Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Ihmetteleekö joku vielä ns. eteenkääntymisiä jne....oisko näissä onnettomuustilastoissa sittenkin mukana muutakin kun mopottimien järjentöntä ajokulttuuria?

    http://www.yle.fi/tekstitv/html/P113_01.html



    YLE
    -oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
  2. #2
    luulis et niilt jotka ei nää ni lääkäri ottas kortin pois. ja ei haittais mitää vaik joutus määräajoin lääkärintarkastukses muutenki. mitä vanhempi ni sen useemmi
    - CBF600S = starttimoottori -
  3. #3
    Helppohan tota olis polliisienkin tarkkailla ratsioissa, noin niinkun suurin piirtein että näkeekö sitä ihminen ollenkaan...

    Esim. itellä kortissa merkintä laseista ja käytän piilareita -kertaakaan ei ole kysytty tahi "tarkistettu" onko piilarit silmissä, noin 6-7 kertaa olen kuitenkin ollu polliisin pysäyttämänä tuolla tien päällä.
    Silence is golden when you can't think of a good answer.
    - Muhammad Ali -
  4. #4
    Ei muuta kun sellanen eri suuntaan sojottavia ja eri kokoisia E-kirjaimia täynnä oleva taulu posliiniautoon. Sillä sitten valkattais ratsianyhteydessä asiakkaat optikolle
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  5. #5
    Kieltämättä "pikkuisen korpeaa" aina välillä tuo sinivuokkojen ajankäyttö...ei sillä että olisin katkera mutta jos katsoo ihan ajellessa tämän ja viime viikon pikkupoikien moporatsioita niin kieltämättä mielessä käy kysymys: mihin kannattaisi puuttua kun kysymys on kuitenkin ihmisten hengestä ja turvallisuudesta....ja turha luulla...en ala kukkahattutäteilemään....
    -oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
  6. #6
    Jaa tohon linkkiin aukeaa otsikko: "perheissä asuvien määrä vähenee". Miten liittyy noihin eteentuleviin?
  7. #7
    Lainaa (xs2jammu @ Touko. 31 2007,12:11) kirjoitti
    Jaa tohon linkkiin aukeaa otsikko: "perheissä asuvien määrä vähenee". Miten liittyy noihin eteentuleviin?
    Täällä lukee "Kolme aktivistia alas Olkiluodossa"
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  8. #8
    Hakekaa tuolta tekstitv:stä sivu 114 niin tulee tuo uutinen jota aloituspostissa tarkoitettiin.

    Katos katos:
    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=1009
    Lainaa kirjoitti
    14.5.2007 09:41
    Näöntarkkuutta valvotaan liikenteessä
    Liikkuva Poliisi ja Optisen Alan Tiedotuskeskus toteuttavat toukokuussa viikolla 21 Näkökatsastus 2007 -liikenneturvallisuuskampanjan, jossa optikot tarkastavat kuljettajien näöntarkkuutta Liikkuvan poliisin liikennevalvonnan yhteydessä 17 paikkakunnalla eri puolella Suomea.

    Liikkuva poliisi pysäyttää ajoneuvot ja ohjaa kuljettajat vapaaehtoiseen näkötestiin. Kuljettajan näöntarkkuuden mittauksessa käytetään kenttäkäyttöön suunniteltua näköseulataulua, jolla tutkimus kestää muutaman minuutin. Yksittäisen kuljettajan tuloksia ei ilmoiteta poliisille.

    Kampanjan tavoitteena on liikenneturvallisuuden parantaminen kiinnittämällä huomiota riittävän näkökyvyn merkitykseen liikenteessä erityisesti ikäkuljettajien parissa sekä lisätä kuljettajien tietämystä oman näkökykynsä tasosta. Tavoitteena on kerätä yli 1000 ikäkuljettajan näkötiedot.

    Tutkimustulokset kirjataan tilastointia varten ja tulokset julkistetaan syyskuun alussa. Valvontatapahtumaan osallistuu noin 100 vapaaehtoista optikkoa ja Liikkuvan poliisin partioita.

    Yli kahdella prosentilla liian huono näkö

    Näöntarkkuuden minimivaatimus henkilöauton kuljettajilla on molemmilla silmillä yhdessä 0.5, ja raskaan liikenteen kuljettajilla paremman silmän osalta 0.8 ja huonomman osalta 0.5. Hyvän näöntarkkuuden arvona pidetään tasoa 1.0 tai parempi. Hyvä näöntarkkuus antaa kuljettajalle enemmän havaintoaikaa nähdä liikenteessä.

