Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Kertokaapas kokemuksianne sporttihenkisistä saapikkaista. HInta saisi olla jossain 200 nurkilla. Omalla listalla tällä hetkellä kärjessä Falco Sirius ja StylMartinin Roadjetit. Suositelkaa, kommentoikaa, kertokaa kokemuksia...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Oxtarin Perfonmance ss:llä menty n.1000 km ja hyvät on ollut. Pitää hyvin vettä ja istuu ainakin mun jalkaan. Isoja eroja eri merkkien välillä, joten kannattaa testata hyvin ja äläkä osta liian isoja saappaita, sama koko kuin kengässäkin (ainakin oxtarissa )
    http://www.bikefox.fi/shop/products.php?p=1d2117
    <p>...</p>
    Nämät ->
    http://www.pr-powercontrol.fi/shop/p...ils.php?p=4738
    löytyy itseltäni, istuu ainakin omaan jalkaan todella hyvin.
    Vedenkin on tähän asti pitänyt ulkopuolella.

Nykyään noita kenkiä myydään ilmeisesti nimellä Oxtar SS Performance II WP, hieman ovat ulkoisesti muuttuneet mutta hinta on aika sama.

EDIT: hannu11 ehti ensin.

R1 -08
    Sidi Vertigo Tepor
    On sporthenkiset saapikkaat ja hyvin kapempaan jalkaan istuvat saappaat. Oxtarin lesti oli mulle liian leveä. Pitävät hyvin veden ulkopuolella, mutta haittapuolena on sitten heikko hengittävyys. Nykyään kenkiä saa kait gore-tex kalvolla, mutta liekö se sen parempi kuin tuo tepor-kalvo
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Viime vuosi ajettiin Sidin teporeilla ja nilkka otti aikaslailla kipeää kaadossa. Nyt on käytössä Oxtarin TCS:t ja Replicat. Nuo TCS:t varmaan hiukka kalliit hinta haarukkaan mutta mielestäni olen ainakin itse niistä tykännyt.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Richa Speedmaster Pro kokemus - tai tarkkaan ottaen en nyt muista oliko toi viime vuonna hankittu kenkäpari just tolla nimellä, mutta samannäköinen se ainakin on.

1. Pidä huoli siitä, että ruuvit ovat kiinni - vasemman kengän ruuveilla kiinnitetyn suojapalan toinen ruuvi irtosi ajossa, huoltoasemalla nousin pyörän päältä ja ihmettelin, että mitenkäs tämä kenkä tuntuu oudolta astua - suojapala oli kääntynyt 90 astetta. Potentiaalisesti vaarallinen?!

2. Vedenpitävyys.. no pitää se jonkun aikaa vettä. Sitten se ei enää pidäkään. Testilenkkini oli 3-4h vesikelireissu.

3. Vähän jotenkin kovahko. Itse tykkään vähän väljähköistä, joissa varpaita pystyy vähän liikuttelemaankin.

4. Punainen väri likaantuu helposti, mutta onpa siitä tuo toinenkin.

Muutta muuten ihan kelpo ajokenkä.... olikohan tää nyt positiivinen arvio? No ainakin itse oon etsimässä toisia bootseja :-)
    Twice the pride, double the fall

Suzuki DL 650 V-Strom 2005
    ex-Yamaha FZS 600 2003
    Oxtarin T.C.S. Goret toimii mulla hyvin. Istuu hyvin jalkaan, ei tule vesi sisään eikä ole lämpimälläkään läkähdyttävän kuuma. Ostin tuolta shopin puolelta ennen viime joulua, tais olla hintakin just alle 200€. Suosittelen.
    Kokeiltuani erilaisia bootseja ja MP ajokenkiä päädyin SIEVIn varrellisiin työkenkiin. Niissä on tarpeeksi tilava lesti ja Coretex kalvo, joka toimii. Vuoden verran olen nyt niillä ajellut ja kun kuluvat loppuun, niin ostan toiset samanlaiset.

Ehdotan kokeilemaan
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Lainaa (hlpvu8 @ Kesä. 05 2007,08:50) kirjoitti
    Kokeiltuani erilaisia bootseja ja MP ajokenkiä päädyin SIEVIn varrellisiin työkenkiin. Niissä on tarpeeksi tilava lesti ja Coretex kalvo, joka toimii. Vuoden verran olen nyt niillä ajellut ja kun kuluvat loppuun, niin ostan toiset samanlaiset.

Ehdotan kokeilemaan *
    Mites niissä muuten tuo nilkan suojaus on?

Nim. Nilkka olisi murusina ilman oikeaa ajokenkää
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (patekka @ Kesä. 05 2007,18:02) kirjoitti
    Oxtarin T.C.S. Goret
    +1

Itsellä ollut 4 kesää käytössä ja hyvältä vaikuttaa. Vesi ei ole tullut kertaakaan lävitse, vaikka on ajettu aivan kauheassa kaatosateessa pitkän aikaa ja saapas tuntuu myöskin turvalliselta. Tosin nyt ongelmaksi muodostui vetoketjun vedin, joka irtosi toisen puolen ketjusta. No tarrakiinnituksellä on vielä pärjätty, mutta suutarille kai noi pitäisi viedä joku päivä, jotta vetoketjun sais kuntoon.
    Alla punainen -04 tupla-X
    Lainaa (SPEED3 @ Kesä. 05 2007,01:36) kirjoitti
    ^Tuossa ne, ja hinta kohilhan!
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Lainaa (toimeve @ Kesä. 05 2007,18:29) kirjoitti
    Lainaa (SPEED3 @ Kesä. 05 2007,01:36) kirjoitti
    ^Tuossa ne, ja hinta kohilhan!
    Ostin noi samat maaliskuussa ja on ollut tosi hyvät suosittelen lämpimästi
    Aprilia ETV Caponord * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Osta enduro, niin et tarvitse katua
    Sidi Vertigo Tepor MEGA, sopii leveeseen lestiin...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kysyjä ei maininnut jalkansa mallista mitään, mutta jos jalka on leveämpää sorttia, niin kannattaa tutustua Daytonan mallistoon. ORG-shopissa noita on jonkun verran, muualla todennäköisesti heikommin. Aikoinaan ajosaapasta etsiessä kaikki testaamani italialaiset kitinäsaappaat olivat liian kapeita, eikä mun jalka niin ihmeellinen ole.

1000
    Kiitoksii kommenteista. Tänään tuli testattua Oxtarin SS Percormance II:set, TCS goret ja Stylmartinin Roadjetit. En osannut vielä tehdä valintaa kun ei ihan päästy hinnasta sopuun. Tukevin jalassa oli TCS gore...Roadjetit ja SS:t oli samaa luokkaa hivenen löysempinä. Ulkonäöllisesti pidän eniten noista SS:stä. Roadjetitkin näyttää hyvälle mutta tuo TCS gore ei ole ihan niin mun makuun. Roadjettien materiaali hieman mietityttää (en nyt muista mikä mutta joku tekokuitu...). Nahka on aina nahka - varsinkin jos nahkat on pinnassa muutoinkin. Valinta tehdään siis ominaisuuksien, hinnan ja ulkonäön perusteella. Paras hinta-laatu on varmasti tuossa TCS:ssä Scatterin hinnoilla. Katotaan kuin äijjän arpapelissä käy...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Gianni Falcon Sirius (klik) voisi olla yksi hyvä vaihtoehto, hinta kohdallaan, laadukkaan oloinen ja hyvännäköinen kenkä. Kaveri tuollaiset osti ja on hyvin tyytyväinen hankintaansa, vedenpitävyydestä ei tosin ole vielä kokemuksia mutta luulisin että ainakin Oxtarin SS:lle pärjää (SS taitaa olla vaan kyllästetty eli vedenpitävyys voi jossain vaiheessa heikentyä oleellisesti...).
    Köy.
    Tilasin TCS goret Scatterilta. Katsotaan löytyykö kokoja. Ajattelin, että siinä vaiheessa jos on nilkka paskana heikommin suojatussa tossussa niin ei paljon ulkonäkö lohduta...

T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Lainaa (hlpvu8 @ Kesä. 05 2007,08:50) kirjoitti

Ehdotan kokeilemaan *
    sievin jalkineet täälläkin, muuten mainiot mutta hiukan tunnottomat vaihtaessa kun on se rautakärki.
    (saahan niitä ilmankin, mutta ei mun työnantaja osta kärjettömiä )
    ja perinteinen nauhakiinnitys on vähä vaivalloinen
    edit: ei kylläkään ihan sporttihenkinen

<p>gubbe</p>
    Ja sitten vasta kivaa tuleekin kun nyörit sotkeutuu vaikkapa ketjuun....
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa (PoS @ Kesä. 08 2007,14:59) kirjoitti
    Ja sitten vasta kivaa tuleekin kun nyörit sotkeutuu vaikkapa ketjuun....
    ei ny ihan niiiiin pitkät narut sentään
    <p>gubbe</p>
    Sievin gore-maihinnousukenkä täälläkin ollut käytössä hyvillä kokemuksilla.

Tulipa testattua myös pyörän kanssa kaupunkinopeudessa kontatessa. Jalat säilyivät vammoitta, vaikka tälliä pyörästä ja asfaltista saivatkin.
    Täsmälleen samanlaiset kengät tilaukseen laitoin, kun vastapuolen vakuutusyhtiö uusiin rahat antoi.

Tuollainen kenkä on mielestäni hyvä valinta, jos harrastaa kaupungilla käppäilyä pärräilyn ohessa.
    Nauhakiinnitystä en ongelmana pidä, kun sillä saa kengän napakasti istumaan. Rusetin jälkeen vaan varmistussolmu, niin ei varmaan tarvi nauhoja ketjujen välistä etsiä.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä."
    (Vanha viidakon sanonta)
    Omat saapikkaat on Oxtar TCS goret, sopii kuin valettu jalkaan ja on kevyet ja mukavat. Helteelläkään ei ole vielä jalat pahemmin kiehunu. Vettä pitää hyvin, tuli vahingossa testattua sekin. Olin unohtanu veneen vedenpoistotapin ottaa pois ja oli satanut vähä yli nilkkaan asti vettä sinne pohjalle ja hyppäsin sekaan kuen huomannu. No, ei tullu läpi vaikka aattelin että nyt kastu monot. Ainoa miinus siitä, että kävellessä nuo narisee vittumaisesti.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Lainaa (demonos @ Kesä. 18 2007,21:20) kirjoitti
    Omat saapikkaat on Oxtar TCS goret, *Ainoa miinus siitä, että kävellessä nuo narisee vittumaisesti.
    Oikea "NINJA" pitää mukana aina öljypurkkia * voipi sitten hiippailla rauhassa...

- mäki luulin et muija seuraa perässä - niinku sorsat olis jalassa
    [IMG]http://i94.photobucket.com/albums....MG]

Lainaa (SPEED3 @ Kesä. 19 2007,11:00) kirjoitti
    Omat saapikkaat on Oxtar TCS goret, *Ainoa miinus siitä, että kävellessä nuo narisee vittumaisesti.
    Oikea "NINJA" pitää mukana aina öljypurkkia * voipi sitten hiippailla rauhassa...

Juu, huomasin ite kanssa, että eiliset vesisateessa ajot toi joi mainitut narinat popoihin. Pitäsköhän crc:tä hivenen livauttaa vain ja ainoastaan niille muoviosille?
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Lainaa (mikkokoo @ Kesä. 19 2007,11:45) kirjoitti

Juu, huomasin ite kanssa, että eiliset vesisateessa ajot toi joi mainitut narinat popoihin. Pitäsköhän crc:tä hivenen livauttaa vain ja ainoastaan niille muoviosille?
    Ruiskauttakaa silikonispraytä niveliin ja jo tuli hiljaisuus... Näin olen itse tehnyt ja ohjekirjakin muistaakseni sitä opastaa laittamaan.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Lainaa (TPM @ Kesä. 19 2007,12:20) kirjoitti

Ruiskauttakaa silikonispraytä niveliin ja jo tuli hiljaisuus... Näin olen itse tehnyt ja ohjekirjakin muistaakseni sitä opastaa laittamaan.
    Mistä löysit moisen sprayn?
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Oxtarin T.C.S. Goret on hyvät, lesti saisi olla kyllä mulle vielä leveempi. Viime kesänä ruikin crc:tä monoihin, mutta nyt narinat on loppunu kokonaan...
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  30.  
    Lainaa (mikkokoo @ Kesä. 19 2007,12:23) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Kesä. 19 2007,12:20) kirjoitti
    Omat saapikkaat on Oxtar TCS goret, Ainoa miinus siitä, että kävellessä nuo narisee vittumaisesti.
    Oikea "NINJA" pitää mukana aina öljypurkkia voipi sitten hiippailla rauhassa...

Mistä löysit moisen sprayn?
    Löydät sitä vaikka Prismasta au*oon liittyvien kemikaalien puolelta.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders