Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Noniin, eilen oli projektia ja triple osissa ekaa kertaa. Perusyksinkertaset tulppienvaihto ja ilmansuodatin parempiin. Käy vieläkin vaan kolmella

    Kokosin vehkeen normaalisti takaisin kasaan. Bensaliittimet pisti silmään kun ovat prkl muovia ja yhellä o-renkaalla tiivistettyjä. Eikös näitten pitäis olla ihan kokonaan metallia ja taisi Triumphilla olla takaisinkutsu kampanja näistä 2004 jos en väärin muista?
    Ainakin myyjältä kysyin kun pelin ostin että onko vaihdettu ja sanottiin että on...
    Metallia noissa mun liittimissä ei ollu kyllä missään.

    Liittimet laitoin melkein silkkihanskoilla ja kieli keskellä suuta takas. Asianmukainen naks-ääni kuulu molemmista.

    Eiku vehje tulille ja lämpiään. aijai että on hieno ja ainakin korvakuulolla ja persetuntumalla paaaljon lisää paukkua ja kaikkee muuta hömppää Ajokamat päälle ja menoks, kaikki vaikuttaa normaalilta.
    Ajan joku 40km kaukaselle nesteelle tankille, tankki täyteen pyörä sivuun höpöttään ja kännykkään puhuun. Sit alkaa...

    Pyörä kussu alleen kunnon lammikon! Oikean sivupaneelin alta tulee kunnon jatkuva suihku bensaa. Sitä kallista samaa mitä äsken sinne laitoin.. Kone kiinni. ihmettelyä, vituttaa.. Ne saatanan muoviset liittimet tulee mieleen. Kone käyntiin, pakko ajaa takas tallille muu ei auta. Tavaraa kusee koko matkan, housut kastuu joko kusesta tai bensasta. vielä kun tulis jostain kipinää niin olis kunnon liikkuva tulipallo show

    Tallilla auki sivupaneeli, virta avaimesta virrat, kone syöttää letkut täyteen, ylempi liitin kusee ilosesti melki naamalle. Liitin irti o-rengas päin vittua.. Uusi tilalle ja taas pelittää niinkuin mitään ei olis ollukkaan...

    Kysymykset onkin et kuinka helvetin varovasti noi oikein pitää laittaa ettei korkkaa asennuksessa? Ja toinen että miksei ollutkaan vaihdettu metallisiin vaikka niin sanottiin peliä myytäessä..
    Huomenna diilerin kanssa jutteleen vähäsen... Yeah
    1300cc Suzuki
  2. #2
    Metalliset tosiaan vaihdettiin takaisinkutsuna omaanikiin. Tankkiin ei vaihdettu, ainoastaan letkuihin.
    Itselläkin se o-rengas rikkoontui, jonka seurauksena bensaa ruikki melko vauhdikkaasti. Mutta ei puhettakaan, että olisin uskaltanut ajaa, kun allahan on vielä kuuma pakoputki.
    Jollain ei päätä palella, ei.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  3. #3
    Kyllä ne muovisetkin pelittää, jotain luistoa vaan vähän väliin... 4x jo avattu eikä vuoda...
    F = dp / dt
  4. #4
    Ite oon hydrauliikka alalla niin sen verran tiedän etteihän tommosia
    muovileluja tuu juuri missään vastaan. Outo paikka säästää

    Kyllähän noi muovisetkin kai on ihan hyviä kunhan pitää o-renkaita mukana.. Jos korkkaa, ei välttämättä toiste ikinä mutta ei oo hyvä jos on pitemmällä. Päätä palelsi todella pahasti kun näin jälkeen päin ajattelee
    1300cc Suzuki
  5. #5
    Lainaa (Roadkill @ Kesä. 03 2007,20:04) kirjoitti
    Kone käyntiin, pakko ajaa takas tallille muu ei auta. Tavaraa kusee koko matkan, housut kastuu joko kusesta tai bensasta.