    Liikennenäkötutkimus 2004 -tulosten mukaan 73 % kuljettajista saavutti näöntarkkuustason 1.25 tai paremman. Tulokset osoittivat myös, että kaikista ajokortin haltijoista 2,4 % ei täyttänyt ajokorttiluokan näöntarkkuuden minimivaatimusta. Erityisen yleistä alentunut näkökyky oli 70 vuotta täyttäneiden kuljettajien ryhmässä, jossa se oli kolme kertaa yleisempää.

    Kampanjapaikkakunnat ovat: Helsinki, Hämeenlinna, Imatra, Joensuu, Jyväskylä, Kokkola, Kouvola, Kuopio, Lahti, Mikkeli, Oulu, Rauma, Rovaniemi, Seinäjoki, Tampere, Turku ja Vaasa.


    Silence is golden when you can't think of a good answer.
    - Muhammad Ali -
  9. #9
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Näkökökykyky on tietenkin vain yksi alue. Reaktioajat ovat kenties myös
    tärkeitä, mutta jos on tyhmä pää niin ikä ei kauhean paljon ratkaise mitään.
    Sitä ei rilleillä tai kampaajalla korjata eikä huulipunallakaan - pörisevistä
    pakoputkista ja potenssipillereistä puhumattakaan.

    Aika venyvä käsite tuo ajokyky - ihan oikeasti. Itse olen rampannut
    vuosittain "kemoroissa ja apparoilla" mp:llä ja en täysin varmasti ole
    mikään huippu, mutta en myöskään ihan kaikkein surkein. Itse asiassa
    nostan hattua kovin monille "hitaille", jotka ihan oikeasti ajavat turvallisesti
    ja ennen kaikkea järkevästi (kadekadekade...)

    Kuka sitten on surkeimmasta päästä? Paha kysymys - oikeasti. Asiahan on
    ihan varmasti niin, että aivan saakelin huonoja ja tyhmiä ovat ne, jotka
    yrittävät ajaa lujempaa kuin ihan oikeasti uskaltavat ja mikä kauheinta,
    mihin taidot edellyttävät - siis yleisillä teillä. Tottakai nuoret haluavat
    kokeilla rajojaan - niihän itsekin teen (vieläkin - viimeksi ryyppäsin
    enemmän kuin pää kesti, niin että nyt sekin sitten taaaas tiedetään *huoh*).
    Elämässä on riskinsä - ja kaikki kuolee joskus - ei siinäkään sen
    kummempaa, mutta aika hoopoa on ottaa sellaisia riskejä, joissa ihan
    aikuisen oikeasti on jopa kuoleman vaara.

    Kun tarkemmin pohtii, niin ns. "riskikuljettajan" määritelmä ei kaikilta
    osin ole lainkaan selvä. Joittenkin kohdalla se on helppoa määritellä,
    varsinkin kun fysiikka alkaa romahtaa ihan oikeasti, mutta joidenkin
    toisten kohdalla esim. ennakointikyky puuttuu lähes kokonaan
    puhumattakaan kyvystä joustaa ts. ettei hulluna pidä kiinni "oikeuksistaan"
    tuli sitten mitä hyvänsä (liikenteessä siis). Iästä ei kaikki välttämättä ahdista ..

    Aina on muistettava, että vahinkoja sattuu kelle hyvänsä - Ayrton Sennakin
    kuoli, kun kävi oikein surkea tsägä .. ikävä juttu .. eikä mies ollut ihan huono hänkään ...



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  10.  
  11. #10
    Ja tuohon MattiR:n kirjoitteluun kannattaisi myös sitten eritellä rata, ja ajorata. Ajoradalla ei voi aina ennustaa mitä mutkan/mäen takana ilmestyy. Eikä tarvitse välttämättä olla teleportautuvia lapsia (vaikka niihinkin on "törmätty", ei mun toimesta, mutta jonkun piti kuitenkin siivota ajorataa...), vaan esim soraa tiellä, pikipaikkaus, routavaurio tai vaikka tutka-auto. On sitäkin tapahtunut, että moottoripyörä on tullut reipasta matkavauhtia, nähnyt poliisiauton, ja suorittanut paskapaniikkijarrutuksen, jonka seurauksena pyörä siirtyy ajoradan ulkopuolelle.

    Mutta aiheeseen...yks turvallisuudentekijä tuokin. Huoh...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle