Mikä bensapumppu sulla oli aikoinaan 12:ssa...?(Mika 14R @ Heinä. 13 2011,22:55) kirjoitti
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Jep, katsoin muzzyn sivuilta et se on 00-01 malleille joten pitää varmaan harrilta kysäistä asiaan tarkennusta...onko muuten muzzyn kaasu setit toimivia, onko kokemusta...itse tässä hiukan pohtinut kumpaan lähtisi, stroukki- vaiko kaasu-maailmaan...
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Jos mielenkiinto riittää, niin kannattais ottaa tankinpohja irti ja katella meniskö esim Walbro gss340 tai sen sisarmallit originaalin tilaille, ne on kuitenkin aika näppärän kokoisia, ja tais muzzynkin pumppu olla Walbro jos en ihan väärin muista. Niissä ainakin tuotto riittää 300+ hp tehoille turbokäytössä, joten luulis tossakin riittävän.
Tohon nyt on vaikeeta sanoa kumpaa tekee, isolohkoa vai kaasukonetta. Jos on liikaa rahaa ni laittaa molemmat
Isolohko on aina mukana ja käytössä, ja alavääntö on upea.
Kaasuilla sitten taas saadaan enemmän voimaa tarvittaessa kuin stroukkikoneesta, ja tekeminen huomattavasti halvempaa.
Hitaus on malttia!
ANY10.
joo katselin tuossa ja laitoin tälläisen tilaukseen dragrace.fi:stä, walbro se on mut mallia tuossa ei ole...samalla laitoin tilaukseen NX dry kitin ja Multi function hubin....1lb pullohan tulee kitin mukana mut käsittääkseni 2lb pullo on toimivampi....!?
http://www.dragrace.fi/catalog....id=9721
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Kuvasta aika vaikee päätellä kokoa, mutta luultavasti samaa sarjaa suositellun kanssa. Tossa ei vaan kuvan perusteella tuu bensasihtiä mukana, joten joku noista walbron sisarmalleista ois saattanu olla sopivampi, varsinkin kun niissä mallista riippuen on erimalliset imupäät.
Kaasuilla kannattaa ehdottomasti käyttää sitä 2 lb pulloa ni saa useamman varttimaililähdön yhdellä täytöllä. Ja pulloja kannattaa muutenkin olla vähintään kaksi.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Selvä homma, pitää tsekata se ja lähettää takaisin ellei ole hyvä!
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Näin dragrace.fi:n toimintaa suuresti arvostavana vois olla paree koittaa perua ekaks tilaus ja sitten etsiä sopiva pumppu. Ettei Jounille jää käteen ylimääräistä pumppua![]()
Hitaus on malttia!
ANY10.
Näin tein, laitoin sinne postia jo edellisen viestisi jälkeen peruutuksesta kun tuli sama juttu mieleen(Mika 14R @ Heinä. 14 2011,18:48) kirjoitti
![]()
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Moro mitäköhän maksaa oikean puoleinen kate a mallin kawaan.Tuppas vähän kärähtää.
Mulla taitaa olla parikin kipaletta, vihreitä molemmat mutta erisävysiä. Sijainti Vantaalla ja saa tarjota.(jusa67 @ Heinä. 15 2011,21:06) kirjoitti
Jeppistä
[QUOTE]Menee kyllä ihan vakuuteksen piikkiin,mutta ajattelin kysyä missähän hinnoissa ne suunnillen on.(vegelius @ Heinä. 15 2011,21:09) kirjoitti
Sellainen "ominaisuus" pari kertaa Kawassa ilmennyt, niin kuin akku olis ihan loppu. Ei jaksa starttia pyörittää lainkaan tai ehkä ihan vaivoin.
Eilen illalla ajelin ruuhkassa ja flekti huusi vähän väliä. Tulin kotiin, sammutin koneen. Avasin tallin oven ja piti pyörä ajaa sisään niin ei enää käynnistynyt.
Nyt aamulla kävin kokeilemassa niin komiasti startti pyöri.
Nyt kun mietin niin ehkä aiemminkin tilanne ollut se että kone on ollut kuuma. Mihin koneen kuumuus vois vaikuttaa? Akkuun?
Kokemuksia, ideoita?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Itellä sama vika keväällä, uudella akulla rupes pelittään!![]()
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Mitäs eroa on A ja B mallin takaiskarilla? Sopiiko noi keskenään vai onko jotain radikaalia eroavaisuutta?
Jeppistä
Mulla oli aikanaan isolohkon kanssa samoja ongelmia, uusi akku auttoi hieman, vaan ei edelleenkään pyörittänyt kuumana.
Startin irtiotto ja putsaus korjasi tilanteen.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Jouset mahdollisesti vähän eri pituiset ja sit säätöruuvit on erilaisia. Mitat samat, että eiköhän ne päikseen mene.(vegelius @ Heinä. 17 2011,09:20) kirjoitti
Oikee A-mallin, vasen B-mallin
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Viime kesänä ostettu akku ja mielestäni aika hyvin ylläpidetty talven aikana. No voi olla että on silti mennyt.(Simppa70 @ Heinä. 17 2011,09:01) kirjoitti
Ekoilla kerroilla epäilin jotain kosketusvikaa startti systeemissä, mutta välillä pelas ihan hyvin. Eikä kovin usein tule ruuhkassa ajeltua, joten ei kone"huone" niin kuumaksi pääse kuin eilen.
No jos ei muita ehdotuksia tule, niin kai suuntana akku kauppa, taas.
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Kuten yllä jo mainitsin, startin putsaaminen saattaa auttaa yllättävän paljon.(prinne @ Heinä. 17 2011,12:17) kirjoitti
Hitaus on malttia!
ANY10.
Tota Mika 14R vaihtoehtoo kannataa harkita, mulla aiempi akku oli alkuperäinen yuasa, joten sillä olikin jo kilometrit täynnä.
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Missasin tämän kommentin täysin.(Mika 14R @ Heinä. 17 2011,12:50) kirjoitti
Jos startissa vikaa/likaa niin luulis oireilevan myös kylmänä, vai?
No jos tämän kesän pärjäilis ja kävis sitten talvella startti systeemin läpi. Putsais liitokset, startin ja kaupan päälle uusi akku.
Jatkoksi: Jarrut tuntuu hiukan pehmeiltä, varmaan teräspunosletkut ja uudet nesteet tekis terää?
Toinen olis tulpat, muistaisin lukeneeni että vakio tulpat paras vaihtoehto?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
No ei välttämättä. Kai se lämpö jotenkin huonontaa sen toimintaa.(prinne @ Heinä. 17 2011,13:49) kirjoitti
Kuten sanottua, mulla ei aikoinaan jaksanut kuumana isolohko 12r pyörittää edes auton akulla, kylmänä lähti kuin palmun alta omalla akulla. Startin putsauksen jälkeen pyöri hyvin omallakin akulla lämmöstä riippumatta.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Lämpö myös pienentää välyksiä ja öljykalvo pytyissä tekee sen että puristukset paremmat kuin kylmällä koneella, tuosta syystä myös kuumana pyörii huonommin. Kun putsaa startin niin se auttaa myös tuohon jos ollut likainen.(Mika 14R @ Heinä. 17 2011,15:35) kirjoitti
ZX10R -08
S1000RR -11
Uusi akkukaan ei pelasta välttämättä. Flekti hörppää virrat akusta ja vielä kun kone on kuuma niin ei jaksa heti pyörittää. Yleensä jos akku ok niin 10min odotus riittää ja homma pelittää entiseen malliin(prinne @ Heinä. 17 2011,08:54) kirjoitti
... tai näin olen ainakin käsittänyt. Tuo startin huolto varmasti auttaa kans
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Oma 12R mitattu Viaberin penkissä 14.07. 169,9 hv/132,2 Nm takapyörästä
Paras teho 10360 rpm/vääntö 7500 rpm
Vakio lukuunottamatta Muzzy täysputkisto ja Pc + K&N filtterit
ZX10R -08
S1000RR -11
vakiolle hyvät lukemat. ilmeisesti on b-mallin tusina?(qazwsx @ Heinä. 18 2011,17:05) kirjoitti
omassa a-mallissa oli vääntöä 125,8 jtn viaberilla, siinä ne isoimmat erot. päivissä ja penkeissä on eroja
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jep! Kyseessä just tuo uudempi -06 malli. Hienosti kyllä kiskoo isoimmalla vaihteella jo 3000rpm kohdilla, jossa jo 100 Nm vääntöä.(kawabata @ Heinä. 18 2011,18:56) kirjoitti
Syy miksi tuon vein uudelleen säätöön, oli tuollainen kuoppa tehoissa kun lähti liikkeelle niin 2500 rpm tuli sellainen nykäisy vedoissa. Nyt on tuokin kunnossa ja vetää puhtaasti.
ZX10R -08
S1000RR -11
Vm 2000 a-mallin tusina vilkuttelee tyhjäkäynnillä öljynpainevaloa ja kierroksia nostaessa valo palaa hetkittäin pidempään. Tarkistussilmän mukaan öljynpinta lasin keskellä, öljyillä ajettu 5 tkm(Castrol 10W-40).
Onko a-mallin tusinoissa ollut ongelmia öljynpainevalon anturin tai öljynpaineen kanssa?
Valo alkoi vilkkua pesun jälkeen, vuorokauden kuivumisen jälkeen ongelma ei poistunut ja paljoa en ole tohtinut konetta käytellä.
Ensitöiksi ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen ja sen jälkeen tsekata öljynpaineet mittarilla, jos ongelma jatkuu.
Eli ongelma ratkaistu, syynä oli öljykello. Samalla tuli ölpät ja suodatin vaihdettua, 5 tkm ajettu Castrolin 10W-40:n oli melkoista lirua.
* Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
Olisi kyllä kiinnostava päästä kokeilemaan miltä 12R tuntuu verrattuna esim. omaan kymppiärrään. Hieno pyörä 12R joka tapauksessa![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Voiman ja väännön kaipuu jäi ainaskin mulla tusinasta jos tuohon nykyiseen 10r:ään vertaa. Todella hienoja pyöriä molemmat ja aivan järjettömiä pyssyjä tieliikenteeseen näillä nopeusrajoituksilla!(-kepa- @ Heinä. 21 2011,09:27) kirjoitti
![]()
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04