Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Voiko tuolla ilmajäähdytetyllä ajella huoletta kaupunkiajoa kesäkuumalla? Ylikuumeneeko moottori helposti? Aiemmalla pyörällä flekti tuntui huutavan kesäkuumalla kokoajan ja nyt ostin tuon XJR:n ja vähän kieltämättä huolettaa viileyden riittävyys..
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
  2. #2
    Mulla on Yamaha XJ900S , eikä ole ollut mitään ongelmaa, ainakaan vielä.
    Et kun se kesä vaan tulis.
  3. #3
    Ei kai näitä ilma/öljy jäähdytteisiä koneita saa Suomen olosuhteissa ylikuumenemaan oikein millään, XJR on hyvin suosittu mm. Ranskassa ja Espanjassa ja hyvin tuntuvat pelittävän sielläkin. Ruuhka-ajossa kovilla helteillä kyllä kuski huomaa täällä kotimaassakin että kuumaa on mutta asia on huomioitu koneen suunnittelussa (toleranssit) ja jos alkaa häiritsemään voi aina käyttää jotain 15W-50 öljyjä jolloin pitäis speksien mukaan 50C olosuhteet ainakin kestää... *
    Power is nothing without mojo!
  4. #4
    Meikäläisen moottori käy turhan lämpöisenä, kun mittari näyttää yli 170 astetta ja tekstiksi tulee HI. Kyllä se sinne saattaa jossain etelän sumpussa nousta, viime kesänä taisi suurin lukema olla n. 150 astetta. Ducatit ainakin tykkäävät käydä vähän lämpöisenä niinkuin tekijänsäkin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  5. #5
    Kiitoksia vain! Eli huoletta voi tipuja tiirailla kaupungillakin..
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
  6. #6
    -03:lla on tullu ajettua Italiassa, Portugalissa ja Espanjassa. Öljynlämpötilamittari (täyttökorkin) ei ollu sillon kiinni, mutta varsinkin Espanjan sisämaassa oli kelejä joissa ajaessa oli parempi pitää visiiriä kiinni kuin auki, varmaan yli +37C - ei ongelmia, hirvitti kyllä.

    Nykyinen Louisin täyttökorkin mittari on täällä näyttänyt kylmällä kelillä +80C (+5 ja vesisadetta Lofoottien reissulla - heinäkuussa) ja lämpimämmällä +110C, mutta ei ole kyllä tullut kunnolla seurattua. Varsinkaan kun eivät kuitenkaan olleet mitään huolestuttavia lukemia.

    G
    NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
  7. #7
    Jos potentiaaliset lämpöongelmat meinaa häiritä yöunia, niin jeniä tiskiin ja rouheempia syyläreitä ja ripoja ruuvaamaan.
    Big Fin Kit
    Oil Cooler
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  8. #8
    En ole kyllä moista asiaa ajatellut tuolta kantilta, meinaan että kun lämpenee tarpeeksi niin pelittää paremmin., eikä ole tullut kyllä mieleenkän toi juttu että yli kuumenis.
    FJR 1300
    XJR 1300
    GR *650
    SS1000 7/2004
    Baltia ajot 2006-2017
    Eurooppa turnee 2011
    Eurooppa turnee 1983
    Minne ajankin en ole koskaan perillä
  9.  
  10. #9
    Ei nääs ole minkäänlaisia kokemuksia ilmajäähdytetystä (pl.mopo) ja alle mopoikäisenä tuosta CB hondasta. Tosin tuolloin ei asiaa osannu ajatella sillei ku ei hirviästi tullu kaupungilla ajeltua.. Iha siitä johtuu tämä epätietoisuus..

    -moottoripyöräilyn häkkipää-
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75