Onpas paljon ajettu(Ninja-12R @ Helmi. 15 2009,12:25) kirjoitti
Nojoo... itse tarkistaisin ilmansuodattimet ja vaihtaisin öljyt ja öljyfiltterin.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Tervetuloa kerhoon ja muista ajaa rauhallisesti, ettet ole kevään tilastoissa!!!(Ninja-12R @ Helmi. 15 2009,12:25) kirjoitti
Huollosta sen verran, että jos ei huoltohistoriaa ole tiedossa, niin ainakin öljyt ja suodatin vaihtoon, ilmanputsarien puhdistus tai vaihto(löytyvät tankin alta), jarrunesteet on hyvä vaihtaa, ettei vesipitoisuus yllätä kovissa jarrutuksissa kiehumalla ja jarrujen häviämisellä. Jäähdytysnesteet on hyvä katsoa myös, ja vaihda jollei tietoa niiden vaihdosta. jäähdytysneste sisältää muitakin aineita kuin jäänestoa, esim. uusi neste ehkäisee korroosiota. sekä muista pestä ja rasvata ketjut sekä säätää oikealle kireydelle. sekä takahaarukan rasvaus ei ole pahitteeksi.
Jos jollain tulee jotain lisäyksiä tähän niin saa vapaasti laittaa... tää ei oo mikään raamattu...
***edit: perkele sjobbe sä olit nopeempi vastaamaan....***
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
toi putki näyttää siltä, että ei paljoa tollasen asentamisen jälkeen enään kanttailla tai on putki maassa ja pyörä nurin.... itse en suosisi tollaista... Mut jokainen tavallaan...(LiguidSnake @ Helmi. 13 2009,18:01) kirjoitti
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Luulen, että tuon mukana ainakin yhden tusinakuskin... Alustavasti ainakin näin tuumittu.(BussiJussi @ Helmi. 01 2009,23:25) kirjoitti
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
No täältähän tuli heti nopeaa vastausta...Huolto historiasta ei ole paljon tietoa mut hyvällä pidollla ainakin on ollut. päällepäin ei ole naarmun naarmua, sehän ei tietenkään kerro kaikkea pyörästä mut jotain kuitenkin..pitää alotella ihan noista perus huolloista mitä tossa yllä mainittiin.Miten tapahtuu ilmaus tossa pelissä jos nyt uudet nesteet sinne vaihdan et missä on ilmaus ruuvit.?
Onneksi olkoon, helmi pyörä. Verot ovat suunnilleen jotain 2000€ paikkeilla, tai ainakin mulla oli tasan vuosi sitten(Ninja-12R @ Helmi. 15 2009,12:25) kirjoitti
Sehän on tosin yksilökohtainen, joka riippuu paljon siitä mitä kyseiset pyörät maksavat suomessa tällä hetkellä. Taisivat katsoa verovirastossa tuolta autotalli.comsta hinnat. Mulla tais olla jossain ylhäällä veropäätökset, tarvii kaivaa esiin ja tarkastaa. Jos on tuontipeli, niin kannattaa varmaan venat tarkistaa ja öljyt vaihtaa, jäähytin-neste jne..
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Joo samaa itsekin mietiskelin, mutta tuskin hirveästi kurveihin täysillä ajelen ja radalla tuskin käyn.. On vaan makeen näkönen ja ehkä jotain kiihdytys/viritys-juttuja joskus ja jouluna tulee koitettua..(DJHJ @ Helmi. 15 2009,13:26) kirjoitti
Mutta tosiaan onko tuo putki kieletty, onko olemassa sellasta että äänenvaimentimen tarvitsee mennä tietylle korkeudelle jne...
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Mielestäni tuo ei ole kovinkaan nätti häksätin. Myös katteen poistaminen on tuon kanssa astetta vaikeampaa. Ei korkeudella ole merkitystä. Onhan kustomeissakin tuon malliset putket.(LiguidSnake @ Helmi. 15 2009,13:49) kirjoitti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Jarrusatuloista löydät ilmausruuvit jarrunesteelle.(Ninja-12R @ Helmi. 15 2009,13:39) kirjoitti
Jäähdytin nesteet vain pois ja uudet tilalle, käyttö lämpöiseksi, että termostaatti aukee ja sit lisäilee jäähdyttimen täyteen (älä polta itseäsi) ja loputhan se ilmaa paisuntasäiliöstä.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Morjesta.(LiguidSnake @ Helmi. 13 2009,18:01) kirjoitti
Jos olet oikeasti sidewinderiä vailla, otappa yhteyttä savolaisen timppaan www.mctimppa.com
Ainakin vielä mp-messuilla kehui että olisi tuollainen putkisto ylimääräisenä pyörimässä. Ei varmasti ole pahan hintainenkaan!
Perhana, hyvä kun sanoit, tarvinnee ottaa..(Anssi12R @ Helmi. 15 2009,21:32) kirjoitti
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Onneksi olkoon, helmi pyörä. Verot ovat suunnilleen jotain 2000€ paikkeilla, tai ainakin mulla oli tasan vuosi sittenSehän on tosin yksilökohtainen, joka riippuu paljon siitä mitä kyseiset pyörät maksavat suomessa tällä hetkellä. Taisivat katsoa verovirastossa tuolta autotalli.comsta hinnat. Mulla tais olla jossain ylhäällä veropäätökset, tarvii kaivaa esiin ja tarkastaa. Jos on tuontipeli, niin kannattaa varmaan venat tarkistaa ja öljyt vaihtaa, jäähytin-neste jne..[/QUOTE]
jos löydät ne veropäätökset niin ois ihan kiva nähdä et paljonko on pyörälle aatelleet hinnan.Paljonko oli sun pyörällä ajettu kun tullasit sen?
Onnea onnea... Tehohan näistä kesken loppuu mutta kun kerran on 12r koneen luonteen kokenu niin paluuta ei ole(zeta1 @ Helmi. 14 2009,16:31) kirjoitti
![]()
Jeppistä
Voisin veikkaa että ääntä lähtee. Enemmänhän noi on drag käyttöön tehtyjä. Mulla on tollanen Muzzy pyöree alumiininen vaimennin ja senkin kanssa mittaukset näyttää 107db että veikkaan tuon kanssa vähintään samat ellei enemmän.(LiguidSnake @ Helmi. 13 2009,18:01) kirjoitti
http://s236.photobucket.com/albums....ar1.jpg
Jeppistä
Mulla kans hieman ongelmia noiden desibelien kanssa, kun ei db-killerilläkään meinaa päästä oikein radalle...(vegelius @ Helmi. 16 2009,12:27) kirjoitti
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Ei tosiaankaan kannata kadulle tuollaista laitella, sillä ei nimittäin kanttailla ollenkaan. Suoraan se on kiihdytyshommiin tarkoitettu putki. Käyrästö vedetty siksi suoraan sivulle (ei alle, niinkuin tavallisesti), että voidaan pyörää laskea riittävästi tonttiin ja tietysti tehoalueessakin todennäköisesti haettu käyrästön muodoilla enemmän alavääntöä/tehoa?(LiguidSnake @ Helmi. 15 2009,13:49) kirjoitti
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Hei joku fiksu, kerro mulle onko A- ja B-mallin takavalo samanlainen kiinnityksiltään?
nimim.tahtoo kirkkaan valon.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
(Ninja-12R @ Helmi. 16 2009,10:36) kirjoitti
jos löydät ne veropäätökset niin ois ihan kiva nähdä et paljonko on pyörälle aatelleet hinnan.Paljonko oli sun pyörällä ajettu kun tullasit sen?[/QUOTE]
No niin nyt löytyi veropaperit. Eli pyörällä oli ajettu 20000km, yleinen pyyntihinta on 9702€ ja yleinen myyntihinta on 8202€ ja verojen osuus oli 2001,28€. Olivat katsoneet motopalstan -sivuilta nuo myyntihinnat ja muut.
Eli nuo verotkin pitäisi pystyä itse laskemaan, eli motopalstalla olevien pyörien pyyntihintojen keskiarvo, josta vähennetään 1500€ saadaan yleinen myyntihinta. Siitä 20%veroa ja siitä vielä alv 22% = saadaan verot kaiken kaikkiaan..
Eli 9702 - 1500 = 8202
8202 * 0,2 = 1640,40
1640,40 * 0,22 = 360,88
1640,40 + 360,88 = 2001,28
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Osaisko kukaan sanoo mikä on vialla kun Fi merkkivalo sanoo viaksi ilmanpaine anturin, mutta anturi toimii ja johdot ei ole poikki. boxilla on oikeat jännitteet liittimissä ja pyörä on 12r vm.2000 ?
Onko Powercommenderia pyörässä?(basis @ Helmi. 16 2009,18:29) kirjoitti
Jeppistä
Ei ole commanderi tällä hetkellä kiinni. Syttyyky valo power commanderin kanssa? Viime kesänä oli commander kokeilussa,mut otin sen pois.
Mistähän tähän 12r:ään vois saada jonku korjausopppaan tai ohjekirjakin kelpais.kun pyörän mukanana ei tulllut mitään.ois aika paljon helpompi lähteä huoltaan pyörää kun ois vähän tietoa. *![]()
Tästä viestiketjusta sen pitäisi löytyä, siis sähköisenä(pdf). Jos haluut ihan kirjana, niin sitten varmaan sumekolta kysymään tai ebaysta etsimään.(Ninja-12R @ Helmi. 19 2009,10:30) kirjoitti
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
(LiguidSnake @ Helmi. 19 2009,10:35) kirjoitti
joo kelpaishan tuo sähköinenkin aluksi..miltähän sivulta mahtais löytyä??Jos joku sattuis muistaan![]()
siis meinasin *sitä keskustelu sivua...et miltä löytyis tämä pdf-muodossa oleva ohjekirja.(sjobbe @ Helmi. 19 2009,17:12) kirjoitti
ps:löyty jo kiitokset.
No tällä sivullahan se on kuten LiguidSnake jo totesi. Suosittelen koko tämän viestiketjun lukemista kun tästä sattaa löytyä kiinnostavia juttuja.
Eli aloitappas ihan ekasta postauksesta...
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
no niin nyt sitten vähän lisävarusteita hommaamaan tai ennemminkin tuonne tekniikka puolelle. siis ajattelin hommata tuon pc:n ja avaramman putken eli kun mulla on tuo yoshimuran bolt,on vaimennin tuossa paikalla niin pitäis löytää siihen käyrästö mikä mahtaa sopia?
Tuo micronin serpentin olis ainakin edullinen mutta kuinka sopii tuleeko mukana jokin väliputki vai sopiiko alkuperäinen. Vai oletteko aina hommanneet merkkikohtaisen vaimentajan myös?
Toi yoshi on vaan niin sika siisti ja makeet äänet.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Tuota yoshia et saa kiinni mihinkään muuhun käyrästöön kun alkuperäiseen koska se on bolt-on. Kaikki tehoputket, kuten myös serpent, ovat slip-on.
Mun vanha bolt-on alkuperäisessä käyrästössä kuullosti paremmalta kun tämä avarampi serpentti (+motadin slipari). Johtuu vissiin siitä että katalysaattori blokkas ääntä jonkinverran ja seurauksena oli matalampi murina.
Eli en usko että saat parempaa ääntä vaihtamalla koko putkistoa mutta tehoa ja keveämmän (~4,5kg) pyörän kylläkin. Kallista se kuitenkin on: putkisto 600e, pc 300e, 3h säätötyö 300e.
Edit: allekirjoituksen linkistä näet slip-on ja bolt-on käyrästöjen erot.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
taitaa päästä helpoimmalla kun muutan alkuperäisen käyrästö niin että poistan sieltä tuon katalysaattorin ja teen suoran putken tilalle jos tuossa on edes kattia näytti kovin samanlaisilta käyriltä.no onhan siinä hieman kun menee 4-2-1 mutta ei paha.pitää vaan hommata jostain toinen alkuperänen käyrä. näin olisin tehnyt zetaankin näin jälkikäteen ajatellen jos olisin tajunnut asian ennenkuin ostin acran käyrästöä. joo kallista se todellakin on. zetaan tuo kaikki teki reilut 2000e ja siitä oppi että halvemmallakin voi päästä kun hieman jaksaa nähdä vaivaa.tai sitten hommaa pyörän johon joku muu on jo kaiken tehnyt.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Eihän kellään sattuis olemaan ylimääräisenä takasatulan päälle sitä katetta?