Pihassa olisi nyt ensipyöräksi vm93 535 virago odottelemassa ajoja.Mitäs huoltoa tuohon kannattaisi ajatelle ennen ajoja?tyyppivikoja?Mittarissa reilu parikymppiä,mutta todellisuudessa saattaa olla enemmänkin. Myyjä ei osannut kertoa pyörän huoltohistoriasta juuta tai jaata. Päällepäin pyörä kuiten muutamia hapettumia lukuunottamatta hienossa kunnossa. Kone käy tasaisesti eikä savuta, mutta startti on päästänyt ikävän kilahduksen pari kertaa.Nesteet ja suodattimet vaihtuu tällä viikolla,mutta mihin muuhan kannattaisi kiinnittää huomiota?
Ps.vinkkejä kromin kiillotukseen?
Tervehdys, minulla on samat viat, eli hapettumat ja nesteet vaihdoin. Jos koneesta ei kuulu sen kummempia ääniä, niin ei kai sille mitään tarvitse tehdä. Kannattaa kardaanin öljyt ja etupään jarrunesteetkin tarkastaa, ei pelkkiä öljyjä. Niitä ei sitten tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin moottoriöljyjä. Katso myös jarrupalat edestä silmämääräisesti ja takaa varmaankin "tuntumalla", jos ei heti jaksa alkaa availemaan. Kokeile myös että etupään nesteet ovat ok, ei ole näkyviä vuotoja stefoista ja iskunvaimennus tuntuu toimivalta. Valot kannattaa käydä läpi jarruista, niissä on usein säätämistä, omassani oli takajarruvalon "kytkimessä" häikkää, vaikutti aika rimpulalta vempaimelta siltä osin.
Pyörälläni on ajettu noin 48000 km, siinä ei vertailun vuoksi kuulu mitään muita sivuääniä kuin jonkinsortin kevyt vinkuna ilmaisesti kardaanista ja ja viragolle tyypillinen venttiilien napse.
Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
Nesteisiin kannattaa lukea mukaan jarrunesteiden vaihto. Tulisi vaihtaa 2v välein.(gipson @ Touko. 28 2007,16:10) kirjoitti
Keulaöljyä ei yleensä kuulu vaihtaa huolto-ohjelman mukaisesti mutta hyvää se varmasti tekisi.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Autosol on kromin kiillotukseen aika hyvä
Vaimon viragon kytkin kopan kiillotin myös autosolilla "peiliksi" kytkinlevynjen vaihdon ohessa.
Toinen hyvä aine on autoglymin, (olikohan se metalpolish) tahna.
Itse jouduin vaihtamaan ohjauslaakerin tuohon -92 viragoon, muuten olen selvinnyt normaaleilla öljyn vaihdoilla.
Tulpat kannattaa vaihtaa.
Lahjattomat treenaa