Mitkäs noitten erot nyt radikaalisti on. Oon nyt parin päivän sisällä ostamassa jomman kumman. -99 kumpikin.Hermot meinaa mennä kun ei tiedä kumpaan kallistus.Kumpikin kuin uusia,saman verran about ajettuja! Toisessa uudet laukut ja toinen ilman..
Mitä siis saan jos ruiskun otan?
Auttakee hyvät veljet..
Ruisku "hiukan" helpompi säätää, esim komentajalla.![]()
Kylä pakkanen nudistin sisään ajaa
XX:n fi on kuin unelma käytökseltään. Pelkäämiäni nykäyksiä ei synny lainkaan polttoaineensyötön päällä/pois tilan välillä. Ei imun kanssa tappelua eikä jäätämisongelmaa. Minä ottaisin ehdottomasti uudestaan polttoaineen suihkutuksella olevan.
Honda 1100 XX blackbird -99
Jos hinnoissa ollaan samalla hehtaarilla, kallistuisin itse myös ruiskun puolelle. Käy ja kukkuu kylmänä kunnolla heti alusta asti, ei ryypyn kanssa ihmettelyä. Ei keväisin kaasarien tyhjentämistä, lähtee laakista. Enemmän mahdollisuuksia säädellä ja viritellä. Tehoissa ei ainakaan minun kokemuksen mukaan mainittavaa eroa. Kaasaripeli kuluttaa vähemmän, se on minusta sen ainoa etu. Joku vois sanoa että toimintavarmempi, mutta Hondan PGM-FI on todella toimintavarma ja kestävä.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Minä en ehkä ihan usko että kumpikin on -99 malleja joista toinen kaasareilla ja toinen ruiskulla...(Vyborg @ Touko. 23 2007,23:29) kirjoitti
Kuten mm. allaolevasta linkistä ilmenee niin XX sai ruiskun (ja tukun muitakin muutoksia) vuosimallissa -99, ja seuraava näkyvä muutos oli sitten 2002 jolloin mittari digitalisoitui.
http://www.ixxra.com/modelinfo.htm
Kuten niin moni muukin on todennut, ota se ruiskumalli, mutta tarkista mahdollisuuksien mukaan että FI-valo ei vilku tai pala himmeästi ajaessa, muuten voi tulla sähkötöitä eteen (tätä ei ole raportoitu kaasarimalleissa eikä 2002 ja uudemmissa):
99-00 Wiring loom problem
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Kiitos valaisevista viesteistä. Kyllähän ne molemmat on käyttöön otettu -99 mutta kaasarimalli on vain käyttöön otettu 3/99 mutta on tehty 98 puolella.
Kulutuksen osalta ei varmaan miään olennaista eroa ole /esim 2L/100km ; )
Möin juuri kaasarimallin suzukin pois ja siinä kyllä huomasin että reilun ohituksen jälkeen kun hellitti kaasua nopeasti niin äkkiseltään säikäytti paskat housuun kun vauhti tyssäsi kuin seinään..eli ruiskussa se ei ole niin armotonta : )
'Digimittaristo' tuli jo 2001
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Propsit tästä!(MarcusB @ Touko. 24 2007,12:02) kirjoitti
![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Juu, ajattelin varoittaa. Omalle -00:lle nimittäin kävi juuri näin viime keväänä (FI-valo paloi himmeästi eikä takajarrua käytettäessä jarruvalo toiminut). Hondan k.o. kaapelinipulle myöntämä pidennetty 5:n vuoden takuu oli mennyt umpeen 12/06. Otti kyllä pattiin, kun nippu maksaa ~540e.(Holtsu @ Touko. 24 2007,15:32) kirjoitti
Minä en maksanut vaan näytin sivuston ohjetta kaverille JV-Motorsportissa, teki ERINOMAISTA työtä juotosten ja johtojen uudelleenniputusten kanssa. Kai se kaapelointi joskus pitää vaihtaa mutta toistaiseksi kaikki hyvin.
Pete457: *juu, oikeassa olet, digimittaristo tuli tosiaan jo 2001. Semmoisen voi kuulemma muuten myös asentaa vanhempiin malleihin jos haluaa enemmän digiä XX:ään.
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
Tuosta jarrutuksesta olen kyllä sitä mieltä että ruisku se vasta jarruttaa kun kytkee koko syötön pois. Se on se ruiskun yksi harvoja haukuttuja asioita eli kaasu on hieman ON-OFF.(Vyborg @ Touko. 24 2007,13:58) kirjoitti
Kulutuksen ero on 0.5 - 0.75 / 100 km luokkaa.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Ilmanmuuta ruisku, toimii aina hyvin, ruiskun ohjaus ottaa myös huomioon muuttuvat ilman lämmöt jne..eli säätää seosta jos esim sää lämpenee, laihentaa seosta.kaasarivehkeet on yleensä kylmällä säällä laihalla ja helteellä vähän rikkaalla.Kaasarit on jo vanhanaikaiset keksinnöt.
bird
Valtavirtaa vastaan, näemmä. Itselläni preferenssinä kaasari, ajoin aikoinaan hankintahetkellä kumpaakin, mutta tulin siihen tulokseen että kaasari tuntu vaan enemmän Mp:ltä.
Ruisku hieno, ei siinä mitään, mutta jotenkin vaan tykästyin enemmän kaasaripelin "luonteikkuuteen". Lienee keskiikäisen nostalgiahuruilua...Makuasioita, molemmat kaiketi laatukamaa sarjoissaan.
ruisku on bensan kannalta edullisempi,..pehmeämpi meno,helpompi hoitoinen,enemmän tehoo pienellä säädöllä..ja jos hajoo ni halvempi uusia..
-maza-
Miks ruiskut on tehty uutta tekniikkaa totta kai ruisku vai mites on otatko anopin mieluummin joka on jo vanhaa tekniikkaa![]()
Minkälaisia muita oireita tuo johtovika antaa? Voi olla, että on löytynyt yksi potilas lisää.(MarcusB @ Touko. 24 2007,12:02) kirjoitti
Minun tapauksessani FI-valo paloi himmeästi ajoittain, ei aina eikä mitenkään johdonmukaisesti (ei esim. koneen lämpötilan mukaan). Varsinkin hitaassa kaupunkiajossa tuon huomasi, hämärässä valaistuksessa.(ano @ Kesä. 05 2007,14:06) kirjoitti
Lisäksi jarruvalo ei toiminut etujarrua käyettäessä vaikka sulakkeet, johdot ja poltin oli ok. Takajarrua käytettäessä jarruvalo toimi. Oireisiin ilmeisesti kuuluu muutakin sähköomituisuutta, kuten arvata saattaa mutta näin siis minun tapauksessa.
Nyt on potilas toimitettu lääkärille, joka epäili, että vika olisi tuossa johtosarjassa. Oireena olivat käyntihäiriöt, matala tyhjäkäynti, sammuminen kesken ajon, käynnistettäessä ruiskun Fi valo ei sammu ja ruisku ei paineistu(ei kuulu surinaa!). Saapa nähdä, kun noppeli saa ensiapua, että mitä tapahtuu.
Juu menee tuohon johto ongelma puolelle. Malli -00 sama vika ilmenee mun pyörässä niin että vilkut, jarruvalo "kaukovalovilautus" ja äänimerkki eivät toimi.
Otin liittimen auki, se oli todella pahasti hapettunut. Putsi. Luulin jo että vika on korjatu... Jostakin on vielä liittimen lähetä eristeet hankautuneet, kun liitintä liikuttaa kuvatut ongelmat palaavat. En ole ehtinyt tutkia taremmin.
Onko muuten niin että kaikki siihen liittimeen tulevat johdot ovat maa piuhoja ja koplataan vaan yhteen liittimessä.
Liitin mihin viittaan oli kuvattu siinä ulkomaan linkissä.
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
Nyt on vika korjattu! Liitin oli hapettunut ja syöpynyt kohtuullisen pahasti. Pistän kuvan kun ehdin.
Kun liitintä tutkii, niin se näyttäisi olevan pelkkä maadoitusliitin.
Hyvä juttu, miten korjattiin ja teitkö itse? Johtoja kuorimalla ja juottamalla vai koko nippu vaihtamalla? Toistaiseksi tuo minun pyörässä oleva juotosviritys toimii mainiosti, mutta kyllä minä joskus vielä koko johtosarjan vaihdan vaikka se kallista ja työlästä ehkä onkin.(ano @ Kesä. 13 2007,15:26) kirjoitti
Ja kyllä, taitaa olla maadoitusliitin tuo hapertuva mötikkä.
/MarcusB
MJL Huolto pajotti pyörän kuntoon. En ole vielä ehtinyt tutkia liitos tapaa, mutta tutkin sen, kun ehdin. Huoltomies kehui, ettei liitos enää happane.
Sopiiko se "heittämällä" vanhaan malliin?! Eli johdot kiinni ja eikun baanalle?(MarcusB @ Touko. 24 2007,16:20) kirjoitti
Tämä nyt ei ole otsikkoon mitenkään liittyvä, mutta itse tykkään kaasarista!![]()
Se on vähän niinko hevosella ratsastais, saa pitää kaksin käsin kiinni että pysyy mukana kun nykii ja rykii ja meinaa nakata sarvien yli kun vähän terhakkaammin kääntelee kahvaa.
![]()
![]()
Honda CBR 900 RR Fireblade -99 /w SC-28 (Fighter)
Ex-Honda CBR 900 RR Fireblade -95 /w SC-28
Sain itsekin homman kuntoon. Kaikki johdot eivät ole "maa" johtoja. Toisella puolella on 3kpl eri sulakkeilta tulevia + johtoja, ainakin -00 mallissa. Mulla oli juuri + puolelta liitin "hävinnyt olemasta ( vilkut, jarruvalo kaukovalovilkku ja äänimerkki ). Johdot pois liittimestä ja puristus liitin tilalle. Toimii.![]()
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
Täällä on jotakin juttua aiheesta:(Herra XX @ Kesä. 13 2007,16:30) kirjoitti
http://www.cbrxx.com/body-pa....on.html
Tuon mukaan se onnistuisi, mutta vaatisi uudemmasta mallista jotain johtosarjan osaa. Ei vaikuta siltä että olisi vaivan arvoista.
/MarcusB
Terve , -04 XX ja yhtäkkiä ryyppy eli rikastin ei toimi. Ei käy kylmänä lainkaan tyhjänä ja lämpimänäkin nippa nappa. Onko ollut kenelläkään vastaavaa?
Edellinen viesti vuodelta 2007 ja ketjun aihe kaasari vs ruisku...
Parempi ketju XX:lle:
http://www.moottoripyora.org/keskust...ckbird)/page76
jätetään nämä vanhat ketjut rauhaan.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3