Lisää murheilua ton Tusinan suhteen: 3 viikon lämpimässä tallissa seisottamisen jälkeen pyörä ei käy enään oikein. Röpöttää koko kierrosalueen läpi, puskee mustaa putkesta ja moottorijarrulla iskee rajusti liekkiä. Purin katteet ja yritin tonkia vuotoa putkistosta, vaimentaja vuotaa hieman etusaumasta. Voisiko olla mahdollista, että PC on jollain ihmeen keinolla nollannut itsensä? Akkua ei ole irroitettu missään vaiheessa eikä se ole tyhjentynyt. PC:n liittimet näyttävät päällisin puolin ehjiltä. En usko että motissa olisi kansivikaa, koska nesteet eivät mene sekaisin ja venttiilit on säädetty hiljattain. Ilmanputsarit ovat myös ok. Kokemuksia vastaavasta, anyone?
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Ehkä tyhmä neuvo, mutta mulla teki zetori sammaa. Kakkos pytyn tulppa viallinen.(Sampetti @ Loka. 16 2009,10:35) kirjoitti
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Heh, eipä ole tyhmä neuvo. Ei käynyt mielessäkään tän paniikin keskellä. Iridium vai normi (NGK:n CR9EKPA vs. CR9EIX)?(2jorma2 @ Loka. 16 2009,11:00) kirjoitti
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Teki sen itseasiassa kaksi kertaa, sitten vaihdoin iridiumit ja rupes kestämään.(Sampetti @ Loka. 16 2009,11:22) kirjoitti
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Lisää tyhmiä kysymyksiä. Onko tulppien vaihdossa mitään ihmeellisempää, joka pitää ottaa huomioon? Äkkiseltään vaikuttaisi paikat aika ahtaalta.
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
CR9EKPA ei ole "normi" vaan platinatulppa. B-mallin 12R tulee tehtaalta CR9EKPA tulpilla. Itse laitoin platinatulpat viimeksi. Suomesta 4 tulpan setti jotain 100e. Ulkomailta about 50e.
Nyt jos vaihtaisin niin iridiumilla menisin koska se on halvempi ja:
"Until recently, platinum was considered the best material to use on the top of an electrode because of its durability. However, Iridium is 6 times harder, 8 times stronger, and has a melting point 1200 degrees higher than platinum."
Tulpan vaihtaa helposti työkalulla joka tulee pyörän mukana. Ilman sitä vaihdosta tulee kunnon shitstorm ja pitää purkaa reilusti (venttiilikopan kansi pois?)
Edit:
Jos olet ladannut tämän ketjun ekasta viestistä löytyvän manuskan niin siinä sanotaan luvussa 1-15 (sivu 25) että platinatulppa kestää noin 3 - 4 kertaa pidempään kuin CR9EK (joka on normitulppa). Väittävät myös että vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja bensankulutukseen.
A-malli ei vissiin tule tuolla platinatulpalla mutta suosittelevat sitä siihenkin.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Eli ruuvaan iridiumit paikoilleen. Ulkomailta en tilaa, koska saan kynttilät halavalla työpaikan hyllystä. Kiitos taas hyvistä neuvoista, palaan asiaan jos pyörä vielä oikkuilee tulppien vaihdon jälkeen.
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Siitä on aikaa puolisentoista vuotta, kun pumput avasin ja stefat ja öljyt vaihdoin. Enkä mielestäni mitään erikoistyökaluja käyttänyt (omalla korjaamolla). Aikaa hommaan meni noin 30min/pumppu irroitus pyörästä ja stefat vaihto ja öljyt, sitten takas kiinni. Lopetti pyörä samalla ohjaustangon heilumisen kun sai pumput uutta osaa itseensä.(Elmeri H. @ Loka. 12 2009,11:16) kirjoitti
Ei tosin oo mikään amerikan-temppu, et rohkeesti hommiin vain.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Ei siinä vaihdossa mitään ihmeellistä ole, kunhan vain otat puolat(kaikkilla tulpilla oma puola) siitä tulppien päältä varovaisesti pois, ettet hajota niitä. Niiden saaminen pois sieltä välistä on ehkä "haastavin" homma tulppien vaihdossa kun ne tuppaavat ottamaan runkoon kiinni. Ensiksi nostat puolan ylös ja sitten hieman käännät sitä niin mahtuu tulemaan pois ilman väkivaltaa.(Sampetti @ Loka. 16 2009,12:50) kirjoitti
Ja kannattaa puhaltaa paineilmalla (jos on) kaikki ylimääräinen hiekka pois sieltä venttiilikopan päältä/tulppien rei'istä ennen kuin ruuvaat tulpat pois niin ei tarvitse ihmetellä sit jälkeenpäin niitä hiekanjyviä
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Alko pirusti kiinnostamaan 12R.
Onko kukaan käyny katsomassa Frank Nymannilla kaupan olevaa 12R:ää?? Olis kuvista katsottuna siisti ja mun silmään just oikean värinenkin musta/kulta![]()
No ei muuta kuin kauppoja tekemään nopeasta pyörästä, ei se muiden katsomisella siitä enään parane...
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Juu täytyy mennäkkin. Harmi kun pääsen vasta ensi lauantaina, toivottavasti ei ole lumi vielä silloin maassa.
Ajattelin vain josko joku olisi käynyt katsomassa ja tyypittämässä ja osaisi sanoa onko ihan ok pyörä *
Mun tsäkällä pyörä on tietty menny jo silloin *
Tuskin se kauppa tähän aikaan vuodesta niin kuumana käy, että samantien menisi kaupaksi.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Ei varmaan käykkään kuumana, mutta luntapa saattaa hyvin tulla, enkä koeajamatta käytettyä kyllä uskalla ostaa.(DJHJ @ Loka. 17 2009,15:56) kirjoitti
Jos jollakin olisi ihan tietoa ko. pyörästä saa mielellään kommentoida
Onhan noita 12r:iä nyt melkoisen paljon kaupoissa ja ostajan markkinat. Omakin vanha lojuu erään kaupan myyntirivissä,muiden samanlaisten seurassa.
Löytyy myös myyntiin -01 noin 20t km ajettu moottori, sähköt,mittaristo, kommanderi+ shifteri, takahaarukka kaikkineen, takavanne, tankki, ym. osaa ja palikkaa. Löytyy myös uudemman mallin runko+ t-palat. Orginaali pakoputkisto myös.
Jos kiinnostaa osat niin postia.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Jos jollain olisi B mallin ajovalo, yläkate, sivukatteet ja yläkolmio niin voisin tehdä kauppaa
Toki halpa takavannekki kelpaa.
Lippa: Heitäs privalla mitä haluat tuosta komentajasta shifterin kanssa.
Jeppistä
Muutamatkin 12R:n etutelarit huoltaneena täytyy kyllä sanoa että sellaisen tempun haluaisin nähdä kun ne telarit öljyn ja stefojen vaihtoa varten puretaan ja kasataan ilman erikoistyökaluja (= ilman jousipuristinta jolla saa otteen esijännitysholkista sekä männänvarren kiinnipitotyökalua jolla varren saa kasatessa vedettyä ylös top-out jousta vasten).(DJHJ @ Loka. 17 2009,14:39) kirjoitti
Mutta ehkä sekin on mahdollista jos on tarpeeksi taitava *![]()
A-malli on toki myös platinatulpilla alkujaan ja sellaiset tilasin ulkomailta. orkkikset platinat kestää vaivatta 50 000 km. iridiumitkin voivat kestää saman, miksei enemmänkin. niitäkin tiedän joillakin menneen rikki n. 10 000 kilsan kohdalla B-mallissa. ajossa olisi hyvä pitää muutamaa ehjää tulppaa mukanaan, jos pitemmälle reissaa. nuita tulppia kun ei välttämättä ole jokaisen huoltoaseman hyllyssä vakiona.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
ite kans kerran kaksissa miehin korjannut etupampun, siis vaihtanut stefat ja öljyt, ilman erikoistyökaluja. kumminkin toinen asennusmies on ammattilainen, joten homma sujui, mutta melkein välttämättä piti olla kaksi yli 100 kiloista miestä puristamaan ja pitelemään vehkeitä.. tää oli mp-pornoa hehiö.(visu @ Loka. 18 2009,12:22) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
nyt tuli sitten kaupat tehtyä noista kaasuista.taitaa olla tuo nitro expressin laitteet talven aikana sitten asennusta ja säätöjä.sekä rattaita kentälle ja vartille. pitänee hommata toinen takapyörä niin pääsee ehkä kaikkein helpommalla noiden rattaiden vaihdon suhteen.(slip @ Syys. 14 2009,22:46) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Tere,
Kellään mitään kokemuksia jalkatappisarjoista 12R:ään??
Olis suuri tarve saada tappeja hiukan alemmas ja mahdollisesti vielä hiukan taaksepäin.
Saishan sitä itekkin jonkunlaiset levyt tehtyä joilla siirto onnistuu, mutta löytyykö kellään mitään tietoa kaupallisista valmisteista??
Saattais olla tarvetta myös satulalle jota vois vähän modata / korottaa. Ei tartteis olla edes ehjä.
-Jari
Suzuki GS 750 -80
Kawasaki ZXR 750 -91
Kawasaki ZZR 1100 C -92
Honda CBR 900 RR -96
Kawasaki ZZR 1100 D -94
Kawasaki ZX-12 R -00
Tai ostat pelkästään niitä vetolevyjä toisen, niitä siis missä ratas on kiinni.(zeta1 @ Loka. 21 2009,22:49) kirjoitti
Paljonko meinasit tehoo ottaa kaasuilla lisää?
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
niin sillä levyllähän tuo taitaa tosiaan mennä helpointen.(slip @ Loka. 22 2009,18:19) kirjoitti
n.40hp lisää takaselle olisi kuulemma ihan ok vakio koneelle 50heppaakin vielä menis mut ei viitsi alkaa liian ahneeks.
Sit tuo shifteri tulee kans jos raaskin mut eipä kait sitä sit enään siitä viitsi tinkiä. translogicia suosittelivat juuri tuon siirrettävyyden vuoksi ja siinä tulee tuo käyttö akseli mukana kun dynossa ei.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
^ Shifteriä oon meinannut itekin. En oo vaan vielä keksinyt että kumpi, cordona vai translogic. Cordonassa ilmeisesti mahdollisuus vaihtovalon ohjaukseen optiona jota tuossa translogicissa ei ole.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Miten rattaat on nokissa kiinni, niinku irtooko ne esim nestemäisellä typellä? Katselen noita säädettäviä nokkapyöriä vaan että mahtaako niiden vaihto onnistua ns. kotikonstein. Nokkapyörät ei lie kuitenkaan turhin hankinta jos joskus kuvittelee jostain syystä a)laskevansa tai b)nostavansa kantta suhteessa lohkoon...
Entäs onko kellään kokemusta minkäverran lisää paukkua vois saada kannen siistimisellä jos pysytään vakiokokosissa venttiileissä?
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Mulla on pari ylimääräistä täydellistä kantta tossa. Toiseen olisi tarkoitus tehdä noi tempu mikäli on suora ja omaa ehjät nokat(slip @ Loka. 23 2009,20:23) kirjoitti
Eriasia sitten onnistuuko miten.
Jeppistä
Toisesta treadista osu just silmään tollanen missä vähän vertailtu eri muutosten vaikutusta. Saa ainakin suuntaa.
ZX-12:
http://www.ivansperformanceproducts.com/zx12.htm
ZX-14:
http://www.ivansperformanceproducts.com/zx14.htm
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Missä puljussa meinasit kantta korjailla?
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Sitä en vielä tiedä. Ehjästä koneesta purettuna noi kyllä on mutta kun en itse noista niin tajua niin saa joku osaava katsoa. Muutenkin pari projectikonetta hyllyssä joista pitäis jotain kehitellä....(slip @ Loka. 24 2009,01:16) kirjoitti
Jeppistä
Tossa on jonkun Saksalaisen virityspajan arvioita eri virien vaikutuksista ja vielä oikein suomenkielellä(slip @ Loka. 23 2009,20:23) kirjoitti
-kliks-
ZH2 2020