ei kellään olis myytävänä ylimäärästä tankin suojaa ,kunnolla ei väliä
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Tuli hankittua 2000 vuosimallin 12 r, osaisko kukaan sanoa että onko tuossa katalysaattoria.
Tuntuu tuo ajo asento kohtuu tilavalla isollellekin miehelle.![]()
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Myös kovemman ajon jälkeen katalysaattorin hehkumisen voi nähdä kun katsoo putkeen sisään. Hehkuminen oli hyvinkin kaunista katsella kun kesäyönä motarin jälkeen ajoi pyörän pimeään talliin ja tsekkasi tosiaan putkeen sisälle. Kaunis punainen hehku loisti putkessa. Näin omassa 2000-mallisessa 12R,ssä ainakin kävi.![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
HELP!!
Koitin aamulla pyörää laittaa käymään, puolen senkuntia starttas, sitten loppui. Nyt oireet on:
Avaimesta virtapäälle (tappokytkin sammutus-asennossa), toisinaan viisarit käväisee pohjassa, toisinaan jämähtää puoleen väliin. FI valo syttyy ja sammuu 1-2s kuluttua.
Tappokytkin startti asentoon, ei vaikutusta. Starttinapista painettaessa releen tiheää napsunaa, tai siltä se kuullostaa. FI valo alkaa vilkuttamaan tiheästi, jokin muukin rele alkaa nakuttamaan myös (valo ja rele hiljenee kun vääntää virrat pois). Startti ei pyöri missään vaiheessa.
Akussa virtojen ollessa pois, noin 12,6V. Virrat päällä ~9,6V, starttinappulaa painettaessa ~7,6V.
Vikakoodeja en ole vielä koittanut lukea. Mutta olisko jotain ideoita?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Akku ihan tuliterä, muutaman viikon vanha. Pari päivää sitten juhannusajelulla toimi hienosti, akussa riitti potkua.
Akkulaturi näyttää myös nollaa, kun koittaa ladata. Että ei ainakaan vastaanota virtaa. Voiko silti olla sökö?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Itse itselleni vastaten, kyllä voi olla sökö. 2kk vanhan akun starttivirta oli about puolet alkuperäisestä. Pari päivää sitten toimi hienosti. Sain uuden akun, nyt toimii...Akku ihan tuliterä, muutaman viikon vanha. Pari päivää sitten juhannusajelulla toimi hienosti, akussa riitti potkua.
Akkulaturi näyttää myös nollaa, kun koittaa ladata. Että ei ainakaan vastaanota virtaa. Voiko silti olla sökö?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Näköjään toimii tuo kreikkalainen Carbon Aramid, vaikka aluksi hieman epäilyttikin. Nyt on katteet Kawaan kotona ja hyvin kevyitä ja kauniita kuulemma ovat![]()
Vielä kun ehtis itse kotia ja asentelemaan paikoilleen. Menihän tossa joku kuukausi kun niitä talvella tilailin mutta näköjään ne sieltä kuitenkin tulivat.
Ainoat jotka vielä vois vaihtaa olis etukate ja takapenkin suoja. Pitää viedä pyörä puntariin kun saa noi paikoilleen.
ZX10R -08
S1000RR -11
Nyt on tullu omistettua 4 eri pyörää 7v aikana. Näistä neljästä täytyy sanoa että ZX-12R on ehkä ollut se sopivin mulle.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
12R on kuningaspyörä, ja parempaa ei varmaan ikinä enää tule. Piste.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Se ei missään nimessä ole täydellinen mutta kuten sanoin: paras mulle.
Jos sais jotain toivoa Kawasakilta niin se ois uusi zx12r. 1,2l iskutilavuus on passeli mutta:
- mono swingi. aivan ehdoton jos on rattaita tai kumeja itse vaihtamassa. myös makeen näkönen.
- modernimpi design. A-malli on aivan helvetin ruma ja B-mallikin vain siedettävä
- kestävämpi. mulla meni jakoketju vaihtoon 30tkm kohdalla
- informatiivisempi mittaristo (ulkolämpötila, vaihdenäyttö, jne...)
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Pistän omankin mielipiteeni asiasta jakoon.
Mielestäni loistava pyörä siihen käyttötarkoitukseen mihin alunperin suunniteltu (sport-touring). Pyörä hyvillä matkaominaisuuksilla(vakaa kuin juna, tavaratkin kulkee mukana tarvittaessa) , mutta silti suhtkoht sporttisella ulkomuodolla ja ajotuntumalla. Niin ja vielä siltä aikakaudelta kun pyörät näyttivätkin vielä moottoripyöriltä eikä avaruusaluksiltaEli ulkonäkö täysin makuasia, sporttisemman näkönenhän toi on mitä busa/tupla-X esimerkiksi vastaavista pyöristä. Ja niille joille ei tehot riitä, niin käsittääkseni ihan suhtkoht mukavasti 12r:äänkin viripalikkaa löytyy( ei tietenkään sillälailla kun busiin).
Sitten niitä miinuksia mitä vähäisillä kokemuksilla mieleen tulee. Moottorissa paras teho voisi tulla järkevämmin ulos-> lähempänä rajoitinta vakiopyörässä, 12r:ssähän tehokäyrä laskee tarpeettoman pitkään vakiokunnossa ennenkuin saavuttaa limitterin. Huomattavasti helpompi olisi esim. katsella järkeviä välityksiä, jos teho pysyisi korkealla ihan rajoittimelle saakka. Vaihteita joutuu ruukkailemaan vakiovälityksillä paljon enemmän katuajossa kuin entisessä k1 750 gixxerissä, kun käyttökelpoinen kierrosalue on paljon lyhempi ja se yhdistettynä pitkiin välityksiin. Tuollaista kiertävää nelikkoa kun ei kehtaa alle 3trpm edes päästää. Toki vaihdepoljin sitä varten, että löytyy sopiva välityssuhde joka tilanteeseen.
Arkikäytössä kyllä hakkaa edelliset pyörät mennentullen, ihan erilaista mukavuutta tarjoaa maantielle. Pitkään olin harkinnut 12r:n hankkimista, ja en kyllä kadu yhtään että busan sijasta päädyin kawaan. Todennäkösesti kunhan sais viriputkistoa laiteltua pyörään ja hieman tiheempää välitystä jne., niin eiköhän tunne vahvistu entisestään!
Niin ja eiköhän Mika14R tiedä mistä puhuu![]()
Viimeksi muokannut: SMRacing; 05.07.2012 klo 10:31.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
oiskos jollain linkittää A-mallin manuskaa??? Tarvis mittailla että onko ilmanläpötila-anturi se joka tekee kiusaa ja antaa virheellistä tietoa, kun Kawa kuluttaa ihan tolkuttomasti poltinainetta...
tai tietty vinkkejä otetaan muistakin vaivoista vastaan...
"Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."
Tallissa tällä hetkellä:
zx 12 R
zx 10 ?
ktm 520 exc
Emmä mistään mitään tiedä, kunhan Karhuissa huutelen. Mielipiteeni on siltikin, että 12R:ssä on ominaisuuksia joita 14R ei ole. Jos SuperJorman koneena olis nelitoistasen sijaan 12R, ei mua tänään arveluttais yhtään laittaa puol kiloa lisää ahtoa, koska siinä ois billettipytyt nykyisten jälkikäteen putkitettujen sijaan, sekä studit lohkosta saakka. Mutta näillä mennään, jos pitäis itelle tehdä ni aihio ois selvä, tekijä ei![]()
Hitaus on malttia!
ANY10.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Sain uudet katteet kiinni eilen ja kerkesin ajella pienen koeajonkin. Toinen sivukate ahdistaa hiukan siitä paisuntasäiliön kohdalta, muuten kaikki istuu ok paikoillaan. pitää katsella mitä tuolle vois tehdä paremmalla ajalla. Painonpudotukseen tuo on kallis konsti. Punnitsin nuo isot sivukatteet ja niistä lähti reippaat 500g pois molemmista.
Pitää jatkaa vaan omaa painonpudotusprojektia joka on se kaikkein paras ja edullisin jos on mistä pudottaa, Ja mullahan sitä on vielä reilusti
Ot:Tuli kahvipaikalla nähtyä aika harvinainen ja kaunis pyörä, Moto Morini 1200cc V2 Olihan hienon näköinen moottori ja pyörä! Olisko malli ollut Corsaro Veloce 1200
Viimeksi muokannut: qazwsx; 06.07.2012 klo 14:33.
ZX10R -08
S1000RR -11
Nyt se myrkyn lykkäs... Kone alkoi vuotamaan öljyä. Mulla oli ketjut liian löysällä ja kun aloin kiristelemään niitä lenkin jälkeen niin huomasin, et tiputtaa hieman öljyä eturattaan takaa jostain. Tallin lattialle ei ollut ennen ajoa tippaakaan tullut. Onko muilla ollut vastaavanlaista vuotoa ja mikä on vuotanut jos näin on ollut?
Itse epäilisin vetoakselin stefaa...
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Mitenkäs jengillä power commanderien kanssa? Vetääkö kukaan vakio-ohjelmilla vai onko se penkissä säätö ainoa vaihtoehto? Itellä on acran täys ränni ja vähän epäilyttää toi et kuin dynojetin oma ohjelma pitää paikkaansa. Kaikki pyörät on kuitenki yksilöitä ja en tiedä miten paljon dynojetin pojjaat on nähny ohjelmien eteen vaivaa, vai onko tehny vaan sinne päin olevia ohjelmia. Edellisellä omistajalla oli PC, johon oli penkissä tehty ohjelma. Se nyt oli kuitenki myyty eteenpäin ennen ku pärrä ehti mulle. Tietty jos joku on ostanu Raahesta käytetyn komentajan ja on ottanu siinä olleen ohjelman säilöön ni maksan siitä kyllä ihan eurojapenkitys maksaa kuitenki myös niitä euroja.
Kannattaa säätää, kaikki menetetyt eurot saat hauskuutena takaisin kun pyörästä tulee paljon herkempi...![]()
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
Hermo alkaa meneen kun ei vaan selvää vikaa löydy käyntihäiriöihin...
![]()
"Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."
Tallissa tällä hetkellä:
zx 12 R
zx 10 ?
ktm 520 exc
Ehdottomasti penkissä säätö. Todennäköisesti pienempi kulutus & suurempi teho säädön jälkeen vrt. valmiisiin karttoihin, kun seos saadaan tarkemmin kohdalleen joka alueelta. Pyörät on kuitenkin yksilöitä.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010