Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 111:sta
    Lainaa (wantti @ Touko. 29 2007,15:12) kirjoitti
    Toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä. Kyllä muakin hieman alkaa nyppiä jos toinen ajaa ensin YLINOPEUDELLA OHI ja sitten JÄÄ ETEEN hidastelemaan. On meillä hienoja ihmisiä liikenteessä.
    +1

Mopo kun kiihtyy helposti, niin virheitäkin helppo tehdä. Vauhtia tulee enemmän kuin oli tarkoitus säätää matkanopeudeksi. Mennään sitten jos mennään, tehdään tilaa muillekin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (Masanaattori @ Touko. 29 2007,16:50) kirjoitti
    Laittaapi sopivankokoisen kivenmurikan vasempaan taskuun ja tarvittaessa kiskaisee sen sitten teinipiiperön isipapan mekkerin tms. sivulasista läpi niin saattaapi lippis paukahtaa kotipuolessa selittelyvaiheessa vinoon. Laakerinkuulatkin ovat mukava ylläri kotilon konepeitolla ! Kaveri ohitti viimekesänä itseään kiusanneen ääliön sopivan läheltä oikea jalka ojossa ja poisti bemusta vasemman sivupeilin....kuitti sekin ! Ei bemu seurannut kun juuttui autoletkaan. Ja saunan takana on edelleen tilaa
    nämä kaikenlaisilla esineillä viskomisethan ne vasta järkeviä on voi jeesus sentään... jos minä olen joskus kotilolla liikenteessä ja joku heittää tuulilasille tms. jotain niin voin vannoa, että heittää muuten viimesen kerran...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    Tommosten Tanelien perään pitäisi lähteä ja kun kaveri pysähtyy niin katkoa molemmista käsistä joka ainoa sormi. ( kyllä se jonkin verran nyppii ajaa kesällä sormet tupoissa ) Huono idea ei todellakaan ollut potkaista sivupeili hel...iin vauhdissa. TÄTÄ TESTAAN KYLLÄ ITSE SEURAAVAN TANELIN TAVATESSANI.
    Lainaa (Fabe @ Touko. 29 2007,17:00) kirjoitti
    nämä kaikenlaisilla esineillä viskomisethan ne vasta järkeviä on voi jeesus sentään... jos minä olen joskus kotilolla liikenteessä ja joku heittää tuulilasille tms. jotain niin voin vannoa, että heittää muuten viimesen kerran...
    Juttuhan on niin, että vaikka olisit helikopterilla liikkeellä ja alat leikkimään minun hengellä niin tavalla tai toisella yritän kuitata. Ehkä sitten se seuraava kerta, jolloin joku voi oikeasti kuolla ääliömäisen kiilailun tms. takia jää helpommin tekemättä.
    Sitä tuossa aiemmin koitin selittää....ja epäilenpä vahvasti, että orgin jäsen edes lähtisi kiusaamaan autollaan toista motoristia eli ei liene kellään olevan tarvetta kiskaista kiveä tuulilasiisi. Jos olen väärässä sinun suhteesi olet luultavasti rekisteröitynyt väärälle sivustolle !
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Lainaa (Athene @ Touko. 29 2007,14:54) kirjoitti
    Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten.
    Noh, oma kantani on se, että myös ohituskaistalla ajaessa on syytä katsoa peiliin, vaikka ajaisi omasta mielestään rajoitusten mukaan, ja tarvittaessa hieman kiihdyttää, jotta voi päästää nopeamman liikennevälineen ohitseen. Saadaan kaikin puolin sujuvaa liikennettä.

Motarilla näkee turhan usein kuljettajia, jotka ajavat mielestään sitä ainoaa oikeaa kattonopeutta.
    Lainaa (Masanaattori @ Touko. 29 2007,17:16) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Touko. 29 2007,17:00) kirjoitti
    Juttuhan on niin, että vaikka olisit helikopterilla liikkeellä ja alat leikkimään minun hengellä niin tavalla tai toisella yritän kuitata. Ehkä sitten se seuraava kerta, jolloin joku voi oikeasti kuolla ääliömäisen kiilailun tms. takia jää helpommin tekemättä.
    Sitä tuossa aiemmin koitin selittää....ja epäilenpä vahvasti, että orgin jäsen edes lähtisi kiusaamaan autollaan toista motoristia eli ei liene kellään olevan tarvetta kiskaista kiveä tuulilasiisi. Jos olen väärässä sinun suhteesi olet luultavasti rekisteröitynyt väärälle sivustolle !
    no mutta sitähän ei koskaan tiedä, että mikä jotain ottaa päähän ja mikä toista... meikäläisen normaali rauhallinen ajotyyli saattaa ottaa jotain päähän ja saattaa ruveta kivet tms. sinkoilemaan... + onko se välttämättä kuitenkaan ihan viisasta viskoa toista jollain jos se vaikka siitä säikähtää ja ajaa vastaantulevan keulaan tms... olet sitten sinäkin häkissä jos joku otti rekkarisi/tuntomerkkisi ylös ja sinut kiinni saadaan...

ja juu, oli tossa viime viikolla erään kotilokuskin kouluttaminen mielesä, kun surffaili vähän miten sattuu lahden motarilla välillä kehä3 -> koivukylänliittymä... ilmeisesti oli ihan helvetillinen kiire kun piti koukkia oikeelta ohi jne... ja sitten sen muutaman kilsan päästä pois koko motarilta... pikkusen meinas ottaa kupoliin kun tunki pariin otteeseen aika läheltä eteen yms.
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    Lainaa (Nomad @ Touko. 29 2007,17:17) kirjoitti
    Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten.
    Noh, oma kantani on se, että myös ohituskaistalla ajaessa on syytä katsoa peiliin, vaikka ajaisi omasta mielestään rajoitusten mukaan, ja tarvittaessa hieman kiihdyttää, jotta voi päästää nopeamman liikennevälineen ohitseen. Saadaan kaikin puolin sujuvaa liikennettä.

Motarilla näkee turhan usein kuljettajia, jotka ajavat mielestään sitä ainoaa oikeaa kattonopeutta.
    Ruuhkaliikenteessä ei juuri tee mieli väistää oikealle kaistalle. Sinne, jos joutuu ei sieltä meinaa päästä takaisin ohituskaistalle, kun ohituskaistalla ajetaan tappituntumassa toistensa perässä. Ihan pieneen rakoon en väistä. Ohittajakaan ei hyödy ruuhkassa ohittelusta mitään. Ohituskaistalla pitää kyllä antaa mennä ihan reippaasti, jos siinä tilaa on.
    - Engine MC -
    Lainaa (Jarozlaw69 @ Touko. 29 2007,16:00) kirjoitti
    Jokaiseen junavaunuun pitää saada matkustaja, muuten touhu on turhaa.

Liikenteen seassa kyl näkee kaikenlaisia k**ipäitä, ja vieläpä aika usein.

Oon sitä mieltä, että jos ollaan menossa ohi, niin sitten mennään, mut eteen ei jäädä n***imaan.
    Kyllä siellä näkee ja varsinkin henkilöautojen ratissa mitä ihmeellisempi pissipäitä....

Tässä joku aika sitten tulin Lahdesta kohti Vääksyä kuorma-autolla ja kun Lahden jälkeen alkaa kuudenkympin alueen jälkeen 80km/h alue niin eikös joku v*tun bemari (auto kyseessä) jatka sitä kuuttakymppiä (no ajakoon jos haluaa) suoralla pääsin ohi ja helposti ja jatkoin sitten sitä sallittua nopeutta. Bemari tulee ihan normaalisti perässä sitten jonkin ajan kuluttua kanssa kun hokaa että saa ajaa kahdeksaakymppiä. Sitten josaakin vaiheessa älyää mennä ohi kun on tuplakeltaiset ja yllättäen jarruttaa alle kuuteenkymppiin... eli eipä ollut tuollakaan pässillä minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. (Ja seuraavalla kerralla en ota vakionopeudensäädintä pois päältä tuollaisen k*sipään kohdalla vaan junttaan siihen takakonttiin takuuvarmasti ja jarrutankin vasta sitten kun se p'ska on taka-akselin kohdalla niin poistuu tuollaiset....)
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Lainaa (Jallut @ Touko. 29 2007,12:41) kirjoitti
    W124 koppanen shampanjan värinen mersu ... Kuljettajana mersussa lihava, nuori lippispää ja auto täynnä teinejä.
    Helvetti!

Luulin jo että meikä on kunnostaunut liikenteessä (eli leikkikentällä siis) mutta tuo lihavuus, lippis ja auto täynnä teinejä ei enää sovi kuvaan. Harmillista... Auto on kyllä kuvaukseen sopiva.
    Sattuipa kerran Itäkeskuksen alkuajoilla Itäväylällä seuraava episodi minulle.
    Ajelin vanhalla 626 Mazdalla, joka oli jo elämää nähnyt Itäväylää Porvoon suuntaan.
    Sitten kaksi kaistaa yhtyi ja yritin siirtyä jonoon, eräs silloin suht uusi mersu ajoi vierellä ja veti raon umpeen. Yritin siirtyä Mersun taakase, mutta mersu jarrutteli niin paljon, että jouduimme pysähtymään.
    Manne Mersusta näytti keskisormea mulle.
    Minä en sellaiseen vastannut.
    Sitten peräkkäin tuo kavennuksen läpi ja kaksi kaistaa taas käytössä, siirryin vasemmalle kaistalle.
    Ajoin Mannen viereen ja kaveri eiku viittelöi ja naureskeli.
    Samassa isku pikkupiru meikäläiseen ja käänsin Mazdani kiinni Mersun kylkeen, peili irtosi mersusta, mutta mikä pääasia loppui se viittely.
    Asiasta ei sen koommin keskusteltu, eikä mannekaan asiaa tullut selvittelemään.
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Tuskin mikään mp-vihaaja. Tais kaveria vaan v*tuttaa kun prätkässä on enemmän "munaa" kun faijan mersussa.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
    urpooo:n avatar
    Liittyi Mar 2007
    Joku saa*anan kylmä maa pohjoosessa
    Tääläkin on vähän samanlainen mulkku ollu viime kesänä liikenteessä:
    Sama tumman punanen Volvo kiilaili ihan jatkuvasti mua (en tiedä kiilailiko muita moottoripyöriä) No kerran sitten meni ihan totaalisesti hermot ja menin mäkin parkkipaikalla huutaan naama punasena, tälle 18-20v pojalle. Sanoin että "perkele jos vielä kerran kiilaat ni alkaa jotain tapahtuun". No seuraavalla viikolla tää sama jätkä ajaa ohi kavereittensa kanssa, no sitten se tajuaa että sehän oli moottoripyörä. Ja hidasti ja rupes ajaan 50cm päässä takana! No näytin sitten keskaria, kun ei jaksanu sitä. No tää munapää päättää sitten ohittaa mut n.20-30cm päästä. Ja kyytiläiset näyttää keskaria. No siinä kohdassa aattelin että tälle pitää tehdä jotain, ja päätin potkasta tästä volvosta takavalon paskaks.
    Oli varmaan sitten isukille kertomista miksi on volvon valo paskana.
    Mun tuttu muija sano ihan tosissaan, että sama se millä kaistalla ajaa motarilla,
    eli ei ole kuulemma pakko palata oikealle. Me veljen katotaan suu auki ja pyöriteltiin päätä.
    Tiedä sitten se on asunu pari vuotta italiassa, josko sieltä oppinu
    Honda Monkey -81, Honda NSR -94, Honda cbr 600 f -95
    Lainaa (speedmaster @ Touko. 29 2007,12:44) kirjoitti
    Tuollaisia varten se 100kW tehoreservi tarvitaan.. Eipä sellasen pillerivilleparven kanssa kannata jäädä neuvottelemaan.
    ...tai katkaistu haulikko... ja saunan taakse...
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750
    Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten. Eli jos joku auto tulee 160 km/h perään, niin kökkiköön hätähousu siellä takana kaikessa rauhassa sen ajan, ettei minun tarvitse ylinopeutta ajaa tai jonnekin väliin väkisin tilaa antaakseni kiilata..
    Yllämainitunlaisella asenteella en kyllä suosittele ketään menemään esim. Euroopan puolelle ajamaan, saattaa nimittäin sattua.

