Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Ensiviikolla pitäisi käydä ostamassa kunnolliset ajokengät. Nyt tarvitsisi vähän kokomuksia kummat kannattaa ostaa, lyhyt vartiset vai tavalliset korkealla varrella varustetut?
    Eli mitä parempaa on lyhyissä varsissa verrattuna korkeisiin varsiin?
    Lähinnä olen miettinyt miettinyt Puman Flat 2 :ta ja Brutalea. Klik
    R6R06
    Jalat taitaa olla tässä harrastuksessa se kaikkein helpoiten hittiä saava ruumiinosa. Jalkaterässä ja nilkassa on poikkeuksellisen paljon kaikenlaisia "pieniä osia", joten kyseessä on kohtuullisen monimutkainen "laite" joka menee rikki suht helposti. Eli: kengissä ei kannata säästellä, ota ne normaalit pitkävartiset vaikka joutuisit tennarimuodissa vähän tinkimään.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
    Jep, tukevat pitkävartiset säärisuojalla. Toisaalta kylmiäkin säitä (kuulemma) on, joten äkkiä siinä tennarimallissa jäädyttää itsensä. Noin niikun hikoilun vastapainoksi.
    Just "nyt" ei bikeä...
    Ääni myös pidemmälle varrelle. Tien päällä tulee välillä pientä kiveä ja muuta roskaa sääreen ja se tuntuu housujenkin läpi ihan "mukavasti" - niin ja nilkka kannattaa pitää ehjänä
    Ite hankin Aadolf-Marketista ensin lyhytvartiset sitten pitkävärtiset saappaat.

Lyhytvartiset on ½ numeroa liian pienet, siksi hankin ne pitkävartiset. *

No, ne pitkävartiset on taas ½ numeroa liian suuret.. *

Molemmat on muuten vesitiiviit! Turvallisuudesta en tiedä, en ole kolaroinut. *

Ei ollut kalliit. Kokeilin parissa paikallisessa mopokaupassa saappaita, sopivia ei löytynyt. Taitaa olla mulla kummallisen muotoiset jalat *

Edit: Niin, lyhyitä käytä pikkuajossa ja pitkiä sitten kun on ajotakin lisäksi ajohousut jalassa. Kun piipahdan Prismassa, niin lyhytvartiset on jalassa. Nuorempana ajelin puukengillä. Mutta lopetin, kun joku nyykvisti rupes matkimaan

Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
    Riippuen ajosta mutta kyllä mä oisin kans sitä mieltä että ykkös kengiksi kunnon suojaavat pitkävartiset ja sit pieneen kaupunkipyörittelyyn (ainakin tämmöiseen pieneen kaupunkiin joka on ajettu päästä päähän alle puoleen tuntiin *) vaikka tennarit jos välttämättä haluaa että ei jalat niin hikoo tai sit hommaa toisiksi kengiksi vaikka vähän halvemmat lyhkävartiset.

Niin ja lisätäkseni ja lainatakseni edellistä: kannattaa todellakin sovittaa kenkiä ennen ostoa. Mä kans testailin ostaessani varmaan yli kymmentä paria kenkiä ja osa oli tosi kolhoja, ei käynyt yhtään jalkaan ja lisäksi kyykkyyn sopimattomia. Että kannataa muistaa turvallisuuden lisäksi mukavuus, ei niitä viiti sit pitää jalassa jos ne koko ajan hiertää ja painaa

~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
    Kiitos vastauksista.

Itse mietin lyhytvartisia juuri sen takia että niillä olisi mukavampi kävellä esim. jossain prismassa. Kaksiin nyt ei kuitenkaan ole varaa, eikä lenkkareita viitsisi joka paikkaan laukussa kantaa.. Pitää käydä testailemassa ovatko lyhyt- ja pitkävartisissa kovinkin erillaiset kävely ominaisuudet.
    R6R06
    Lainaa (P3LL3 @ Kesä. 01 2007,12:50) kirjoitti
    Kiitos vastauksista.

Itse mietin lyhytvartisia juuri sen takia että niillä olisi mukavampi kävellä esim. jossain prismassa. Kaksiin nyt ei kuitenkaan ole varaa, eikä lenkkareita viitsisi joka paikkaan laukussa kantaa.. Pitää käydä testailemassa ovatko lyhyt- ja pitkävartisissa kovinkin erillaiset kävely ominaisuudet.
    Mä ostin viime suvena kesäkeleille Dainesen nilkkurit... Ne on todella hyvät ajossa ja muutenkin. Maksoinkohan 120€ tai jotain siinä hujakoilla.

Tourinkireissuille ja rata-ajossa käytäin ihan pitkävartisia Sidin kenkiä (goret) Aattelin vielä ostaa pitkävartiset hengittävämmät kuivalle kelille.

Mitä olin kattovinani tuosta Puman nilkkurista olisi kanssa gorea. Taitaapi olla kanssa hautomo, niin kuin muutkin gorebobot. Vai?
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Itse ostin molemmat. Turvallisuudesta en viitsi lässyttää kun siitä on tällä foorumilla aivan liikaa.

Oxtar Sneakerit. Niillä on kiva ajella kun on ajohousuista lahkeet pois (shortsit). Myös kaupoissa ym. mukavammat.

Yleensä kuitenkin ajan Falco Hootit jalassa. Ei mitenkään ylipitkät tai kovat koppurat. Tulee helteellä kuuma tallustellessa (ei ajaessa). Estää myös lahkeiden lepattamisen ajossa.

F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
    Oxstar T.C.S core on mukavat jalassa sekä kuumalla että kylmällä. Varret on pitkät.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
    Lainaa (Spelaaja @ Kesä. 01 2007,14:02) kirjoitti
    Oxstar T.C.S core on mukavat jalassa sekä kuumalla että kylmällä. Varret on pitkät.
    Komppaan!
    Tänäkin suvena jo ollut päiviä, kun meinaa ajokamojen sisään läkähtyä, mutta jalat eivät ole sulaneet (vielä).
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Lainaa (sjobbe @ Kesä. 01 2007,13:50) kirjoitti
    Itse ostin molemmat. Turvallisuudesta en viitsi lässyttää kun siitä on tällä foorumilla aivan liikaa.
    Kannatan tätä. Itellä pitkävartiset ja keleistä ja retken pituudesta riippuen välillä sais olla lyhytvartisetkin.
    Yamaha YZF R1
    Yksi ääni lisää pitkävartisille.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
    Lainaa (Sara @ Kesä. 01 2007,13:10) kirjoitti
    Lainaa (P3LL3 @ Kesä. 01 2007,12:50) kirjoitti
    Kiitos vastauksista.

Mä ostin viime suvena kesäkeleille Dainesen nilkkurit... Ne on todella hyvät ajossa ja muutenkin. Maksoinkohan 120€ tai jotain siinä hujakoilla.

Tourinkireissuille ja rata-ajossa käytäin ihan pitkävartisia Sidin kenkiä (goret) Aattelin vielä ostaa pitkävartiset hengittävämmät kuivalle kelille.

Mitä olin kattovinani tuosta Puman nilkkurista olisi kanssa gorea. Taitaapi olla kanssa hautomo, niin kuin muutkin gorebobot. Vai?
    Mulla ei ole gorekengistä kokemusta , kun työkäytössä.
    Silloin gorekenkä kesät talvet, aivan lyömätön.
    Ja ainoa kenkä mikä ei haudo samalla kun pitää vettä.
    Kangasta vaan pitäisi olla tarpeeksi näkyvillä, jos gorekalvon peittää nahalla, ei oikein enää hengitä.
    Mulla on kans tommoset Oxtarin T.C.S goret ja voe mahoton sitä hikoilua tämmösillä keleillä kaupunkivauhdeissa
    Itsellä agendassa ostaa toiset kengät, koska ihan oikeesti ei noilla kaupungissa viiti ajella. Dainesella on ainakin omaan makuun sopiva kenkä ja myös puma moto 500 vaikutti ihan asialliselta.
    K7 750 kisseri
    Pitkävartinen on ihan ehdoton. Se on tukeva, suojaa nilkkaa vääntymiseltä ja säärtä kaikenlaisilta iskuilta. Ajosaapas on vähän jäykät kävellä, mutta ei niillä yleensä pitkiä matkoja kävelläkään. Omat Alpinestarit eivät ole pahat kävellessäkään.
    Mielestäni parempaa jalkinetta ei ole olemassakaan kuin pitkävartinen nahkasaapas. En tällä tarkoita pelkästään ajosaappaita. Itse sain "nahkasaapasherätyksen" armeijassa. Meillä ei ollut silloin maihareita.
    Pitkävartiset ehdottomasti jos nilkat on tärkeät tulevaisuutta ajatellen. *Itsellä Oxtar T.C.S Goret huonoille keleille ja Oxtar Evo Replica RX:t hyville ilmoille...

"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Täältäkin ääni pikävartisille popoille.
    GSX 1400 -06
    Ojennan ääneni pitkälle varrelle.
    Molemmille löytyy käyttöä. Varusteita pitää olla eri olosuhteisiin, yksien ja samojen kanssa tappelu keleistä riippumatta aiheuttaa vitutusta ennemmin tai myöhemmin.
  21.  
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 04 2007,08:40) kirjoitti
    Molemmille löytyy käyttöä. Varusteita pitää olla eri olosuhteisiin
    Tuokin on ihan totta. Itsellänikin on parit saappaat, toiset radalle/hyvälle säälle ja toiset tourinkiin/sateelle. Mut jos on rahaa vaan yksiin saappaisiin, niin ei kannata aloittaa niistä kaikkein heiveröisimmistä (lyhytvartiset eivät sovi mihinkään muuhun kuin ainoastaan siihen kevyeen kaupunkipyörittelyyn - jos oikein siihenkään).
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive