Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Tervehdys kaikille mp-foorumia lukeville. Olen aloittanut uuden harrastuksen moottoripyöräilyn parissa tänä keväänä. Nyt olisin kiinnostunut kuulemaan muiden mielipiteitä ja kokemuksia Kinroad -merkkisistä moottoripyöristä, niiden tekniikasta ja huollosta. Itse ostin moottoripyörän käytettynä. Oman pyöräni vuosimalli on 2006. Olen ajatellut huollattaa moottoripyöräni ja kyselenkin nyt, onko kellään tietoa huoltoliikkeestä, joka huollon voisi tehdä?
    Öljy osaat vaihtaa itsekin (tai kannattaa opetella). Muuta huoltoa en usko kinkin kaipaavan.

edit. neiti-ihmisen ei tietenkään kannata pilata rakennekynsiä moisen takia. Jos sulla ei satu olemaan siippaa niin päräytä paikalliselle mp-kerholle ja räpyttele vähän aikaa silmiä. Kyllä ne pojat siellä huoltaa.

KTM950SE
    näillehän on oma foorumi www.qingqi.fi

Nämä kiinan tuotteethan ovat laadulleen järkyttäviä ja jos ei ole omaa huolto-osaamista niin ei kannata missään nimessä edes harkita. Toisaalta ovat menopeleinä varsin mukavia, vähän viriteltynä kaiketi pitäs pysyä liikenteen matkassa ja kestonkin pitäisi koneen puolelta olla kohtuullinen.

Me ostimme perheen kolmanneksi pyöräksi tällaisen ja siihen käyttöön aivan omiaan. 250cc mallista siis kyse nyt. Mutta siihen rassaamiseen ja pienien tyyppivikojen eliminointiin ennen niiden aiheuttamaa matkan katkeamista kannattaa panostaa. Pyörää ei kannata missään nimessä ostaa "huolettomana aloittelupyöränä", koska sillon pettymys tulee olemaan suuri. Pyörä on lähinnä nykyiaikainen vastike jollekkin itäsaksassa valmistetulle 2t pelille.

Öljynvaihto on minimikriteeri mitä tällaisen kanssa pitää osata, koska ne pitää suodattimettomassa pyörässä vaihtaa 1000-2000km ajon välein. Onneksi se on todella helppo toimenpide.

Merkkihuollon kanssahan ei kannata stressata muuta kuin varaosien oston merkeissä, muutenhan se on ihan sama missä näitä huollattaa tai huoltaa itse koska ei näissä mitään takuuta ole oikeasti.

Öljyjen lisäksi huolenpitoa vaativat ketjut ja venttiilinvälykset.
    Mitenkäs alkuperäisellä ketjun aloittajalla on kesä kinkin kanssa sujunut?
    Nostetaas vähän vanhaa ketjua. Itsellä on ollut nyt keväästä asti Kinroad Black Cyclone XT125-16 eli custom-mallinen kiinakevari. Kilsoja oli 1200km kun ostin (vuosimalli siis -06) ja nyt on 3300km. Öljyjä olen vaihdellut noin 500km välein ensalkuun. Se kun käy aika helposti ja öljy nyt on halpaa. Venttiilinvälykset olen siinä samassa myös säätänyt. Muuta huoltoa tuo nyt ei ole kaivannut ja kesällä tuli ajeltua aika paljonkin, työmatkoja ja sitten avokin kanssa kahdestaan. Eihän tuo mikään tykki ole, 7,8kW ja 90km/h on aikalailla huippunopeus mutta 80-alueella sekin nyt riittää. Kyyti on tasaista ja tukevaa, valot on kaikki toimineet, jarrut toimii, bensaa kuluu aika vähän, hyvin on lähtenyt aina käyntiin ja muutenkin kone ei ole mielestäni mennyt miksikään. Käy tasaisesti putputtaen. Myöskään vaihteistosta tai kytkimestä ei ole pahaa sanottavaa. Luulen että sen ikävän leiman nämä ovat suurimmaksi osaksi saaneet siitä syystä kun porukka on kasannu nämä päin persettä. Jossain marketissa varastopojat panevat vehkeet kasaan miten sattuu niin kai ne nyt sitten leviää. Tämän oli edellinen omistaja kasannut uudelleen markettipoikien jäljiltä eikä mitään osienputoamisia tms. ole ollut. Kierroslukumittari nyt pätkii ja volttimittarista meni osoitin poikki mutta muuten ei mitään vikoja. Nyt olen koittanut pyörää myydä mutta eihän se nyt tietenkään kenellekään kelpaa vaikka kuinka hyvin olet pitänyt. En kyllä alihintaan ala pyörästä luopumaan, ennemmin ajan sitten itse. Ainakin siihen asti kun saan sen pärräkortin ajettua ja voin harkita isompaa peliä. Mainio peli tosiaan aloittelevalle eikä ole ainakaan hinnasta kiinni. Ostakee, 1300eur.
    Honda VF750C Magna -93

Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
    Lainaa (drzjar1 @ Touko. 26 2007,16:12) kirjoitti
    Öljy osaat vaihtaa itsekin (tai kannattaa opetella). Muuta huoltoa en usko kinkin kaipaavan.

edit. neiti-ihmisen ei tietenkään kannata pilata rakennekynsiä moisen takia. Jos sulla ei satu olemaan siippaa niin päräytä paikalliselle mp-kerholle ja räpyttele vähän aikaa silmiä. Kyllä ne pojat siellä huoltaa.
    "Muuta huoltoa en usko kinkin kaipaavan." Heh :-) No joo, en noita isompia malleja oo käyttäny, mutta emännällä ollu ny 2 vuotta kinroad windbell, eli mopo. Sillä on nyt ajettu 2500km ja huh huh että on muuten ollu vähän hoitamista :-) No joo, mutta kivaa viikonloppu autotalli hommaa tarjoillu, ettei harmita. Kannattaa apikot muuten käydä läpi ainakin sytytys puolelta, ovat niin väljiä, että jos niitä ei vaihda parempiin, niin tarjoilee hiilipiikkien kannsa vähän pähkinää purtavaksi.

Huomenna taas pääsee tallille, kun oli paku reissussa enkä jaksanu työmatkaa varten ottaa lehmää tallista, ni pääsin sitten 250 metriä tallista, kun rutina alko, nyt tais sitten variaattorista hajota jotain vähän enemmänkin. Selviää sitten perjantai illan iloksi mitä kaikkea :-)

Ja siis ajomäärät on kyllä todella vähäisiä, jotta aikamoista tavaraa tarjoilevat.

Hondaa ei tartte huoltaa ollenkaan, ni kiva että mulla on jotain tekemistä. Ja ton mopon hinnalla ei saa cebariin ees takarengasta suomesta.
    CBR 1000F -89
  7.  
    No minä hommasin kymco venoxin 250cc ja sillä kyllä tuntuu ehtivän liikenteen mukana ihan hyvin.Eiköhän sekin kuulu tuohon samaan kastiin kun taitaa olla Made in Taiwan.

Isokokoinenhan tuo on raameiltaan ja ei noin pieneksi heti uskois ja tällainen cityruisaaja nyt ei isompaa tarviikkaan.

Helppo ajettava ja kulkee ihan ok.Käykää joskus jossakin liikkeessä kokeilemassa jos osuu kohalle