Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Nyt loppuu solumuovin ja lisualustojen kanssa kiukuttelu, haussa siis pieneen tilaan pakattava ilmapatja jossa pari reissumotoristia kellii mukavasti. Perinteisiä uimapatjoja ei viitsi roudata.

Olisiko antaa vinkkiä? *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
    Käypä Bilteman sivuilla ja tsekkaa vapaa-aikakolungista teltta-makuupussit ja -patjat-osasto. Siellä on tuplakellittävä ilmatäytteinen makuualusta ja hintakaan ei ole paha, 22,50 egee. Mulla on toi sinkulamalli, ja se on aivan jees hintaansa nähden. Paaaaljon kivee kuin uimapatja. Viime kesästä viisastuneena otan vain avaruuspeitteen mukaan tämän kesän telttailuhin, kylmä tahtoo hohkata maasta patjan läpitte yön pikkutunteina (vaikka on kunnon makuupussi). Eli laitan sen joko patjan alle tai lakanaksi, en tiedä vielä kumpi toimii. Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia *) kuin Pr. Ruusunen! Ja pikku sähkökäyttöinen pumppu avittaa kummasti patjan täyttämistä. Jos käsipeliksi menee, niin sellainen pikku pumppu, joka lykkää ilmaa sekä vedettäessä että työntäessä, on ehdoton! Molempia näytti olevan Bilteman sivuilla.

Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    suosittelen sitten matkapakaasiin mukaan myös
    jeesus-teippiä. joskus oon kuullut, että jollakin on
    mennyt puun juuri läpi ihan uudesta patjasta.
    -eeko
    Lainaa (eeko @ Touko. 25 2007,11:08) kirjoitti
    -eeko
    ".....joskus joltain kuullut.... "
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    Tai urheiluliikkeestä tai partiokaupasta vastaava. Mulla on semmonen Sportia-McKinley puhallettava jossa alapuolella vanupinta sisällä joten eristekin on siinä valmiina. Tyhjennettynä menee about maitotölkin kokoon.
    Harley-Davidson
    Road King Classic
    SE120R Engine
    Lainaa (marza @ Touko. 25 2007,11:00) kirjoitti
    Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia *) kuin Pr. Ruusunen!
    Ruususelle ei tainnut pari tuntia riittää.
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    siis teeveesopin juttu hoitaa hommat (melki niin ku sun puolesta,...)
    <p>gubbe</p>
    toimii,...mut pitää muistaa aika raja,...
    <p>gubbe</p>
    Jos vain tila sallii nii piilteman mainitulla vehkeillä homma pelaa.
    Ja se halpa sytkäripumppu on EHDOTON ja pakollinen. Jos ei omassa mopossasi ole virran ulosottoa niin naapuriila on.
    T. nimim. rahan ja tilan puutteessa vuosikaudet kärvistellyt..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Käypä Bilteman sivuilla ja tsekkaa vapaa-aikakolungista teltta-makuupussit ja -patjat-osasto. Siellä on tuplakellittävä ilmatäytteinen makuualusta ja hintakaan ei ole paha, 22,50 egee. Mulla on toi sinkulamalli, ja se on aivan jees hintaansa nähden. Paaaaljon kivee kuin uimapatja. Viime kesästä viisastuneena otan vain avaruuspeitteen mukaan tämän kesän telttailuhin, kylmä tahtoo hohkata maasta patjan läpitte yön pikkutunteina (vaikka on kunnon makuupussi). Eli laitan sen joko patjan alle tai lakanaksi, en tiedä vielä kumpi toimii. Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia ) kuin Pr. Ruusunen! Ja pikku sähkökäyttöinen pumppu avittaa kummasti patjan täyttämistä. Jos käsipeliksi menee, niin sellainen pikku pumppu, joka lykkää ilmaa sekä vedettäessä että työntäessä, on ehdoton! Molempia näytti olevan Bilteman sivuilla.
    Mistä oot avaruuspeiton löytänyt? Mä oon etsiny muutamastakin kioskista eikä oo tärpänny, tarve kuitenkin olis saada.
    Retkeilykaupoist luulisin löytyvän (Partioaitta, Lassin Retkiaitta vai miten ne meni Stadissa). Retkeilykäyttöön tarkoitettu ilmatäytteinen makuualusta on kyllä parempi tosin paljon kalliimpikin.
    Itse ostin tuollaisen avaruuspeiton Hong Kong-tavaratalosta. Ruotsin armeijan ylijäämävarastoa, ihan toimivaa laatua. Hintaa en muista, ei se montaa euroa maksanut.
    Lainaa (Pahus @ Kesä. 02 2007,17:03) kirjoitti
    Käypä Bilteman sivuilla ja tsekkaa vapaa-aikakolungista teltta-makuupussit ja -patjat-osasto. Siellä on tuplakellittävä ilmatäytteinen makuualusta ja hintakaan ei ole paha, 22,50 egee. Mulla on toi sinkulamalli, ja se on aivan jees hintaansa nähden. Paaaaljon kivee kuin uimapatja. Viime kesästä viisastuneena otan vain avaruuspeitteen mukaan tämän kesän telttailuhin, kylmä tahtoo hohkata maasta patjan läpitte yön pikkutunteina (vaikka on kunnon makuupussi). Eli laitan sen joko patjan alle tai lakanaksi, en tiedä vielä kumpi toimii. Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia *) kuin Pr. Ruusunen! Ja pikku sähkökäyttöinen pumppu avittaa kummasti patjan täyttämistä. Jos käsipeliksi menee, niin sellainen pikku pumppu, joka lykkää ilmaa sekä vedettäessä että työntäessä, on ehdoton! Molempia näytti olevan Bilteman sivuilla.
    Mistä oot avaruuspeiton löytänyt? Mä oon etsiny muutamastakin kioskista eikä oo tärpänny, tarve kuitenkin olis saada.
    En varsin ole sellaista vielä hankkinut (kiitos edelliselle Hong Kong vinkistä *), mutta eikös ensiapupakkauksessa sellainen ole? Sieltä ajattelin moisen niistää, jos muualta ei löydy...

Ensiapupakkauksesta ei ehkä kannata lainata kun niiden peitot taitaa olla yleensä "kertakäyttöisiä" eli sen verran ohuita etteivät kestä makuualustana.
    Lainaa (marza @ Touko. 25 2007,13:29) kirjoitti
    -eeko
    He. Pakko kertoa kun kerran aikanaan nukkumaan mennessä naapuriteltan kaveri tokaisi että: "Arvatkaa kuka nukkuu makeasti ensi yönä..." Tämä liittyi tietenkin siihen että meillä muilla oli retkipatjat. No, kun kukin oli teltoissaan niin kuului *poks* ja p----- ja puoli sekuntia sen jälkeen kohtalaisen räkäinen nauru kaikista muista teltoista.

Sori offtopic, mutta kun oli pakko muistella.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Lainaa (Pahus @ Kesä. 02 2007,17:03) kirjoitti
    Partioaitta / Lassin Retkiaitta myy Tecfenin avaruuslakanaa, löytyy toki Savotankin vastaava mutta tecfenillä punainen "hätäväri" joka mainio jos oikeasti hätä.

Lakana kestää tarvittaessa vaikka ihmisen kantamisen - ostettiin tuossa keväällä teltan pohjalle ja voi sanoa olevan vallan mainio.

Jos keravalla päin pyörit, kannattaa vilkaista vieläkö prismasta löytyy - oli viime viikolla samanlainen -50% eli noin 15€.
    <p>TZR -91 -&gt; CBR 1100 XX -02 -&gt; ZZR 600 -91 -&gt; CBR 1100 XX -03</p>
    Kunnon solumuovipatja on löytämistäni retkeilytarvikkeista hinta/laatu-suhteeltaan paras. Lisäksi sen voi jättää vaikka perä-/sivulaukun päälle, eikä sitä kukaan pölli. Tosin viime aikoina olemme käyttäneet puhallettavia (ei itsestääntäyttyviä) makuualustoja. Ne ovat mukavampia käyttää, mutta aika arvokkaita. 2 hengen pumpattava patja lienee liian painava ja isokokoinen mp-käyttöön, jos kulkee yhdellä pyörällä?
    Lainaa (roboratsu @ Kesä. 06 2007,16:36) kirjoitti
    Ensiapupakkauksesta ei ehkä kannata lainata kun niiden peitot taitaa olla yleensä "kertakäyttöisiä" eli sen verran ohuita etteivät kestä makuualustana.
    Nyt on testattu, semmoisesta retkeilijän ea-pakkauksesta ratustin lakanan alle. Ja edelleen tuli maasta kylmää. Ja vähän oli hankalaakin. Tulin siihen tulokseen, notta pitää vielä rullata jokin ohut tavallinen makuulalusta mukaan parempaa patenttia odotellessa. Ei se kuitenkaan paina mitään ja vielä mahtuu kyytiinkin. Ilmatäytteinen patja on mukavuudeltaan paras, mutta lämpöeristävyydeltään kyllä jokin retkeilykaupoista saatava Tunturisusi-tyylinen paksu makuualusta on paras. Niitä itsetäyttyviä en ole kokeillut, mutta tuntuvat jotenkin laihalta kompromissilta.

Vanhoja muistellessa...eräässä kokkarissa satoi yöllä ja eräällä leiriläisellä ei teltta pitänyt vettä. Se nukkui semmoisella perinteisellä uimapatjalla kohtis sikeästi illan riennoista johtuen. Hän sitten aamulla herättyään pyörähti alas patjalta ja sai kosteahkon herätyksen, kun teltan lattialla oli useampi sentti vettä. Makoisat naurut saimme siitä, kun alkoi teltasta kuulua melkoinen manoo...

Lainaa (marza @ Touko. 25 2007,13:29) kirjoitti
    -eeko
    Kyllä Pilteeman patja hajosi ihan sisätiloissakan. Muutaman yön vieraat siinä nukkuivat, olisiko alle 10-kertaa käyttöä kestänyt.. en suosittele. Joku laadukkaampi vastaava voisi olla ihan hyvä.
    Lainaa (Kikka6 @ Touko. 25 2007,10:33) kirjoitti
    Nyt loppuu solumuovin ja lisualustojen kanssa kiukuttelu, haussa siis pieneen tilaan pakattava ilmapatja jossa pari reissumotoristia kellii mukavasti. Perinteisiä uimapatjoja ei viitsi roudata.

Olisiko antaa vinkkiä?
    Jos kummallekin oma kelpaa kelpaa niin:
    Exped Airmat 7.5

tai isompi versio:
    Exped airmat 7.5 DLX

koko luokka pakattuna pienemmällä on 0.5l kaljatölkki.

Ainakin mulla on toiminut hyvin ja unet ollu makoisat. Kolmatta vei neljättä kesää lähtee. ollu käytössä sisällä, telttassa ja rallikatsomossa (hakkuuaukko).
    Hintaa tietty on enemmän kuin solumuovilla, mut ei se yhden kesän kampe oo jos vähän katto mitä siihen päälle nakkaa.

<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
  21.  
    Lainaa (specka @ Kesä. 14 2007,14:39) kirjoitti
    Lainaa (Kikka6 @ Touko. 25 2007,10:33) kirjoitti

Olisiko antaa vinkkiä? *
    Jos kummallekin oma kelpaa kelpaa niin:
    Exped Airmat 7.5

tai isompi versio:
    Exped airmat 7.5 DLX

kokoluokka pakattuna pienemmällä on 0.5l kaljatölkki.

Ainakin mulla on toiminut hyvin ja unet ollu makoisat. Kolmatta vei neljättä kesää lähtee. ollu käytössä sisällä, teltassa ja rallikatsomossa (hakkuuaukko).
    Hintaa tietty on enemmän kuin solumuovilla, mut ei se yhden kesän kampe oo jos vähän kattoo mitä siihen päälle nakkaa.
    Expedin airmat:ien nykylaadusta käytyä keskustelua nyytisissä: Klik klak

Avaruushuovat perustuvat siihen, että säteilevä lämpö heijastuu takaisin. Kun avaruuspinta on toista pintaa vasten, esim. makuualusta, ei heijastusta juurikaan tapahdu, vaan lämpö vuotaa johtumalla, jolloin avaruuslakanan eristävyys on yhtä hyvä kuin pelkän telttakankaan.

Itsellä kulki joskus mukana tuplaleveä uimapatja. Luksusta. Vanhemmiten vain ilmakanavien välissä olevat kannakset alkoivat narista. Yölliset liikehdinnät patjalla kuuluivat turhankin selvästi teltan ulkopuolelle.

Nykyään perheessä on Therm-a-restin itsetäyttyvät alustat. Pakatessa taittuvat pitkittäin kahtia ja sitten rullautuvat halkaisijaltaan 15 sentin paksuiselle rullalle. Ei paha.

Therm-a-rest vaan ei tarjoa tuplaleveää. Heillä tosin on, heh, joku alusrätti gumminauhoin, jolla saa kaksi patjaa yhteen... Vain 17 taalaa. Ostakaa ostakaa.

I. *