Mikähän mahtaa olla kuvassa numerolla 18 näkyvän erikoishylsyn nimi suomeksi?
http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/partsba....222.gif
Pitäisi keksiä mikä tuo on ja saako 45mm koossa jostakin pääkaupunkiseudun työkalutukusta vai joutuuko tilaamaan mopon alkuperäi$työkalun ylisuolaiseen hintaan.
(Juu voisin kyllä rälläköidä normihylsystä jne., mutta mielummin ostan valmiina jos vaan jostain löytyy...)
Km-mutteriavain.Km tulee sanasta kullagermuttrar,eli kuulalaakerimutteriavain.Ruotsalaisen Momenton sivut:
http://www.momento.se/produkter/catalog.pdf
"Morning has broken , blackbird has spoken"
Kiitosta. Täytyypä huomenna pirautella noita suomalaisia jämyjä läpi, vaikkei juuri oikean kokoista 6 koloista 45mm hylsyä katalookissa ollutkaan. Luultavasti samoissa puljuissa myydään muunkin merkkistä tavaraa.
![]()
Ei kun kiristetään 1050 Triplen ohjauslaakerin mutterit. Siis jos haluaa hifistellä momenttiavaimella, eikä osaa arvioida rannemomentteja haka-avaimella.
Ajattelin itse kirrailla laakerin tästä eteenpäin. Pienempi vaiva etsiä kerran hylsy kuin rampata alvariinsa toisella puolella kylää huollossa kiristyttämässä. Taas oli 20000km huollossa rasvauksen yhteydessä jätetty tuo löysälle.
Näppärä avain, vaan itse väkästelin vastaavan 36 mm pitkästä hylsystä Dremelin avulla. ½ tuuman kara valmiina ja sopii momenttiavaimeen sovinnolla. Edullinen esim. IKH:sta.(Talttapää @ Touko. 30 2007,20:20) kirjoitti
Ja nyt on hifistellysti Wäinön ohjauslaakerikin momentissa![]()
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Onko toi siis se avain ohjausakseli-yläkolmio mutteriin, jossa on niitä reikiä? Vaikea selittää![]()
Ducati Diavel Dark
Ei oo siihen päällimmäiseen mutteriin vaan siihen alempaan millä kiristetään laakeri + sen päällä olevaan lukitusmutteriin.(NewmanRS @ Kesä. 01 2007,09:18) kirjoitti
1050:ssa on se ihan päällimmäinen mutteri rei'ityksen lisäksi myös 6 kulmainen eli aukeaa tavan 35 (vai 36mm?) hylsyllä jos ei ole Trumpan omia erikoisavaimia.
Ennen 1050 laitteita toi päällimmäinen oli kai pyöreä ja vaati välttämäti sen toisen erikoisavaimen? Jostain taisin lukaista että sopiva rälläkän avain kävisi 955:ssä siihen päällimmäiseen ainakin miedolla viilauksella (momenttikiristys voi sitten olla toinen juttu).
Pikkasen varmaan sait jyystää dremelillä?(V-tyyli @ Kesä. 01 2007,09:06) kirjoitti
![]()
K750 -61
Tee itse. Itse etsiskelin n. viikon verran tuota hylsyä työkaluliikkeistä. Lopulta tein työkalun itse. 36 mm hylsy johon hitsasin sopivan kokoisen putken kiinni. Rälläkällä putken toiseen reunaan sopivat tapit. Hintaa tuli n. 0,35€
Elämä on!
Siis onko sille laakerille olemassa kiristysmomentti?
Eikös siellä ole 2 kartiorullalaakeria, toinen emäputken
alapuolella ja toinen siinä ylhäällä. Aina nämä olen säätänyt
tuntuman perusteella. Lukitusmutterille varmasti on ilmotettukin kiristysmomentti.
1050 Triplelle momentti ainakin löytyy. Tai paremminkin kolme momenttia.
Virallinen kiristysjumppa:
-> mutterit löysälle
-> kiristysmutteri 40Nm
-> kiristysmutteri uudestaan löysälle
-> kiristysmutteri 15Nm
-> pitäen kiristysmutteria haka-avaimella paikallaan, lukkomutteri 40Nm
Ajattelin nyt tehdä esikiristykset jne. taiteen sääntöjen mukaan niin ei tarvii kauhean moneen kertaan askarrella eessuntaassun kun taas jarruissa etupää naksahtelee ärsyttävästi.
Edit. Jack Lilleyn webikaupassa on muuten noita hylsyjä hyvään t$kiljoonan punnan hintaan kaupan. Pistin tilaukseen kun ei työkalupajoista tuntunut sopivaa löytyvän ja kerrostalossa on noi rälläkkäaskareet aina vähän hankalia.
Noniin, selvisi se omankin pyörän naksahtelu. Eipäilin jarruja ja ne putsasinkin perusteellisesti, nyt oli mielessä tuo laakerin kiristely mutta ei mitään varmuutta asiasta. Mut hyvä, et sai täältä vinkin(Talttapää @ Kesä. 05 2007,15:00) kirjoitti
![]()
zx-6r -02