Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Kyllä tässä tapauksessa mopoilija on tullut tuntuvaa ylinopeutta. Jos 34 metrin jarrutuksen jälkeen päätyy törmäyspaikasta 30 metrin päähän niin ei se kaveri ole ainakaan 40km/h ajannut. Ikävä tapaus,jonka olisi voitu välttää. Voimia omaisille!
  2. #62
    Kaavoista en sen enempää tiedä ja hidastuvuuksia en osaa laskea, mutta vaikea on meikäläisen ainakin kuvitella, että etujarru olisi ollut lukossa 34 metriä eli mun johtiopäätökseni on 34 metriä takanakki lukossa. Etunen on voinut olla lyhyemmän aikaa tai ei lainkaan lukossa, mutta varmaankin silläkin on jarrutettu, luulisin.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  3. #63
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Kesä. 06 2007,11:52) kirjoitti
    Kaavoista en sen enempää tiedä ja hidastuvuuksia en osaa laskea, mutta vaikea on meikäläisen ainakin kuvitella, että etujarru olisi ollut lukossa 34 metriä eli mun johtiopäätökseni on 34 metriä takanakki lukossa. Etunen on voinut olla lyhyemmän aikaa tai ei lainkaan lukossa, mutta varmaankin silläkin on jarrutettu, luulisin.
    Jos jotain kuljettajan loppupisteen 30 metrin etäisyydestä törmäyskohdasta ja siihen tarvittavasta törmäysnopeudesta voi päätellä, on hyvin mahdollista että kuljettaja on havainnut tilanteen 50-70m aiemmin, käyttänyt alle sekunnin jarrutuksen aloittaamiseen ja ehtinyt jarruttaa ~yhden sekunnin ennen törmäystä.

    Eli ei siinä pitkiä aikoja ole liu-uttu etunen lukossa, 34 metriä menee äkkiä, jos nopeus on luokkaa 34 m/s. Jos täällä ollut tieto keulimisesta ja pidemmästä kiihdyttämisestä pitää paikkansa niin 34 m/s (122 km/h) on täysin mahdollinen nopeus.

    Kovin järkevä nopeus se ei ole *
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  4. #64
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 06 2007,11:51) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 05 2007,10:17) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 05 2007,00:12) kirjoitti
    Lainaa (terkale @ Kesä. 04 2007,22:43) kirjoitti
    Lainaa (Miro @ Kesä. 04 2007,17:30) kirjoitti
    Nopeusrajoitus Kuopion keskustassa 30 - 40 kmh.
    Sellaisella nopeudella edeten on mahdollista pysäyttää rätkä muutaman metrin matkalla,
    Jos jarrutusmatka satasen vauhdista on 40 metriä, viidestäkympistä se on kymmenen metriä ja 25 km/h nopeudesta enää 2,5 metriä. Kymmenen metrin etäisyydeltä kukaan ei enää yritä ehtiä vastaantulijan edestä.
    Joo; optimaalisella 1.0 kitkalla ja optimaalisella 100% onnistuneella jarrutuksella, ja ilman refleksi tai reaktioaikaa; nopeus vs jarrutusmatka on tuo.

    Mutta 0.8-1.0 kitkalla, 80-100% jarrutuksella ja refleksi tai reaktioaika mukaan lukien pysähtymismatka onkin jo jotain ihan muuta.
    on se jumalauta toisten vaan niin saatanan vaikea tajuta... *optimaaliset kitkakertoimet my ass... voin jopa lupautua vapaaehtoiseksi ko. tilanteen demoamiseen neljänkympin vauhdilla ja niillä reaktioilla ja kitkakertoimilla mitä sattuu sillä hetkellä olemaan... tai jos rajoitus on 30 niin sitten sillä...
    No tota, paljoko sä pistät pysähtymismatkaks 40km/h vauhdista kelillä ku kelillä?
    Entäs 30km/h vauhdista?

    Ja ku sä ajelet 30 tai 40km/h, nii onks sun ajatukset koko ajan liikenneympäristössä, vai harhaileeko ne aina välillä pillussa ja viinassa; koska ajat niin hiljaa että mitään ei voi tapahtua koska pystyt aina pysäyttämään muutaman metrin matkalla?
    Eli mikä on sun refleksi tai reaktioaika tuossa nopeudessa?
    no en mä 30-40 nopeudesta vedä 34:n metrin lukkojarrutusta vaikka olisin miettinyt pillua koko muun matkan...

    edit: sinusta en toki tiedä... *
    edit2: ei tullut luettua postaustasi tarpeeksi tarkkaan... en osaa sanoa refleksi tai reaktioaikaani tuossa nopeudessa, mutta oletan sen olevan suurinpiirtein sama nopeudesta riippumatta... matka jonka reaktioni aikana kuljen riippuukin sitten siitä nopeudesta...



    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  5. #65
    Kaavoja ja mielipiteitä on taas esitetty moneen malliin ja osa niistä on ihan järkeviä. Sitten, niinkuin aina ennenkin tällaisten aiheiden kohdalla, mennään siihen samaan vastakkainasetteluun, motoristit vastaan autolijat. Ja lopuksi aletaan v*****leen toisilleen ihan suoraan ja tulkitsemaan toisen kirjoitusta pilkulleen ja etsitään virheitä kaikkialta muulta paitsi omasta itsestä ja omista tekemisistä. On varmaan hyvä että on tällaisia foorumeita jossa jokainen voi purkaa itseään ja pahaa oloaan mutta se ei kuitenkaan liene näidän sivujen pääasiallinen tarkoitus. Asiallisuutta, hyvät kollegat, asiallisuutta. Ja se joka voi varmuudella sanoa että ei koskaan erehdy tai tee väärin, ilmoittautukoon. Ottamatta sen enempää kantaa kyseiseen Kuopion ikävään onnettomuuteen lienee kuitenkin tosiasia että me kaikki, niin autoilijoina kuin motoristeinakin olemme erehtyväisiä. Valitettavaa vain on se että virheistä liikenteessä, olipa ne kenen ja miten aiheutettuja tahansa, joutuu joku maksamaan monesti liian kalliin hinnan ja kun toinen/yksiosapuoli on motoristi niin se maksaja on juuri kaksipyöräisen päällä ollut tai olleet. Syyllistä sen kummemmin osoittamatta/etsimättä: Jaksamista kaikille niille kanssaihmisille joita tämä surullinen tapaus jotenkin koskettaa.
  6. #66
    Lainaa (jannep @ Kesä. 06 2007,12:04) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Kesä. 06 2007,11:52) kirjoitti
    Kaavoista en sen enempää tiedä ja hidastuvuuksia en osaa laskea, mutta vaikea on meikäläisen ainakin kuvitella, että etujarru olisi ollut lukossa 34 metriä eli mun johtiopäätökseni on 34 metriä takanakki lukossa. Etunen on voinut olla lyhyemmän aikaa tai ei lainkaan lukossa, mutta varmaankin silläkin on jarrutettu, luulisin.
    Jos jotain kuljettajan loppupisteen 30 metrin etäisyydestä törmäyskohdasta ja siihen tarvittavasta törmäysnopeudesta voi päätellä, on hyvin mahdollista että kuljettaja on havainnut tilanteen 50-70m aiemmin, käyttänyt alle sekunnin jarrutuksen aloittaamiseen ja ehtinyt jarruttaa ~yhden sekunnin ennen törmäystä.

    Eli ei siinä pitkiä aikoja ole liu-uttu etunen lukossa, 34 metriä menee äkkiä, jos nopeus on luokkaa 34 m/s. Jos täällä ollut tieto keulimisesta ja pidemmästä kiihdyttämisestä pitää paikkansa niin 34 m/s (122 km/h) on täysin mahdollinen nopeus.

    Kovin järkevä nopeus se ei ole
    Meinaan vaan, että pyörä on kumossa ennenkuin 34 metriä tulee täyteen etusnen lukossa.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  7. #67
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 06 2007,14:11) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 06 2007,12:06) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 06 2007,11:51) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 05 2007,10:17) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 05 2007,00:12) kirjoitti
    Lainaa (terkale @ Kesä. 04 2007,22:43) kirjoitti
    Lainaa (Miro @ Kesä. 04 2007,17:30) kirjoitti
    Nopeusrajoitus Kuopion keskustassa 30 - 40 kmh.
    Sellaisella nopeudella edeten on mahdollista pysäyttää rätkä muutaman metrin matkalla,
    Jos jarrutusmatka satasen vauhdista on 40 metriä, viidestäkympistä se on kymmenen metriä ja 25 km/h nopeudesta enää 2,5 metriä. Kymmenen metrin etäisyydeltä kukaan ei enää yritä ehtiä vastaantulijan edestä.
    Joo; optimaalisella 1.0 kitkalla ja optimaalisella 100% onnistuneella jarrutuksella, ja ilman refleksi tai reaktioaikaa; nopeus vs jarrutusmatka on tuo.

    Mutta 0.8-1.0 kitkalla, 80-100% jarrutuksella ja refleksi tai reaktioaika mukaan lukien pysähtymismatka onkin jo jotain ihan muuta.
    on se jumalauta toisten vaan niin saatanan vaikea tajuta... optimaaliset kitkakertoimet my ass... voin jopa lupautua vapaaehtoiseksi ko. tilanteen demoamiseen neljänkympin vauhdilla ja niillä reaktioilla ja kitkakertoimilla mitä sattuu sillä hetkellä olemaan... tai jos rajoitus on 30 niin sitten sillä...
    No tota, paljoko sä pistät pysähtymismatkaks 40km/h vauhdista kelillä ku kelillä?
    Entäs 30km/h vauhdista?

    Ja ku sä ajelet 30 tai 40km/h, nii onks sun ajatukset koko ajan liikenneympäristössä, vai harhaileeko ne aina välillä pillussa ja viinassa; koska ajat niin hiljaa että mitään ei voi tapahtua koska pystyt aina pysäyttämään muutaman metrin matkalla?
    Eli mikä on sun refleksi tai reaktioaika tuossa nopeudessa?
    no en mä 30-40 nopeudesta vedä 34:n metrin lukkojarrutusta vaikka olisin miettinyt pillua koko muun matkan...

    edit: sinusta en toki tiedä...
    edit2: ei tullut luettua postaustasi tarpeeksi tarkkaan... en osaa sanoa refleksi tai reaktioaikaani tuossa nopeudessa, mutta oletan sen olevan suurinpiirtein sama nopeudesta riippumatta... matka jonka reaktioni aikana kuljen riippuukin sitten siitä nopeudesta...
    Kun sä et viittiny veikkailla mitään metrimääriä omista kyvyistäs, niin pistämpä sulle pienen esimerkin...

    Ajelet 4-kybää, ja oot vähä ajatuksissas koska mitään ei voi tapahtua ku ajelet niin hiljaa ja oot lähes maailman paras kuski, mopo menee 11.1 metrii sekunnissa, eli se "muutama metri" meni jo ennen kuin aloit jarruttamaan.
    Koska kyseessä on normi taajamakatu, niin siin asfaltin pinnalla on vähä shittii joten kitka on jotain 0.8 luokkaa, ja varot että etunen ei mee lukkoon ja alta, joten jarrutat 85% teholla: jarrutusmatka 8,7m.

    Mä voisin hyvinkin kuvitella että sulla menee todellisessa tilanteessa, In Real Life, noin 20 metriä pysähtymiseen 40 km/h vauhdista. Varsinkin tolla sun "...kaikkia vammoja ei voi korjata, asennevamman voi..." -asenteella. ;)
    In real Life ... eka ajokausi ? Unohdetaan pc-pelit ?
  8. #68
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 05 2007,22:08) kirjoitti
    Moottoripyöräilijälle oppi voisi olla, että ajellaan rajoitusten mukaisesti
    Itse en juurikaan halua ajaa taajamissa prätkällä, sillä siellä nopeusrajoitukset ovat jotain 30 tai 40 km/h, vaan suuntaan suoraan maanteille, jossa yleisimmin tulee heitettyä sellainen 150 km:n ajolenkki.

    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  9. #69
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 06 2007,14:11) kirjoitti
    Kun sä et viittiny veikkailla mitään metrimääriä omista kyvyistäs, niin pistämpä sulle pienen esimerkin...

    Ajelet 4-kybää, ja oot vähä ajatuksissas koska mitään ei voi tapahtua ku ajelet niin hiljaa ja oot lähes maailman paras kuski, mopo menee 11.1 metrii sekunnissa, eli se "muutama metri" meni jo ennen kuin aloit jarruttamaan.
    Koska kyseessä on normi taajamakatu, niin siin asfaltin pinnalla on vähä shittii joten kitka on jotain 0.8 luokkaa, ja varot että etunen ei mee lukkoon ja alta, joten jarrutat 85% teholla: jarrutusmatka 8,7m.

    Mä voisin hyvinkin kuvitella että sulla menee todellisessa tilanteessa, In Real Life, noin 20 metriä pysähtymiseen 40 km/h vauhdista. Varsinkin tolla sun "...kaikkia vammoja ei voi korjata, asennevamman voi..." -asenteella. ;)
    just just... edelleenkään en piirtäisi kolmenkymmenen neljän (34) metrin matkalle jarrutusjälkeä vaikka ajelisin neljääkymppiä (40) ja ajattelisin toosaa (|) + lentäisi/pyörisi sen jälkeen kolmeakymmentä (30) metriä... koska ^ in Real Life olisin pysähtynyt 20 metrin matkalla, sinun sanojasi lainatakseni... + tietääkseni renkaista ei jää jarrutusjälkeä refleksi/reaktioaikana... voin toki olla väärässä...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  10. #70
    K.o kohdassa satamakadulla on mahdollista kiihdytysmatkaa
    n 200m ennen törmäyskohtaa.
    jos siitä jarruilla n 40m, reaktioon toiset 40-50m.
    on törmäysnopeus ollut arviolta 50-70km/h.
    Jos siitä olisi suoraan lentänyt auton yli ja asfalttiin olisi
    varmaankin selviytynyt..
    mutta kun siinä välissä oli se auto ja siihen otti kipeästi ensin..
    valittelut......
    (kuitenkin ylinopeutta 40km rajoituksella)
    CEEBEEEX
  11. #71
    Noista jarrutusmatkoista ja ilmalennoista: tää ajo -82 sx650:llä autoletkassa kuivalla kirkkaalla kelillä kuuttakymppiä normietäisyyksillä. Vasemmalta letkaa lähti leikkaamaan 99 saabbi just eestä. Men varmana se 1,5 sekkaa että 'mitä v***ua' ennenku tajus vetää laikat kii. Osuma saabin etupyörään (eli saabbi kerkis kiihyttää nollasta kaks kaistanleveyttä ~10m), siitä kaikesta ylilento ja maahan viel risteysalueella, eik ollu ees iso risteys. Elikkä tolta pohjalta veikkaan että 30m lento vaatinu mopolta vauhtia jonkuu puoltoista markkaa..
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  12. #72
    Voi mahoton kun täällä väännetään.
    Pois laskut yms. sen voi todeta kuka
    vaan.

    a) jarrutettu on yli 30m. ainaski takapää lukossa
    b) ensin on kylläkin reagoitu vähän aikaa todennäköisesti
    c) on tämmäytetty silti mopo ihan romuksi
    d) on lennetty ja pompittu yli 30m ja kuoltu(kuoleminen ei paljoa vaadi)
    e) 40 vauhdista ei lennetä kun auton yli, ei kyllä pompita eikä
    liidellä 30m matkaa.
    f) lopettakaa toi naurettava vääntö
    g) tai saatte vääntää ihan rauhassa, siihen tää homma perustuu
    h)Omaisille voimia!
  13. #73
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 06 2007,18:30) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 06 2007,17:32) kirjoitti
    in Real Life olisin pysähtynyt 20 metrin matkalla, sinun sanojasi lainatakseni...
    Juttuhan lähti väitteestä että pysähtyy muutaman metrin matkalla. Mut kiva ett sullakin rupes järki kulkemaan.
    niin no, minähän en missään vaiheessa ole väittänyt, että pysähtyy muutaman metrin matkalla... kannattaa myös opetella lukemaan...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  14. #74
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 06 2007,16:54) kirjoitti
    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Miksi pitäisikään, eihän yleiset tiet ja kadut olekaan kilpapaikkoja ja radalla saa jokainen laskea niin paljon kuin pää ja vehkeet kestää, eikä ole edes kallista. Kaikilla ei edes elektio lerpahda, jos ei ole valojen nopein.

    Customilla tai homosohvalla ei mene kortti niin helposti, ehtii katsella maisemia ja rentoutua. Mutta toinen tykkää ädistä, toinen ei ja joku molemmista..
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  15. #75
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 07 2007,10:26) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 06 2007,23:52) kirjoitti
    niin no, minähän en missään vaiheessa ole väittänyt, että pysähtyy muutaman metrin matkalla... kannattaa myös opetella lukemaan...
    Jaa, vai niin...
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 05 2007,10:17) kirjoitti
    Lainaa (Miro @ Kesä. 04 2007,17:30) kirjoitti
    Nopeusrajoitus Kuopion keskustassa 30 - 40 kmh.
    Sellaisella nopeudella edeten on mahdollista pysäyttää rätkä muutaman metrin matkalla,
    voin jopa lupautua vapaaehtoiseksi ko. tilanteen demoamiseen neljänkympin vauhdilla
    niin kun repii asiat irti toisistaan niin saahan sitä tekstiä aikaan... meinasin, että pysyn pysäyttämään sillä matkalla millä tuo piirteli tiehen jarrutusjälkeä ja junttasi auton keulaan/kylkeen neljänkympin tai vaihtoehtoisesti kolmekympin vauhdista... haenko vielä rautalankaa jostain?
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  16. #76
    Onko tämä pask..jauhantaosasto vai uskooko kaikki omiin kirjoituksiinsa aikuisten oikeasti tässä ketjussa??

    Kukaan ei ole ehdottanut vielä, että etupyörä ei voinut olla lukossa, koska se oli ilmassa. Tai voihan se olla ilmassakin lukossa, mutta ei se pahasti piirrä jälkeä tiehen...
    Minä en muuten usko tähän oletukseen!
  17. #77
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 07 2007,11:35) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 07 2007,11:01) kirjoitti
    niin kun repii asiat irti toisistaan niin saahan sitä tekstiä aikaan...
    No niin näköjään saat. Lue ens kerralla hieman tarkemmin se viesti mihin olet vastaamassa niin pysyt aiheessa... *
    OT: no voi anteeksi... menikö viikkosi nyt ihan pilalle... ja kehitys idea multiquote... niin ei tartte scuubankaan jatkossa itkeä, kun voi ottaa useamman postauksen oman postauksen pohjaksi...

    btw. moottoripyörän ajokokeen yhtenä osana saattaa olla jarrutus suoralla:
    Lähtöpaikalta kiihdytys ~40 nopeuteen ja pysäytys jarrutusalueella etu- ja takajarrua käyttäen. Moottoripyörän tulee pysähtyä hallitusti kestopäällysteellä 9 m:n ja soralla 12 m:n matkalla. Takapyörän nouseminen maasta jarrutuksen aikana voi sisältyä hallittuun pysäyttämiseen.
    Sateella tai kitkan ollessa muutoin pieni jarrutusmatkaa on pidennettävä.


    kuljettajantutkinnon ajokoe, ootko scuuba saanu jostain arpajaisista korttisi? vai oliko kitka muutoin pieni ja sait siitä hyvästä kortin?
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  18. #78
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 07 2007,14:41) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 07 2007,12:10) kirjoitti
    btw. moottoripyörän ajokokeen yhtenä osana saattaa olla jarrutus suoralla:
    Lähtöpaikalta kiihdytys ~40 nopeuteen ja pysäytys jarrutusalueella etu- ja takajarrua käyttäen. Moottoripyörän tulee pysähtyä hallitusti kestopäällysteellä 9 m:n ja soralla 12 m:n matkalla. Takapyörän nouseminen maasta jarrutuksen aikana voi sisältyä hallittuun pysäyttämiseen.
    Sateella tai kitkan ollessa muutoin pieni jarrutusmatkaa on pidennettävä.


    kuljettajantutkinnon ajokoe, ootko scuuba saanu jostain arpajaisista korttisi? vai oliko kitka muutoin pieni ja sait siitä hyvästä kortin?
    40 vauhdista kun saa ajokokeessa ite rauhassa katsoa sen jarruttamisen aloituskohdan (eli refleksi tai reaktioajalla ei ole merkitystä) niin esim 0.7 kitka riittää jotta jarrutusmatka ois kestopäällysteellä 9 metriä...

    Ja et varmaan vaahtoomiseltas muista mitä laskeskelin sulle eilen esimerkiks:
    "Koska kyseessä on normi taajamakatu, niin siin asfaltin pinnalla on vähä shittii joten kitka on jotain 0.8 luokkaa, ja varot että etunen ei mee lukkoon ja alta, joten jarrutat 85% teholla: jarrutusmatka 8,7m."

    Jokos tää homma on taputeltu....? *
    etkä sinä kaavojesi pyörittelyltä sitä, että kadussa oli 34 metriä jarrutusjälkeä... *
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  19. #79
    Asiasta viidenteen, miten oikeus suhtautuu asiaan jossa esim auto kääntyy pyörän eteen ja auto on väistämis velvollinen mutta pystytään todistamaan että pyörä on tullut huomattavaa ylinopeutta? Asia ollu mielessä ku täällä kuoli nuori mies autolla kun linja-auto kääntyi eteen ja kylällä väitetään että autolla on ollut vauhtia noin 120-140km/h 80 alueella. Onko olemassa selvää sääntöä kumman piikkiin homma menee?



  20. #80
    Lainaa (Juuzoppi @ Kesä. 10 2007,14:20) kirjoitti
    Asiasta viidenteen, miten oikeus suhtautuu asiaan jossa esim auto kääntyy pyörän eteen ja auto on väistämis velvollinen mutta pystytään todistamaan että pyörä on tullut huomattavaa ylinopeutta? Asia ollu mielessä ku täällä kuoli nuori mies autolla kun linja-auto kääntyi eteen ja kylällä väitetään että autolla on ollut vauhtia noin 120-140km/h 80 alueella. Onko olemassa selvää sääntöä kumman piikkiin homma menee?
    Vaikeaksi menee. Jos on ajanut pitkällä suoralla ylinopeutta, niin todennäköisemmin menee kolmion takaa tulijan piikkiin. Jos taas tulee jostain mutkan takaa päälle kun toinen on jo kääntymässä, on itse syyllinen.
  21. #81
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 06 2007,16:54) kirjoitti
    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Totta höpiset, tuolla pyörällä on _TODELLA_ vaikea ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkoita etteikö sillä pystyisi siihen mutta vaikeata se on. Joutuu olemaan kokoajan tosi valppaana nopeuden suhteen. Vielä olen pystynyt. paria poikkeusta lukuunottamatta, siinä +20kmh limiitin sisällä.
  22. #82
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 10 2007,15:57) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 06 2007,16:54) kirjoitti
    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Totta höpiset, tuolla pyörällä on _TODELLA_ vaikea ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkoita etteikö sillä pystyisi siihen mutta vaikeata se on. Joutuu olemaan kokoajan tosi valppaana nopeuden suhteen. Vielä olen pystynyt. paria poikkeusta lukuunottamatta, siinä +20kmh limiitin sisällä.
    eikös se sitten kannata vaihtaa semmoseen jolla ei ole niin vaikeaa? enkä väitä, etteikö joskus itselläkin vähän lipsahtaisi, vaikka ei samanlaista kilokyykkyä olekkaan...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  23. #83
    Tässä Kuopion jutussa oli melkoista kohtalon ivaa se, että kaveri oli aikeissa myydä tuon pyöränsä vai liekö jo myynytkin....ainakin kauppa oli vireillä. Syynä pyörästä luopumiseen oli kaverin omin sanoin "en osaa ajaa rauhallisesti, tapan vielä joskus itseni tällä vehkeellä" tai jotain tuohon suuntaan. Käsittääkseni kyseessä oli viimeinen veto ennen pyörästä luopumista. Aika loppui tällä kertaa kesken.....
  24. #84
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 10 2007,22:11) kirjoitti
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 10 2007,15:57) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 06 2007,16:54) kirjoitti
    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Totta höpiset, tuolla pyörällä on _TODELLA_ vaikea ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkoita etteikö sillä pystyisi siihen mutta vaikeata se on. Joutuu olemaan kokoajan tosi valppaana nopeuden suhteen. Vielä olen pystynyt. paria poikkeusta lukuunottamatta, siinä +20kmh limiitin sisällä.
    eikös se sitten kannata vaihtaa semmoseen jolla ei ole niin vaikeaa? enkä väitä, etteikö joskus itselläkin vähän lipsahtaisi, vaikka ei samanlaista kilokyykkyä olekkaan...
    Uusi pyörä, uudet metkut. Jahka tässä tottuu tuohon tehoon niin kyllä se helpommaksi menee se rajoitusten noudattaminen. Mut sama ongelma se on noissa autoissakin, vauhti ei tunnu missään. Onneksi sentään on vakionopeudensäädin niin saa antaa sen huolehtia nopeuden pitämisestä.
  25. #85
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 06 2007,16:54) kirjoitti
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 05 2007,22:08) kirjoitti
    Moottoripyöräilijälle oppi voisi olla, että ajellaan rajoitusten mukaisesti
    Itse en juurikaan halua ajaa taajamissa prätkällä, sillä siellä nopeusrajoitukset ovat jotain 30 tai 40 km/h, vaan suuntaan suoraan maanteille, jossa yleisimmin tulee heitettyä sellainen 150 km:n ajolenkki.

    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Meneeko se ykkosella yli sata? Silloin voi vaihtaa valitysta niin etta tyhjakaynti ja ykkosvaihde on alle sata.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  26. #86
    Lainaa (GoSpel @ Kesä. 12 2007,23:48) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 06 2007,16:54) kirjoitti
    Lainaa (wolvie @ Kesä. 05 2007,22:08) kirjoitti
    Moottoripyöräilijälle oppi voisi olla, että ajellaan rajoitusten mukaisesti
    Itse en juurikaan halua ajaa taajamissa prätkällä, sillä siellä nopeusrajoitukset ovat jotain 30 tai 40 km/h, vaan suuntaan suoraan maanteille, jossa yleisimmin tulee heitettyä sellainen 150 km:n ajolenkki.

    Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
    Meneeko se ykkosella yli sata? Silloin voi vaihtaa valitysta niin etta tyhjakaynti ja ykkosvaihde on alle sata.
    Tokihan tuo alle 100 menee ykkösellä ja kuulemma reilusti ylikin jos haluaa. Olisikohan ykkösellä tyhjäkäynnillä nopeus jonkun 15-20kmh.

    Mut siinä tuo Bomberi on ihan oikeassa, että näitä R-sarjan pyöriä ei ole oikeasti suunniteltu kadulle, jolloin ne ei myöskään ole parhaimmillaan kaupunkiajossa. Kyllä niillä siellä ihan kivasti ajaa, jonossa voi tosin joutua vähän luistattamaan kytkintä.

    Mutta se, että pyörä on sunniteltu radalle ja muutenkin kulkemaan kovaa on mielestäni erittäin huono perustelu sille että sillä on pakko ajaa yli rajoitusten. Jokaisella katulaillisella pyörällä pystyy ajamaan rajoitusten mukaan. Toisilla pyörillä se vaan on hiukan helpompaa kuin toisilla.
  27.  
  28. #87
    Lainaa (Juuzoppi @ Kesä. 10 2007,14:20) kirjoitti
    Asiasta viidenteen, miten oikeus suhtautuu asiaan jossa esim auto kääntyy pyörän eteen ja auto on väistämis velvollinen mutta pystytään todistamaan että pyörä on tullut huomattavaa ylinopeutta? Asia ollu mielessä ku täällä kuoli nuori mies autolla kun linja-auto kääntyi eteen ja kylällä väitetään että autolla on ollut vauhtia noin 120-140km/h 80 alueella. Onko olemassa selvää sääntöä kumman piikkiin homma menee?
    Taitaa jäädä tuomitsematta. Ei ole ennalta arvattavissa, vaikka olisi kuinka kyykkypyörä.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123