Tuollaista olen katsellut ensimmäiseksi pyöräksi. Pyörässä on mailimittari ja se on tuotu tietääkseni Englannista.
Miten tuo eroaa suomen malleista? Lähinnä mietityttää varaosien saatavuus ja hinta, mikäli ei käy samat osat kuin suomi pyöriin. Luulis toisaalta ettei kovin paljon pitäisi pyörien erota, tuskin valmistajat kovin montaa versiota samasta pyörästä tekee?
Mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon kun menee pyörää katsomaan? Mitkä ovat kyseisen vehkeen tyypillisimmät viat?
Z750s
Kyllähän ne pitkälti taitaa samat laitteet olla, käsittääkseni lähinnä jenkkiversioissa on eroja, ja nekin sähköpuolella. Varaosia siihen saa hienosti, niin Suomesta kuin ulkomailtakin
Niin, ne viat... Omassani oli jumalattoman paljon murheita kannen kanssa, jouduin sen käsittelemään pariin otteeseen n. 25tkm aikana, tehojen puutteen lisäksi siinä ei muita murheita ollutkaan
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Itseltä löytyy hieman vanhempaa mallia oleva 500 gpz joka toimii ainakin ihan mainiosti. Ei ainakaan mitään isoja vikoja ole tullut.
Tosin vasta toinen kesä tuon pyörän päällä.
Tietysti tyypilliset kolkotukset sun muut äänet kuuluvat kyllä mutta eipä nuo äänet ole itseä häirinneet.
Kovaa ajoa vain. *![]()
Jos Kawasaki ei kolkota, se ei ole kawasaki. Kolkotus ei siis ole vika vaan ominaisuus(Stalt @ Kesä. 02 2007,18:51) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Juurikin näin. *(TeeVee @ Kesä. 02 2007,18:56) kirjoitti
![]()
-91 GPZ500S:n saldo
20-45tkm
nokkaketjunkiristin
vauhtipyörä, magneetit irtoili.
keinuvipuja, kromaus irtoili.
startti ongelmia, en muista miten korjattiin.
kiertokangen laakerit, voitelu ongelma etupyörää tuulettaessa.
vesipumppuvuotoa
Ongelmista huolimatta mukava pyörä ajella, hyvät muistot jäi kaikesta huolimatta.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Mulla on kans ollu tuollainen vm-91.Oli ihan kiva peli.Nyt on en 500 ja eikös se ole periaatteessa samalla koneella vaan et on custom.Minä kun enempi oon näitä custom ihmisiä.
tsau.
voin sanoa että erittäin hyvä pyörä jos vain huoltaa.
nokkaketjun kiristin taitaa mennä ensimmäisenä(kiristysvara loppuu) n. 40tkm jälkeen, uusi maksoi muistaakseni 60e kun jotain googlea selailin.
eikä tehoistakaan kyllä puutetta pääse syntymään jos tie on vähänkään mutkaista, ainiin, kannattaa ehkä tarkistaa että mikä malli tuosta pyörästä on kyseessä, suurimmat eroavaisuudet löytyvät 87-93 ja 94-06(tehtiinkö näitä 07?)
väleiltä. eli vuonna 94 tulivat taakse levyjarrut ja katteiden muoto muuttui radikaalisti. moottori on tietääkseni sama.
lähtee pirusti jos käyttää kierroksia ;) mutta olkaapa varovaisia ettei vahingossa kierrätä yli 11k, koska tässä pyörässä eipä ole rajoitinta ja cdi boxi lakkaa kunnolla toimimasta vasta jossain 13t(jolloin voi tuntua siltä kuin pyörässä olisi rajoitin, kuulemma heittelee kipinöitä minne sattuu eikä sytytä kunnolla)
erittäin hyvä aloittelupyörä jotten sanoisi
Ei mihkä!
Pistänpä omankin lusikkani tähän soppaan
Itse ajelen myöskin toista kesää vm93 gpz:lla ja tähän mennessä ei mitään isompaa valittamista. Normaalien huoltojen (öljyt, suodattimet, nesteet, venojen säätö) lisäksi ei ole ollut mitään isompia vikoja ja nekin joita on ollut ovat johtuneet kuskista eikä pyörästä
Kaksi päällä ajettaessa hieman pieni ja tehoton, mutta yksin mutkatiellä ajaessa varsin kiva peli. Pieni kokokin on plussaa, koska opetteluvaiheessa laite pysyy hanskassa paremmin, ainakin jos on tälläinen persjalkainen kuten minä.
Oma mielipiteeni on, että gpz on yksi parhaista valinnoista ellei paras vaihtoehto 500 kuutioisten luokasta pyörää hakiessa.
BMW F650GS / Honda CRF450R
Kawasaki GPZ500s
Yamaha TZR 125
ja liuta mopon raatoja ennen korttia
yleisin "vika" tuo mangneetto rupeaa rahisemaan,ja yleensä
tuohon pyörään saa varaosia mp-purkamosta,mutta tuota
ko: osaa ei kovin helposti löydy,muuten kestävä peli,noissa vanhemmissa putket tahtoo olla aika pehkaantuneet,mutta missä pyörässä ei olisi jos on jo armeja iässä.
Jos on tuotu Englannista eikä ole vielä Suomen kilvissä, niin vaatinee ajovalon vaihdon. Briteissähän on meikäläisittäin vääränpuoleinen liikenne ja epäsymmetrisen ajovalon keila päinvastainen mitä suomessa.
Neljäs kesä -88 Kepsukka ässällä.
Ääni myös tuolle nokkaketjun kiristäjälle. Se piti vaihtaa ostamisen jälkeen, rallatti niin pirusti! Oli se 40tkm ajettu.
Sivujalustin on semmonen, että saa vähä tarkemmin katsoa ku muilla pyörillä, mihin parkkeeraa: Pyörä kippaa mielellään oikealle kyljelleen ja silloin tulilinjalla ovat ensimmäisenä molo vakiovilkku, kate sen alla ja lopuksi peili.
(Kokeiltu on, sohlo minä)![]()
Kawasaki GPZ 500 S -88. Vuh vuh!
Tuon sivuseisontatuen epämääräisyyden allekirjoitan kyllä. Itsekin kippasin oman pyöräni parkissa viime kesänä ja siitä oppineena orggis vilkut vaihtuivat lyhyempi vartisiin varaosa vilkkuihin
Tuon jälkeen olenkin nykäissyt pyörän keskituelle aina, jos on vähän epävarma tunne alustan kaltevuuden suhteen.
BMW F650GS / Honda CRF450R
Kawasaki GPZ500s
Yamaha TZR 125
ja liuta mopon raatoja ennen korttia