Mikäs juttu tää on,totta vai humpuukkia
http://www.ebay.co.uk/itm/NITRO-X-FU...item5647474dba
ilmeisesti toi palikka huijaa ainoastaan ilman lämpötilan sensorin tietoa kylmemmäksi mitä on ,joten lisää jonkin verran bensan saantia,ilmeisesti mitä lukenut täysin turha palikka![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Aamulla töihin lähtiessä uuden karhea eturengas puhki, naula.
Eli nyt ajetaan tämä ajokausi loppuun ( 3 päivää ) "räkäpaikatulla" eturenkaalla ja sitten keväällä molemmat uusiksi.
Ei kiinnosta pätkääkään
No nii, 12R ilmesty talliin pitkästä aikaa. Ei kun pakosarjan vääntöön ku tuli turbo hommattua mopoon ennenku mopoa oli edes ostettu![]()
Hitaus on malttia!
ANY10.
A-malli, nehän saa käsittääkseni vielä hyvin ahtimelle leimattuakin nykyään.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Jaahans, tulipa otettua "telari" auki tusinasta. Kai siitä shimmaamalla jne. saa ihan kelvollisen vaikkapa kevyttä ratailuakin ajatellen mutta muuten kyseessä on kyllä aivopieru. Ulkoputken alapäässä olevaa puslaa ei saa vaihdettua kuin "sorvaa ja korvaa" systeemillä ja sisäputken yläpäässä ei ole puslaa ollenkaan. Eli jos jompakumpa putki kuluu niin se on morjens. Itsellä reilu neljäkymppiä ajetussa a mallissa kroonista stefavuotoa ja syy ilmeisesti liian suuri välys putkien välillä. Kun sisäputken yläpäässä ei ole puslaa niin on ilmeisesti niin, että ulkoputki kuluu väljäksi ja sillepä ei sitten voi mitään. Seinämävahvuus sisäputken yläpäässä on niin heiveröinen et ei taida pystyä edes sorvaamaan paikkaa puslalle. Täytyy tarkistaa mitä on esim. öhlärin 43mm keulojen puslan sisämitta, jospa siitä saisi sovellettua...
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Olisi ehkä ~30tkm ajettu pyörä kiikarissa ja omistaja ei ollut huolloista ihan varma.... Mitä huoltoja tuohon 30tkm mennessä olisi pitänyt tehdä ja mitä on tulossa?
Mitä muuta kannattaa tarkastaa jos menee katsomaan tusinaärrää? Tietty renkaat, palat, levyt yms yms mutta tyyppikohtaisia tarkistuskohteita? Tyyppivikoja?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
No ainakin 24tkm huolto johon kuuluu venttiilien välys tarkistus,taka haarukan laakerien ,linkkujen tarkistus ja rasvaus,laturin toiminta että ajovalot kirkastuu kun käynnissä,välillä muutamissa myynti ilmoituksessa yli 60tkm ajetuissa laturi uusittu,alavääntö pienillä kieroksilla kunnossa ettei pahemmin röpötä kielii siitä että bensankulutus jos yli 8litraa satasella normiajolla niin ei kunnossa , venttiilikannen öljyvuodot.Vesi ei hupene ajossa eikä lämmöt nouse liikaa,näitä mä kattelisin jos toisen hommaisin.Ei minusta mitään varsinaista tyyppivikaa,hyvä peli ,isomman bensatankin kun sais halvalla yli 22litraa
Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 20.10.2012 klo 20:16.
jenkeissä pystyy säätään näköjään kaikkien vuosimallien ecuja http://www.rcsperformanceonline.com/...20flashing.htm![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Itse asiassa tuli hommattua K7-K8 tonnisen kiksuttimen ecu ja johtosarja. Ecu pitäis olla vastaava ku busassa, ja flashaamalla saa busan softat siihen jonka jälkeen saa sitte säädettyä vapaasti
Ei tästä varmaan suomen tehokkainta katupyörää tule, niitä on tehty ennestään, ja nyt tehdään vaan semmosta helppoa ja hyvää jokamiehen settiä. Silläkin kyllä pääsee aika pitkälle, mutta päätavoitteena on löytää kombinaatio joka toimii kadulla, olisi ehkä riittävän edullinen muillekin, ja toimisi vielä silloinkin kun se ahtopainehullutus iskee.
Halvinta settiä tästä ei tule, sen hoitaa muut, mutta jos saatais järkevään rahaan toteutettua ultimate street-kitti ni eiks se ois niinku aika rock!
Hitaus on malttia!
ANY10.
Pitäis tässä talven alla tarkistaa 12r:stä venttiilin välykset mutta ei kokemusta vielä tästä pyörästä tarpeeksi.Kannattaako vai joutuuko pudottaa kone alas rungosta että saisi enemmän tilaa saadakseen kannen kopan pois?Kuulema nokka akselit joutuu irrottaa.
Ei joudu eikä kannata.
Mikäli välykset on kohdillaan, nokkia ei tarvitse irroittaa. Jos pitää säätöpaloja vaihtaa niin sitten joutuu nokat irrottamaan, mutta tilaa on riittävästi.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Kohta pitäis renkaat uusia ja venttiilien välykset katsoa.Mistä kannattais tilata venttiilikopan tiiviste ja ne tulpan reijän tiivisteet vai tarviiko,selviääkö tiivistemassalla.Vanhassa zetorissa ei ole tarvinnut vaihtaa koskaan venttiilikopan tiivistettä eikä lisäillä tiivistetahnoja vaikka 1991 vuoden peli ja ainakin kymmenen kertaa pois ja ei fuskaa vieläkään.Tässä 12r:ssä yksi tulppa pimeni kun sai öljyä tulpan reikään
Omastani avasin kopan kolme kertaa ja viimeisellä kerralla uusin tulppakaivojen kumit, mutta kopan isoatiivistettä tai prikkoja en uusinut koskaan. Mitään vuotoja en havainnut milloinkaan.
Jos silikonin käyttö on hanskassa, niin hyvälle tuntiliksalle pääsee kun viitsii nähdä vaivaa silikonin poiston ja levityksen kanssa. Tosin on sitä silikonia laitettava uuteenkin tiivisteeseen terävimpiin mutkiin..
Muistaakseni 80€ oli hintaa tiivisteellä, eikä suomesta saanut muualta kuin sumekolta?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kuka tunnustaa juuri ostaneensa halvan 12R:n Karjaalta?
Ei kiinnosta pätkääkään
Pienemmillä pyörillä harjoittelun jälkeen on alkanut kiinnostaa zx-12r. Kysynkin paljonko tuollaisella pelillä ajelee? Suurimmalla osalla myynnissä olevista pyöristä on ajettu yli 50tkm, joten paljonko tuollaisissa on kilometrejä jäljellä?
Kai se on pidostakin kiinni.. äkkiseltään 50t ei tuommoiselle nyt ole kummoinenkaan lukema. Joku 5v sitten jossain lehdessä avattiin yli 60t ajettu ZX-6R, ja kaikki sisuskalut olivat selvästi arvojen sisällä.
(OT Kawa-topic:ssa, mutta itsellä on nyt tonnisessa gixxerissä 86tkm ilman ongelmia, enkä ole mitenkään huolestunut kilometreistä..)
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
No kyllä se erityisen heikko täytyy 12r:n kone olla, jos ei normaalikäytössä(ei jatkuvasti rataa tai strippiä) +100tkm kestä ilman isompia remontteja. Japsipyörien koneet (poislukien yamaha, hehheh) kestää sen 100-150tkm katukäyttöä ongelmitta hyvällä huolenpidolla, jos ei maanantaikappale satu kohdalle tai tyyppivikainen pyörämalli.
Tosin melkein uskaltaisin väittää, että pidemmässä juoksussa kannattaa putkiviritteinen ja/tai säädetty pyörä ostaa, ainakin itselläni tuo tusina käy vakiona kovinkin paksulla osakaasulla. Se on myös suurin syy tähän "ominaisuuteen", jonka takia 12r syö vakiokunnossa poikkeuksellisen paljon polttoainetta, ajoi miten tahansa. Yhdistettynä tukkoiseen kammiovaimentimeen ja katalysaattoriin saattaa karstoittaa konetta pidemmässä juoksussa melko pahasti, omalla pyörälläni oli 47tkm rulllattu hyvin rauhallisessa käytössä ja vakiokunnossa, ja voi pojat sitä pauketta kun karstat alkoi palaa putkessa, kun veteli pienellä vaihteella/suurilla kierroksilla pitkään ja kovilla moottorijarruilla.
Itse olisin paljon ajetuissa pyörissä yleisesti enemmän huolissaan, kuinka alustan kunnosta on pidetty huolta. Se laiminlyödään huomattavasti useammin, alustalle ei muisteta/kehdata/tiedetä tehdä 10vuoteen yhtään huoltoa, öljyjä kyllä jaksetaan vaihdella ja venttiilinvälyksiä tsekkailla. Ja jos 10v/100tkm on rullattu tekemättä alustalle mitään, niin voi kuvitella kuinka hirveä tehokas pyörä on silloin ajaa. Siinä vaiheessa myös on turhaa alkaa niitä iskareita huoltamaan, joita ei ole koskaan aukaistu tai linkkua rasvailla. Se sitten maksaakin vanhan pyörän hinnan laitella alusta uusiin, vaihtomoottorikin on jo huomattavasti halvempi hankinta.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 17.01.2013 klo 02:37.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Huldan perhana alkoi tuossa reissulla käymään kolmella ja kun pääsin perille niin sen verta katteita auki jot pääsi kokeilemaan mikä pakokäyrä ei lämpene. Kakkonen pimeenä. Reissussa ei napannut alkaa purkamaan kun oli noita pakkasasteita.
No, purkaminen jatkui. Puolien liittimet kaikki ok ja vain ykkösen tulppakaivon tiiviste oli laskenut tavaraa läpi. Kaikki tulpat about saman näköiset, joskin n 20 000 km ajettu eli vaihtoon. Huomenissa pitää mitata mitata puolat, ensiöpuolella tarttis olla 0,85 - 1,15 Ohmia ja toisiossa taasen 9,2 – 13,8KOhmia. Saas nähdä.
Kun näin paljon oli jo resuttu niin saman liittoon sitten venttiilivälyksien tarkistus. Manuaali sanoo sitä hvetin muovihärpäkettä venakopan päällä "Baffle plate": ksi. Oli ensikertalaiselle sitten vmoinen ottaa välistä pois. Ja arvatenkaan ei mikään sikahelppo survoa takaisinkaan.
21012013696.jpg
Kuinkohan tarpeelllinen tahi olennainen tuo härpäke on? Jos löytyy kommentteja puolesta niin teen siitä ainakin kaksiosaisen ettei aina tarvii kirota.
Kasausvaiheessa ajatus on käyttää vain uutta orkkispalikkaa ja ilmeisesti tulpat muuta kuin Iridium.
Yleisesti ottaen sai taas inkenjööri huomata et jos vaan uskoisi sitä manuaalia niin olisi elämä helpompaa, kun jotain et laiskuuksissasi pura edestä pois niin teettää se töitä sitten kaksin verroin toisaalla...
Mutta toisaalta näinhän se enemmän vituttaa![]()
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Heität sen muovihärpäkkeen roskiin, sillä ei tee mitään. Plattari tulpat sisään.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Ensimmäistä zx-12r katselemassa ja pari potentiaalista vaihtoehtoa löytyny. Onko näissä pyörissä jotain erityistä mitä kannattaa katsoa kun menee noiden B-mallien renkaita potkimaan? Kiitos....
Mä en oikein noista 12r:n lastentaudeista, tiedä mut viime kesän ekojen ajojen jälkeen jo totesin, et tällä pyörällä tullaan rullaamaan useita kesiä, jos ei muuttujat ja murphyn laki astu esiin aikasemminKivasti piisaa vääntöä, vaikka on rivi 4 koneella ja toisaalta taas mutkatielläkin käyttäytyy hyvin raskauteen nähden. Eipähän tarvii koko ajan askia sohlata niinku kaverit, jotka ajaa samaa tahtia 600cc mopoilla
Tankkilaukun omistajille:
Minkä tyyppisiä laukkuja ootte käyttäny. Ei tuo magneetti kiinnitteinen oikein tartu tuohon muovipintaan, ja toisaalta esim. bags connection -laukun "hevosen kenkää" ei saa tuon mopon tankin korkkiin kiinni... Olis tarkotus keksiä, joku sellanen laukku ratkasu minkä kanssa välttyisin maalaushommista, eli ei kiitos naarmuille. Mitään kokemuksia? risut ja ruusut nyt kehiin!
Ihminen tarvitsee leluja. Iästä riippumatta.