Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Tein tuossa päivällä pientä huoltoa -97 CBR 600F:lle ja tulppia vaihtaessa huomasin niiden kaikkien olevan hieman öljyiset. Onkos tuo ihan normaalia? Öljyä on sillai että kierteet ovat reilusti kosteat, kärjet kuivat. Pyörä on alle 30tkm ajettu vaikka ikää jo onkin.

    Pyörä käy minusta niin kuin pitää eikä savuta kuin kylmänä ehkä vähän. Öljyä ei myöskään syö yhtään. Pitäiskö tässä huolestua ja tutkia enempi vai jatkaa samaan malliin ajoa kun tommosia kelejäkin lupailee...
  2. #2
    paukahti mieleen ettei olisi edellinen asentaja heittänyt tulpan kierteisiin öljyä ettei jämähdä kiinni. tuossa olisi musta järkevä selitys öljyn alkuperään... ja takaisin liikenteeseen... =)
  3. #3
    minkäs väriset ne tulppien päät ovat? (ruskee, harmaa, musta...?)

    edit: tosta ensihätään




    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  4. #4
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 04 2007,18:49) kirjoitti
    minkäs väriset ne tulppien päät ovat? (ruskee, harmaa, musta...?)
    pääto ovat tumman ruskeat eli musta ihan oikeen väriset. ehkä inasen tummat.
  5. #5
    Kyllä loogisin selitys taitaa olla tuo mitä ounastelit, että asentaja pistänyt öljyä kierteisiin ettei jämähdä kiinni liian lujalle.

    Luulisin, että aika paljon täytyisi koneen syödä öljyä, jos sitä kierteissä on. Ja työntäisi kyllä sinistä savua.
  6. #6
    Lainaa (Jarski61 @ Kesä. 04 2007,22:15) kirjoitti
    Kyllä loogisin selitys taitaa olla tuo mitä ounastelit, että asentaja pistänyt öljyä kierteisiin ettei jämähdä kiinni liian lujalle.

    Luulisin, että aika paljon täytyisi koneen syödä öljyä, jos sitä kierteissä on. Ja työntäisi kyllä sinistä savua.
    Huoltomiehen aloitteellisuutta minäkin veikkaisin muuten tulpat olisivat aika mustat muutenkin. eikös se tulppien "terve" väri oo semmonen vaaleenruskee.
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  7. #7
    Samaa virttä lauletaan täällä. Vielä yksi selitys saattaisi olla venttiilikopan tiivisteen lievä vuotaminen tulpan koloon, jolloin poiskiertäessä kasteli nätisti tulpan kierteet. Mutta männän ohi tullutta öljyä se tuskin on, se ei kyllä nouse kierteisiin vaikka kuinka paljon valskaisi.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  8. #8
    Lainaa (hondamania @ Kesä. 04 2007,23:18) kirjoitti
    Samaa virttä lauletaan täällä. Vielä yksi selitys saattaisi olla venttiilikopan tiivisteen lievä vuotaminen tulpan koloon, jolloin poiskiertäessä kasteli nätisti tulpan kierteet. Mutta männän ohi tullutta öljyä se tuskin on, se ei kyllä nouse kierteisiin vaikka kuinka paljon valskaisi.
    eipä tuo taida mistään muualta päästä kuin asentajan kädestä kun nuo on vielä kaikki kierteistä öljyssä. kone on puhdas kauttaaltaan niin ei oikeen usko vuotoihinkaan.

    terve väri tosiaan taitaa olla hieman vaaleampi ns. kahviruskea mutta en usko että ihan pahasti tuon tummankaan takia on säädöt pielessä. ei noita nyt pariin vuoteen ole kuitenkaan vaihdettu.

    juu ei muuta kun kovaa ajoa vaan, kiitos näistä...
  9.  
  10. #9
    Ihan normaalia ceparissa, mullakin on aina öljyssä kierteet. Kyllä se koneesta tulee mutta kun ei syö öljyä ja tulppien päät ovat hyvässä kuosissa, en ole tuosta sen enempää stressannut.