Meikäläisen kirjoissa asenteella "ylinopeuspoliisi/minulla on oikeus" ei paljoa plussapisteitä kerätä varsinkaan siinä vaiheessa jos kiire yllättää: olkoon se sitten henkitoreissa oleva koira takakontissa tai ihmisen kuskaus lekuriin (aina kun ei ole mahdollista odottaa sitä ambulanssiakaan vaikka ne asiat aika hyvin onkin hoidettu). Jos edessä ajavan tulpan ei tarvitse joustaa, ei kai sitten minunkaan tarvitse.. Toivottavasti "minulla on oikeus ajaa" -tyyppejä ei satu kohdalle siinä vaiheessa kun se oikea kiire yllättää.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
    ...toivottavasti autoilijoissa ei ole yhtä paljon patoutunutta vihaa motoristeja kohtaan kuin motoristeisssa tuntuu olevan heitä kohtaan. Lukumääräsesti nimittäin taiamma hävitä. Kun vielä olemma autoilijoitaki suurin osa.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Viitisen vuotta sitten kotilolla ajellessani, mua ruvettiin heittelemään edellä ajaneesta autosta kokispulloilla. Yks osui. Ei mun autoon tullut mitään jälkiä. Eikä heittelijöistä kukaan myöntänyt mitään, ainakaan poliisin pysäyttäessä. Seuraavana päivänä joku pollari soitteli ja kyseli samat jutut mitä olin kertonut partiolle. Ei siitäkään hommasta sen enempää kuulunut.

Ei tää tainnut liittyä mihinkään taas mitenkään, mut tulipahan kerrottua.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
    Lainaa (Fabe @ Touko. 29 2007,18:15) kirjoitti
    no mutta sitähän ei koskaan tiedä, että mikä jotain ottaa päähän ja mikä toista... meikäläisen normaali rauhallinen ajotyyli saattaa ottaa jotain päähän ja saattaa ruveta kivet tms. sinkoilemaan... + onko se välttämättä kuitenkaan ihan viisasta viskoa toista jollain jos se vaikka siitä säikähtää ja ajaa vastaantulevan keulaan tms... olet sitten sinäkin häkissä jos joku otti rekkarisi/tuntomerkkisi ylös ja sinut kiinni saadaan...

ja juu, oli tossa viime viikolla erään kotilokuskin kouluttaminen mielesä, kun surffaili vähän miten sattuu lahden motarilla välillä kehä3 -> koivukylänliittymä... ilmeisesti oli ihan helvetillinen kiire kun piti koukkia oikeelta ohi jne... ja sitten sen muutaman kilsan päästä pois koko motarilta... pikkusen meinas ottaa kupoliin kun tunki pariin otteeseen aika läheltä eteen yms.
    Pohjimmiltaan kai ollaan kanssasi asioista samaa mieltä joskaan tuo esineiden viskominen ei ole viisasta se kuitenkin myönnettäköön ! Koitin tällä hieman provosoivalla viestilläni ilmaista, ettei meidän moottoripyöräilijöiden kai kuulu ihan kaikkea kotilokuskien työntämää skeidaa niellä, aseet sen torjumiseen vaan ovat niin perhanan rajalliset.
    Itse pääsin muutama vuosi sitten liikennevaloissa liipaisemaan kaveria joka koitti hetkeä aiemmin kiilata minut tieltä....erehtyi avaamaan sivulasin kun koputin ! Ei siis tarvinnut heittää muulla kuin ajohanskalla....
    Yleisestihän lienee kaikille selvää, ettei prätkäilijälle ole kolarin sattuessa useimmiten jaossa kuin hopeapokaali vaikka kuinka olisi lain puitteissa muuten oikeassa. Mutta onhan moottoripyöräily niin perhanan mukava harrastus kaikista riskeistä huolimatta !!

Lopuksi rohkenen väittää kanssamotoristin osaavan autoillessaankin ottaa toisen prätkäilijän huomattavasti paremmin huomioon kuin sellainen joka ei kyseistä lajia harrasta.
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Lainaa (Nina @ Touko. 29 2007,19:50) kirjoitti
    Tarvitsee kyllä tähän kommentoida, että jos joku ajaa selvästi ylinopeutta, ei minulla ole mitään velvollisuutta väistää edestä pois, jos olen sallittua vauhtia ohittamassa autojonoa keskikaistaa myöten. Eli jos joku auto tulee 160 km/h perään, niin kökkiköön hätähousu siellä takana kaikessa rauhassa sen ajan, ettei minun tarvitse ylinopeutta ajaa tai jonnekin väliin väkisin tilaa antaakseni kiilata..
    Yllämainitunlaisella asenteella en kyllä suosittele ketään menemään esim. Euroopan puolelle ajamaan, saattaa nimittäin sattua.

Meikäläisen kirjoissa asenteella "ylinopeuspoliisi/minulla on oikeus" ei paljoa plussapisteitä kerätä varsinkaan siinä vaiheessa jos kiire yllättää: olkoon se sitten henkitoreissa oleva koira takakontissa tai ihmisen kuskaus lekuriin (aina kun ei ole mahdollista odottaa sitä ambulanssiakaan vaikka ne asiat aika hyvin onkin hoidettu). Jos edessä ajavan tulpan ei tarvitse joustaa, ei kai sitten minunkaan tarvitse.. Toivottavasti "minulla on oikeus ajaa" -tyyppejä ei satu kohdalle siinä vaiheessa kun se oikea kiire yllättää.
    Tossa Athenen kommentissa porukka taitaa missata ton pointin minkä nyt boldasin. Karkeasti vois sanoo et jos tilananto tarkoittaa oikealle kaistalle vaihtamista JA jarruttamista niin ei sitä kyllä tarvii tehdä. Jos tilan voi tehdä koskematta jarruun niin se on hyvä tehdä.

Peilien seuraaminen olis porukan syytä opetella. Yhden nopeasti saavuttavan kulkineen väistää oikea-aikaisesti pienempäänkin väliin väistämällä ilman suurempaa säätöä. Jos taas takaa tulee autoletka hitaasti saavutaen niin hetkeksi omaa vauhtia lisää ja väistää myöhemmin paikassa jossa paremmin tilaa.

Ittee kans kyllä ärsyttää nää kuskit jotka ei voi antaa tilaa vaihtamalla oikeelle vaikka siellä olis tilaa ajaa pitkän matkaa ennen seuraavaa ohitettavaa. Joskus "joutuu" paukuttaan oikeelta ohikin. Päinvastainen tapaus on kun ite selkeästi antaa tilaa niin se takana tulija ei sitten millään meinaa päästä ohi. Varsinkin pyörällä tulee kiihdytettyä takas siihen eteen kun ei yhteispeli toimi.

Minäminä asenne ja pelisilmän puute "out there" alkaa kyllä ärsyttämään tätä kirjoittaessa.

