Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Liekö kellekään tuttua tämmöinen, mitä oma CBR rupesi viikolla tekemään:

    Olin jo ajellut 20 km ja kulki aivan normaalisti kuten aina ennenkin, mutta yhtäkkiä alkoi vauhti hyytyä-> avaan kaasua, niin tukehtuu enemmän. Löysään kaasun kiinni, niin sammuu koko vehje. Hetki odottelua ja miettimistä bussipysäkillä, niin lähtee taas käyntiin ja kulkee normaalisti ehkä 1,5 km, jolloin sama toistuu. Oottelen hetken ja tarjoan käyntiin, niin startti ei edes pyörähdä vaikka virrat kyllä toimii. Lisää miettimistä ehkä varttitunti, niin sitten lähtee taas ryyppy täysillä käyntiin ja mailin päässä sama hyytyminen taas toistuu, mukana outoa särisevää käyntiääntä. Vartoomista, käyntiin ja ryypyn voimalla köröttelen sitten lopulta kotio ilman hyytymistä.

    Kotona annoin jäähtyä kokonaan ja käynnistin hetkeksi, jolloin lähti normaalisti käyntiin ja kaikki käyrät lämpenivät ainakin kylmästä alkaen yhtä lailla, eli kaikki pytyt tuntuisi pelaavan.

    Mikähän se tässä mättää?
  2. #2
    Tuo ryyppy päällä toimiminen viittaisi bensansaantiongelmiin (alipainebensahana esim, PC25:n tyyppivika) mutta outoa jos startti ei toiminut, kun se taas viittaa sähköpuoleen..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Bensapumppu tai hana kannattaa kattoo ensin. kaverin pyörässä oli sitä vikaa. siitä pystyy muistaakseni jättää koko bensapumpun pois pelistä ja pelaa ihan yhtähyvin.
  4. #4
    PC25:ssa ei ole bensapumppua. Alipainebensahana kylläkin mikä reistaa noissa yleensä. Mutta jos startti ei pyöri niin ei kuulosta hanan ongelmalle
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  5. #5
    Ensin arvelin itsekin jotain sähkövikaa, mutta kyllä se jossain bensapuolella luultavasti on. Se startin pyörimättömyys muuten saattoi näin jälkeen päin aatellen olla mahd. sivujalka alhaalla ja vaihde päällä tms. kun pyörin siinä ympäriinsä ja nyin joka paikkaa ja työntelin pyörää ees taas . Startti nimittäin yleensä toimii hyvin ja akku on vahva. Edellisenä päivänä ajoin radalla pari tuntia ilman ongelmia, kierrokset aika korkealla enimmäkseen.

    Ostin tuon pyörän talvella ja hyvin on toiminut 1200 km, kunnes nyt. Bensaa tosin kuluu yksin ajellessa se 6-6,5 litraa/100 km, mikä ei ole ainakaan vähän. Sisuskaluista tahi säädöistä en tiedä, mutta Micronin slipari siihen on laitettu.

    Minkäs tuolle bensahanalle sitten voisi tehdä, jos siinä on vikaa? Itse epäilen nyt eniten kaasareiden säätöjä tms. häikkää siellä, mutta hanaakin voisi katsastaa.
  6. #6
    Sen hanan voi purkaa, kalvo on neljän pultin takana ja se kalvo yleensä keskeltä vuotaa.
    Ei muka löytynyt tarvikkeena kalvoa ja alkuperäinen hana maksoi xxx€ jotenka ostin summassa samanikäisen cbr1000f hanan korjaus-sarjan stormilta ja kappas sama kalvo löyty(muut osat vähä erilaisia)
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  7. #7
    Kas kas, täytyy lähteä tutkimaan. Kiitoksia!
  8. #8
    No niin, nyt on pahin hätä torjuttu eli ajamaan pääsee taas. Vika on tosiaan luultavasti bensahanassa, mutta korjaukseksi riitti ensi hätään niinkin yksinkertainen homma kuin bensan lisääminen tankkiin.

    Bensaa siellä oli vielä jäljellä, mahtui n. 13 litraa, mutta kun tankki pääsee tarpeeksi vajaaksi niin silloin näköjään syöttö alkaa takkuilla. Ressuun en ehtinyt ennen häikkää koskea, eikä sen avaaminen auttanut asiaa.

    Toimintasäde tuntuu olevan nyt noin 180 km reippaahkosti ajellessa ja sitten on syytä etsiytyä kiireesti tankkaamaan. Puran hanan joskus kun jaksan, mutta nyt on tärkeintä päästä ajamaan. Samalla vois sitten kaasareitakin syynätä, kun tuntuu joskus tulvahtelevan yli ja kulutuskin on aika suuri.
  9. #9
    No nyt se teki sen taas, vaikka bensaa oli yli puoli tankkia jäljellä. Käänsin ressulle ja alkoi toimimaan hyvin, kunnes sitten moottoritieltä risteykseen hidastaessa sammahti. Lähti kylläkin heti uudestaan käyntiin ja kulkemaan molemmilla kerroilla.

    Kumpikin hyytyminen ilmeni pienen moottoritiespurtin päätteeksi kun aloin jarrutella. Kokeilin sitten saada häikän aikaan kaikilla muilla tavoilla ihan tarkoituksella (keulimalla ja kiihdyttelemällä ym.) mutta eipä se onnistunut. Ja bensaa maistuu nyt se 7,5 litraa sadalla, kun hetki sitten meni vielä n. kuudella. ...kele.
  10. #10
    Ostat vaan stormilta bensa-hanan korjaussetin niinkuin jo kerrottiin, eli cbr 1000f:n korjaussarja. Maksaa alle 20e.
    Kulutus voi olla sen takia korkeampi jos slipari on laitettu eikä pyörää ole säädätetty. Mulla vie täysin vakio PC25 aina pikkasen vajaa 5L/100km
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  11. #11
    Tänään pistin tuon 1000 CBR F:n hanan korjaussarjan paikoilleen ja kävin vajaa kymmenen kilsaa ajamassa. Ainakin toistaiseksi toimii nikottelematta ja vastaavuus kaasuun tuntuu muuttuneen tiukemmaksi niin kiihdytyksessä kuin jarrutuksessakin. Pyörä tuntuu vähän kuin "uudemmalta" ja terävämmältä. Kiitokset neuvoista!

    Ne vanhat kalvot tuntui sormissa jo tosi lepsuilta uusiin verrattuna ja se pienempi kuminökö olikin aivan kierukalla. Kokosin korjaussarjasta paketin ja asentelin sen kaikkineen hanaan - myös mukana seuranneen O-renkaan toiseen kalvoon asennettuna- ja kun koko pyörä oli taas kasassa, huomasin että poistetuissa osissa ei ollut O-rengasta ollenkaan * *

    No, pyörä oli jo koekäytetty niin kävin ajelemassakin niine hyvineen kun tuntui toimivan. Jäi vain mietityttämään että mihinkähän se O-rengas oikeasti oli tarkoitettu...



  12. #12
    Anteeksi kun tungen tähän keskusteluun mutta omassa pyörässä ilmeni vastaavia ongelmia maanantaina..

    Olin töihin lähdössä ja pistin pyörän normaaliin tapaan ryypyllä käyntiin. Hetken annoin koneen lämmetä ja sitten kurvasin tielle. Noin 200-300 metrin jälkeen astui kuvaan vastaavat ongelmat. Kone alkoi hyytymään ja vaikka vaihtoi pienempää silmään sammui kone kokonaan. Tämähän säikäytti minut aika hyvin joten ei muuta kuin paniikilla starttaamaan. Ryyppy päälle ja starttinapista eikä kerennyt kuin hörähtää kerran ja pyörä sammui.. samaa jatkui 10 minuuttia aika ajoin yrittäen ja akkukin alkoi tyhjenemään. Viimeisellä yrityksellä sain koneen ryypyllä käyntiin ja annoin kierrosten nousta 4000 /min ja annoin käydä kunnolla lämpimäksi. Kone toimi koko loppupäivän ilman mitään murheita.

    Eilinen meni normaalisti mutta tänä aamuna sama homma ja täsmälleen samassa kohdassa. Taas 10 min tappelun jälkeen kone jäi päälle ja toimi moitteetta töihin asti.

    Mahtaako vikana olla sama oire, eli tuo cbr 1000:n hanan korjaus setti voisi pelastaa tilanteen?

    edit : pyörä on samainen Honda CBR 600 - PC25



  13. #13
    Lainaa (Kanji @ Kesä. 06 2007,10:57) kirjoitti
    Anteeksi kun tungen tähän keskusteluun mutta omassa pyörässä ilmeni vastaavia ongelmia maanantaina..

    Olin töihin lähdössä ja pistin pyörän normaaliin tapaan ryypyllä käyntiin. Hetken annoin koneen lämmetä ja sitten kurvasin tielle. Noin 200-300 metrin jälkeen astui kuvaan vastaavat ongelmat. Kone alkoi hyytymään ja vaikka vaihtoi pienempää silmään sammui kone kokonaan. Tämähän säikäytti minut aika hyvin joten ei muuta kuin paniikilla starttaamaan. Ryyppy päälle ja starttinapista eikä kerennyt kuin hörähtää kerran ja pyörä sammui.. samaa jatkui 10 minuuttia aika ajoin yrittäen ja akkukin alkoi tyhjenemään. Viimeisellä yrityksellä sain koneen ryypyllä käyntiin ja annoin kierrosten nousta 4000 /min ja annoin käydä kunnolla lämpimäksi. Kone toimi koko loppupäivän ilman mitään murheita.

    Eilinen meni normaalisti mutta tänä aamuna sama homma ja täsmälleen samassa kohdassa. Taas 10 min tappelun jälkeen kone jäi päälle ja toimi moitteetta töihin asti.

    Mahtaako vikana olla sama oire, eli tuo cbr 1000:n hanan korjaus setti voisi pelastaa tilanteen?

    edit : pyörä on samainen Honda CBR 600 - PC25
    Mun veikkaus on että sama oire. Vaihda vaan se kalvo sinne hanaan, ei oo mikään ihmeellinen homma.
    Honda CBR 1000RR Fireblade -04
  14. #14
    Juu hyvin tutulta kuulostaa. Stormilta saat setin, maksoi muistaakseni 17 € - ja kun minä osasin sen korjata, niin varmasti osaat sinäkin. Tuo oma korjaukseni toimii edelleen, eikä ole oireillut mitenkään. Kilometrejäkin tullut jo muutama sata.
  15.  
  16. #15
    Jeps! Eli kiitosta vaan vinkeistä.

    Eilen kävin stormilta korjaussarjan noutamassa ja aloin ihmettelemään miten vaihdon saisi hoidettua. Hetken ihmeteltyä homma selvisi ja koko operaatioon meni aikaa 30 minuuttia. (tästä osa tosiaan ihmettelyyn)

    Itse tein homman näin:

    - Takakatteet pois ja satula irti
    - oikea sivualakate irti
    - tankin satulanpuoleisen kiinnitys mutteri irti
    - löysää tankin etupulttiin jotta tankkia saa kallistettua
    - Hana off asentoon.

    Pieni korokepala tankin satulanpuolelle tankin alle. Tämä korotti tankkia sen verran että hanaan pääsee paremmin käsiksi. Neljä ruuvia auki ja alipainebensahana irti. Uudet kalvot sisälle ja hana nippuun. CBR1000F hanankorjaussetin mukana tulee tosiaan "ylimääräinen" o-rengas jota ei alkuperäisessä 600:n hanassa ole. Homma kävi tosi näppärästi eikä tankkia tarvinnut irroittaa. Itse jännitin että pitääkö tässä alkaa lapotus puuhiin kun olin juuri edeltävänä päivänä käynyt tankkaamassa tankin täyteen mutta hyvin tuo hoitui. Tottakai homma on helpompi jos tankki on miltei tyhjä ja on se 15kiloa vähemmän nosteltavana kun tankkia kallistaa.

    Itse huomasin että alkuperäiset kalvot olivat todella vetelät ja keskellä olevien "nipukoiden" kohdalta paistoi päivänvalo läpi joten molemmissa kalvoissa oli reiät.

    Ajettuani 200 km operaation jälkeen pelaa pyörä hienosti ja en tiedä onko vain kuvitelmaa mutta olin havaitsevan samanlaista piristymistä kaasuun vastaamisessa kuin Ferdinand. Myös starttaaminen tänä aamuna kävi huolettomasti. Lähti ensimmäisellä ja pienen ryypytyksen jälkeen jäi hurisemaan tyhjäkäyntiä todella nätisti.