Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
    http://www.favoptic.com/

Tuolta olen parit aurinkolasit voimakkuuksilla ostanut. Hyviä ovat olleet. Hintaa rapiat 50 eurua.
  2.  
    Lainaa (Masa @ Kesä. 07 2007,12:10) kirjoitti
    Kaiken lisäksi lasi ei paina helvetisti. Se on vain muutamia grammoja painavampi, kuin vastaavat muoviset nykypäivän lasimateriaaleilla. Ihmisille aina sanotaan peikkona, että ne painaa, mutta minäpä olen eri mieltä. Mun lasit on laisia juuri niiden hyvien ominaisuuksiensa takia.
    Lasi on ominaispainoltaan 1,97 kertaa painavampaa kuin perusmuovi materiaali* eli karkeasti sanottuna kaksi kertaa painavampaa... myönnetään että se "helevetisti" oli liioiteltua mutta mun mielestä lasi on aika paljon painavampaa kuin muovi... Puhutaan kymmenistä grammoista...
    Ohennetuissa materiaaleissa ero on vielä suurempi.

Ja nykypäivän lasimateriaalit on samoja kuin vielä 80-luvulla, joten painavat yhtä paljon kuin silloinkin(tosin kehykset ovat onneksi pienentyneet, joten kokonaispaino laskee) Tai sitten en tiedä mitä tarkoitat nykypäivän lasimateriaaleilla.
    Menee vähän ooteeksi...

JK

*lähde: Essilorin linssi-info 2007 kirja (Essilor on maailman suurin linssivalmistaja)

Mutta on mulla silti lasiset linssit mun RayBaneissa
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12