Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Mitähän on mahtanut liikkua sen insinöörin päässä, joka on suunnitellut ohituskaistan loppuun risteyksen. Jämsässä menehtyi nyt viikonloppuna auton takapenkillä istunut nainen, kun heidän autonsa törmäsi ohituskaistan lopussa, vasemmalle kääntymässä olevaan traktoriin. Itsekin olen meinannut ajaa vastaavan kolarin Korpilahdella. Ohitin pimeällä ylämäessä jonoa ja näin mutkasta ulos tullessani edessäni auton jolla oli vilkku vasemmalle. Luulin ensin senkin ohittavan muita autoja. Kunnes totuus iski, että ei perkule sehän seisoo paikallaan. Ei muuta kuin kumit jumiin ja nopea vilkaisu peiliin. Onneksi jonossa oli tilaa ja pystyin heittämään oikealta ohi. Ei ollut kuin senteistä kiinni, etten törmännyt siihen kääntyvään autoon.
  2. #2
    Hmm, missäs tämä paikka tarkalleen on ja mihinkä päin? Ja mistä tiestä on kyse? Kuulostaa ns. killeriltä.
    Good to the bone
    ...
  3. #3
    Täys killeri on; nyt oikein konkreettisesti. Ohituskaista on 9-tiellä Jämsästä Tampereelle päin muutama kilometri.

    Toinen killeri on sitten Orivedellä: Oriveden keskustasta Tampereelle päin lähtevät luulevat ajavansa kiihdytyskaistalle, mutta tulevatkin suoraan ohituskaistalle. Siinä tulee n joka kolmas kerta läheltä-piti tilanne, kun ei mahdukaan väistämään. Tuohonkaan ei tieviskaalit reagoi mitenkään, siitä on ollut vääntöä n viisi vuotta (stop-merkki risteykseen, tai kaista alkamaan vasta risteyksen jälkeen)
  4. #4
    Itse en paikkaa muista/tiedä, mutta kuulostaa todella vaaralliselta ja järjettömältä paikalta.
    GSF 650 bandit -05/06
  5. #5
    Lainaa (speedmaster @ Kesä. 04 2007,11:40) kirjoitti
    Täys killeri on; nyt oikein konkreettisesti. Ohituskaista on 9-tiellä Jämsästä Tampereelle päin muutama kilometri.

    Toinen killeri on sitten Orivedellä: Oriveden keskustasta Tampereelle päin lähtevät luulevat ajavansa kiihdytyskaistalle, mutta tulevatkin suoraan ohituskaistalle. Siinä tulee n joka kolmas kerta läheltä-piti tilanne, kun ei mahdukaan väistämään. Tuohonkaan ei tieviskaalit reagoi mitenkään, siitä on ollut vääntöä n viisi vuotta (stop-merkki risteykseen, tai kaista alkamaan vasta risteyksen jälkeen)
    Amen.

    Todella vaarallisia molemmat paikat. Tuohon Oriveden ohituskaista-liittymä-yhdistelmään on usein vielä valtatien liikenne kehittänyt hyvät jonot, kun siinä on hitaampaa aluetta ennen tätä tiearkkitehtuurin taidonnäytettä, jossa "rampiton hämy-ramppi" tulee valtatielle. Tämä takoittaa, että monesti sekä *varsinainen että ohituskaista ovat jo tukossa, kun joku puusilmä sieltä tulee sivusta neljää kymppiä tän 80-160km/h liikkuvan härdelin keskelle luullen toista kaistaa kiihdytyskaistaksi.. Tuo poikittainen kantatie 58 on vielä varsin vilkas ja autoista arviolta puolet Tampereen suuntaan tulossa, joten uutta yrittäjää valtatie 9:lle syöttäytyy sieltä ihan urakalla.. Ihme ettei kolise useammin tuossa.. *

    Jotain pitäis tehrä, ja pian.. *



    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  6. #6
    Lainaa (LaMasquerade @ Kesä. 04 2007,14:50) kirjoitti
    Jotain pitäis tehrä, ja pian..
    Tonne voi ilmoitella Katukanava. Voi ainakin sanoa että ilmoitettu ollaan jos tieviskaalit yrittävät jotain selitellä onnettomuuden tapahduttua.
  7. #7
    Lainaa (LaMasquerade @ Kesä. 04 2007,14:50) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Kesä. 04 2007,11:40) kirjoitti
    Täys killeri on; nyt oikein konkreettisesti. Ohituskaista on 9-tiellä Jämsästä Tampereelle päin muutama kilometri.

    Toinen killeri on sitten Orivedellä: Oriveden keskustasta Tampereelle päin lähtevät luulevat ajavansa kiihdytyskaistalle, mutta tulevatkin suoraan ohituskaistalle. Siinä tulee n joka kolmas kerta läheltä-piti tilanne, kun ei mahdukaan väistämään. Tuohonkaan ei tieviskaalit reagoi mitenkään, siitä on ollut vääntöä n viisi vuotta (stop-merkki risteykseen, tai kaista alkamaan vasta risteyksen jälkeen)
    Amen.

    Todella vaarallisia molemmat paikat. Tuohon Oriveden ohituskaista-liittymä-yhdistelmään on usein vielä valtatien liikenne kehittänyt hyvät jonot, kun siinä on hitaampaa aluetta ennen tätä tiearkkitehtuurin taidonnäytettä, jossa "rampiton hämy-ramppi" tulee valtatielle. Tämä takoittaa, että monesti sekä *varsinainen että ohituskaista ovat jo tukossa, kun joku puusilmä sieltä tulee sivusta neljää kymppiä tän 80-160km/h liikkuvan härdelin keskelle luullen toista kaistaa kiihdytyskaistaksi.. Tuo poikittainen kantatie 58 on vielä varsin vilkas ja autoista arviolta puolet Tampereen suuntaan tulossa, joten uutta yrittäjää valtatie 9:lle syöttäytyy sieltä ihan urakalla.. Ihme ettei kolise useammin tuossa.. *

    Jotain pitäis tehrä, ja pian.. *
    Toki siinä risteyksessä on liikennemerkki, jossa varoitetaan, että kiihdytyskaista puuttuu, mutta ei kaikki varmaan kerkiä joka merkkiä lukemaan.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  8. #8
    Aika ovelat sivut. Kun jätät viestiä ja painat tallenna, niin sivu herjaa, että voit jättää viestin vain Jätä viesti sivun lomakkeella. Eli juuri sillä mitä olet juuri äsken täyttänyt. onkohan sivun suunnitellut byrokraatti joka on tottunut pyörittelemään ja täyttelemään typeriä/turhia lomakkeita. Tietäen, ettei niitä kukaan kumminkaan koskaan lue.
  9. #9
    Sivu todennäköisesti tarkistaa referoijan eli sivun mistä tulit, aika moni palomuuri estää sen lähettämisen.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  10.  
  11. #10
    Oolrait onpahan hyvä tietää kun Tampeen päin ajelee. Aina oon ohitellu eikä oo tullu mieleenkään, että vois olla noin.
    Good to the bone
    ...