Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 111:sta
    Lainaa (Masanaattori @ Touko. 29 2007,22:12) kirjoitti
    Kumpaanko se kiilaavan auton tönäisemäksi jääminen mielestäsi kuuluu ? Oikeuksiin vai velvollisuuksiin ?
    Ei sinua ole kukaan tönäissyt. Sinä pahoinpitelit tuntemattoman autoilijan ja kehuskelet sillä netissä. Se on säälittävää.

Sitten vielä kuvittelet ja yrität selitellä että se tekee jatkossa moottoripyörällä liikkumisen jotenkin turvallisemmaksi.
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 29 2007,14:51) kirjoitti
    Kannattaa olla reservejä mopossa SEKÄ autossa niin loppuu ne vittuilut liikenteessä *
    Pitipä päättää pitkäaikainen lurkkailu, ja rekkautua tännekin.

Paljon kun ajaa, niin paljon näkee. Eikä näkemästään viitsi kauheasti stressiä ottaa. Minä ajan kuten ajan, ja yleensä ratkon tilanteet poistumalla siististi etusektoriin.

No, tämän illan iltasatuun. Eräänä päivänä viime kesänä ajelin moottoritiellä tapani mukaan vasemmalla kaistalla, kaupungin jäädessä peileihin. Edelläni ajaa naapurinsierra, jolla kyllä menohaluja piisaisi, mutta hänen edellään jurnuttaa tyttönen Suzuki GSX 750 F:llä juuri karvan alle rajoituksen. Eikä tämä tyttönen jätä epäselvyyttä toiminnan tahallisuudesta. Sierra hakee paikka kuin Prost, mutta ovi on ja pysyy kiinni, kunnes Dorf pinnistää ja puikkaa oikealta suht' siististi Suiza-tyttösemme eteen. Naurahdan, vaikken oikealta ohittamista järkevänä pidäkään.

Suzukin sarvissa taisi käydä egon päälle, ja harkintakyky pettää. Päätti nimittäin tämä tyttönen sipaista 93-heppaisella melkein-kyykyllään vasemman puolen pientareen kautta Sierrasta ohi. Ja, aivan oikein, lujasti jarruille. Hyvä meininki.

Päätin osallistua karkeloihin, ja ajoin Sierran taakse näyttäen kundille ystävällisesti kädellä vinkkaamalla että tekisi tilaa. Seuraavaksi olinkin mopotyttömme takana, ja oikean kaistan auettua hänenkin oli lopulta siirryttävä edestäni.

Ajoin reilun matkan päähän hänen eteensä, sillä en pidä vaaran aiheuttamista järkevänä, vaihdoin kolmosta tupaan, ja laskin tehopesuohjelmalla kunnon vedet visiirille. Oli aika opettaa, että löytyy se pomo pomollekin.

Samointein meni tytöllä leuka tankkiin ja Suizan tuppi nurin. Valitettavasti autostani löytyy noin 250 hevosvoimaa enemmän kuin Suizassa, ja vielä 220 kohdalla minut melkein kiinnisaanut Suzuki-tyttö oli 270 kohdalla enää piste peileissä.

Olihan tuo omakin toiminta ehkä lapsellista, mutta enpä mielestäni pahimmalla mahdollisella tavalla tuota mopotyttöä kiusannut. Toivottavasti tajusi, että joskus jää jokainen toiseksi, ja että jostain voi löytyä se joka ei ota veetuilua kiltisti.
    Lainaa (tane @ Touko. 29 2007,22:44) kirjoitti
    Ei sinua ole kukaan tönäissyt. Sinä pahoinpitelit tuntemattoman autoilijan ja kehuskelet sillä netissä. Se on säälittävää.

Sitten vielä kuvittelet ja yrität selitellä että se tekee jatkossa moottoripyörällä liikkumisen jotenkin turvallisemmaksi.
    Olitko kenties itse se aasinpää autossa kun tiedät asian noin hyvin ?
    Tämän kyseisen pölhön auto tai tarkennetaan hiukan, ettei tarvitse taas alkaa pilkkua nu****n.... siis auton vasen etukulma kävi riittävän lähellä oikeaa jalkaani ja samalla tietty prätkääni. Tämän seurauksena hiukan hiillyin ja kävin kuittaamassa sopivan paikan tullessa.
    Mielestäsi siis olisi pitänyt hyväksyä se, että oli vähällä jäädä tämän sankarin alle ?
    Jos leikkiin ryhtyy niin leikin kestäköön !

Enkä yritä selitellä mitään !!
    Tuo kyseinen autoilija tuskin enää kiilaa ketään prätkäilijää ja jos kiilaa niin toivottavasti joku muu antaa hiukan enemmän sitä mitä kuuluu ! Mikäli tuo kloppi jätti pölhöilyn tuohon kertaan niin sittenhän minun viesti meni perille ja on yksi vaaratekijä vähemmän liikenteessä...

Ehkä tanekin joskus ymmärtää mikäli joku tekee vastaavan tempun hänelle......se siitä säälittävyydestä. Hyvä tane, hyväksy itse kaikki autoilijoiden aiheuttamat vaaratilanteet mukisematta mutta älä kuitenkaan yritä opettaa oikeuskäsityksiäsi minulle !
    Kyllähän nakkikopillakin voi saada kiilatessaan nenilleen....eikä siellä kai se kuolemanvaara ole niin suuri kuin liikenteessä vai onko ?
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Lainaa (Masanaattori @ Touko. 30 2007,06:00) kirjoitti

Tämän kyseisen pölhön auto tai tarkennetaan hiukan, ettei tarvitse taas alkaa pilkkua nu****n.... siis auton vasen etukulma kävi riittävän lähellä oikeaa jalkaani ja samalla tietty prätkääni. Tämän seurauksena hiukan hiillyin ja kävin kuittaamassa sopivan paikan tullessa.
    Mielestäsi siis olisi pitänyt hyväksyä se, että oli vähällä jäädä tämän sankarin alle ?

Tuo kyseinen autoilija tuskin enää kiilaa ketään prätkäilijää ja jos kiilaa niin toivottavasti joku muu antaa hiukan enemmän sitä mitä kuuluu ! Mikäli tuo kloppi jätti pölhöilyn tuohon kertaan niin sittenhän minun viesti meni perille ja on yksi vaaratekijä vähemmän liikenteessä...

Ehkä tanekin joskus ymmärtää mikäli joku tekee vastaavan tempun hänelle......se siitä säälittävyydestä. Hyvä tane, hyväksy itse kaikki autoilijoiden aiheuttamat vaaratilanteet mukisematta mutta älä kuitenkaan yritä opettaa oikeuskäsityksiäsi minulle ! *
    Kyllähän nakkikopillakin voi saada kiilatessaan nenilleen....eikä siellä kai se kuolemanvaara ole niin suuri kuin liikenteessä vai onko ?
    Olen antanut itselleni luvan mahdollisuuksien rajoissa vetää turpaan jokaista autoilijaa joka yrittää murhata minut liikenteessä(murhahan siis on harkiten tehty rikos).
    Tarkoittaako se sitten sitä, että en ole kasvanut vielä aikuiseksi? Olenko jopa aivan hirveä riidan lietsoja liikenteessä?
    Olkoon sitten niin.

Täällä mielipiteet selvästi jakautuu ja omani käy selväksi edellisestä. Nuo joka tilanteessa poskensa kääntävät varmaan pitävät hyvänä kaikkea nöyristelyä. Sen omaisen nöyristelyn seurauksena mailmassa ei ole vielä saavutettu mitään.
    Tuskin meni. Nyt sillä on syy kostaa ja se kosto kohdistuu johonkin meistä muista.

On noita sattunut tarpeeksi minunkin kohdalle, on viistetty sivusta ja edestä. Mutta koskaan en ole kuvitellut alkuraivon jälkeen kuvitellut että nyrkeillä, kivillä tai laakerinkuulilla voisi saada liikennettä turvallisemmaksi.

No hyvää metsästysonnea sillekin saralle. Toivottavasti pääset kuittaamaan.

Ehkä tanekin joskus ymmärtää mikäli joku tekee vastaavan tempun hänelle......se siitä säälittävyydestä. Hyvä tane, hyväksy itse kaikki autoilijoiden aiheuttamat vaaratilanteet mukisematta mutta älä kuitenkaan yritä opettaa oikeuskäsityksiäsi minulle ! *
    Jatka vaan valitsemallasi tiellä Masanaattori. Jo seuraavalla kerralla saatat kohdata samanlaisen oikeudenjakajan, kuin itse olet. Saattaa olla ettei siinä yksi lyönti riitä?
    - Engine MC -
    [QUOTE= (petsq @ Touko. 30 2007,02:55)]
    Lainaa Vonikka,Touko. 29 2007,14:51 kirjoitti
    ...Samointein meni tytöllä leuka tankkiin ja Suizan tuppi nurin. Valitettavasti autostani löytyy noin 250 hevosvoimaa enemmän kuin Suizassa, ja vielä 220 kohdalla minut melkein kiinnisaanut Suzuki-tyttö oli 270 kohdalla enää piste peileissä.

Olihan tuo omakin toiminta ehkä lapsellista, mutta...
    Ai että lapsellista? Älä nyt toki ujostele. Tuollaista upeaa hevosvoimamäärää hallitessa on jo ihan velvollisuus palauttaa välillä muita tiellä liikkujia takaisin maan pinnalle!

Suunnattomat respectini sinulle!
    * Arctic Ranger *
    Lainaa (Artsi @ Touko. 30 2007,08:25) kirjoitti
    Jatka vaan valitsemallasi tiellä Masanaattori. Jo seuraavalla kerralla saatat kohdata samanlaisen oikeudenjakajan, kuin itse olet. Saattaa olla ettei siinä yksi lyönti riitä?
    ...ja saattais kävästä niin, että tämä oikeudenjakaja sannoo, että "lyö sinä ensin, niin molemmat saamma lyyä ainaki kerran..." *

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Lainaa (Artsi @ Touko. 29 2007,18:27) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Touko. 29 2007,17:17) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Touko. 29 2007,14:54) kirjoitti
    Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten.
    Noh, oma kantani on se, että myös ohituskaistalla ajaessa on syytä katsoa peiliin, vaikka ajaisi omasta mielestään rajoitusten mukaan, ja tarvittaessa hieman kiihdyttää, jotta voi päästää nopeamman liikennevälineen ohitseen. Saadaan kaikin puolin sujuvaa liikennettä.

Motarilla näkee turhan usein kuljettajia, jotka ajavat mielestään sitä ainoaa oikeaa kattonopeutta.
    Ruuhkaliikenteessä ei juuri tee mieli väistää oikealle kaistalle. Sinne, jos joutuu ei sieltä meinaa päästä takaisin ohituskaistalle, kun ohituskaistalla ajetaan tappituntumassa toistensa perässä. Ihan pieneen rakoon en väistä. Ohittajakaan ei hyödy ruuhkassa ohittelusta mitään. Ohituskaistalla pitää kyllä antaa mennä ihan reippaasti, jos siinä tilaa on.
    Niin. Mitäs jos Athene tarkoitti seuraavanlaista tilannetta?

Oikealla kaistalla menee yhtenäinen autojono maksimissaan suurinta sallittua nopeutta, ehkä 10-20 m:n "turvavälein". Itse ajan vasenta kaistaa rikesakkorajalla tai vähän yli. Ja nyt puhutaan todellisesta nopeudesta, eikä mummovainaan vedettävällä taskukellon ja poronkuseman avulla tarkastetusta nopeusmittarista. Edelläni vasemmalla kaistalla ajaa muitakin samaa vauhtia. Pidän riittävän turvavälin edellä ajavaan (auttaa muuten kummasti siihen, ettei jonon nopeus pumppaa montaa kymmentä km/h:ta vähän väliä). Ja nyt joku ajaa takapuskuriin kiinni.

Siellä suuressa maailmassa ehkä osataan oikeasti ajaa motarilla, toisin kuin me just puusta pudonneet. Mutta silti tällaisessa tilanteessa en lähde kiilailemaan oikealle kaistalle jo muutenkin liian pieniin väleihin. Lopputulos olisi, että yksi kuski pääsee muutaman sekunnin ajan kovempaa kunnes saavuttaa edellä ajavan, mutta oikealla kaistalla ajavat muutamat kymmenet kuskit joutuvat hidastamaan. Enkä lähde kiihdyttämään turhaan ja hiillostamaan mun edellä ajavaa vaan sen takia, että takana tulija kuvittelee pääsevänsä tosi paljon nopeammin perille, kun roikun edellä ajavan perseessä kiinni.

Ajan itsekin välillä selvästi kovempaa kuin muut. Mutta en oleta enkä velvoita muilta, että vasen kaista tyhjenisi automaattisesti seurauksista välittämättä, koska ajan kovempaa kuin kukaan muu sillä tienpätkällä.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
    Lainaa (rico @ Touko. 30 2007,08:42) kirjoitti
    Ai että lapsellista? Älä nyt toki ujostele. Tuollaista upeaa hevosvoimamäärää hallitessa on jo ihan velvollisuus palauttaa välillä muita tiellä liikkujia takaisin maan pinnalle!
    Heh.

Harvemmin tulee palauteltua, mutta tuo em. ripeähkö perheauto pääsee oikeuksiinsa vasta autobaanavauhdeissa. Näin ollen sitä saattaa tällainen heikko ja pieni-itsetuntoinen ihminen yltyä antamaan motarilla punttia, kun namupaikkaa oikein tarjottimella tarjotaan.
    Saakohan muuten selkeästä hengenvaarasta paeta laillisesti kaasukahvan avulla? Ei varmaan, ainakaan Suomessa..
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Touko. 30 2007,09:09) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Touko. 29 2007,18:27) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Touko. 29 2007,17:17) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Touko. 29 2007,14:54) kirjoitti
    Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten.
    Noh, oma kantani on se, että myös ohituskaistalla ajaessa on syytä katsoa peiliin, vaikka ajaisi omasta mielestään rajoitusten mukaan, ja tarvittaessa hieman kiihdyttää, jotta voi päästää nopeamman liikennevälineen ohitseen. Saadaan kaikin puolin sujuvaa liikennettä.

Motarilla näkee turhan usein kuljettajia, jotka ajavat mielestään sitä ainoaa oikeaa kattonopeutta.
    Ruuhkaliikenteessä ei juuri tee mieli väistää oikealle kaistalle. Sinne, jos joutuu ei sieltä meinaa päästä takaisin ohituskaistalle, kun ohituskaistalla ajetaan tappituntumassa toistensa perässä. Ihan pieneen rakoon en väistä. Ohittajakaan ei hyödy ruuhkassa ohittelusta mitään. Ohituskaistalla pitää kyllä antaa mennä ihan reippaasti, jos siinä tilaa on.
    Niin. Mitäs jos Athene tarkoitti seuraavanlaista tilannetta?

Oikealla kaistalla menee yhtenäinen autojono maksimissaan suurinta sallittua nopeutta, ehkä 10-20 m:n "turvavälein". Itse ajan vasenta kaistaa rikesakkorajalla tai vähän yli. Ja nyt puhutaan todellisesta nopeudesta, eikä mummovainaan vedettävällä taskukellon ja poronkuseman avulla tarkastetusta nopeusmittarista. Edelläni vasemmalla kaistalla ajaa muitakin samaa vauhtia. Pidän riittävän turvavälin edellä ajavaan (auttaa muuten kummasti siihen, ettei jonon nopeus pumppaa montaa kymmentä km/h:ta vähän väliä). Ja nyt joku ajaa takapuskuriin kiinni.

Siellä suuressa maailmassa ehkä osataan oikeasti ajaa motarilla, toisin kuin me just puusta pudonneet. Mutta silti tällaisessa tilanteessa en lähde kiilailemaan oikealle kaistalle jo muutenkin liian pieniin väleihin. Lopputulos olisi, että yksi kuski pääsee muutaman sekunnin ajan kovempaa kunnes saavuttaa edellä ajavan, mutta oikealla kaistalla ajavat muutamat kymmenet kuskit joutuvat hidastamaan. Enkä lähde kiihdyttämään turhaan ja hiillostamaan mun edellä ajavaa vaan sen takia, että takana tulija kuvittelee pääsevänsä tosi paljon nopeammin perille, kun roikun edellä ajavan perseessä kiinni.

Ajan itsekin välillä selvästi kovempaa kuin muut. Mutta en oleta enkä velvoita muilta, että vasen kaista tyhjenisi automaattisesti seurauksista välittämättä, koska ajan kovempaa kuin kukaan muu sillä tienpätkällä.
    Juuri tuota minäkin tarkoitin. Osasit vaan ilmaista sen paljon paremmin, kuin minä.

Ei Saksassakaan kukaan pakota väistämään, jos ohituskaistallakin on jatkuva jono. Nopeudetkin ovat tosin jo siinä vaiheessa pudonneet huomattavasti.
    - Engine MC -
    Lainaa (speedmaster @ Touko. 30 2007,10:06) kirjoitti
    Saakohan muuten selkeästä hengenvaarasta paeta laillisesti kaasukahvan avulla? Ei varmaan, ainakaan Suomessa..
    Sama käytäntö lie kuin jos joudut esimerkiksi onnettomuus-, sairaus- tms jutun takia ajamhan ylinopeutta saadaksesi "potilaan" sairaalaan, ambulanssia vastaan tms tilanne...ilmottautuminen poliisille sen jälkhen, koska on oletettavaa, että sinut on nähty ja joku ilmottaa kuitenkin siitä poliiseille rekkarin tms tuntomerkein. Tuon edellisen heitin sen kummemmin tarkentamatta nykylainsäädänötä, kun tätä asiaa minulta tentathin 22 vuotta sitten ammattiajolupaa hakiessani (taksi). Eli silloin siis oli tenttaava poliisi kertoili. Tarkottaa, että sakot tms voi räpsähtää, mutta lieventävänä tekijänä tietysti oikia hätä joka on henkeen kohdistuvaa.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Lainaa (Nina @ Touko. 29 2007,19:50) kirjoitti
    Yllämainitunlaisella asenteella en kyllä suosittele ketään menemään esim. Euroopan puolelle ajamaan, saattaa nimittäin sattua.
    Jäi nyt vähän epäselväksi, että missä kohti se Eurooppa oikein alkaa, jos nyt täältä Suomesta vaikka lähdetään ajelemaan?
    No jaa.... ohan meitä kaikenlaisia kuskeja.

Itelle kävi viime kesänä tämmönen tapaus:
    Ajelin hyvin rauhallisesti poitsun kanssa ensimmäisiä kertoja. Nopeusrajoitus oli 80, ja ajoin noin 80-85. Takaa tulee joku vanhempi ooppeli teinejä täynnä. Ensin ooppel roikkui jonkun matkaa ihan takarenkaassa kiinni, väistin pientareelle ja hiljensin. Opel ajoi ohi ja jatkoin matkaa isolla turvavälillä. Sitten ooppelissa kokeiltiin pestä lasia, ei osunut kun olin niin kaukana. Seuraavaksi alkoi takaikkunoista lentää paperisilppua, tässä vaiheessa hiljensin vauhtia jo reilusti. Ooppeli hiljensi myös ja kovin hauskaa tuntui autossa olevan. Seuraavaksi alkoi sataa tyhjiä oluttölkkejä... Aloin kyllästyä koko touhuun ja kaivoin tankkilaukusta kameran esiin, nostin kameran katteen yläreunaan ja kuvasin touhua jonkun aikaa. Yllättäen ooppelista löytyi kaasu, ja tuli kova kiire jonnekkin. Tavaroitakaan ei enää lennellyt.

Me kurvattiin pojan kanssa kahville jossa 9 vee poika ihmetteli ääneen miten noinkin isot ihmiset voi käyttäytyä noin tyhmästi. Niimpä...

En sitten viittiny lähettää kuvia paikalliselle nimismiehelle vaikka mieli teki.
    Moto Longa - Vita Brevis
    Lainaa (speedmaster @ Touko. 30 2007,10:06) kirjoitti
    Jos onnistuu vedenpitävästi todistamaan oikeudelle, että mopotin on oikeasti tappava, mutta asianmukaisesti lisenssoitu ase, jota on tällä kertaa käytetty hätävarjelutarkoituksessa?
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
    Lainaa (wantti @ Touko. 29 2007,15:12) kirjoitti
    Toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä. Kyllä muakin hieman alkaa nyppiä jos toinen ajaa ensin YLINOPEUDELLA OHI ja sitten JÄÄ ETEEN hidastelemaan. On meillä hienoja ihmisiä liikenteessä.
    Onneks ei ollu poliiseja seassa vittuilemassa. On se vaan hyvä ettei niitä aina näy, että saa ajaa ihan miten itseä huvittaa, kun on kiire... Eiköhan se olis vaan kaikkien kannalta parasta, ettei poliisit ajelis ollenkaan teillä valvomassa, "vaan ottais kiinni todellisia rikollisia"
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
    näin se vain on, että joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.. Mopolla ei tarvii sietää spedejä liikenteessä, kun jättää ne haistelemaan savukaasuja. Noilla nokivasaroilla taas periaatteena on ollut se, että liikenteessä ei leikitä, paitsi jos toinen aloittaa. Sitten mennään vaikka helvettiin.. Siis minulla ei ole asenneongelmaa. Kaikki johtuu vain siitä, etten saanut lapsena leikkiä pikkuautoilla tarpeeksi. Tuli taas mieleen tämä surullisen kuuluisa crv honda joka tiettyjen sattumusten jälkeen miehekkäästi ajeli edessäni alinopeutta (80/100). No minä tietysti yrittämään ohitse, kun edestä alkaa vilkkua vastaantulevan auton valot. Mitäpä muutakaan hondakuski voi tehdä, kun alkaa kiihdyttämään rinnalla. Minä tein normaaliohituksen, jossa siis noudatin alkuperäistä suunnitelmaa ohitusnopeudesta ja matkasta.. Palasin omalle kaistalle suunnitelman mukaisesti. Hondakuski tosin joutui tekemään lukkojarrutuksen, kun ei kaverilla pokka sallinut kolhia uutta citymaasturia (takaisin kaistalle palatessani hondan keula oli etuoven kohdalla). Olihan siinä mun takaposken ja hondan keulan välissä kuitenkin vielä ilmaa..

