eli kawaan tuli yön aikana jokin vika, eilen se toimi mutta aamul ku piti töihin lähteä ni ei sano mitää.
ilmeisesti sähköissä jotain vikaa ku ei starttia pyöritä.
olisko ideoita mitä tehdä asialle.
pitäis päästä liikenteeseen.
Veikkaan siinä kahvas olevia nappeja... Startti ja sammutus. Ittelläki oirii joskus noi. Varsinki se starttinappi.
Kahva auki ja mittaa tuleeko/lähteekö... Tietty yks mikä voi kans olla et puolalle menevä ohjaus hapettunu...
Pääsääntösesti crc 5-56 tai vastaavaa kaikkiin liitoksiin muutaman vuoden välein nii pysyy kosketukset kunnossa![]()
ei löydy vikaa, virta kulkee siitä napista mustalle boksille joka on penkin alla, siitä eteenpäin en tiedä.
missä startin virtajohto on maajohtohan on siin päällä.
( tän pommin vm on 99 jos merkitystä )
Startillehan menee muistaakseni tossa mallissa 2 johtoa. Paksu (+) akulta ja se toinen on startinheräte (paljon ohuempi johto). Eli kun otat sen ohkasen irti niin siinä on +12v maita vasten kun painaa nappia. Starttihan saa muistaakseni tossa kaiken maadotuksen rungosta.
Oliko "rattilukossa" yön? Avaimen kun kääntää ihan loppuun asti, jää takavalo palamaan. Itse sain 6r:n akun tyhjennettyä yhdessä yössä juurikin näin.
Ja sitten jo tapahtunutta helmikuun puolella... aina talviunille moponi laitettuani olen käynyt sitä käyttämässä noin kerran kaksi kuukaudessa ( osaa sitä kesää sitten odottaa ) , niin sitten yhtenä kertana se ei vaan lähtenyt käyntiin, ei pyörittänyt ollenkaan. Startille releestä lähtevä piuha irti ja suoraan akun plusnapaan.Prumprum....
![]()
Se pieni musta mötikkä ( startinrele ) paskana , tunnit tuli vaan täyteen ja uutta osaa tilaamaan Sumekolta .Viikon verran osan saaminen kesti ja 150 € kustansi.
![]()
![]()
Numero varaosiin Sumekolle ... 09-5028244(Puppe 67 @ Touko. 30 2007,09:49) kirjoitti
![]()
Mulla tommonen '99 ei kans lähteny pyörittää starttia mut vika oli siinä et pidin kytkintä pohjassa kun yritin käynnistää. Ilman kytkintä se lähtiki taas ihan normaalisti käyntiin.
Vähän siinä hiki tuli työnnellessä käyntiin ennenku muistin miten se pitäis käynnistää...
- Vahingonilo on paras ilo, siinä ei ole tippaakaan kateutta -
Mulla on ollut saman henkisiä probleemia starttivirtojen kanssa, vika oli minulla lukonpohjassa. Tyyppäileppä räpsiä virtoja muutaman kerran päälle ja pois, sitten starttaile. Noissa uudemmissa malleissa VOI olla (ei tietoa) anturi kytkimelle, joka pitäis estää "veto päällä" starttailun, kisko kytkinkampi pohjaan ennen starttailua.
Niin, semmonen tuli vielä mieleen, että jos se startti naksahtaa, mutta ei pyöritä? Silloinhan vikana voisi olla myös tyhjentynyt akku tai itse laturi.
Tutkimisen arvoinen juttu on myös itse starttiliipasin, tuntuuko se peukkuun "normaalilta", entä palautuuko se ylös irtipäästettyäsi? Jos liipaisin on löysä, tai ei palaudu voi sen jousi olla poikki tai irti, silloin ei virta liiku. Uusi liipaisinpaketti kustantaa about 150e maahantuojalta...
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Onko vaihde vapaalla?
Ei vaan, mulle kävi kerran, että yöllä oli satanut ja myrskynnyt aivan esterin **rseestä ja luulin, että kosteutta jossain vähän liikaa.
Hetken ihmeteltyäni ja manailtuani huomasin että ykkönen päällä!
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Itse taistelin starttiongelmien kanssa aikanaan -94:ssa.
Välillä ei lähtenyt pyörittämään starttia tai katkaisi pyörittämisen. Hetken kun odotti niin saattoi lähteä kuin palmun alta, henkimaailman vika. Vika tuli esiin ehkä joka kuudes kerta kun starttasi.
Akku vaihdettiin, startin rele vaihdettiin (purkaamoista voi löytyä halvemmalla), nappi putsattiin ja johdot käytiin läpi.
Enää jäi tarkistamatta startin hiilet, pyörä myytiin niin en osaa sanoa mikä oli lopullinen tuomio.
Tuossa nyt vähän tarkistuslistaa...![]()
Mullakin on pari kertaa sateen jälkeen ollut startti mykkänä. Aina se on siitä lähtenyt kun on pari kertaa virtalukkoa renklannu ja koittanut startata. Tarttis varmaan hukuttaa katkaisijan sisukset WD40 sprayllä. Kontaktihäikkä selkeesti.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke