Täysiähän se kulkee, tuolta tarkemmin: http://www.gearingcommander.com
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuskin vetää vakiovälityksillä rajoittimeen asti putkivirinä. Takarengas kun pyörii 328km/h 11600rpm:llä, jolloin pyörällä olisi todellista vauhtia noin 320km/h kun renkaan pitkittäisluiston huomioi. -1p edessä vetää varmasti helposti, jolloin kulkee ehkä vähän vajaa 300km/h vakiokokosella renkaalla. Vakiovälitykselläkin luulis putkivirinä noin 310km/h menevän mutta kiihtyvyys heikkoa kun kutonen on pitkä. A-mallin mittarinopeutena tuo olis varmaan lähempänä 350. 310-315km/h on realismia putkivirtteisen teholla, mutta siihen se jää ainakin vakiokorkeudessa ja katuvermeet kiinni (kilpiteline, peilit). Ja kiihdytysmatkaa vaatii varmasti 2-3km.
12r:n penkin ja tankin muotoilu on vaan vähän inhottava aerodynamiikkaa ajatellen, ainakin vähänkin isompi/kankeempi kuski niin todella hankalaa on saada leukaa tankkiin kiinni. Ja jos ei saa niin nopeus toki tippuu reilusti. Esim. gen2 busassa se aerodynamiinen ajoasento löytyy välittömästi vaivatta kun työntää vaan perseen taakse. Ja näkee vielä visiiristäkin läpi.
Ja tuossa kyseissä yksilössä vakiokäyrästö + "aftermarket" vaimennin, ei kokoputkea.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 28.09.2016 klo 11:16.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
No meikäläinen kyllä pitäisi visiirin taakse mahtua 171/60 :-) eli kolme markkaa on realistinen vauhti sellaisenaan.
Mikä juju siinä madaltamisessa on? Onko se aerodynaamisesti parempi vai tuoko se vain vakautta?
Tuo seisova maili kiinnostaa ensi kesää ajatellen :-)
Otsapinta-ala hiukan pienenee -> ilmanvastus pienempi. Toki ero ei vaikkapa 5cm madalluksella oli kovin merkittävä käytännössä. Joitain km/h kuitenkin. Ja tietenkin aika paljon helpompi kiihdyttää kun ei pyri pystyyn herkästi. Mailitouhu on kivaa joo ja siellä pääsee/ehtii kelata melko lähelle vakiohkon 12r:n huippunopeuksia.
Sulla ihan sopivat mitat tohon kiihdytystouhuunItse yli 100kg ilman ajokamppeita, mutta kyllä tuo 164whp putkiviri siltikin sen reilun 3 otti maililla. Huomaa vaan että alkukiihtyvyys ei ole kovin huimaa kun 7km/h nosti vielä 1300m-1609m välillä nopeutta. Eli vaatisi latua pitkästi että saisi huiput ulos.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Varmaan moneen muuhunkin ajohommaan olisi mitat kohdallaan kun olisi taitoa ja ennen kaikkea riittävän suuri reikä päässä :-D
Etupään nostaminen taas haasteena. Kestääkö öljypohja nostamista tai olisko jotain muita hyviä kikkoja?
Viimeksi roikotin katosta siitä ohjausputken takaa mutta nyt tarttis laakeriin päästä käsiksi eli vähän huono kohta.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Seuraava stoppi. Yläkolmion mutteri jumissa. Onko jotain tunnettua kikkaa millä lähtee irti?
990 adv, VF750F, ZX-12R
600mm jatkovarrella lopulta lähti mutta osa kierteestä tuli mukana. Lähteeköhän tuo pylväs jollain irti tai olisko jollain myydä hyväkuntoista?
Mielenkiintoinen suunnittelu tuossa muutenkin kun jäähdyttäjän yläpuolella on reikä josta hiekka pääsee sisään laakereihin.
![]()
990 adv, VF750F, ZX-12R
Siis meni kierteet tuosta emäputkesta? Toi oli A-malli toi sun vehje? Mikä siitä ei meinannut irrota, se kuusiokolo mutteri vai jompikumpi hakamuttereista?
Emäputki on prässätty alakolmioon. Kyllä sen siitä irti saa mutta ei ehkä ihan kotikonstein.
Toi laakerisetti on aina paskassa ko reiän takia, putsaus ja hyvät rasvat.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Joo tuosta ohjausakselin päästä lähti puolet kierteestä. Tiukassa oli siis se iso kuusiokolo mutteri joka auttaa yläkolmiota pysymään paikallaan.