TL1000R
    No joo, väkisin kiilaaminen on hengenvaarallista puuhaa, ei kai tässä aivan niin extremestä ollut kysymys.. Se on nimittäin niin, että jos ei ole tilaa oikealla, ei sitä tilaa yleensä ole silloin vasemmallakaan kaistalla, joten kiirehtiminen ei paljoa auta. Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
    Lainaa (Nina @ Touko. 29 2007,21:00) kirjoitti
    Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
    Aika usealle se joustavuus tarkoittaa sitä, että muut joustaa. Siinäpä se.
    Lainaa (Köpi @ Touko. 29 2007,21:03) kirjoitti
    Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
    Aika usealle se joustavuus tarkoittaa sitä, että muut joustaa. Siinäpä se.
    Kyllä, olen huomannut asian ja siksi minuun iski tarve kirjoittaa ensimmäisen kirjoitukseni toiseksi viimeinen lause.
    No joo, väkisin kiilaaminen on hengenvaarallista puuhaa, ei kai tässä aivan niin extremestä ollut kysymys.. Se on nimittäin niin, että jos ei ole tilaa oikealla, ei sitä tilaa yleensä ole silloin vasemmallakaan kaistalla, joten kiirehtiminen ei paljoa auta. Noin muuten se joustavuus olisi aika hyvä homma yhteispelissä, puolin ja toisin.
    Eikö se alunperin ollut vähän kysymys siitä, kun noi "kaistapoliisit" ajaa tuolla melkein tyhjällä moottoritielläkin sitä omaansa (mittarin näyttämää) suurinta sallittua siellä vasemmalla kaistalla eikä vaan halua vaihtaa sinne liki tyhjälle oikealle kaistalle? Näin olin tuon jutun juuren ymmärtävinäni

Niin ja jos jollain on kiireempi kuin mulla niin ihan kaikessa rauhassa vaan.... (mua ei haittaa jos vaan kaveri on selvin päin)
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Lainaa (adrenaliini @ Touko. 29 2007,16:35) kirjoitti
    Kaverille sattui aikoinaan samantapainen vituilija mutta hän oli liikenteessä autolla.Aina yrittäessään ohittaa vituilijaa,vituilija painoi kaasua eikä päästänyt ohi,naureskeli vain ja näytti keskaria,ja jatkoi edessä hidastelua ajaen 100 rajoituksella 80-85km/h.Näin jatkui parikymmentä kilometriä,kunnes kaveri huomasi hetken koittaneen ja repäisi väkisin ohi,vituilija liimautui perseeseen,jolloin kaveri hidasti vauhtia niin että molemmat lopulta pysähtyivät.Kaveri nousi autosta,käveli vituilijan auton luo ja näytti kädellä että veivaapa vähän ikkunaa auki,vituilija veivasi ikkunan auki ja hämillinen ilme kasvoillaan meinasi kysyä jotain älykästä,kaveri ei puhunut mitään,vaan veti oikean suoran sivuikkunasta sisään,ravisteli kättään ,käveli autolleen,ja jatkoi matkaansa. Vituilija ei seurannut.
    Meilpäin kans yks tuttu painoi samalla tapaa jotain pataan tre-hesa motarin päässä samanlaisesta syystä.. OIKEIN!
    BMW S1000rr 2010
    Lainaa (Pave. @ Touko. 29 2007,21:13) kirjoitti
    Eikö se alunperin ollut vähän kysymys siitä, kun noi "kaistapoliisit" ajaa tuolla melkein tyhjällä moottoritielläkin sitä omaansa (mittarin näyttämää) suurinta sallittua siellä vasemmalla kaistalla eikä vaan halua vaihtaa sinne liki tyhjälle oikealle kaistalle? Näin olin tuon jutun juuren ymmärtävinäni

Niin ja jos jollain on kiireempi kuin mulla niin ihan kaikessa rauhassa vaan.... (mua ei haittaa jos vaan kaveri on selvin päin)
    Juu, näinhän se alun perin tuolla meni. Tuo meikäläisen postaus koski sitä Athenen ajatusta, että "joutuu vaihtaa väkisin kaistaa oikealle ja kiilaa" väistääkseen takaa tulevaa, joka on sitten ihan eri juttu. Ja siihen tarkoitin tuon, että jos oikealla joudutaan ajamaan "tappituntumassa", sama homma se on luultavasti myös vasemman puoleisella kaistalla.

Lisäys: Ja se postaus oli tarkoitettu ZR-7herwoodille, meikäläiseltä jäi vain lainaukset pois.

Lainaa (Masanaattori @ Touko. 29 2007,20:17) kirjoitti
    Itse pääsin muutama vuosi sitten liikennevaloissa liipaisemaan kaveria joka koitti hetkeä aiemmin kiilata minut tieltä....erehtyi avaamaan sivulasin kun koputin ! Ei siis tarvinnut heittää muulla kuin ajohanskalla....
    Tuntuu sullakin olevan pelkästään oikeuksia eikä velvollisuuksia ollenkaan. Tuollaiset kivenheittämiset ja turpaanvetotarinat on varmaan kova sana yläasteen tupakkapaikalla mutta jotkut meistä kasvaa joskus aikuisiksikin.
    Kyllähän tuolla tien päällä näkee mitä ihmeellisimpiä tapauksia.

Mieleen painuvin taitaa olla viimevuodelta kun oltiin kaverin kanssa menossa stadiin kahtomaan ilotulitusta.
    Noh, ruuhkahan oli aivan käsittämätön. Ajeltiin sitten tietty vähän autojen välistä jne. Kaikki meni hyvin kunnes päästiin erään jenkkimaasturin kohdalle. Olin juuri menossa ohitte, kun mulkku päätti tukkia raon. Ei siinä muuten mitään mutta kaverihan tuli ihan mun perässä, onneksi tajusin vääntää kaasua että pääs kaveri pujahtaan sieltä välistä ajoissa. Muuten olis satavarmasti jäänny väliin!
    Jatkoimma matkaamme ja lähes heti rupesi jono taas liikkumaan ja menimme takaisin riviin muiden mukaan. Eipäs mennyt kauaa kun se jenkinrotisko ilmestyi taaksemme. Seuraavaksi jono sitten taas seisahtui ja minä ampasin taas menemään rivien väliin. Ja heti kun olin sen tehnyt, oli tämä jenkkipaska ruvennut kuulemma kaasuttelemaan ja huutelemaan kaverilleni suoranaisia uhkauksia...ja vain sen takia että oli niin epäreilua että pääsimme jonojen välistä etenemään. Harmittaa kyllä vieläkin etten kuullut mitä se oli meuhkannut...tosin pinnani tuntien oli kyllä hyvä etten kuullut.
    04 Buell xb12s

Eräs tuttu kertoi kertaalleen lahden väylällä yli 10 vuotta sitten tapahtuneesta.

Oli ohittanut jonkun bemarikuskin sierralla. Bemarikuski ei ollut asiasta tykännyt vaan oli ohittanut hänet ja ohituksen jälkeen tullut eteen ja pudottanut vauhdin alle rajoituksen. Tätä ohittelua oli muutaman kerran tapahtunut kunnes kaverilla oli hermo mennyt. Bemari kun oli ohituskaistalla hän kiihdytti sen verran ettei päässyt ohi ja kun bemarikuski hidasti hänkin hidasti. Oli kuulemma ollut jossain vaiheessa bemari täynnä käsiä kun olisi pitänyt päästä luiskalle. Oli sitten ohjastanut ystävällisesti bemarikuskin muutaman luiskan verran ohi halutusta.

Kyllä itellekkin aina välillä noita kiilailuja on tapahtunut. 99% niistä on "onneksi" johtunut siitä että kuski on umpisokea eikä näe tai tajua mitään. Näille vaan ei voi mitään. Eräskin meinasi ensin tulla liittymästä päälle ja hetki myöhemmin siltatyömaan kohdalla kylkeen. Sen jälkeen pidin huolen ettei ennen hämeenlinnaa päässyt mun rinnalle. Pidin siis sen verta vauhtia että pysyi takana.

Joskus olen miettinyt mitä noille tahalteen törppöileville pitäisi tehdä ja tullut siihen tulokseen, että provosoituminen ei auta ketään. Minä olen pyörällä kumminkin se altavastaaja. Eli ei muuta kuin tiedot ylös ja poliisille ilmoitus. Minun tehtävä ei ole leikkiä poliisia.

Mitä tulee tuohon aikalailla keskustelua herättäneeseen ohituskaistalla tilan antamiseen. Itse ajan ohituskaistalla omaa vauhtiani (eli +10-20kmh), hyvin harvoin kiihdytän sen takia että joku liimautuu perään. Mutta peilejä seurailen kokoajan ja pyrin antamaan tilaa niin ettei nopeampi joudu paljoa hidastamaan. Yleensä sopivasti kun siirtyy pois ohituskaistalta ja antaa tilaa, niin takaisin pääsee painamatta jarrua.

Minä en ole oikea henkilö päättämään onko toisella kiire vaiko ei.
    Lainaa (Inkku @ Touko. 29 2007,21:56) kirjoitti
    Kyllähän tuolla tien päällä näkee mitä ihmeellisimpiä tapauksia.

Mieleen painuvin taitaa olla viimevuodelta kun oltiin kaverin kanssa menossa stadiin kahtomaan ilotulitusta.
    Noh, ruuhkahan oli aivan käsittämätön. Ajeltiin sitten tietty vähän autojen välistä jne. Kaikki meni hyvin kunnes päästiin erään jenkkimaasturin kohdalle. Olin juuri menossa ohitte, kun mulkku päätti tukkia raon. Ei siinä muuten mitään mutta kaverihan tuli ihan mun perässä, onneksi tajusin vääntää kaasua että pääs kaveri pujahtaan sieltä välistä ajoissa. Muuten olis satavarmasti jäänny väliin!
    Jatkoimma matkaamme ja lähes heti rupesi jono taas liikkumaan ja menimme takaisin riviin muiden mukaan. Eipäs mennyt kauaa kun se jenkinrotisko ilmestyi taaksemme. Seuraavaksi jono sitten taas seisahtui ja minä ampasin taas menemään rivien väliin. Ja heti kun olin sen tehnyt, oli tämä jenkkipaska ruvennut kuulemma kaasuttelemaan ja huutelemaan kaverilleni suoranaisia uhkauksia...ja vain sen takia että oli niin epäreilua että pääsimme jonojen välistä etenemään. Harmittaa kyllä vieläkin etten kuullut mitä se oli meuhkannut...tosin pinnani tuntien oli kyllä hyvä etten kuullut.
    Tästä aiheesta voisi vaikka laittaa ikioman ketjun.

Itse hyvin harvoin harrastan splittausta, joten en ole siitä johtuvaa raivoakaan päässyt kokemaan. Muutaman kerran on joku lähtenyt vaihtamaan kaistaa kun olen ollut rinnalla, eli päättänyt sulkea raon.

Viimeviikolla eräs pakettiauti teki sen hesassa. Meinasi tulla kiirus pysäyttää mopo ennen sitä pakettiautoa. Oli nimittäin kaksi pakettiautoa rinnakkain.

Mutta siis muuta kuin tuota "kaistan vaihtoa" en ole itse kokenut.

Mites on muiden laita, onko ollut muitakin kokemuksia?
  30.  
    Lainaa (tane @ Touko. 29 2007,21:44) kirjoitti
    Tuntuu sullakin olevan pelkästään oikeuksia eikä velvollisuuksia ollenkaan. Tuollaiset kivenheittämiset ja turpaanvetotarinat on varmaan kova sana yläasteen tupakkapaikalla mutta jotkut meistä kasvaa joskus aikuisiksikin.
    Kumpaanko se kiilaavan auton tönäisemäksi jääminen mielestäsi kuuluu ? Oikeuksiin vai velvollisuuksiin ? Onhan se ihan normaalia, että joku koittaa ajaa moottoripyörän ohi pientareen kautta....eihän siitä voi hikeentyä varsinkin jos vastaantulijakin sattuu olemaan rekkaa pienempi !
    On se kiva sit mahdollisesti rullatuolissa kertoa kakaroille kuinka iskä velvollisuudentunnossa laapas vastaantulevan auton keulaan, ettei kiilaavan nulikan autonoveen olis tullu naarmua....
    Eiköhän tämä riitä osaltani tästä aiheesta, osa ymmärtää ja osa ei niinhän se aina menee on sitten kyse mistä vaan.....jatkakoon muut aiheesta !

" Tanan IT-miehet ! "

Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen