Ja heti alkuun, ei, en ole 13v mopopoika, vaan hommasin halvalla skootterin talvipeliksi luottaen siihen että se saattaisi jopa toimia. Mutta juuri kun olisi taas tuolle talvipelille tarvetta näin kesän juurilla niin päätti se sanoa ittensä irti. Kipinä on täysin kateissa, ei tule puolalle asti sähköä, joten voisiko olla CDI-boksi finito? Mutta toinen asia mikä ihmetyttää on että valot ei välähdä ollenkaan polkiessa, jolloin vika on magneetossa päin? Kaikki maadoituspiuhat on käyty läpi. Mitä magneetossa olisi semmoista joka yht'äkkiä sanoo itsensä irti?
Perkele kun vituttaa nämä mopot, luulin jo niistä päässeeni eroon. PV:t oli onneks aikanaan hyvin simppeleita.
Toivottavasti joku täällä oleskeleva tietäisi missä voisi olla vika. Saisipa jo isomman alle jotta voisi tuon lempata lähimpään suohon.![]()
Plaa Plaa!!!
KTM merkkisessä härvelissä oli samanlainen vika viime viikolla.(koffi @ Kesä. 04 2007,23:19) kirjoitti
Sammui tosin ajosta, ja valotkin toimivat kun on akku.
Kipuna vaan oli täysin kateissa.
Vika löytyi anturista joka antaa CDI-boxille signaalia kampiakselin liikkeistä...
Pulser sensor nimellä sai uuden osan ja taas toimii.
Jos tuollainen moposta löytyy, ja yleismittari on saatavilla, kannattanee mitata ettei ole käämi poikki.
Siis näiden tulppa/tulpanhattu yms. vakio juttujen lisäksi.
Ei siinä sitten akkua ja sähköstarttia ole? Tai jospa on akkukin finito => sähköstartti ei inahdakaan. Akku taasen voi tulla tiensä päähän jo ihan issesseenkin tai sitten tosiaan magneetossa / lataussäätimessä jotain vialla => ei edes lataa. Tietty ehkä se helpompi voisi olla että akku = kaput, esim oikosessa tms. => kaikki magneton virrat menee akkuun ja mitään ei jää CDI:lle yms.(koffi @ Kesä. 04 2007,23:19) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Nyt alkaa menemään jo suhteellisen jännäksi, aina kun on ollut vähän työn ohessa aikaa niin olen käynyt tuota läjää tutkimassa ja tässä on ns, yhteenveto:
-Magneetto toimii eli antaa virtaa
-CDI-boksi toimii
-Puolakin ehjä
-Virtalukko ei jumita
-Kokeiltu ilman akkua
-kaikki piuhat käyty läpi
-Kuten myös eri maadoituksen jotka rungossa kiinni
-Kaikki käämit ehjiä
Joten missä helvetissä vika on *
EDIT: Mites olisi jännitteensäädin? Vai liittyykö se ollenkaan sytytykseen?
Plaa Plaa!!!
Kattele kaikki sytytyspuolen liittimet läpi. Voipi olla kosketusvikaa, itse etsin vastaavaa vikaa puoli vuotta, ja lopulta löytyi heikko kontakti CDI boksin liittimestä. Huollossa olivat aina korjanneet jollain rasvalla, joka aikansa johti sähköä. Hyytyi sitten muutaman viikon jälkeen aina kuoppaan, kun rasvamälli putos liittimestä.
ööööö... tulppa rikki???
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Mitäs väliä sillä on vaikka 13v mopopoika kysyisi apua..
Eli kipinä kateissa edelleen? Ootko tsekannut sen puolalle sähköä tuottavan käämin? Pitäis tulla jotain väliltä 50v-200v?
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Nyt taisi vika löytyä vaikkakin suht kallis semmoinen. Magneetolta tulee 4 johtoa jossa yhdessä virta liikkui mutta se meneekin valoille kun tarkemmin katsoi, sytykselle menevä johto on pimeenä jotenka vika on magneetossa, tarkemmin vauhtipyörän alla oleva "tunnistin" on rikki. Ja eikä hintakaan ole kuin 143€
Pitääpi katsella jos jostain löytyy purkuosana. Kiitoksia avusta.
Plaa Plaa!!!
Mikä skuuderi? Jos yamaha aerox / mbk nitro, niin saattaisi ehkä löytyä koko magneetto + pick-up muistaakseni.
DUCATI is just the Italian word for Harley.