Moro. Oottako mistä ostanu ilmansuodattimia näihin 12R:iin? Tai mistä niitä kannattas kysellä ja minkä merkkisiä? Aattelin lähinnä vapaavirtaussuodatinta. Merkkejä näyttäs olevan aika paljon. BMC,K&N,Pipercross jne..Oli nii hirveän näköiset vanhat suodattimet.Nii en oikeen sitä pesuhommaa tiedä kannatasko se enää.
Itse suosittelisin joko K&n tai Bmc:tä, molemmat on pestäviä ja kestäviä. Ovat aika kalliita, molemilla on hintaa reilu 100€. Toisaalta jos tilaat ulkomailta, niin taitaa saada useamman kympin halvemmalla. Ebaysta on ainakin ollut halvalla, sitten tais olla jossain englantilaisessa firmassa mutta en muista missä.(Kawa12 @ Helmi. 20 2009,09:10) kirjoitti
Ilmoittele mullekin jos olet ulkomaalta hommaasta, niin tehdään kimppatilaus koska olisi itsellekin tarvettaa uusille suodattimille.
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Kertokaa nyt... fiksut ihmiset...(DJHJ @ Helmi. 16 2009,16:12) kirjoitti
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Kyllähän tuo kiinnitys pitäisi sama olla. Ainakin myyvät led lamppuja kaikille A ja B mallin kawoille ainakin tuolla Ebayssä.
ebay led valo
Aina niihin ei kyllä voi luottaa mutta palautteesta päätellen sopii ja 05 mallin lamppu näyttää ainakin samalta kuin A mallinkin.
Käynkö mä usein täällä?
Nykyiset mopot:
KTM Super Duke -07
KTM 520 EXC -02
Kawasaki ZX-12R -00
Terrve,
taitaa kuulua yleiselle osastolle, mutta kysyn täältä ensin:
Tulin hankkineeksi alkutalvesta -02 12R:n ja kun kaasua antaa lyhyesti ja terävästi lämpimällä koneella, kuulostaa aivan kuin pieni kivi nousisi käyrästöä ylös ja sitten alas virtauksen tahtiin!? *Otin katteet ja vaimentajankin pois, yhä sama juttu. Mitään ylimääräistä liikkuvaa kamaa ei näy putkiston ulkopuolella joka aiheuttaisi kilinän kaasua annettaessa. Putkisto ja kamppeet ovat vakioita.
Mikähän tässä mahtaa olla skenaariona?
- joku muksu on lykännyt kiviä vaimentajaan ja ne ovat valuneet catin läpi käyrästöön
- karsta kilisee putkistossa (?)
- asentaja pudottanut mutterin käydessään konetta läpi ja ajatellut että putkisto vaihdetaan kuitenkin myöhemmin
- jokinmuu-mikä?
Ääni ei ole hirveän häiritsevä, mutta olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä mahtaa olla oikein takana. Muilla ollut vastaavaa?
Ei ihan heti viitsisi alkaa purkaa jäähdytintä jotta pääsisi hikoilemaan putkiston pulttien irroittamisen kanssa...
Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
mun tusinassa oli alkujaan muksut pudotelleet kiviä pakariin. ne poistuivat lopulta vain käyrästön irrottamalla. piti sellaista pientä kivaa rapinaa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kiitti! Yritetään tilailla....(Pahaluutnantti @ Helmi. 21 2009,10:38) kirjoitti
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Aattelinpa laittaa tänne tämän ilmoituksen vaikka se voisi kuulua myyntiosioonkin, mutta tavoittanee merkki/mallin käyttäjät paremmin. Eli ilmoitan kaverin puolesta hänen myytävän laadukkaan paketin :TiForce kokoputkisto(Akrapoviciin verrattavissa laadullisesti, jos jollekin merkki on outo) + Powercommander III usb (2004-06 malleihin) Lähtis edullisen hintaan paketilla! Putkisto ja commander siis UUSIA! Ei ole ehditty käyttää edes paikoillaan! Kysymykset mieluusti sähköpostitse.
ks. www.tiforce.com
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Mistä olette tilailleet noita ohjauslaakereita B-malliin? (kartiorulla) Storm ja Duell näyttää kauppaavan, mutta ovat niin pirun kalliita sarjoja siellä! Itse kävin juuri paikalliset laakerikaupat kiertämässä, mutta kenenkään kirjat ei tunne kyseistä kokoa 35*55*14. (Duellin luettelosta poimittu). Pitäneekö ulkomailta asti yhdet laakeritkin tilata!!!
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04
En tiedä paljonko suomessa huudetaan 12R:n ohjauslaguista, mutta ulkomailta mä ainakin ysiin tilasin, koska oli pirun paljon halvempaa.(Kawahtaja @ Helmi. 26 2009,16:40) kirjoitti
Tuossa olisi muutama listaus jenkkilän ebaysta ja muutaman kun tsekkasin niin ei hirvee hinta ja muutamalla toimittajalla myöskään postikulut suomeen ei ollut vallan hirveät.
- P
Edit: ohhoh tuli linkki Englannin iipeihin, mutta tuossapa on silti tuota amerikan tarjontaa.
Tämmösen löysin, olipa mielenkiintoinen Taulukko eli tämän mukaan 12R on nopein laillinen moottoripyörä. Vissiin on aika uniikki versio, sillä lueskelin jostain että juuri kyseinen nopeus on saatu pre-production-pyörällä, jossa ei ollut kierrostaajuutta rajoitettu eculla, kuten on näissä muissa.. Eli kierisi 13000rpm(12895rpm, jos muistan oikein) asti. Huipputehohan löytyi noin 1000 kiekkaa korkeammalta.
Perhana, eipä toiminut niin miten piti. Eli sieltä sitten valitsette topspeed -vaihtoehdon..
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
en oikein tuolla sivustolla liikaa llähtis vielä prassailemaan kuitenkaan tuonne busa osastolle oli aika ihmeellisiä nuo tulokset kaikenkaikkiaan aika ylhäällä tuo zx6rr näytti olevan eikä esim 1400zzr ollut missään ja nuo 0-100km/h kiihtyvyydet vasta ihmeellisiä oli jos vanha 600cbr voitti sen. vai luinko/ymmärsinkö vaan niin väärin katsoin vain lukuja.?
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
onpa mielenkiintoista, on. taas ite luin jostain, että esituotantopyörällä 12r kwaakulla olisi ajettu moottoriradalla 324 kmt, siinä olisi ollut ainakin muutettuna olleet pakoputkisto, eli äänenvaimenninta liikaa ei liene ollut ja kai ecukin rukattuna.(LiguidSnake @ Maalis. 02 2009,09:54) kirjoitti
mun 12r kawaan ostin kartiorullalaakerit ihan vanhanaikaisesti stormilta, en edes kysellyt muualta, no tuleepa tuettua kotimaista työllisyyttä ym. hyvää samalla.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tuli tilattua ebaystä laakerit, onhan noi naurettavan halvat Stormin hintoihin verrattuna! 27e vs. 72e. Mielelläänhän sitä ostais kotimaista, mut ku nämä hinnat! *
Kärsiikö muuten tunkata jostain öljypohjasta etupää ilmaan? vai minkälaiset pukkiviritykset olette värkänneet laakerinvaihtoa varten? Onko paha homma vaihtaa etupumppuihin öljyt? Jos samalla huoltais nekin.
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04
Mistäs muuten huomaa että nuo laakerit ovat tiensä päässä? Paljonko pyörälläsi on ajettu?
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Ei kait niitä pakko vaihtaa olis. 06´(17tkm ajettu). Tarkoitus oli huoltaa toi keula niin ajattelin samalla päivittää paremmat laakerit! jotenki vaan syksyllä tuntui et olisko laakerit hieman löystyneet... Oman mielenrauhan vuoksi puran kuitenkin koko etupään. Käsittääkseni vielä 06 mallissakin on kuulalaakerit???
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04
Kerro sitten miten vaikea tuo homma loppujenlopuksi oli ja miten teit. Mitä nyt oon lukenu ja nähny niin ei se mikään vaivaton "tosta vaan" homma ole.
- Pitää saada etupää ylös ja etupään huoltopukkia ei voi käyttää. Öljypohjasta nostettava ja pakoputkisto on rasittava poistaa jos kyylari on kiinni.
- Vanhat laakerit pitää varovasti nakuttaa ulos (mahd. täytyy käyttää lämpöä?)
- Kun uudet ovat paikallaan pitää tangon kireys olla juuri oikea.
- Ohjekirjassa mainitaan kolme erikoistyökalua hommaan. Onnistuu varmaan ilmankin mutta aika räpellystä: Steering Stem Nut Wrench, Head Pipe Outer Race Remover ja Head Pipe Outer Race Press Shaft.
jne... vois itse tehdän saman homman mutta sillon pitää olla oikea syy vaihtaa. Jokin kyllä kolisi vähän etupäässä viime kesä, eli pitänee tutkia josko ois tästä kyse.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
kallis on suomenmaa,,(Kawahtaja @ Maalis. 02 2009,16:39) kirjoitti
en uskaltaisi oikein öljypohjasta tunkata lähes koko pyörän painoa ilmaan tai ehkä jos laittaisi ison laakean levyn joka jakaisi painoa.
oli kaverin keulapukki, jolla 12r nousi helposti. siis semmonen joka nosti emäputken kohdalta. etupamppujen öljynvaihto on yks veemäisimmistä huoltotoimista tusinassa. putkissa on ihan sairaan kova esijännitys ja kaksi kohtuullisenkokoista miestä tarvitaan ja hyvät työkalut. samaan vaivaan jo vaihtaisin stefatkin, vaikkeivät olisikaan vielä vuotavat. melkein helpointa toimittaa pamput mp-korjaamoon.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tosiaan löytyy itseltä etupukki ja tehtaan raamattu. Onhan tuossa manuaalissa aika hyvät kuvat ja ohjeet. Täytyy lähteä siltä pohjalta rakentamaan samantyyliset jousenpuristimet itse. *Sillä vain kyselin, et jos joku on itse värkännyt, tai jos jollain olisi hyviä vinkkejä asian tiimoilta.![]()
Vaatii noiden laakereiden vaihto kyllä hirveästi tyhjänpäivästä purkamista ja hommaa. Jahka ilmat lämpiää, niin täytyy ottaa tusina työn alle. Vielä kun ei viitsi kylmässä tallissa mitään rapata!
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04
Hei..miten on kun ois tiedossa tommonen 12r ohjekirja mut on vm2000 ja oma pyörä on 2003..Et oisko tuosta paljoa apua et sais vähän tietoa noihin ihan perus huoltoihin ym.. Vai Pitääkö jatkaa Metsästystä et löytäis sen ihan oman.?
Tarkoitatko huoltomanualia vai ohjekirjaa? Tältä sivulta löytyy huoltomanuali 2002-2006 vuosimalleille. Eli koska pyöräsi on 2003 on se huoltomanualissa merkitty "B2".(Ninja-12R @ Maalis. 04 2009,19:23) kirjoitti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Joo ohjekirjaa tarkoitin ja se oli just B1-malliin...tuon huolto manuaalin olen jo kopsannut täältä.![]()
Sumekoltahan noita saa, joskus on saanu jopa ilmattees.(Ninja-12R @ Maalis. 05 2009,09:12) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
eli ajokausi lähestyy tusinan laitto on loppusuoralla..tuli sitä turboa mietittyä mut haaveeksi jäi..mut jotain kuitenkin tuohon 01 malliin muutosta..vihreä muuttui siniseksi ja minivilkkua sekä uutta ermaxin muoviosaa kiinni sekä eteen tuli vilkut peileihin..uudet välitykset(yks pienempi eteen)ja speedo healer näyttämään totuuden..05 mallista etulokari kiinni(sirompi)..myos micronin putkisto ja commanderi laitettiin ..nyt sitten odottelee et pääsis kokeilemaan koska eiköhän se vähän piristynyt ja ulkonäkö ainakin muuttui kuin olisi pyörän vaihtanut..jos täällä joku saa aikaiseksi sen kokoontumisen kesällä lähden myös mielelläni mukaan..olen aina ollu suzuki mies ja sitten kuin tuli ajatus et kuutioita täytyy saada oli busan hankinta edessä..no se oli vaan niin ruma jotta 12r jäi vaihtoehdoksi ja täytyy sanoa et on hyvä pyörä..eipä ole harmittanu yhtään..mut about kuukausi niin eiköhän sitä päästä jo vähän ajelee tääl kehäteiden ympäril..löytyy muuten remuksen slipari 00-01 tusinaan jos jota kiinnostaa..edullisesti melkein uusi siis..
Mistäköhän saisi halvalla PowerComman? Käytettykin kelpaa, kunhan toimii. Jos jollain on ylimääräinen jossain nurkassa niin ilmoittelehan..
Vuosimallilta 00-02..
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Minkäslaisen putkiston hommasit? Sidewinderin?(LiguidSnake @ Maalis. 11 2009,08:52) kirjoitti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
No mulla on vähän neuvottelut kesken putkistosta, mutta yksi helmi olisi tiedossa.. Se sidewinder homman unohdin, koska pyörän kallistus vara kärsii siitä.(sjobbe @ Maalis. 11 2009,18:30) kirjoitti
Nyt olisi tarkoitus saada se Voimakomentaja, jotta saisin ainakin ton sliparin toimii ns."täydellisesti"..
Eli jos tosiaan jollain on toimiva ja edullinen commanderi, niin laittakaa infoa.
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Heipä hei...mistä porukka on tilannut renkaat pyörään onko jotain edullista paikkaa ja mitä merkkiä suositteletta?? Takarenkaaksi 200 vai 190 leveä?![]()
190 toimii varmaan paremmin..
Mistä halpa PC3 usb vuosimallilta 00-01?
Anyone
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Se kakssatanen on tosi kankea... Muuttuu paljon ketterämmäksi ku laitat 190. Itellä michelin pilot powerit..(Ninja-12R @ Maalis. 14 2009,15:12) kirjoitti