Tuli tuossa mieleen että oottako minkälaisia varttimailiaikoja ajellut 12ärrillä? Noilla perusvirityksillä eli putki ja powercommander. Ite kävin vähä testailemassa ja parhaimmaksi ajaksi tuli 10,914 Ja 210km/h. Eihän se oo mikään hyvä. Mutta kovaa siinäki tuli jo mentyä.![]()
vartilla on tolla mun 12r kawalla ajettu vakiovälityksillä, pelkällä sliparilla ilman PC:tä ja vakiojousituksella 10,2s. sitten piikkiä pienemmällä eturattaalla, kokoputkistolla, alusta madallettuna n. 15mm, PC:llä 9,8s.
siitä olisi nipistettävissä kymmenys-pari välityksiä muuttamalla. ja laihemmalla, pienemmällä kuskilla vielä kymmenys-pari.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ite sain tolla lehmällä V8/GTI päivillä 10.285 60ft 1.560 ja loppuja onnettomat 220.
Perusviripaska, keulaa 25mm ja persettä 40mm madallettu.
Vieläkin olisi varaa madaltaa...
http://vegelius.1g.fi/kuvat/Alastaro...8/IMG_7942.jpg
Jeppistä
Eikö toi keula nappaa jarrutuksissa jo lokariin kiinni tolla 25mm etupään pudotuksella? Itellä 7mm pudotettu ja huollossa väitti, et olisi jo napannu kiinni. Mahtaa olla kurviajossa kankea käsiteltävä ku takapäätä pudotettu noin paljon? Ite oon kyllä kurviajoa varten korottanu takapäätä reilusti, nii rautakankikin taipuu. Varttimailia varten tietysti noin hyvä.(vegelius @ Kesä. 09 2008,08:01) kirjoitti
Kaikkee tottuu sano mummo hangessa...(Gepa @ Kesä. 10 2008,13:00) kirjoitti
Kyllähän se helvetin kankee ja yliohjautuva on tuntemattomalle kuskaajalle. Mutta kun on tottunut niin ei haittaa yhtään. Kuhan sen Öhlärin joskus tonne taakse saa nii saa helvetisti paremmaksi vielä.
Niin ja keula ei nappaa pohjaa muutaku keulia laskettaessa![]()
Jeppistä
Nyt olis mun vanha 12R muuten myynnissä, kaverilla jolle sen myin on selkävaivaa ja kyykky vaan pahentaa sitä.
Tossa linkki ilmoon:
JaL3:n vanha 12R Nettimotossa
Lisänä lisävarustelistaan se että tohon PC:hen teetätin Custom Mapin KX-Centerin Dynojetin penkissä Tuning Linkillä. Ja BMC:n Race-filsutkin löytyy.
Tästä sais valmiin 12R:n huokeella..
YV:llä voi kysellä multa lisätietoa jos kiinnostaa.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Nyt pojat täytyy kehuu 12 R:ää, tuossa oli jo paljon negaa, joten kunnioittakaaa tätä voimakasta vanhusta. Siinä on kuitenkin luonnetta.![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
katteeton... joo kyllä me kunnioitamme tätä jo vanhukseksi kutsumaasi mp-mallia. tämä vaatii mutkaanajaessa voimaa ja kiihtyvyys on hurjaa kun millin raottaa kaasukapulasta.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Millaisia alustan säätöjä olette pitäneet. Kaverin kanssa tutkittiin pyörää ja todettiin että tuossahan on täysin säädettävä alusta, joten kysymys kuuluu, mitkä ovat kaikista parhaimmat säädöt monipuoliseen ajoon.
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
itellä olen hakenut matka-ajoon ja sekalaiseen sellaiset vähän mukavuuspainotteiset. eli kun säädin kohtuuomaakovaa rata-ajoa varten itelle sopivaksi siis melko jämäkäksi, niin siitä pykälän pari sitten pehmeämpään suuntaan ja selviää normaaliliikenteessä melko hyvin.
viimeksi keväällä 08 oli takaiskari kädessä kun jousen esijänää säädin ja lisäsin yhden säätöprikan perää korottaakseni. on silti alempana kuin vakiona. se madallus on tehty koiranluilla ja nyt on palattu hitusen takaisinpäin kolmen tavallisen ison prikan avulla. nyt jaksaa pitää kovassakin lastissa ajoasennon ryhdiikkäänä eikä isoissa kuopissa alakate enää paukahtele asfalttiin - kun joillakin pihoilla on perunapeltoa ja ennen viimeistä säätöä pakkas pamahtelemaan välillä vaikka ajoi varovastikin.
säädöt ovat todella monipuoliset 12r kwaakussa. se on vielä hyvä, että yksikin napsaus paluu- tai puristusvaimennuksen säätimestä tuntuu selvästi alustassa. takaiskari on vakiona hieman pintakova. siihenkin, jos se häiritsee, monet ovat asentaneet öhlinssin pampun tai race techin iskarinvirityssarjan.
b-mallissa on himpun hiotumpi ja hienostuneempi alusta kuin a-mallissa. erot ovat tälläiselle puupersiölle havaintokyvyn ulkopuolella.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kertokaa kaikki 12R kuskit, onko teillä koneessa valkoisella tussilla tehtyjä numero/kirjain sarjoja? Olen nyt etsinyt 12R ja törmännyt kahdesti tuollaiseen koneeeseen. Molemmat taisi olla B-mallisia ja vm.2002. Ensimmäisellä kerralla tuli mieleen että kone on koottu jostain varaosapurkaamon osista, kun ne kerran käyttävät samanlaista merkintätapaa. Mutta kun toisen kerran näki, niin tuli mieleen että se on joku tehtaan merkintä. Mutta löytyykö teiltä sellaisia? Merkintöjä oli ainakin kannessa ja takarenkaan edessä lohkossa, eikä ollut samoja sarjoja.
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
Kyllä ne jotakin tehtaan merkintöjä ovat, ainakin omassa päristimessä löytyy kyseiset raapustukset.
Juu, kyllä meikäläiseltäkin löytyy niitä tussimerkkejä
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Niin ja sitten toinen kysymys, saako 12r:ään Termignoni- vaimenninta? On tossa ollut jo kauan mietinnässä että vaimentimen vaihtaisin..
Niin ja sitten vielä sellanen kysymys, että sopiikohan 10R:ään perä 12:seen?.
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Taas olisi yksi mielenkiintoinen kysymys. Eilen treenien jälkeen vertailtiin kaverin kanssa pyöriä, niin oikealta puolelta(sieltä missä on takajarru-vipu) moottorin päältä löytyi ruuvi. Ruuvi on mitoiltaan noin 4cm pitkä ja taitaa olla 10mm lisäksi sen päässä on 7-numero. Ei ketään sattuisi tietämään mistä kyseinen ruuvi on peräisin?
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Laitetaan vielä tänne kymysys koskien yhden pytyn käymättömyyttä. Yhtäkkia aamulla vain ei käynyt kun kolmella. Pitäisi alkaa purkamaan ja etsimään ongelmaa. Malli -00 ja ajeltu 50tkm. Pääseekö tulppia ottamaan mitenkään fiksua kautta irti?
Olin näköjään poistanut huoltokirjan nettisivulta. Laitoin takaisin
Tulpista löytyy tietoa osiossa 16
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Ei oikein fiksusti.. Sivukatteet irti ja ne ram-airin kuoret. Siel siellä on sitä tingentangelia kohtuullisesti minkä kanssa saa jumppaa.(samppa_12R @ Heinä. 09 2008,16:30) kirjoitti
Kandee samalla vaivalla vaihtaa tulpat vaikkeivat olisikaan pimentyneet ja poistaa se kleeni mikäli se siellä vielä on.
Jeppistä
Sen ilmakierrätyshässäkän siitä venakopan päältä pois tai tulpattua.(samppa_12R @ Heinä. 10 2008,15:29) kirjoitti
Löytyy haulla paljo tietoo.
Eiköhä sieltä oo tulppa tai puola pimentynyt.
Jeppistä
Eikö kenelläkään oo tietoa, mistä voisi tuo pultti olla peräisin. 10mm noin 4cm pitkä ja kannassa on numero 7..
Tarvinnee ajaa RmHeinolle sitten..
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Jos ite haluut tutkia niin käy räjätyskuvat läpi ja vertaa mikä pultti mätsää. Löytyy vaikka Kawasaki.com:sta(LiguidSnake @ Heinä. 11 2008,11:18) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Jep jep, löytyy multakin tussimerkintöjä pyörästä.
Mut miten on, onko kukaan teistä laittanut suurempaa lohkoa, virinokkia tai toisenlaista kampuraa pyörään lisätehojen toivossa? ja jos on, niin miltä tuntuu ajossa?
*edit*
niin se ilmakierrätyshässäkkä on Kleen Air.... eli laittaa siihen Block-off -levyt samalla niitä tulppia sörkkiessä... ja sulla saattaa olla myös puola pimeenä...
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Mites teillä toi 12r:än käyntiääni muuttuu kun laittaa kytkimen pohjaan. Tänään vaan huomasin että käy aika rumasta, jos kytkin ei ole pohjassa. Onko normaalia?
Sitten toinen kysymys, jos venttiilit ovat pielessä huomaako/kuuleeko sitä mitenkään muuten kun avaamalla koneen?
Pystyykö venttiilit säätämään itse, onko vaikeakin homma?
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
On normaalia.(LiguidSnake @ Heinä. 14 2008,17:40) kirjoitti
Jos välykset on liian suuret niin sen kuulee. Ylensä välykset kylläkin pienenee.
Suosittelen tässä kohtaa vakavasti huoltomanuaalin lataamista netistä/ostamista Sumekolta.
Venttiilit olen säätänyt monesti, ei ole tässä mallisa ahtauden takia helpoin homma mutta ohjeita noudattamalla tehtävissä. Haulla löytyy aiheesta runsaasti lisää tarinaa tältäkin foorumilta.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
En ole vieläkään saanut hankittua isompaa takaratasta mistään. Osaisiko joku neuvoa mistä löytyy 47 tai 48 piikkinen takaratas?
Allrightiltä tilasin kaksi kuukautta sitten renthalin rattaan. Sanoivat että tulee 16. kesäkuuta. Eipä ole näkynyt.
Täältä löytyy myös mutta ei viitsi tilata kun niillä on aivan uskomattomat rahtikustannukset. (ratas $60, rahti $80)
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Kneedraggersilta löytyy AFAMia ja varmaan löytyy pikakuukkeloinnilla Euroopastakin. Tuolta maksaa rahti Suomeen halvimmillaan ~55 taalaa.(sjobbe @ Heinä. 16 2008,12:19) kirjoitti
Renthalit on hurrrrjan hyviä mutta maksaa kans. Sunstar on yhtä hyvä mutta huomattavasti halvempi. Tosin saatavudesta Euroopassa ei tietoa..
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Kiitti. Taidanpas tilata kun voi jopa maksaa paypalillä. Tarviiko joku muu kenties jotain tuolta?
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön