Mites onko porukka vaihdellut etupumppuihin öljyjä kuinka ahkerasti? Itsellä tilanne se, että keula ei toiminut kunnolla kun edellisen omistajan aikaan viime keväänä tehty "huolto" liikkeessä, jonka seurauksena pumput oli täynnä jotakin moottori/vaihteistoöljyn kaltaista mönjää, sanomattakin selvää että iskarit toimi päin helvettiä varsinkin paluuvaimennus oli "vähän" hidas.
Yritettiin kaverin kanssa puristaa jousia kasaan kotikonstein, jotta saisi lukitusmutterin näkyviin ja sitä kauttaa sisuskalut purkautumaan ulos. Vaan melko jämäkiltä jouset vaikutti, ei onnistunut. Mitä kikkoja/työkaluja olette käyttäneet tuossa operaatiossa? Sellasta service manualissa näkyvää puristustyökalua ei kyllä kiinnostaisi itse alkaa värkkäämään.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Eipä siihen auta kun alkaa jousipuristinta väsäämään.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Tilailin tänään Pirellin kuviottomat renkaat kokoa 200/60R17 tohon omaan pyörään. Saa nähdä vaikuttaako ajettavuuteen mitenkään. Ja kyllä eteen hieman kapeampi normaalikokoinen
Toiset vanteet on sitten kadulla ajelua varten.
ZX10R -08
S1000RR -11
Hellou kanssa tusinanistit! Tässä jo pidemmän aikaa keskusteluja täällä seuraillu mutta nyt vasta vaivauduin rekisteröitymään.
Ihan asiiakin oli, eli ilmoitetaan nyt tännekkin että myynnissä olisi -03 / B2 mallin sälää enempikin jos jollai sattuisi olemaan käyttöä:
http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1557930
Itsellä sellanen räpellys-rojekti-tusina ja ei käyttöä moisille palikoille enää ole niin ostakaahan joku pois!
Juuh, tuohon keulaan... Oikea etupamppu yllätti ei_niin_iloisesti kevään aloituslenkillä sylkäisemällä olpät pihalle. Kannattaako ottaa itse työn alle, vaatinee myös liukuholkkien uusimisen tiivisteiden lisäksi. Vai onko järkevämpää huollattaa korjaamossa? Kokemuksia?
Joo ja mopohan on 2000 A-mallinen.
* Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
B-mallissa ainakin itse tein homman ja ei ollut mikään erikoinen, mitä nyt muistan(n.3-4vuotta sitten). Tosin tästä on viestiketjussa aikaisemminkin juttua ja joku kohta sanoo et tarviit jonkun puristimen, itse en muista mitä työkaluja käytin, kun ihan korjaamolla homman itse tein. Mutta jos sulla muutama ylimääräinen jeni on niin käytä huollossa, eipähän tarvii liata käsiä ja homma hoituu.
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Mielenkiintonen motorcycledailyn 2000 vuodelta oleva artikkeli 12r:n suorituskyvystä löytyi:
http://www.motorcycledaily.com/2000/...g00muzzyszx12/
"Kawasaki, in response to largely unfavorable press reports in the United States, sent Rob Muzzy two, crated, box-stock ZX-12R’s to break-in and test. Below, Muzzy reports on the results, including a claimed stock top speed of 192.307 mph (309kmh), and 199.115 mph(320km/h) with a Muzzy exhaust pipe installed. These figures were obtained under less than ideal conditions, and the ZX-12R is capable of more, according to Muzzy.
As a result of the great deal of controversy and speculation regarding the performance of the Kawasaki ZX-12R, Muzzys Performance Products initiated a two day long test intended to determine the top speed capability of the ZX-12R both in stock form and when fitted with a Muzzy after market exhaust system.
The facility of the East Coast Timing Association at the Maxton-Laurinburg Airport in Maxton, North Carolina was rented on July 8th and 9th for the test. Maxton is a World War II-era concrete runway that the ECTA uses for monthly speed trials. Since Muzzys was the exclusive user for this test, the normal 1 mile acceleration length was increased to 1.16 miles by shortening the shutdown area and moving the start point.
The speeds reached should not be considered maximums. It is our feeling that given a smoother, longer surface, and lower air temperatures, the ZX-12 will go faster than the speeds recorded at Maxton. These speeds were repeatable and the performance was completely stable and trouble free. The ZX-12R with the standard exhaust including catalytic converter and ECU reached 192.307 mph. After that run, the stock pipe was removed and a Muzzys stainless steel pipe with the standard aluminum muffler was installed. The next run with the Muzzy pipe installed yielded a speed of 199.115 mph. Time and high outside air temperatures forced an end to the test at that point. The test bike remains sealed and will be made available to the press for inspection "
Onhan se vaan jopa yllättävän kovakulkuinen mopo ollut~310 todellista 1,16 mailin kiihdytysmatkalta ja lähemmäs 200mph putkivirinä, ei paha. Vakiovälitykset taitaa loppua 320 paikkeille, ja sillon on menty jo hyvän matkaa niillä yli parhaan tehoalueen. Ton perusteella ei olisi mahdotonta 300 ajaa maililla vakiolla, mutta vaikeatahan se on, aika ässiä nuo testikuljettajat ovat yleensä työssään.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 07.05.2013 klo 23:40.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Joo akun nappasin kiireessä tuosta vanhasta yamahasta, ja sen kunto ei ollut paras mahdollinen. jaksaa pyörittää vasta kun kone on jäähtynyt.
Ajelu maittoi ja kun en mitannut aikoja niin ainakin omasta mielestä ajo oli rennompaa.
Takaratas täytyy vielä jossain välissä laittaa isompi kun nyt on 44 muistaakseni ja edessä 17 piikkinen, vakio taakse tai ehkä 47
ZX10R -08
S1000RR -11
Onko 12ärrässä muita rajoituksia kuin huippunopeuden poistaja 2002 alkaen esimerkiksi vaihde kohtaisia rajoituksia niinkuin zzr1400 malleissa?
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Mutuna heittäsin että on sytytystä myöhästetty pienillä vaihteilla ja matalilla kierroksilla, kun niin on melkein kaikissa tämän vuosituhannen sporttisissa japsipyörissä. Tuon vaikutustahan ei huomaa muutakuin kaasua avattaessa pienillä vaihteilla ala- ja keskikierroksilta, TRE(Timing Retard Eliminator)-modilla voi vähän ärhäkämmin vastata kaasuun. Ton systeemin ideahan on parantaa takarenkaan pitoa äkkinäisissä kaasunavauksissa, tre-modin hyöty on mitätön jos suorituskykyä ajattelee.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Moro.
Meinasin tässä vaihtaa ton Varaderon toisenlaiseen pyörään ja yksi vaihtoehto on ollu toi 12 ärrä.
Velipojan ysi ärrällä olen ajellut mutta se vaikutti tällasen 110kg alla hieman kinderiltä.
Onko noissa 9 ärrissä ja 12 ärrissä samat rungot? Vai onko 12 ärrä isompi?
Sit tämä ristuksen vanha kysymys, minkälainen 12 ärrä on matkanteossa? Minkälainen plexi siihen kantsis ostaa ettei ajotakin kaulus kurista kun ajaa satasta? Minkälaisia sivulaukkuja siihen saa?
Jos joku ois vaihtamassa 12 ärrää niin mulla ois tollanen http://www.nettimoto.com/honda/xl/1515671
Joku helkatin selkävaiva iski eikä noin pysty ajoasento oikein sovi meikän kropalle vaan pakko hankkia enemmän makaava asento.
Tänks.
Triumph Rocket III
Triumph 955i Daytona
Honda XL 1000 Varadero
Aprilia ETV Caponord
Suzuki Hayabusa
Kawasaki ZX7-R
Kawasaki AR 125
"Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
Kyllä nuo täysin eri vehkeitä on, varsinkin jos on elopainoa ja kokoa. Itse ajelin 9R:llä parikesää ja kun kokeilin ensimmäistä kertaa 12R:ää, niin pitihän se heti ostaa.
12R on tilavampi ainakin tällaiselle 2m hemmolle, vaikka paperilla mitat on samankaltaiset. lisäksi se on huomattavasti "tukevampi" ajaa, vaikka painoa on suunilleen sama kuin 9:ssä. Matka-ajossa minä löydän helpommin hyvän ajoasennon, joten matkanteko on vaivatonta. Tosin ei se vaikeaa ollut 9:lläkään.
Minulla on MRA:n tuplakupla, joka toimii suht hyvin matka-ajossa jopa metriheikille ja on vieläpä joten kuten silmää miellyttävä.
Olen ymmärtänyt, että laukkujen löytäminen voi olla vaikeaa, mutta itse pärjään parin viikon reissun vedenpitävällä kassilla hyvin
Ei kiinnosta pätkääkään
On sitä painoa kuitenkin reilusti enemmän kuin "uusissa" 9r:ssä. n. 245kg vs 205kg(vai 210kg). Mut ihan eri pyöriä on siis rungoltaan ja muuten suunnitelultaan, eli eivät millään tavalla rinnastettavissa toisiinsa.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Oiskos ketään yli-uteliasta joka haluais vilkaistavakseen tuon mun tusinan - käyntihäiriöineen...? pientä korvausta vastaan tietty, alkaa itellä oleen mitta täynnä toista kesää saman ongelman kanssa puuhanneena??
vikalistaa
- huomattavasti kohonnut polttoaineenkulutus... 15-20 kilsaa per mittarin piiru, eli 150 kilsaa tankilla...
- epätasainen tyhjäkäynti
- putkessa polttaminen - liekitys
- paikallaan kierrosten soutaminen yli viidessä tonnissa... 5-6500rpm ym ym
parit tulpat on koiteltu - auttaa hetkeksi - uusi akku - auttoi hetkeksi
Viimeksi muokannut: jarasan; 15.06.2013 klo 13:07. Syy: vikalistaa
"Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."
Tallissa tällä hetkellä:
zx 12 R
zx 10 ?
ktm 520 exc
Kuulostais vähän imuvuodolta, kannattaa kuunnella imusarjan puolelta missä suhisee jos vaikka kumisessa imusarjassa on murtuma tai joku alipaineletku on irronnut![]()
5 x 12R:ää tulossa Halliin, ketään täältä?
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Aah.. tänään sai pyörän läjään, huomenna vielä vakio eturatas kiinni ja 300+ Hallissa pitäs olla selviö...(tai ainakin teoriassa mahdollista
)
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itselläkin vielä pientä laittamista kuten vakio eturattaan vaihto sekä jännitteensäätimen paikoilleen laitto. Katteisiin joudun tekemään vielä pari reikää ja peilit pitäis ottaa pois.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
yritän kans lähtee puhaltamaan myötäisiä porukalle![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
jos jollain on ehjä b-mallin orggis pleksi ylimääräisenä niin tarjoo. omasta koitti tulla joku kanalintu läpi.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05