    Olis kyllä mulla jääny ajamatta.
  6. #6
    Enpä tiedä minkänäköisiä liittimiä Trumpassa on mutta onhan muovisia bensaletkun liittimiä ihan peruskamaa kotiloissa niin miksei toimisi yhtä hyvin/huonosti pyörässä
  7. #7
  8. #8
    Ao metalliset liittimet ostin tiikeriin suomen pikaliittimestä (linkki)

    2kpl LCD100-04V: à 23,80 EUR
    2kpl LCD230-06V: à 22,10 EUR

    Kun alkoi se bensalätäkkö mopon alla ottaa pattiin aina kun otti tankin veke.
    Ylempi naarasliitin ja alempi uros. Molemmissa sulku venttiilit ja Viton tiivisteet (V). Kuvia löytyy CPC:n luetteloista (Colder Products).

    Itse olen rikkonut kerran o-renkaan, käy todella helposti. Kannattaa käyttää aina jotain liukastetta kun laittaa liitintä kiinni (silikoni tai vaseliini). Muissa Triumpheissa naarasliittimet tai ainakin toinen erlainen (letkumalli) en muista kuin triplessä oli.
    2004 Musta Triumph Tiger
  9. #9
    Noniin päivitystä asiaan. Kävin tänään diilerillä juttelemassa ja kyllähän siellä porukalla ihmeteltiin miksei ollu vaihdettu...
    Kumminkin sovittiin niin että vaihdetaan asianmukaiset uudet seuraavassa huollossa joka on ihan kohta sopivasti tulossa.

    Olishan noita kaikkia tossa työpaikalla hyllyssä viton renkaita myöten mutta katotaan minkälaiset ne paremmat on ja jos ei miellytä niin hyllystä uutta peliin

    Pitääkin muistaa enskerralla laittaa vassua väliin ettei kuivana suotta tunge.. menee kumi rikki ja sit ei naurata taaskaan.

    Aika kohtuulliset hinnat tuolla pikaliittimessä Pitää kysellä mitä meillä maksaa. Jos muuten joku Triumpisteista sattuu tarviin letkuja ja liittimiä niin voin järjestää. Kaikkee löytyy.

    Tää asia on melki käsitelty ellei sit tuu jotain yllättävää vastaan..
    1300cc Suzuki
  10. #10
    ^ jos niitä CPC:n liittimiä (uros + naaras/molemmissa sulku) saa sopivaan hintaan, niitä kannattaa myydä myös ducati-ihmisille, 748/916/996/998:ssa on myös muoviset liittimet.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  11. #11
    Asentelin äsken maalaamosta tullutta tankkia 955i Tripleeni kiinni. Tuli siinä sitten innoissaan hieman hosuttua ja kolautin tankissa kiinni olevan ylemmän muovisen naarasliittimen takarunkoon. Poikki meni.

    Hiiieeeeman vitutti aluksi, mutta onneksi löytyi keskustelua tästäkin aiheesta! Kysymys kuuluu: miten noi tankissa olevat liittimet vaihdetaan uusiin? Täytyykö tankista irrottaa koko metallinen pulteilla kiinnitetty levy ja kytkeä jotain tankin sisälläkin, vai saako vanhat liittimet yksinkertaisesti ruuvattua pois ja uudet tilalle?

    Sit vielä: mistä ja millaiset liittimet sopii 955i Tripleen? Polttelee jo aika lailla, joten nopea toimitusaika olisi pelkkää plussaa...



    <p>...</p>
  12. #12
    Tankissa kiinni olevat naarasliittimet lähtee ihan kiertämällä irti. Ne on putkikierteellä, joten kun laitat uusia kiinni, käytä jotain kierretiivistettä tms. äläkä kiristä niitä liikaa. Ne ei mene mihinkään momenttiin. Katot niistä vanhoista miten syvälle ne on kierretty.

    Mulla on noi CPC:n metalliset liittimet, ostin täältä -> Metal Fuel Couplings - Full Set
    Ducati Diavel Dark
  13.  
  14. #13
    Ei apua tässä tapauksessa,mutta vinkkinä.Jos ne O-renkaat urosliittimissä menee huonoksi,niin ei kannata ostaa varaosana koko liitintä maksaa jotain 25,-/ kpl muistaakseni.Uudet bensaa kestävät O-renkaat saa Vantaalta Tiivistekeskuksesta,eli Etolan putiikista hintaa n. 2,- / kpl.
    Toutes sort affaires

    Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E