Hei vain kaikille orgilaisille ja ikävää että ensimmäinen viesti ei ole iloisimmasta päästä.
Eli tänä aamuna töihin lähtiessä pöyrälle saavuttaessa odotti lohduton näky virtalukon osalta. Lukkoa oli yritetty porata auki ja virtajohdot oli revitty kokonaan irti. Vähän oli luvattoman käyttöönoton merkkejä ilmassa.
Yöllä iskeneet mutta ihmettelin miten homma jäänyt noi puolitiehen. Toinen asia minkä havaitsin oli, että bensahana oli käännetty off asentoon. Mikäköhän lienee syynä.
Ongelma on nyt se että pyörää ei uskaltaisi jättää toiseksi yöksi samaan paikkaan, mutta lukko on porattu eikä avain sovi, ja rattilukko on edelleen päällä, eli pyörää ei juurikaan voi taluttaa mihinkään.
Onko kokemuksia mitä tällaisessa tilanteessa kannattaa tehdä ja onko virtalukon vaihtaminen itse mahdollista. Lähinnä saako alkuperäisiä lukkoja ja miten iso homma on.
Kaikkein kipeiten tarvittaisiin neuvoja pyörän siirtämiseen, sillä nyt ei voi taluttaa kuin ympyrää..
Toivon että tämän paikan guruilta neuvo löytyy![]()
Vakuutuksillahan tuo hoituu, jos sellaiset löytyy. Voisin veikata että hondalta uusi virtalukko maksaa enemmän kuin omavastuu..
Oma pyörä on kerrostalon ikkunan alla hälytin päällä niin voi osan varkaista säikyttää pois ennen kuin kerkeäävät tuhoa saada aikaiseksi.. *tuttaa kyllä varmasti jo omavastuutakin maksella =I
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Multa on myös koitettu F3:nen kerran viedä ja mm. virtalukko oli hajotettu. Varkausvakuutuksen piikkiinhän tuollaiset kannattaa pistää, jos sellainen on, koska kätevintä on vaihdattaa koko lukkosarja, että selviää jatkossakin yhdellä avaimella.
Jeps, siis samanlaista on mun pyörälle tehty ja varkausvakuutuksen piikkiin meni. Tossa tapauksessa on selvää, että kaikki lukot uusitaan, koska yhdellä avaimellahan ne ennenkin on toiminut. Lukkosarja on aika arvokas, että varmasti omavastuun yli menee jo pelkästään siitä, plus työt. Osia löytyy kyllä hyvin. Jos liikkeessä korjautat, niin ne kyllä monesti tulevat vaikka hakemaan. Toivottavasti saat pikaisesti kuntoon, jotta pääsee taas![]()
E. Onnistuu itse vaihtaminen, mutta oikeilla työkaluilla paljon helpompaa. Niin ja siirtämisestä. Eikun kaveri messiin, keula ylös ja talutukseen.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Jeps!
Soittelinkin sitten lauantaina muutamiin korjaamoihin ja ilmoittivat että lukkosarja on noin 300 euron nurkilla ja pitää tilata.. Eli nyt pitää sitten kärvistellä juuri kun kelit alkoivat muuttumaan kesäiseksi. Hinaushan siihen oli pakko tilata. Ei voinut jättää puoliksi valmista keikkaa toisten viimeisteltäväksi. Hinauksesta tuli melkoinen lasku ja ilmeisesti vakuutusyhtiö ei suostu maksamaan koska pyörä on '95 vuosimallia ja 10 vuotta on ainakin autopalvelun osalta ikäraja mikä suostutaan hinaamaan turvaan. Tuntuu vähän hullulta kun miettii että ilmeisesti vakuutusyhtiön mielestä on parempi jättää melkein lukoton pyörä tienvarteen, eikä hinata sitä suoraan huoltamolle...
Eli omavastuineen tästä tulee melkoinen paukku siitä että joku puoliälyinen on käynyt "koittamassa"