Vaihdoin Legendiin uudet ketjun ja rattaat, tarvike hammasratas (JT) oli noin puolet halvempi kuin alkuperäinen .
No siinä alkuperäisessä oli jonkinlainen kumipäällyste ulkopuolella.Ja nuukana ostin sen halvemman???
Nyt tuntuu, että meteli ketjusta on lisääntynyt ja tärinät >120 km/h nopeudessa.
Onko kokemuksia moisesta??
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Tsekkaa ensin että sulla ei oo ketju liian kireällä (=kuski satulassa on vielä klappia).
Jos ketju on sopivalla kireydellä ja vielä surraa kettinki niin sitten joudut ostamaan sen kumipäällysteisen version. Tai elät niiden hierovien jalkatappien kanssa.
Tripleissä on sama homma eli tarvikerattaissa ei tule sitä vaimenninkumia mikä tehtaan omissa hunajaa maksavissa rattai$$a on mukana.
Mulla oli aiemmin America ja ostin siihen hammasta suuremman rattaan että päsee kovempaaeli ei tartte huudattaa niin paljoa, anyway siinä isommassa ei ollu kumia ja alkuperäisessä oli. Mulla ei ollut mitään eroa kumilla eli ei.
Voisko ketjussa olla eroa jos kerran surraa enämpi?
"On kaksi osaa ihmisiä. Joku vetää huumeita, joku urheilee, joku vetää itsensä loppuun ja joku vaan nukkuu. Minä kuulun siihen porukkaan, joka nukkuu, urheilee, rakastelee ja hakkaa itseään ja voipi olla, että siinä joskus osuu toiseenkin ihmiseen."
Olen huomannut saman ilmiön VFR:ssä, jos laittaa tarvikeratas(esim.JT) niin enemmän ääntä se pitää kyllä. Siinäkin on alkuperäisessä kumia sivuilla.
No, kiitos kommenteista/vastauksista. Yksi paikallinen Triumphin huolto sanoo, ettei sillä kumilla pitäisi olla merkitystä tärinöihin.
Tässä on > 20 vuotta ketjuvetoisilla vehkeillä ajeltu ja yhtä hankalaa on tuo ketjun kireyden säätö aina![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Tähän keskusteluun onkin hyvä heittää kysymys: minkä kokonen on -06 speedmasterin eturatas?
Isompaa olisi tarkoitus laittaa.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993