Laitahan kommentit jonkun viikon ajeluiden jälkeen erosta noiden kahden välillä.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
ihan kevyesti ottaa tapit maahan (tai kengät jos huonosti tapeilla) ja pyörä vielä pystyssä, että lisää kallistusta vaan slip(slip @ Heinä. 30 2010,11:53) kirjoitti
esm alastaron lemminkäinen on hyvä paikka kokeilla.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
laita ennemmin se polvi maahan kun tapit,luulis lippojen olevan lähellä jos tapit raapii ennen polvea.vankalla parin kerran rata kokemuksella *neuvottuna![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
katotaan eka sitä painon siirtoa, ja jos sitten vielä ottaa rojut maahan ni ostetaan nahkahousut(tl72 @ Heinä. 30 2010,20:30) kirjoitti
![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Jalkatappien ruuvit eivät olleet ottaneet maahan - on niin leveä jalka että kengän laahauspalat ottaa ensimmäisenä vaikka kuinka nostaisi jalan varpustusasentoon mutkaan tultaessa.(slip @ Heinä. 30 2010,11:53) kirjoitti
Mitä vertailtiin varikkopilttuukavereiden kanssa samasta aiheesta pyöriä, niin muissa pyörissä (cbr/gsxr) oli jalkatapit järjestäen 5-10cm korkeammalla kuin 12R:ssä...
Pälkähti silloin mieleen vuosien takaa Bike-lehden 2002 pyöräkatalogin hupaisa kuvaus 12R:stä: "sopii vaikka roadracingiin"...
tl72: putki on vakio. Vältyin melumittaukselta kokonaan.
Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
Pitää tunkee kamera seuraavaksi katteen sisään kuvaamaan takarengasta ja kallistusvaroja jos pääsis peikoista eroon. Tappeja on kyllä tullut raavittua maahan toisilla pyörillä, mutta jostain syystä en tämän vehkeen kallisteluihin luota samalla tapaa.
Z750 esim tapit raapi maahan mutta takarengas ei näyttänyt silti kuluvan reunoille asti. Tässä on toisin päin, rengas on käytetty reunaan asti, mutta tapit on kaukana maasta. Mutta kai se ajan kanssa.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Nyt sitten tuli ekat ongelmat kawan kanssa...Joskus lämpimänä ei meinaa startata kunnolla, et ihan niin kuin ois virta vähissä pyörittää todella laiskasti..Sitten kun oottelee et kone vähän jäähtyy niin taas starttaa ihan normaalisti..Kylmänä startatessa ei ikinä tätä ongelmaa vain kuumana..Onko muilla ollut samoja oireita, et mistä vois vikaa lähtee etsiin.?? pyörä vm-03 12r
Tästä juttua aikaisemmilla sivuilla.(Ninja-12R @ Elo. 02 2010,15:15) kirjoitti
Kunnon merkkiakku pelipaikalle, niin jaksaa starttailla.
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
12r[/quote]
Tästä juttua aikaisemmilla sivuilla.
Kunnon merkkiakku pelipaikalle, niin jaksaa starttailla.[/quote]
Siis vika ois akussa vaikka akku kyllä pitää virtaa..Parin viikon seisottamisenkin jälkeenkin starttaa iloisesti??
Tästä juttua aikaisemmilla sivuilla.(Ninja-12R @ Elo. 02 2010,20:54) kirjoitti
Kunnon merkkiakku pelipaikalle, niin jaksaa starttailla.[/quote]
Siis vika ois akussa vaikka akku kyllä pitää virtaa..Parin viikon seisottamisenkin jälkeenkin starttaa iloisesti??[/QUOTE]
No jostain syystä kawa on tarkka akusta ja ilmeisen monta käynnistys ongelmaa on korjautunut akun vaihdolla kunnon yasaan tai vastaavaan. Toinen vaihtoehto on että sulla on startissa pientä häikkää joka lämpölaajenemisen seurauksena aiheuttaa ongelmia, esm ottaa maihin tjs.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Liitoksien/hapettumien tarkastus lisäksi.(Murina @ Elo. 02 2010,21:35) kirjoitti
Mutta mikäli paikallaan akku mallia Biltema yms. tai jo useamman vuoden vanha, niin vaihtoon vain.
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
Akku on kyllä ainakin parivuotta vanha, Jossei enemmänkin oli paikallaan kun pyörän ostin ja onha se parikertaa päässyt ihan tyhjäksikin..Pitää koittaa uudella akulla et josko ongelmat häviäis. kiitokset vastanneille..![]()
Mulla on toi ihan sama ongelma, tosin ei esiinny joka kerta. Kylmällä koneella startti pyörii iloisesti ja kuumalla koneella hyvä kun lähtee käyntiin.(Ninja-12R @ Elo. 02 2010,15:15) kirjoitti
Kyllä sieltä ne virrat johonkin katoaa kun pari kertaa on startatessa käynyt niin että kello ja trippimittari nollaantuu, aivan samoin kuin akun loppuessa. Akku tosin on alkuperäinen ja pyörä on -04.
mistä ootte ostanut pakosarjan tiivisteet kun ei tahdo löytyä,rm heinolla näyttää olevan kiire kun eivät vastaa puhelimeen ,
ebay:stä löyty 10e,tiedä sitten paljonko suomessa olis maksanut mutta eipä tarvi soitella enää
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
04 mallin akku, se on wanha nyt 2010. prätkässä 5-6 vuotta on jo melko ylärajoilla akulle. saattaahan joku akku jaksaa kymmenenkin vuotta, mutta sellaiseen en luottaisi enää paljoa.(Clutch @ Elo. 03 2010,17:52) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Allrightilla oli 2e kappale ihan varastokamana.(tl72 @ Elo. 03 2010,18:26) kirjoitti
Jeppistä
soitin sinne tänään ja väitti ettei niillä ole ,ei ollu stormillakaan(vegelius @ Elo. 03 2010,20:22) kirjoitti
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
(Clutch @ Elo. 03 2010,17:52) kirjoitti
No Justiinsa samat oireet kuin minullakin..Tämä tekee tuota oiretta kans todella harvoin, et mitä lämpimämpi ilma/moottori niin sen todennäköisempää on et saa temppuilla että sen saa käyntiin..Mut viileemmällä kelelillä pelaa ihan normaalisti..Jospa se tämän loppu kesän menis et, talvella vähän purkaisi ja tarkastaisi startinpiuhat ym..Ja Ostaisi sen uuden akun.![]()
Nii väittivät mullekki mutta niillä on ihan kilokamana sitä siellä. Otat halkasijan vaan ylös ja tiskille tinkaamaan.(tl72 @ Elo. 03 2010,20:27) kirjoitti
Jeppistä
tilasin k&n d2motosta 49 e ,tossa on se alennus koodi
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Eroja:(slip @ Heinä. 30 2010,16:24) kirjoitti
- Hayabusalla pääsee ~350km tankillisella kun kawalla vain ~250km.
- Hayabusa on paljon ketterämpi. Osaksi selittyy varmaan 190 takarenkaalla.
- Asento on hayabusassa kyykympi
- Tankin luukku on veltto/huonopi hayabusassa. Myös tankkaaminen piripintaan vaikeampaa/hitaampaa.
- Hayabusa on ja tuntuu matalammalta mutta leveämmältä
- Kawasaki on brutaali kun taas Busaa voi kuvaill sanalla: pehmeä.
- Lakkapinta on busassa tosi pehmeä ja naarmuuntuu helposti.
- Katteiden poistaminen helpompaa kawasakissa.
- Nopeus ei tunnu yhtälailla busassa (ajokortin kannalta huono asia)
- Tyttöystävältä kuultua: kyytiläisellä huomattavasti paremmat oltavat takana busassa. Löytyy kahva josta pitää kii, polvikulma ei ole yhtä jyrkkä ja istuin on lähes samassa tasossa kuskin kanssa.
- Suzukin ominaisuus että kytkin pitää olla pohjassa käynnistäessä on mielestäni huono
Laitan vielä lisää huomioita tähän kun niitä syntyy
Edit:
- Bensamittari näyttää täyttä tankkia ekat 130-150 km. Kawalla lähti palkit tippumaan heti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
hah.. miten voi piripintaan tankkaaminen olla VIELÄ hitaampaa/vaikeampaa![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
mitä virinokkia olette laittaneet 12:seen? itsellä vm. 2004 kawa, 1317cc muzzyn billet ryhmällä, velocity stacks ja commanderi, bmc suodattimet, muzzyn ultra titanium light putkisto...käytin tänään vittaniemen samilla penkissä, lukemat koneelta 182,3 hv ja 141 nw eli vajaatehoinen on joten ei muuta kuin hankkimaan viri-osia!!
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Muzzyltä vaa nokat ja kampuraa jolla saat lisää kuutioita.(Simppa70 @ Elo. 06 2010,17:59) kirjoitti
Jeppistä
tuoppa tänne viritettäväks,koko putkee vaihtaesssa sain reijän syyläriin, pikkasen vituttaa *,kai toikin tyrä muutaman satasen maksaa
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
varmaan näin aluksi kampura jää hankkimatta, kannen porttausta ja laskua, samoin ryhmästä vähän pois jotta saadaan hiukan "ryttyä" lisää...plus sit ne nokat, venttiilin jouset yms...jos sit sais pyörää vähän "oikealle alueelle"! siinähän se talvi meneeki joutuisasti...(vegelius @ Elo. 06 2010,19:18) kirjoitti
![]()
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Mulla on kanssa tässä mietinnässä tuo billettiryhmä taikka sitten ihan perinteinen ahtaminen. Jokatapauksessa kansi on nyt porttauksessa ja kait siitä siivu lähtee poijeskin.
Jeppistä
jaahas..onkohan kellään mennyt olikohan se nyt vapaakytkin nimeltään tusinasta..ensin meni akku ja uudella akulla viikko kun startti pikku hiljaa hyytyi ihan kuin virran vähyyttä olisi mut apuvirrat ja uudet akut on testailtu tuloksetta..virtaa tulee startin päähänkin 12,70 kun starttaa ja se pyörii mut kone ei..käväisin kawalla ilman pyörää ja epäilivät sitä kytkintä moottorissa..korjaus vain ei ole pikku juttu sillä työ tuntuisi olevan 12h ja osa jossain 200-300e välissä..jos jollain on hyvä idea mistä muualta vikaa etsiä niin ideoita otetaan vastaan..tuo vapaakytkimen hajoaminen taitaisi olla harvinaisempi juttu,tai en ole ainakaan kuullut et joltain olisi tusinasta menny..turhan painava kuntopyörä tuuppailla
Ostakaa putkisto tai/ja power commander
Commanderissa kartta jota DynoMight ensin sääti ja sitten Viaber viimeisteli. Sopii 2004 ja 2005 Kawaan. Putkisto sopii kaikkiin vuosimalleihin.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
ärsyttävää ettei *toi commanderi sovi 2003 seen, mitähän eroa noilla oikeasti on *(sjobbe @ Elo. 12 2010,15:07) kirjoitti
![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010