessa niin lenti sieltä sisältä se pitkulainen osakin pois. Joka siis on sillä kyseisellä ruuvilla kiinni. Joten jo pelkästään senkin takia ois nyt jo pakko saada puretuksi tuo että saa ne prikat ongittua sieltä pohjalta pois.

Sillä tuskin on merkitystä että putki ei ollu enää pyörässä kiinni kun tuota kiskoin? Kun manuaalissa kuitenkin on vielä tuo putki kiinni pyörässä.
    Sisäputken irroitus vaatii yleensä muutaman terävän riuhtaisun, jotta stefa ja sen alla oleva liukuholkki irtovat pesästään. Vastaavasti takaisinasennuksessa tarvitsee työkalun/putken pätkän, jotta saa ko. osat naputeltua taas paikalleen.
  21.  
    Selviäiskin tuolla muutamalla riuhtaisulla. Eilis iltana varmaan tuli se muutama sata riuhtasua. Uskaltaisikohan tuolle alkaa antaan lämpöä että josko tuo alumiini sitten sen verran laajenis enemmän ku sisällä oleva holkki että lähtiskö se sitten paremmin. Ennenku ei oo purkanu noita niin ei tiiä että mitä materiaaleja tuolla on käytetty että uskaltaako alkaa kuin lämmitteleen. Alkaa usko jo loppuun tuon kans että lähteeköhän tuo sovinnolla irti. Mutta eipä siinä. Kohta taas kokeileen tuoreemmilla voimilla ja virkeämmällä mielellä josko se saatais houkuteltua irti.

Edit: Joo nythän ne lähti kun vähän lämmitti ulkoputkia. Oli ilmeisesti liukuholkit sen verran kuluneet että menivät kiskasu vaiheessa sisäkkäin ja kiilasivat toisensa jumiin. Toinen putki sentään lähti suosiolla. Nyt ei muutakuin osia odotellessa.