Yhden setin käytettyjä osia jo bongasin niin en ehkä ala tuota ehjäyttämään. Tuon reijän voisi ehkä tukkia?
990 adv, VF750F, ZX-12R
Olis tuollanen takapenkin suoja, hopeinen, jäänyt ylimääräiseksi. ollu -05 kii. Jäi vaihdon jälkeen varastoon pölyttymään pari vuotta sitten. Nyt oon valmis luopumaan siitä!
Pari pientä naarmua muuten ku uusi 12-vuotta vanha.Hakija on voittaja!
Sijaitsee Vantaalla.
t.make
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Moro!
Tuli eilen ostettua 12R ja heti alkoi ongelmat..
Eli 500km kotimatka meni hyvin mutta tänään kun olin lähdössä liikenteeseen, oli pyörä valuttanut öljyä allensa. Koetin tiirailla mistä öljy tulee mutta ei oikeon saanut selkoa, ensin katsoin et öljy tulee suuttimista (!) Mutta se valuikin suuttimien päälle jostain ylempää, oisko siitä palikasta josta huohotinletku lähtee jonka alapääss on se pikkusuoadatin. No, otin huohotinletkun päästä sen suodattimen yläpuolelta klemmarin pois niin sieltähän pulppusi öljyä.. wtf!? Eilen oli tosi kylmä n. +1-2'C ajella, oisko jäätyny jotain? Onko mahdollista et tullu jotain vahinkoakin?ja vissiin ilmansuodatinkotelo (?) Ym. Ihan öljyssä..
Ei varmaan passaa paljo käynnistellä nyt?
Ps. Koeajolla pysähdyin tutkimaan pyörää ja se sammui kun antoi kierroksia eikä meinannut lähteä käymään (tankissa puolet yli 1/2v vanhaa bensaa). Myöhemmin ei enää sammuillut. Liekö liittyy tähän?
Toivottavasti osaatte auttaa.. pieni ahdistus päällä tosta.
-Petteri
Hmm... puhutkohan sä clean air:ista... Kannattaa poistaa koko roska ja jos ei oo laippaa ni letkulla vaan yhdistää ne kannen lähdöt toisiinsa ja tukkia alipaine ohjaus. Mitään ilmansuodatinkoteloa tossa ei ole, vaan se on se runko itsessään sellainen.
Varsinainen huohotin menee muistaakseni sieltä eturattaan takaa tankin alla sinne 'takapuolelle' eikä siellä kyllä mitään suodatinta ole.. en muista että tuossa kleen airissakaan olisi, mutta se mutta voi switch valven pömpelisä joku ollakki. Öljyn pitäisi myös tuolta, hmm.. "ilmanputsarikotelosta" valua kyllä alas ja pois, uutena siellä on ollut sellainen muovi pönikkä jota tyhjennetään ja josta näkee onko tullut öljyä. Manuaali kannattaa hakea, helpottaa elämää.
Ei kannata ahdistua, aika robust kone on. Kuva voisi auttaa, en oikein hahmota että mistä sulla nyt valuu öljyä... Ja paljonko sitä oli tullut? Niinkauan ku pelit soi ni kovaa ajoa, kyllä se sitten ilmottaa kun rupee oikeasti ahistaa![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Joo nyt oon tutkinu tuota tarkemmin ja tuota ns. Ilmanputsarikoteloa juurikin tarkoitin. Siinä vasemmasta laidasta alas lähtevän letkun päässä on siis se pieni "muovipönikkä" jonka otin irti ja valuttelun öljyt pois, oisko joku 0,5-1dl tullu sieltä. Ja tää "öljy" oli kyllä aika luirua öljyksi ja haisi voimakkaasti bensalta.. eli onko tässä nyt 2 vaihto-ehtoa:
1. Bensaa vuotaa kaasuläppien ohi sylintereihin josta edelleen öljypohjaan, tai
2. Männän/öljyrenkaat poikki --> päästä bensaa öljypohjaan.
Eli seuraavaksi puristuspaineiden mittaus?
Remppaa taitaa olla joka tapauksessa tiedossa..![]()
Oisko kenelläkään hajua kustannuksista mitä mahdollinen korjaus tulisi maksamaan?
Kuvia laittaisin mut ei anna lisätä?
-Patteri
Kuvien laittamisesta: foorumille jos yrittää lisätä niin tuntuu olevan arpapeliä, varsinkin puhelimella. Lataa kuvasi esim. Www.tinypic.com, ja sieltä saat suoran osoitteen siihen kuvaasi. Sen osoitteen taas voit laittaa tänne.
Sivu ehdottaa erilaisia osoitteita, mutta esim "Direct link for Layouts" toimii. Testinä kuva kilventelineen pohjasta:
http://i68.tinypic.com/2jfep0o.jpg
E: empä tiedä sittenkään näkyykö toi. Www.imgur.com on toinen vaihtoehto. http://imgur.com/a/17tPl
Viimeksi muokannut: tumb1; 14.05.2017 klo 21:52.
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Kiitos vinkistä.
Sain kuitenkin muutaman kuvan ladattua photobucketiin:
http://s637.photobucket.com/user/Pet...g.html?filters
http://s637.photobucket.com/user/Pet...g.html?filters
http://s637.photobucket.com/user/Pet...g.html?filters
Toivottavasti näkyy.
-Petteri
Muokkasin tähän lainaukseen linkit toimivammaksi poistamalla filters-sanan lopusta.
Oliko tuo nyt siis kaasari- vai ruiskukone kun puhuit suuttimista? Kaasarin tulvimisen seurauksena noin voisi käydä. Silloin edessä on öljynvaihto ja kaasariremppa, tuskin suurempaa vahinkoa on vielä tapahtunut, jos pyörä normaalisti kulki parkkiin asti. Käynnistämään en ryhtyisi ilman öljynvaihtoa, kun todennäköisesti bensaa on valunut myös sinne.
Kiitos.
Käsittääkseni tämä on ihan ruiskukone, tosin aika alkeellinen sellainen. Vähän samat ajatukset itselläkin eli ihan normaalin oloisesti toimi siihen asti kun talliin pyörän ajoin joten jospa vika olisi tuolla polttoainepuolella. Soittelen huomenna pariin paikalliseen MP-huoltoon, eiköhän sieltä löydy apuja.
-Petteri
No siis oletko tarkistanut mitä se öljyn pinta ikkuna näyttää?
Vaikea uskoa että suuttimista valuisi seisoessa bensaa tankista tuonne mutta varmaksi en sano. Siinä pitää jo olla pytty pimeenä että palamatonta löpöä valuisi kampikammioon niin paljon että rykii pihalle ja sen kuulee ja huomaa ihan varmasti käynnistä.
Kovasti tuo kyllä näyttää siltä että on huohottanut ylimääräisiä tuonne, ei muuta kuin yksi kerrallaan pois sulkemaan vikoja. Itsellä jos olisi uusi tuttavuus niin varmaan aloittaisin kuitenkin sillä että vaan vaihtaisin öljyt ja seuraisin tasoa jos kone kuitenkin sanojesi mukaan käy ihan normaalisti. Tuonne airboxiin nimittäin tuppaa tulemaan kuraa jos ylitäyttää ja varsinkin jos keulii paljon ja pitkään
Jos tämän jälkeen öljy haisee ja tuntuu bensaselta ja tunkee tollasia määriä airboxiin niin ohivuotomittausta...
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Joo-o.. eipä ollu huoli turha.
Eilen vietiin pyörä pajalle ja tänään soitti korjaaja: ainakin imuventtiilit vuotaa. Nostaa kannen pois niin näkee missä kunnossa on pakoventtiilit ja samalla vähän sylinterien kuntoa..
Alustava kustannusarvio n. 1800e (1000e osat + 800 työ). Tuntuu hurjalta tuo osien hinta kun siihen on laskettu vain imuvenat, tiivisteet ym. tarvikkeet? Mistä saisi osat edullisimmin? Vinkit olisi enemmän kun tarpeen.
Vika on taatusti ollut tiedossa, että kiiitos vaan eräälle kirkkonummelaiselle KusiPäälle joka pyörän möi ehjänä ja huollettuna!
Että semmosta..
Pyöräpurkaamoilta kannattaa katsoa, voi löytyä jopa Suomestakin, alla EBAY.de tarjontaa:
esim. tuosta koko kansi (20tkm ajetusta?) alle 300€, Suomeen toimitettuna:
http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-ZX-1...QAAOSw5VFWJTBI
Tuossa olisi moottori 800€ Suomeen toimitettuna. http://www.ebay.de/itm/Motor-ca-68-0...IAAOSwB-1Y5~p6
Vanhempien pyörien koneita ei yleensä kannata korjata jos on isompaa vikaa, tulee liian kalliiksi suomalaisilla työn hinnoilla. Purkaamolta vaan uusi kone paikalleen...
google käännös one käänsi näin: Tuote: Moottori (noin 68000 km) ilman Lichtmaschinenstator, jossa palvelu kirjanen (vain yksi palvelu ei ole tehty)
Valtion / Kuvaus / Muu: venttiili kansi on rikki useissa paikoissa. Konepelti vasemmalla jauhetaan ja moottori mount on rikki takaisin yli (mukana). Anturi on rikki.
Käytetty osa: Kawasaki ZX-12R Type: ZXT20A, Vuosi: 2000-2001siis aika paska
![]()
Vapaasti käännettynä, venttiilinkoppa rikki, vasemman puolen koppa hioutunut ja pahin taaempi moottorinkiinnike murtunut, näkyy kyllä kuvissakin. Tuo oli nyt vain esimerkki, en sitä itse sen kummemmin tarkistanut.
Purkaamo-osien ostossa on aina riskinsä, mutta niin on vanhan rikkinäisen moottorin osittaisessa kunnostamisessakin. Ainakin omien kokemusten perusteella saksalaiset purkaamot olivat luotettavia, tuli sieltä aikoinaan tilattua paljon osia, sekä omiin että kavereiden pyöriin. Linkit suomalaisiin ja ulkomaalaisiin löytää googlella. Yksi iso ja tunnettu purkaamo on ruotsalainen http://www.spinnin-wheel.se.
Jos kansiremontilla selviät,ei muuta kuin työn alle vain,edellyttäen että sinulla edes jonkinlainen luotto kyseiseen korjaus pajaan.p.s.nyt kun ilmat lämpiää,kai haluat sentään toukokuun aikana sillä pyörällä ajella.p.s.2.remontin jäljiltä jääneet osat voi lahjoittaa sille "rehelliselle",pyörän entiselle omistajalle.
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
saksalaisista purkaamo kokemukset kanssa positiiviset kansi minkä ebays: ta tilasin oli just sitä mitä oli kirjoitettu
Missä päin petteri80 asustelet?
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Kyllä nyt on ihme pajalla pyörä. Kaikki imuventtiilit vuotaa!? Enemmän kiinnostaisi että vuotaako sylinteristä alakertaan. Ei tuo nyt selitä huohotus ongelmaa. Lisäksi kannattaisiko ennen kannen irrottamista tarkistaa vaikka venttiilien välykset? Kuinka paljon tuolla on rullattu?
Mutta taitaa tutkiminen tuossa korjaamossa jättää tähän ja keksiä jotain muuta. Koneita ja kansia on maailma pullollaan reilusti alta tonniin kun jaksaa kaivaa ja jos siihen mennään. Ebayssa noi on vähän sesonki tuotteita, nyt näytti tarjonta todella heikolta.
Kyllähän osiin saa rahaa menemään kun soittaa sumekoon ja kaikille listahintaa kehiin. Noilla korjaamon spekseillä vissiin 8 x imu + kannen tiivisteet + varren tiivisteet ja varmuuden vuoksi vielä kopan tiiviste![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Noniin eli tuli lisätietoa pajalta.
Kansi on nyt pöydällä ja lähtee tutkittavaksi joensuun moottorikoneistamolle eli siellä tehdään tarkempi analyysi kunnosta. Sen verran kertoi korjaaja puhelimessa että todella karstainen oli kansi ollut, mahdollisesti muutama imuventtiili vaihtoon tai jos tuuria on niin pelkällä perusteellisella puhdistukselka selviää..? Mutta täytyy nyt odotella koneistamon tuomio.
Positiivista: männät ja sylinterit oli kuulemma hyvässä kunnossa, joten onneksi niihin ei tarvitse puuttua.
Muuten; kuinka paljon tuonne ilmansuodatinkoteloon kertyy normaalisti öljyä? Pyörällä ajettu 31000km ja jos sieltä ei ole koskaan valuteltu niitä pois..?
Zeta1: Löytyykö sekä imu- että pakoventtiilejä? Luonnollisesti uusia ja ihan std koossa? Voisi hyvinkin kiinnostaa![]()