En minä pienistä rinnalla kiihdyttelyista suutu, vahinkojahan tapahtuu. Mutta tuossa kaveri kiihdytti auton rinnalla 80sta 120iin ihan vain estääkseen ohituksen, kun näki auton tulevan vastaan. Lisätodisteena tahallisuudesta pidettäköön miehen häijyä virnuilua ohituksen aikana. Tai niin no.. ehkä kaveri oli oikeasti sokea, ja nyt minä menin sitten vaarantamaan vammaisen ihmisen hengen..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Touko. 30 2007,07:34) kirjoitti
    Olen antanut itselleni luvan mahdollisuuksien rajoissa vetää turpaan jokaista autoilijaa joka yrittää murhata minut liikenteessä(murhahan siis on harkiten tehty rikos).
    Siitä vaan. Toivottavasti kannat myös tekojesi seuraukset samalla ylpeydellä.

Lainaa kirjoitti
    Tarkoittaako se sitten sitä, että en ole kasvanut vielä aikuiseksi? Olenko jopa aivan hirveä riidan lietsoja liikenteessä?
    Olkoon sitten niin.
    Ei tarkoita. Paitsi jos sullakin kiviä ja laakerinkuulia taskut täynnä jos vaikka tulisi sellainen tilanne jossa niitä pääsisi käyttämään.

Lainaa kirjoitti
    Täällä mielipiteet selvästi jakautuu ja omani käy selväksi edellisestä. Nuo joka tilanteessa poskensa kääntävät varmaan pitävät hyvänä kaikkea nöyristelyä. Sen omaisen nöyristelyn seurauksena mailmassa ei ole vielä saavutettu mitään.
    En ole puhunut toisen posken kääntämisestä. Reagoida voi monella tavalla. Äkkipikaistuksissaan tehty pahoinpitely tuskin on paras tapa.

Mitäs ne nyrkkisankarit sitten saavuttaa? Kuolemattomuuden?
    Voi hevosen vehkeet mikä ketju taas...
    Kawasaki VN1500 Classic
    "Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
    "Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
    Eikös täällä jossain ollut uutinen auton ja mp:n kolarista. Eli juttuhan meni jotenkin näin: Kaksi moottoripyörää ajoi peräkkäin, kun ne saavuttivat auton. Ensimmäinen mopoilija meni ohi. Tästä närkästyneenä autoilija päätti tehdä paniikki- (vi***tutus)jarrutuksen, sillä seurauksella että takana tullut motoristi ajoi auton perään ja loukkaantui. Autoilija siis jarrutti ilman mitään syytä vain ja ilmeisesti siitä syystä että mopo meni ohi . Toivottavasti myös joskus Suomessakin opitaan ajamaan joustavasti ja turvallisesti. Ikävä sanoa, mutta voisimma ottaa mallia tuosta länsi naapurista

Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
    Eipä tässä ole kuin pari viikkoa sitten kun laskeuduin Kannelmäen liittymästä alas Kehä ykköselle länteen päin. Siinähän on varmaan lähes 500m pitkä kiihdytyskaista (tjsp) joka päättyy bussipysäkkiin. Näin kuinka henkilöauto tuli kehää pitkin, tosin aika kaukana vielä. Annoin böödin murahtaa kiihdytyskaistalla pikkasen ja vaihdoin kiihdytyskaistalta kehälle noin ehkä n.100m auton etupuolelle ja aloin ajamaan n.90 mittarinopeutta. Eikös tämä sankari, joka ajoi epäilemättä reilua ylinopeutta tai sitten kiihdytti tarkoituksella aivan persaukseen kiinni, ei varmaan ollut kuin pari metriä väliä. Mulkaisu hetken päästä olan yli taakse päin sitten sai sen jättämään hieman rakoa, mutta kun käännyin oikealle alas vihdintielle, tämä teiden ritari puikkas oikealta ohi pyörää hipoen. No minä pysähdyin valoissa viereen ja avasin sanaisen arkkuni, niin että taisi kuulua Kaivariin asti. No sieltähän sitten alkoi tulla takaisin vaikka mitä, kuinka olin ajanut eteen jne jne. Mutta se mikä sitten veti sanattomaksi hämmennyksestä, kuskin (kaiketi) vaimo kiljui repsikan paikalta että: meillä on lapsi autossa, kuinka sinä voit tuolleen ajaa, opettele ajamaan, olet vaaraksi liikenteessä muille * *Mä jäin ihan sanattomaksi siihen kun vihreet vaihtui ja auto ampas hirveetä vauhtia taas etiä päin. Mitähän lie patoutumia kaverilla ollut
    Honda CBR1100XX
    Njoo... näyttää tässäkin ketjussa mopo karanneen käsistä. Provoja riittää...
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
    Tänään tulin E13:sta helsingistä päin kotia. No ajoin semmosta 90-100@80 ni taakse ilmestyi yhtäkkiä ajamaan kullanvärinen volvo, ihan totaalisen perseessä kiinni, no pistin jarruvalon palamaan, ei mitään reaktiota välimatkan kasvun suhteen, no kiihdytin edessäolevan auton kiinni ja nopea jarrutus parikymppiä alaspäin(ikäänkuin syyksi jarrutukselle) ja sit jatkoin jälleen sitä noin 90kmh volvon roikkuessa perässä kiinni. Ajoin siis jatkuvasti hieman oikeaa kaistaa nopeammin. No sit oikea kaista vapautuu ja tää vajaa keski-ikäinen naiskuski lyö lämää ja vetää oikealta ohi ja heristää sormea, no minä heitän pari pykälää alaspäin ja 15hepalla täysiä perään.

Tämä kuski kääntyi sattumoisin samaan suuntaan, eli Myyrmäkeen. No ajoin yhä perässä ja pysähtyi hetkeksi mun vasemmalle puolelle liikennevaloihin, no heti kun hän huomasi minut, niin suu alkaa käydä ja sormea heilutellaan, oiskohan keskarikin käynyt pystyssä. Kuulinkin niin helvetisti mitä se selitti ku volvossa oli ikkuna kiinni. Oli aivan hilkulla, etten kääntynyt samaan suuntaan auton vierelle ja käskenyt tien sivuun kertomaan tärkeitä uutisiaan. Sen verran pisti vituttamaan.
    No huh huh, jo on jutut!
    Eiköhän alkuperäisen tapauksessa, kuten myös monessa muussa, helpointa olis ollut vaan itse pysähtyä / ajaa pois moottoritieltä ja antaa idioottien mennä edeltä.
    2008 -> CBR 600
    2004 - 2008 ZZR 250
    Lainaa (NgkR @ Touko. 31 2007,16:40) kirjoitti
    Ajoin siis jatkuvasti hieman oikeaa kaistaa nopeammin. No sit oikea kaista vapautuu ja tää vajaa keski-ikäinen naiskuski lyö lämää ja vetää oikealta ohi
    ? Ajelit vasenta kaistaa mutta et päästänyt nopeampaa ohi vaan aloitit jonkin erikoisen jarruttelukoulutussession? Ja närkästyit sitten kun nopeampi lopulta joutui ohittamaan oikean kaistan kautta kun sitkeästi olit tulppana rännissä vaikka olisi jo ollut tilaa antaa tietäkin?

Nyt en tajunnut.
    Lainaa (Myrskylintu @ Touko. 30 2007,11:38) kirjoitti
    Lainaa (wantti @ Touko. 29 2007,15:12) kirjoitti
    Toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä. Kyllä muakin hieman alkaa nyppiä jos toinen ajaa ensin YLINOPEUDELLA OHI ja sitten JÄÄ ETEEN hidastelemaan. On meillä hienoja ihmisiä liikenteessä.
    Onneks ei ollu poliiseja seassa vittuilemassa. On se vaan hyvä ettei niitä aina näy, että saa ajaa ihan miten itseä huvittaa, kun on kiire... Eiköhan se olis vaan kaikkien kannalta parasta, ettei poliisit ajelis ollenkaan teillä valvomassa, "vaan ottais kiinni todellisia rikollisia" *
    Mutta onneksi löytyy yleensä Keijo Kotipoliisi, joka isällisesti opettaen näyttää miten ajetaan ohituskaistaa alinopeutta.

Kotipoliisin ja oikean poliisin ero tuntuu olevan se, että oikeat poliisit harvemmin "vittuilevat", kun taas liikennekotipoliisien toimintaa pidän täysin "vittuiluna". Pitäisivät huolta omista asioistaan.

En pidä kovin suurena rikoksena sitä, että ajetaan moottoritietä 140-150 km:n tuntivauhtia. Käsi sydämelle, onko täällä muka joku joka ei ikinä koskaan missään millään kulkuneuvolla ole ajanut ylinopeutta. Ensimmäisen kiven voi heittää se henkilö.
    Olin autolla liikenteessä, odottelin liikennevaloissa kääntyäkseni vasemmalle, 2-kaistaiselle Vihdintielle. Vastakkaisella puolella samoissa valoissa odotteli joku Kamikaze-kyykkymopoilija, vilkku päällä kääntyäkseen omasta suunnastaan oikealle, samalle 2-kaistaiselle Vihdintielle kuin minäkin. Vihreiden vaihduttua, Kamikaze mies hapuili hetken vaihdetta silmään siten, että lähdöstä myöhästyi hieman, olin jo autollani yhtä aikaa hänen kanssaan tulossa siihen Vihdinteille. Tämä järjen jättiläinen spede-nahoissaan tempasikin suoraan oikean kaistan "yli" vasemman puoleiselle kaistalle, eli mun eteeni, eikä väliin jäänyt kuin se ainainen sunnuntai-hesari.

Siihen tämän idiootin/liikennesääntöjä osaamattoman kiireet sitten loppuikin, jäi siihen vasemmalle kaistalle köröttelemään eteeni, ilman aikomustakaan ajaa edes sallittua nopeutta. Eikä edes kääntynyt monista seuraavista valoistakaan vasemmalle. Keräsi vain jonoa taakseen, kunnes 2-kaistaisuus oli päättymässä, jolloin yhtäkkiä sille tuli kiire ajaa tuhannen rüüd-loikkaa kaikkien oikealla olevien autojen (niiden jotka olivat sen köröttelyyn kyllästyneet ja paremmin vetänyttä oikeaa kaistaa ohitse päässeet) ohi keulille kiilaten. Kyllä, sinne päästyään alkoi taas köröttely.

Kyllä harmitti kun jäi se sunnuntai-hesarin verran väliä muutama minuutti aiemmin...
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 31 2007,16:52) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Touko. 31 2007,16:40) kirjoitti
    Ajoin siis jatkuvasti hieman oikeaa kaistaa nopeammin. No sit oikea kaista vapautuu ja tää vajaa keski-ikäinen naiskuski lyö lämää ja vetää oikealta ohi
    ? Ajelit vasenta kaistaa mutta et päästänyt nopeampaa ohi vaan aloitit jonkin erikoisen jarruttelukoulutussession? Ja närkästyit sitten kun nopeampi lopulta joutui ohittamaan oikean kaistan kautta kun sitkeästi olit tulppana rännissä vaikka olisi jo ollut tilaa antaa tietäkin?

Nyt en tajunnut.
    Noinhan tämän voisi käsittää. Kuitenkin ajoin tossa 80 alueella jotain 90-> sigman digimittarissa. Ja ajoin oikeaa kaistaa nopeammin. Olisi nyt edes valoja vilkuttanu tai jotain jos ois väkisin halunnu ohi päästä, katoin vaan että siinä kiltisti ajelee, mutta ihan perseessä kiinni niin sytyttelin jarruvaloja, tässä vaiheessa oikea kaista oli sen verran täynnä että ei sinne olisi itse edes päässyt...
  30.  
    Lainaa (NgkR @ Touko. 31 2007,18:52) kirjoitti
    Noinhan tämän voisi käsittää. Kuitenkin ajoin tossa 80 alueella jotain 90-> sigman digimittarissa.
    Niin, onko se sitten tosiaan kotipoliisien asia alkaa päättämään mitä nopeutta muiden tulee ajaa? Erityisesti siten, että määritellään se oma ajettu ylinopeus juuri sopivaksi, jota muiden ei tule ylittää.

Nopeusmoralistien kannattaisikin ehkä uhrata hetki ajatukselle, mikä oikeastaan vaarantaa esim. nyt siellä motarilla enemmän. Sekö, että joku lipuu muutaman kympin nopeuserolla toisista ohi, vai se että kotipoliisi pitää aiheesta opetustuokion jarrutteluineen päivineen? Minun mielestä tuollainen opettaminen jarruttelemalla ja blokkailemalla pitäisi olla automaattisesti törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista. Nykyään vaan taitaisi käydä niin, että tuollaisissa episodeissa kotipoliisia ei pysäytettäisi, ja lopulta ohi kiihdyttävälle kirjoitetaan sakkoja nopeuden mukaan, ja ehkä vielä turvavälistä päälle. Leikkivälle Poliisille ajateltavaa myös.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen