tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
No joonyt on ekat ajot ajeltu rempatulla 12R:llä ja on se vaan hulvaton laite. Vakiovälit ja nousee keula vielä nelosella kun lähtee kurvista ulos. Nyt kun ehtii niin vaihtuu OZ:in Piega vanteet alle ja uusi kytkin pitää kattoa, ei oikein irroita kunnolla.
ZX10R -08
S1000RR -11
Mulla ja kevään ekoja ajoja tällä 12r:llä jonka syksyllä ostin 23tkm ajetun.Viikko sitten alkoi käymään 3 pytyllä joten ei muuta kun tulppien ostoon.Ahdasta on vanhaan zzr1100 kawaan verrattuna joka mulla ja tallissa.Onneksi tuli availtua koska löyty hapettumia virtaliittimissä jotka kliinasin crc liemillä,varsinainen syy ehkä 2pytyn tulpan sammumiseen oli että venttiilikopan tiiviste vuotaa pikkasen öljyy sammuneen tulpan reikään,muut kuivat,jos nyt syksyyn kestäis uusilla tulpilla ja vaihtais ton tiivisteen samalla kun kattoo venttiilit.Laitoin parit kuvat projektista https://skydrive.live.com/?cid=27cb2...1&sc=documents
Kone hyrähti taas kunnolla käymään kun tuli parin päivän päästä etujarrun kahnutus oire,uudet palat eteen koska vanhat loppu toiselta puolelta,männät kuitenkin jumitti joten otin auki jarrusatulat ja putsasin jarrumännät sekä laitoin niihin mäntiin jarrurasvaa ja paine ilmalla herkistelin,huomasin samalla että toinen jarru levy kiero mutta herkistely auttoi siten ettei jumita enään.Jarrujen ilmaaminen ei käy yhtä joutusee kun autoissa eli nestettä säiliöön ja jarrua polkee 20kertaa,kahvaa saa puristella 200 kertaa eikä nestettä tule vaikka molemmat ilmaus ruuvit auki;laitoin injektio ruiskulla jarru nestettä pääsylinterin pohjareijästä sen verran paineella että alkoi kahvakin jo jäykistyä jolloin pääsi vasta ilmaamaan normaalisti kahvaa puristellen .Heräsi mieleen onko kellään kokemuksia piparkakku levyistä ja hinnoista jos syksyllä vaihtais levyt?Selasin foorumia ja joku kolleega oli lipannut kieron etujarrulevyn takia jarrutuksessa
Tossa vierasmaalaisia foorumeita tutkittuani sain sellaisen kuvan, että toi kolahdus vaihdettaessa vapaalta ykköselle on Kawa-ominaisuus, mutta nyt parina päivänä kun asiaan kiinnittänyt enemmän huomiota, huomasin ettei tuo pidä mitään kolahdusta kun kone on "kylmä". Muutaman kilometrin kun ajaa ja pysähtyy valoihin, päästää aski pienen kawahduksen kun heittää vapaalta ykköselle. Meneekö tää muillakin näin, vai huolestuakko?
Ja kytkin on säädöissä, eikä sisällä ole delvakkeja.
Mulle aikanaan kun omistin 2000-mallisen 12R:n ihmettelin myös ääntä joka vaihteistosta kuului kun ykkösen löi sisään ja vielä kun vaihtoi kakkoselle. Maahantuojan edustaja oli Jaappanista saanut sellaista infoa että 12R on huomattavan tehokas moottoriltaan joten vahteiston on oltava kytkennältään sen verran "väljä" että vaihde varmasti menee perille ettei tule välivapaita ja sorvinlastua rattaista. Kyseistä tietoa vastaan vaihteiston lonksahdukset eivät ole siis vikoja vaan ominaisuuksia. Tosin Vuotta aikaisemmin Hayabusan vaihteisto oli hiljaisempi vaikka samantehoiset moottorit suurinpiirtein olivatkin. Mene ja tiedä oliko valmistajan vastine kyselyihin tietoa vai vain peiteltyä totuutta "huonosta vaihteistosta"?!No tuskin tusina-Kawassa muita huonompi vaihteisto on kun omiin korviin ei ainakaan ole kuulunut niiden rikki menneen enempää kuin muidenkaan pyörien. Öljyn/moottorin lämpö ja merkki/laatu vaikutti aikanaan itsellänikin kyseiseen ääneen.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Terve!
Uusi jäsen taas 12R-kerhoon tässä moro. Äitienpäivänä tuli ostettua -04 musta/kulta Ninja, n. 37tkm ajettu yksilö.
