Onkos mun 1150 Gessu jotenkin viallinen kun tankkia ei saa millään ilveellä mittarin mukaan täyteen?
Normaalisti mittari jää pari pykälää vajaaksi. Hitaasti liruttamalla menee vähän lisää (jää yhden pykälän vajaaksi) mutta bensa meinaa lentää silmille.
Senhän voi trimmata näyttämään täyttä,ainoo ongelma on sitten se että bensa loppui vaikka mittari näyttää vielä sitä olevan.
Kysykää neuvoa,autan mielelläni.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
K1200RS:ssä sama juttu, mittarin mukaan ei saa täyteen vaikka piripintaan liruttelee. Ainoa "ongelma" piripintaan liruttelussa on se, että tankin ylitäyttöletku ruikkii 1-1½ desiä polttoainetta sen jälkeen maahan... Helvata että pelästyin ensimmäisellä kerralla![]()
No toi nyt on yksi ärsyttävimmistä Bemarismeista. Jokaisen perkeleen Puimurin kanssa koettu turhauma. Lirutat vaan, kallistelet pyörää, niin sinne menee vielä ne pari litraa ensimmäisen "täyttymisen jälkeen. Se kaula on niin pirun pitkä.
<p>2002-2014</p>
Ei tuo nyt ainakaan ihan joka yksilön ongelma ole; omassa vastaavassa Gessussa ei mitään ongelmaa tankata piripintaan. Ei tarvi lirutella eikä loiskuttele letkuista.
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
Jos se esiintyy useammassa kuin yhdessä pyörässä (esim. kolme riittää), se ei ole vika vaan ominaisuus.
Kuulostaapa tarinat tutulta.....taitaa siis olla ominaisuus, vaikkakaan ei niitä mukavimpia
Honda CBR1000 -88 ex
Ducati ST4 -00 ex
BMW K1200S -05 ex
KTM 530 EXC-R -09 ex
KTM 125 EXC -07
Aikanaan kun bokserilla vielä ajelin niin R 1150 R tankattiin sen putken alapäähän saakka. Liruttelemalla siihen sai vielä 0.4 litraa lisää mutta aina viimeiset pisarat tankille, joten luovuin siitä. Normaalityylillä ei siis mitään vaikeuksia.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
-03 1200GS sama juttu, minulla ainakin. Menee vielä litra pari "ekan täyttymisen" jälkeen. Ja tosi herkästi pruittaa yli, todella saa lirutella.
Mikä lie pointti tommoiseen sydeemiin, kai se joku turvallisuusjuttu lienee, sen varjollahan meitä saa "kyykyttää" vaikka minkälaisilla kotkotuksilla.![]()
![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Asiaan voip olla amerikkalaiset syypäinä, epäilen. Viime kesän ajelin amerikanmallisella ´89 K 75 S:llä ja siinä oli tankkausta myös vaikeutettu siten, että korkin alla oli samanlainen tötterö kuin näissä uusissa ja lisäksi pohjalla olevassa reiässä oli läppä mikä piti työntää pistoolilla auki. Poistin nuo tietysti, ne kun oli vain ruuvattu kiinni, oitis ja sen jälkeen tankkaus oli yhtä juhlaa, ja helppoa. Poistin myös kaiken muun kohtuudella irroitettavan amerikanpaskan eli sivuheijastimet. Mittaristo oli vaihtunut jo aiemmin. Jäljelle jäivät vain valojen erikoinen kytkentä eli pitkillä H4:ssä paloivat molemmat langat. Ajovaloille ei ollut katkaisijaa kuten ei nykyään muissakaan. Lisäksi pakopuolella oli letku, joka kuljetti ilmaa pakoputkistoon.
Näissä uusissa tötterön poisto ei vaan ole ihan yhtä yksinkertaista kun eikös niissä ole jotakin lekuja kiinni muistelen kun joskun suodatinta vaihtelin.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Olisko mitään, jos tuuppais pienen reiän sen putken yläpäähän? Pääsis ilma sitä kautta pois ja homma onnistuis paremmin. En tunne kyseistä pyörää (onko siinä se ilmareikä?), mutta omassa sama ongelma lievempänä, kun kyseinen reikä on niin pieni.
Ei olemas reikää. Itse olen tuollaisen poraamista miettinyt monet kerrat, mutta laiskana en ole keksinyt keinoa pitää metallinpurua tankista. Ei houkuttele vaikka ruiskupumpun edessä suodatin onkin.(HarriS @ Huhti. 25 2007,11:28) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Ne on useasti aika pehmosta metallia, josta voi lyödä jonkin piikin läpi. Silloin ei tule putua. Vähän ruma tapahan se kyllä on.(C-A-D @ Huhti. 25 2007,16:39) kirjoitti
Melkosta liruttelua tosiaan R1150R:nkin tankkaaminen
Huomasin tossa yks päivä toisenkin ongelman; jos pyörä on ollut vesisateessa ja menee tankkaamaan, niin tankkiin lorisee iloisesti palttiarallaa puoli desiä vettä (!) korkin juurestaOnko tähän jollakin muuta patenttiratkaisua kuin että peittelee mopon/tankin?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Tankkaus on ainoa asia mikä v..tuttaa kun vaihdoin Hondan Bemuun.
Jotenkin hankalaa on K1200S:n tankin täyttö.
Saa ne viimeset tipat kikkailla jos haluaa tankin täyteen.
Muuten se peseekin sitten cebarin mennen tullen.![]()
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Lienee sama systeemi ja ominaisuus kuin GS:n tankissa eli se täyttöaukon vieressä oleva poistoputken reikä tahtoo mennä tukkoon eikä vesi mene oikeaa reittiä pois, vaan valuu aukaistaessa tankkiin. Kannattaa puhallella sitä auki.(riisor @ Huhti. 27 2007,23:30) kirjoitti
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
Ehkä en oikein ymmärrä asian vakavuutta. Eikö se nyt kuitenkin ole niin, että tankkauksen jälkeen tankissa on sen verran bensaa kuin tankkiin meni ja vähän ennen seuraavaa tannkausta tankki on melko tyhjä?
Voiko olla niin, että aivan piripintaa täytettynä tankki tulvii, kun bensa laajenee? Olisiko siinä sen trötön syvin tarkoitus?
Itselleni on auttavasti riittänyt tuo 30 litraa, mikä vaivatta menee. Tavan 1150 Gessuun voi laittaa Adventuren tankin. Vaikka ei kai siitäkään mitään iloa ole, kun siihenkin sitten loppuviimeksi joutuu lirutamalla liruttamaan sen 31. litran.
Ehkä ymmärrystäsi rajoittaa juuri tuo 30 litran tankki. Läheskään kaikilla meistä ei ole. Jotkut täyttävät mielellään sen reilusti pienemmän tankin aivan täyteen...(hra1150 @ Touko. 04 2007,14:18) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Ei tossa ärrän tankissa taida olla poistoputkea. Korkkihan on tollasessa kuopassa ja jos siellä poistoputki on, niin sen on mentävä tankin läpi..? Ei viitsi nyt kurkata kun se on taas täynnä vettä(JyrkiJ @ Touko. 04 2007,14:02) kirjoitti
![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
No on se putki siellä. Ja menee vielä tankin läpi.(riisor @ Touko. 04 2007,19:49) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
onkohan pyöräni poikkeus (r 1150 gs-00),kun tankki tuntuu täyttyvän ilman sen ihmeempiä lirutteluja...*
![]()
![]()
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
Moi,
tämän takaa löytyy kuvalliset ohjeet tankin ilmauksen parantamiseksi.
http://www.powerboxer.de/index.p....mid=162
-Jukka-