No omien kokemusten perusteella Autoglym on vaan n+1 kertaa helpompi levittää ja hinkkaa irti. Onhan tuo toki kalliimpaa mutta mikäs sitä hyvää vaihtamaan.(hampuusimopo @ Kesä. 05 2007,21:16) kirjoitti
Tossa hetki sitten erehdyin värivahaamaan auton jollain Kingin tavaralla. Hyvä se lopputulos oli joo mut voi OSSI mikä homma siinä oli.
Mopoon vaan glymin punasta ja kultaa![]()
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Oisko sillä vaikutusta, että onko maalattavat osat käytetty "uunissa", vaan annettu kuivua vaan ilmassa...? Ja mites on jos vastalakattu pintaa jättää suoraan aurinkoon, olen ymmärtänyt että sekään ei tee hyvää?(mix @ Kesä. 04 2007,16:33) kirjoitti
Itsekkin kun maalautin entisen pärrän katteet, niin löin vahaa pintaan samana päivänä kun ne maalamosta sain.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Eipä sitä varmaan paljon ulkomailla myydäkään. Ja noissa testeissä kun mitataan se maalipinnan kiilto mittareilla, niin vaikea on "kotiapäin vetää", jos sitä meinaat?(B12 @ Kesä. 05 2007,21:29) kirjoitti
Korrekilla kun vahaa kerran tulee hyvä ja kestävä. Pelkällä Autoglymin punaisella saat vedellä viikon välein. Vaatisi kai sen extra glossin päälle.
Ultra deep shineä vois Autoglymiltä kokeilla jos ois oikeasti Korrekin veroinen.
Suo, kuokka ja Suzuki
Jooo...Kokemuksesta voin kyllä sanoa, että Korrekki on helvetillistä levittää, ainakin jos on tottunut esim.Turtle Waxiin. On sen verran tiukasti pellissä...mut jos se sit vastaavasti kestää siinä pitempään...mene ja tiedä.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Suomalaisissa vahatesteissä on mitattu myös kiillon kesto pesujen myötä. Keväällä oli Tekniikan Maailmassa vahatesti. Autoglym toimitti tarkoituksella hieman väärän vahan testiin toistuvan testivoittajan sijaan. Halusivat itse tietää miten vaha toimii vertailuryhmää vastaan. Tällainen selvennys oli myöhemmin jossakin numerossa, kun joku asiaa kysyi.(Berserk @ Kesä. 07 2007,08:31) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Yleensä annetaan ohjeeksi että ei saa 1kk vahata tai pestä vahvalla liuottimella. Näin annan itsekin ohjeeksi mitä maalaan...
Onkohan toi pinta pehmeä jos kynnellä kokeilee??? Vois näyttää siltä että on laitettu 1-komponentti väri alle ja lakattu sen päälle 2-komponentti lakalla... lakka kun kuivuu päälle niin alla oleva väri ei saa enää happea niin ei kuivu kun ihan ajalla (muutamia kuukausia lämpösessä).
Niin ja onko toi pinta tasainen missä näkyy noi käden jäljet? eli onko lakan alla vai päällä? Rasvasista käsistä voi kans jäädä ton tapasia jälkiä jos massan kuivuttua koskee siihen eikä putsaa.
Nostetaas sen verran että onkos vielä mitään selvinnyt syystä / maksajasta tuolle korjaukselle?
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Mulla on automaalari kaveri, joka neuvoi:
Jos lakassa on paksuutta ja sitä ei ole tärvelty jollain kemikaalilla (esim. jarruneste), voi sen kevyesti hioa 2000 Grid tai suuremmalla vesihionnalla. Siis, sillä lailla, että just ongelma häviää ja sen jälkeen kiillotus.
Akryylilalakalla lakatut pinnat voidaan hioa ja kiillottaa, niin tekee esim. kaikki hienojen autojen valmistajat. Ensin lakataan ruiksulla ja lopuksi ruiskujäljen hionta ja kiillotus. Näin saadaan lähes virheettömältä näyttäviä pintoja. Edellyttäen, että lakassa on paksuutta jäljellä.
terv,
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
No helvetti. Tämä ketjuhan sen selvitti miksi mulla on maalipinta alkanu mattaantua. Mää pesin sen 5 vuotta sitten Fairyllä. Siittä se on sitten pikkuhiljaa alkanut mattaantua ja kyllä nyt on paikoitellen jo varsin himmeä.
Eli jos on kerran fairyllä pessyt, ei enää mikään auta. Pakko myydä pyörä ennen kuin tulee viisi vuotta täyteen ja maalipinnan hohto äkisti häviää.
Onneksi meillä on tiskikone -> ei ole fairyä. *![]()