Juuri näin. Ja toisaalta se on aivan sama mihin suuntaan ne Söpön renkaat ovat olleet. Jos pysähtyneen auton perään vetää satasta niin se voi sinkoutua aivan mihin tahansa renkaiden suuntauksesta riippumatta.(lippa @ Kesä. 03 2007,19:35) kirjoitti
Jaksamista menehtyneen omaisille... Ei ole helppoa muillekaan osapuolille, ikävä tapaus kerta kaikkiaan. Nopeudella voi spekuloida, mutta satasen vauhdissa pyörä menee varmaan auton kyljestä sisään; tuskin motoristi ehti jarruttaa/väistää yhtään ennen pamausta. Monasti ihmettelen ja kunnioitan pelastushenkilökunnan työtä, ei tuollaiset onnettomuuspaikat liene tarkoitettu heikkohermoisille.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kuka taas sanoo että siihen perään olis kovaa ajettu.(Wasserschwein @ Kesä. 03 2007,19:56) kirjoitti
30km/h riittää, siitä on kokemusta
Tuntuu kuulkaa varmaan enemmän kuin pahalta. N. 20 vuotta sitten jouduin katselemaan peilistä, kun kaverin pyörä meni pölypilvessä pituusakselinsa ympäri useita kertoja. Petti etupää Tuutista alta tosi kovassa vauhdissa. Olin varma, ettei hengissä ole enää, kun käännyin takaisin. Muttah, siellä se seisoi pyöränromun vieressä ilman kenkiä ja tuumasi: mihinähän mun kengät on? Kaverilla oli päällä nahkapuvun takki ja farkut ja ainoat vammat oli muutamat verinaarmut alaselässä ja persuuksissa.(gold @ Kesä. 03 2007,11:08) kirjoitti
Ei tosiaankaan ollu kiva katsella sitä tapahtumaa ja jälkeenpäin mietitytti pitkään, mutta nyt kävi pahemmin. Jaksamisia vaan kaikille tutuille ja omaisille.
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Jos auton renkaat on käännettynä valmiiksi vasemmalle, niin taitaapi varmuudella auto mennä vastaantulevien kaistalle törmäystilanteessa. Jos renkaat ovat suorassa, on mahdollisuus siihen, että auto menee törmäystilanteessa suoraan, ainakin jonkun matkaa.(waldoff @ Kesä. 03 2007,20:05) kirjoitti
Voimia omaisille ja osallisille.
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Vauhti on ollut jotain siltä väliltä, kun törmäys on tapahtunut. Kuva törmänneestä Mesestä kyllä kertoi sen. Sunnuntain Satakunnan Kansassa oli pieni kuva. En kyllä löytänyt täältä bittien ihmeellisestä maailmasta.(waldoff @ Kesä. 03 2007,20:05) kirjoitti
P.S. Oli se Mersu osunut omalla vasemmalla etukulmalla siihen Pösöön. Siitä en sitten tiedä mihin on mennyt, kun oli ryppyjä Mersussa oikella kyljellä polttoainetankin kohdalla. Voi olla, että törmäyksestä aiheutuneet voimat on välittyyneet takavilkkuihin asti. Niin ja joku mietti sitä väriä. Oli tollanen ruskeahko. Ei mikään tumma vaan sellainen lähes suklaanruskea, aavistuksen vaaleampi.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Masentavia uutisia, ja masentavaa jälkeä...
IS:n uutinen
Kuva herätti taas pientä varovaisuutta itessä. Viikonloppuna mentiin aika railakkaasti. En haluais itelle kuitenkaan noin käyvän. Joten otetaas varovaisemmin...
Jaksamista läheisille!
Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
Kotisivuni: anttilehto.net
Kyllä laitto taas miettimään, kun lauantai-illalla kuulin tapauksesta. Olin itsekin pyörällä ollut lauantaipäivän radalla ihmettelemässä kiihdyttelyjä ja oli kuulemma tämänkin pyörän kyljessä ollut numero eli mitä todennäköisemmin oli käynyt vetäsemässä varttimailin. Ja ei ollut kuulemma mitään jarrutusjälkiä pyörän osalta joten aika yllätyksenä oli pösö eteen loikannut... * *![]()
Höpöhöpö mitä soopaa. Tämä kuljettaja ei todellakkaan ollut muuuta kuin katselemassa. Eli älä viitsi puhua paskaa!. Eikä se pyörä ollut R1 vaan FZ6-S! Tunsin myös kuljettajan eikä hän olluut todellakaan mikä koheltaja. Sen Pösön perään ajaneen Mersun nopeus on ollut kova päätellen sen vaurioista. Vaikea kuvitella, että törmystä olisi voinut välttää, niin nopeasti se auto eteen oli singonnut!(janio89 @ Kesä. 04 2007,18:13) kirjoitti
R1200GS Adventure -08
IBA # 21008
IBAF # 785
No kuulin vaan tuon että ois ollu numero myös katteessa, mutta mitä väliä oliko katsomassa vai kiihdyttämässä, en tosiaan ole väittänyt että tien päällä olisi koheltanut. Muille kyllä vakuutellu et tuskinpa ajo ylinopeutta kun ovat epäilleet, olisi vaan uponnut enemmän auton sisälle. Ja ei varmaankaan ollut vältettävissä kerran ei ole mitenkään ollut kerenny reagoimaan. En tosiaan ole pyörän kuskia syyllistänyt, ei kai ketään koheltaja ole vaikka olisikin ajanut varttimailin. Toivottavasti mersukuski taasen jättää autoilun sikseen jossei tuolla tiellä eteensä näe...(veepeetee @ Kesä. 04 2007,22:29) kirjoitti
veepeetee tiedät mistä puhut.Asia meni just noin kun sanoit.(veepeetee @ Kesä. 04 2007,22:29) kirjoitti
Itse tiedän sen paremmin kun kukaan muu koska oon se toinen motoristi.Yhdessä oltiin käymässä sielä Alastarossa ajettiin peräkkäin kun onnettomuus sattui ja menetin hyvän ystävän.
Todella surullinen ja järkyttävä tapaus ei sitä voi ees järjellä ymmärtää miten noin voi käydä.Siinä ei annettu mitään mahdollisuutta selvitä vaikka itse ei mitään väärää tehnytkään.
Jannen muistoa kunnioittaen![]()
Otan osaa. Veikkasin R1:ksi varmaan SUN pyörän takia. Vaikka seuraavan yön asiaa mietin, ei se asia mulle selvinny. Menee varmaan niiden selittämättömyyksien piikkiin. Kai se vain oli aika lähteä sun kaverin lähteä? Noin huonoa tuuria ei kai muuten ole(anteeksi, jos loukkaan jonkun vakaumusta). Noin mun on asia pakko kelata.
Omaisille voimia...
Kyllä me oltas Janne haluttu vielä pitää luonamme. Onnea ei ollut matkassa tälläkertaa, ikävä kyllä. M:lle voimia selviytyä raskaasta koettelemuksesta. Toivottavasti Jannen on nyt hyvä olla...
Tosi ikävä juttu.
Motoristi menehtyy ilman omaa syytään. Valitettava tapaus ja valtava järkytys omaisille.
Tämän foorumin kirjoituksissa, ja aivan oikein, pääosin otetaan osaa ja toivotaan jaksamista omaisille. Viestejä on tullut monta lyhyessä ajassa. Siis välitämme. Ja otamme osaa.
Mutta.
Niistä (olisko jo 5 tai 6 motoristia tänä vuonna) omaa hölmöyttään kuolleesta ei täällä näy yhtä pitkiä ketjuja.
Miksiköhän?
Syvin osanottoni myös näiden ihmisten omaisille.
Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.