Tuossa renkaita vaihdattaessa huomasin syynätä tarkemmin moottoria, niin vaikuttaa siltä että joku tiiviste fuskais ja öljyä valuis hieman sylinterikopan ulkopuolelle (kuva: http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1351322 ). Pitäisikö epäillä ett joku kopan tiiviste on huonona? Ei näyttäisi suuri vuoto olevan, mutta liekö pidemmän päälle vaarallinen juttu tai pitäiskö nopiasti viedä pajalle?
-Maza
<p>Ninja Kawa 12R -04</p>
Venttiilikopan tiiviste näyttää vuotavan kuvasta päätellen. Eihän se vaarallista ole, mutta ei kyllä paha homma ole vaihtaakaan(kait venttiilikoppa mahtuu nousemaan, moottori normaalisti paikallaan.?)
Itsekin tuli hommailtua tuollanen b-mallinen 12r äskettäin. Keula oli kuittien mukaan liikkeessä huollettu ja 5w öljyt heitetty sisään. Palautuu kuitenkin todella hitaasti pumput ylös, eli liekkö öljyä liikaa niissä. Pitänee tarkistaa. Minkä viskositeettista öljyä tohon keulaan pitäs laittaa? Service manuaalin mukaan SAE 0W, mutta mitähän se mahtaa vastata ns. normaalisti? 5W tuntuu aika litkulta.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Toi kawan wakio keula ei oo kovin herkkä niille säädöille, se on silleen hehtaarilleen. Itse sain siitä hyvän kun laitettiin 10w:n ölpät. Tosin mulla ongelmana oli että pamput tuli ylös liian reippaasti vaikka vaimennus oli tapissa. (Ja tää sama ongelma on mulla ollut kahdessa keulassa, tuli huomattua kun yhden tossa männä kesänä tuhosin.)
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
mitenkä on b mallin kytkin kestänyt varttimaililla, luulin jo että ravistaminen olis loppunut kun säädin ohjekirjan mukaan ton vaijerin mutta se onkin näköjään kiinni lämpötilasta kylmänä kytkin pelaa kunnolla mutta kuumana jos luistattaa 4000rpm niin alkaa ravistus , jos noi massa levyt on kulahtanut niin silloinhan pitäs kytkimen luistaa, olisko noi"välilevyt " sitten paskana,![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Hei mites kun satuin miettimään et oisko kellään ylimääräisenä äänenvaimentajaa? Eli tarve olisi uudelle mökä pöntölle,
mikä menisi 57mm halkaisijalta olevan putken päälle, mielellään jos ois edes jonkinmoiset e-merkinnät..... Tällä vaimentimella ei pääse edes radalle. Vanha on Micronin vaimennin kiinni saman valmistajan serpent-käyrästössä... Vanhasta vaimentimesta tuntui palaneen sisuskalut ja merkitkin lensi jonnekin saksan bahnalle. Eli ei kestänyt vaimennin mukana 6500km/6vrk menossa..
Tai miten noi sliparit yleensä, millaisia halkaisijoita niissä on, kun en oo vielä kerinnyt liikkeisiin mennä mittailee ja ihmettelemään...
Any ideas? Kiitos ja anteeks.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Nyt kun on tuo foorumisofta näköjään päivitetty niin tänne jaksaa ehkä edes kirjoitella. Onneks olkoon vaan kaikille uusille 12R miehille!
Mulla meni vaihtoon yhdessä kesässä sekä massat että välilevyt kun räppäsin vartilla vakioväleillä.. sitten kun tipautin -2 eteen ja +2 taakse ei ole levyjä tarvinnut vaihtaa. Toki ehkä oppinut myös ajamaan vähän enemmän pyörää säälien.
Jos kytkimestä on välilevyt paskana, niin oireet YLEENSÄ on, että pyörä pyrkii koko ajan ryömimään eteenpäin vaikka kytkin on pohjassa. Jos ne oikein pahasti on niin kierossa saattaa vaikuttaa myös siihen että kytkin luistaa kiihdyttäessä. YLEENSÄ kuitenkin jos kytkin luistaa on se massalevyistä kiinni.
Mulla oli Z750 tuota ravistamista kanssa, mut en kuollaksenikaan muista korjaantuiko se välilevyjen vai massalevyjen vaihdolla. Periaatteessa tuo ravistaminen saattaa kyllä olla monesta muustakin asiasta kiinni.
Viimeksi muokannut: slip; 06.06.2012 klo 19:48. Syy: kikkeliskokkelistesti
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
BTW, jos täällä on joku osaava ja innokas koodiheppu, niin linkistä löytyis 04-06 vuosimallien EU ECUun sopivaa koodia. Tuon kun selvittää (ei olis kun 16 000 riviä tutkittavana) niin sitten sais ohjelmoida uusimpien 12R Kawojen ECUa suoraan eikä mitään turhia commandereita tarvis välissä käyttää.
Kawasaki ZX-12R EU model 2004-2006 (21175-0028)
Tälläsella räpellyksellä sain koodin ECU:sta:
ECU + Arduino Uno R3 connected
Viimeksi muokannut: slip; 06.06.2012 klo 20:11. Syy: lisätty kuva
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Sua tais ainakin nuo nopeusajot kiinnostaa, niin täältä sit laskeskelemaan välityksiä yms: Nopeuslaskuri
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
pistitkö orggis kytkinlevyt ,ebay.ssä näyttäs olevan barnetin sarja 220$ tulis ainakin kaikki levyt siinä samalla, tossa sun laskurissa on toi Traction loss, olisko noin -3 siellä päinkään,ainakin huiput olis hyvät
laskurin mukaan 6th 322.0 km/h ,taitaa vaan pikkasen uupua tehoo vielä,no hallissa sen näkee sitten mihin paukut riittää![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Joo orggislevyt laitoin. Aika monessa laitteessa luetun perusteella homma ollu niin että orggikset ollu parhaimmat, niin en sit miettinytkään muuta.
Busamiehet ainakin kovasti jossain välissä väitti että sutiminen on luokkaa 2%. Mun mielestä sen pitäs kyllä olla kiinni enemmänkin siitä millasessa säädössä alusta on.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Joo hyvä ja simppeli laskuri näkys olevan.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 07.06.2012 klo 15:22.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Muzzyn pönttö ei oo popniiteillä kasattu... Ruuvi ulostulon kohdalta auki ja sit päätylevyä naputtelemaan irti, on muuten aika tiukkaan kiinni. Pöntön kun sain auki niin ei siellä juuri villaa ollut enään jäljellä. Tuli otettua kuvakin siitä villan määrästä, mikä siellä oli, niin se oli aivan naurettavan pieni kasa sitä villaa pyörimässä ympäri vaimenninta. Nyt sulloin sen vaimentimen täyteen niin on taas pehmeen muhkeet äänet kierroksillakin, eikä tuu enään sellaista metallista rääkäisyä. Mut silti mä meen vaimennin-kauppaan katsomaan jotain uutta ja kiiltävää...Eiks tää oo vähän välineurheilua? =D
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Haa, bongasin tänään tien päällä kohtalotoverin, tuli vastaan Pudasjärvellä Vt20:llä. Mustakulta B-malli.
Kesän ensimmäinen havainto tusinasta tääläpäin.
Ite olin liikkeellä nopeella hopeella tusinalla.
330 km päiväajelun keskikulutus noin 6.8l /100km
B-King K8, The Black One.
Nyt on piparkakku etujarrulevyt tänään tullu ja paikallaan,ainakaan hampailla ei tullut jälkeä että terästä on.Tuolta tilasin .Ihan hyvin istuu ja ei lingerrä mutta katotaan miten käytännössä kestää
http://stores.ebay.co.uk/Neverland-England
mitäs Hallista tuliaisina? hengitystä pidätellen odottelen täällä tuloksia
meinasin lähtee pyörähtämään paikan päällä, mutta sain pyörän kasaan vasta puoli viiden aikoihin aamulla niin seiskan aikaan ei ollu kiinnostus vielä ihan niin korkeella että olis huvittanu lähtee ajeleen![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
onko kukaan muuten selvitellyt kuinka monta pulssia tuo nopeussensori mahtaa saada yhdellä vetoakselin kierroksella? tulee vaihdettua välityksiä jonkin verran ja alkaa kyrsiä kun aina mittari näyttää väärin. tuonhan voi tietty korjata speedohealerilla, mutta oli mielessä toisenlainen ratkaisu, että jos virittelis tuon anturin suoraan mittaamaan takarenkaan pyörimistä niin ei tarvisi piitata mistään korjauskertoimista välityksiä vaihdellessa.renkaan kokohan tuossa aiheuttais vielä jotain heittoja, mutta se on kuitenkin melko pientä.
Z750 oli helppo katsoa kun anturi oli rattaan suojakopassa kiinni ja sai pulssinsa nelikulmaisen mutterin nurkista, eli 4 pulssia kierros. varmaan kyllä aika samalla hehtaarilla tässäkin on.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05