Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Onko kukaan keksinyt ratkaisua Raiderin bluetoothin lataamiseksi. Se kun vaatii verkkovirran ja mopottimessa sitä on kovin vähän saatavilla... Edelliseen pyörään laitoin invertterin ihan vain samaisen jutun vuoksi muttei viittis alkaa rakenteleen sitä jos löytyis helpompi/parempi ratkaisu. Ja toisekseen bluetoothiahan ei voi käyttää silloin kun se on laturissa kiinni. Olen yrittänyt metsästää org:n sivuilta neuvoa aiheesta siinä kuitenkaan onnistumatta.

Osta 5V regulaattori, pieni sulake pidikkeineen, rele ja liittimeen sopiva plugi. Ota virta releen käämille jostain virta-avaimen takaa tai vaikka takavalosta. Syötä akusta sulakkeen ja releen kautta virta regulaattorille ja sen ulostulosta piuha liittimelle. Osat maksaa muutaman euron.

Täällä on kuva regulaattorista 7805. Sähköt tulee sisään 1-nastaan + ja 2-nastaan maa. Ulostulopiuha 5V 3-nastasta + ja 2-nastaan maa. Ei se muuta tarvitse. Jotenkin suojaa pahimmalta sateelta. BT-motukka ei toimi latauksen aikana.

Niin tuommoisen 7805-regulaattorin voit ostaa vaikka Yleiselektroniikasta tai Bebekistä pääkaupunkiseudulla. En tiedä missä majailet...

Dixi et animam levavi
    Tosi paljon kiitoksia ek@! Näin se homma palaa. Haen vermeet SP-eletroniikasta Oulusta heti nousuviikolla.
    Niin, toi sulake saisi olla joku n. 1A. Ei se bt-motikka paljoa sähköä vie.
    Dixi et animam levavi
    Ei tartte hakea tavaroita edes elektoniikkaliikkeestä. Verkkokaupasta saa 5V:n tupakansytytinlatureita. Tuollaisella olen itse Tomppaa ja BT-mötikkää autossa ladannut. Tais maksaa jonkun euron - ei paljon paskaakaan.
    <p>2002-2014</p>
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    En lähtis kyllä ihan suoraa 5V pukkaamaan laitteelle, joka toimii akulla ja jossa on "latausliitin". Laturi on kuitenkin eri juttu kuin virtalähde (ainakin useimmiten). Saattaa olla laitteen akut pian entiset (ja kuumat).
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
    Ei siinä tuommoista pelkoa ole. Ainoa vaatimus on 5V tasajännite ja motikka hoitaa itse omat latauksensa. Tompan mukana tulevalla laturilla käytetään myös itse Raideria ja tuohon käy mikä tahansa 5V virtalähde.
    Dixi et animam levavi
    Jos otat ja katsot sitä verkkovirtalaturia, niin siinä seisoo (ainakin minun), jotta pukkaa 5V / 3A. Mikä nyt mahtaa olla ongelma vastaavan 12V-> 5V(3A) laturin käytössä?

Ai niin - jos otat yleismittarin käteen ja mittaat mitä se teline Rideriin puskee, niin se on 4,8V (minulla).

<p>2002-2014</p>
  9.  
    Laitoin 5Vn laturin lataamaan palikkaa. Latausjohto on kiinni kaiken aikaa kytkimen takana. Kun menen kahville/tankille 2-3 ajotunnin jälkeen kytken latauksen päälle. Ennen ajoon lähtöä on kytkin käännettävä off ja nähtävä se vaiva, että "herättää" palikan. Em systeemillä ajon aikana yhteys on taattu. Kahden tunnin käytön jälkeen palikan lataus kestää noin 10 minuuttia.
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!