Sivu: 48 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1411:stä 1440:een 2624:sta
  1. #1411
    Lainaa (Murina @ Heinä. 02 2010,23:00) kirjoitti
    Aika miinus voittonen kartta kyllä sulla ja en ymmärrä miten ykkös pytylle voisi olla eri kartta kuin muille.
    Kyllä tuo jollain lailla linjassa on siihen millainen kartta ex-R1:een tuli asiansa osaavan penkissä säätämänä

    En kanssa ymmärrä mikä idea on jollakin ollut muuttaa bikefoxilla säädetty kartta advanced-muotoon ja naputella 1. pytylle eri korjausarvoja.

    Tuosta tuli tuossa mieleen, josko noi 2-4. pytyn arvot olisikin ne alkuperäisesti säädetyt ja table1 tosiaankin jonkun tietämättömän yrityksiä viilata vähän lisää
    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97
  2. #1412
    Joo, olette ihan oikeessa tossa että se säätää suuttimia millä kierroksilla ja kaasunasennolla vaan. Kävin tallilla tossa iltapäivemmällä kanssa kopeloimassa commaria ja tarkistamassa. Käynti muuttuu alakierroksillakin kun numeroja soluissa muuttelee.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  3. #1413
    Täällä juttua jonkapohjalta itse kuvittelen tuon commarin olevan 'syyllinen' tehottomiin tai huonosti toimiviin alueisiin:

    Miksi päätin luopua powercommanderista ja TRE:stä, ja mieluummin säätää ohjausyksikköä ;-)

    Ehkä tuossa on jotain asiavirheitä, kuten ainakin tuo että säätää vain TPS-pohjaista karttaa, mutta jokatapauksessa valottaa aika paljon ecun toimintaa ja herättää ajatuksia commari-säädön mahdollisista puutteista.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  4. #1414
    Mitäs väliä sillä on mikä kartta sulla on ollu jossain täysin erimerkkisessä pyörässä? Eihän niillä ole mitään tekemistä keskenään.
    Jos selaat tätä topikkia niin jossain on muistaakseni kuvia noista kartoista, voit vähän vertailla.

    Kawaa on joskus aikoinaan kuristettu tehoiltaan nimenomaan putkistolla ja hengitystä vaikeuttamalla ja sen takia tässä pyörässä niistää saa todella ison hyödyn vaihtamalla ja kartta muutokset voi olla jotain ihan muuta kuin muissa pyörissä.

    Ja kyllä kuulostaa siltä että toi sun kartta ei oo kohillaan, ja itse veisin ilman muuta laitettavaksi. Tohon vanhaan lappuun ei kannata paljoo tuijotella näillä tiedoilla.

    slip: meidän kawan ohjaus on niin vanhan aikainen että komentaja toimii aika hyvin. Ainoat muuttujat ovat paine, kierrokset ja kaasun asento ja näiden perusteella lasketaan ruiskutus. Lambda ohjatussa on sitten ihen eri juttu, ja siinä nimen omaan nämä piggypack tyyppiset ratkaisut eivät ole läheskään yhtä hyviä kuin suoraan ecun editointi.
    Ongelma on se että tällöin ecu voi muuttaa omaa toimintaansa paljon ja eri kohdissa, ja kun sitten olet jossain penkissä säätänyt jotain niin aina oletetaan että ecu toimii jatkuvasti samalla tavalla joka ei enää pidä paikkaansa. Eli jos penkissä joku arvo oli 5 ja siihen on sitten penkissä korjattu +6, se sama arvo voi jossain toisessa tilanteessa olla 8 ja siihen +6 on ihan eri tulos kuin on tarkoitus. Noin niinku todella karrikoidusti



    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  5. #1415
    Lainaa (Murina @ Heinä. 03 2010,00:07) kirjoitti
    Mitäs väliä sillä on mikä kartta sulla on ollu jossain täysin erimerkkisessä pyörässä? Eihän niillä ole mitään tekemistä keskenään..
    Ei muuta kuin se mikä tuohon viestiin jäi laittamatta (mutta rivien välistä mahdollista ymmärtää), eli kaikki pyörät mitä itselläni on eteen tullut, niin seoksia säädettäessä Commun kartasta tulee db-mittaus(rpm)alueella tai mikälie saastejuttu, melko -voittoinen.

    Lainaa (Murina @ Heinä. 03 2010,00:07) kirjoitti
    Ja kyllä kuulostaa siltä että toi sun kartta ei oo kohillaan, ja itse veisin ilman muuta laitettavaksi. Tohon vanhaan lappuun ei kannata paljoo tuijotella näillä tiedoilla.
    Varmastikkin pyörästä aikoinaan dynotut lukemat on tällä hetkellä jotain muuta.
    Tovin tuota koitan itse näprätä ja jos ei parane, niin säätöönhän se on vietävä...



    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97
  6. #1416
    Lainaa (slip @ Heinä. 02 2010,23:39) kirjoitti
    Täällä juttua jonkapohjalta itse kuvittelen tuon commarin olevan 'syyllinen' tehottomiin tai huonosti toimiviin alueisiin:

    Miksi päätin luopua powercommanderista ja TRE:stä, ja mieluummin säätää ohjausyksikköä ;-)

    Ehkä tuossa on jotain asiavirheitä, kuten ainakin tuo että säätää vain TPS-pohjaista karttaa, mutta jokatapauksessa valottaa aika paljon ecun toimintaa ja herättää ajatuksia commari-säädön mahdollisista puutteista.
    Kyllä se vaan niin on että PC ainoastaan muuttaa tps pohjaisesti ecun haluamaa bensansyöttöarvoa. Jos veikata saa niin koska Kawan ecu kait on Denso niinkuin Busassakin niin alle 10% kaasunavauksilla käytetään alipaine/kierrosluku pohjaista bensakarttaa. Siinähän bensansyöttöarvo perustuu kierroslukuun ja alipainetietoon, ei kaasunavaukseen. Tuota aluetta kun PC sitten "korjaa" kaasun avaukseen perustavalla tiedolla niin tiedättekö mitä tapahtuu? Aivan, seos on kohdillaan ainoastaan yhdellä kuormitusasteella, sitten riippuen kevyemmästä tai raskaammasta kuormasta seos on taas poskellaan. Toki parempi kuin ei mitään mutta kyllä me Busan omistajat saamme nauttia aika paljon paremmasta säätömahdollisuudesta PetriK:n rakentaman ECUEditorin ansiosta.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  7. #1417
    pannaan tähänkin ketjuun jos joku tusinakawaharrastaja roissa lukisi tai joku tietäisi:

    someroharjulla rednecks-kisat: eka kisalähössä aika oli 1/8 maililla kuulemma 8,5100, lopparit 142 kmt. koirat eivät olleet kyydissä. toka lähdössä kone kiersikin 11,800 rpm ja nopeus laski. mistä uusi kytkin levyineen roihin, muzzy tms. nyt?

    vähän on tietty hankalaa yhtäkkiä. nilkutin 40-50 kmt kerhon tallille. heti kun kierrokset nousi yli 2500, ne hyppäsivät irti kytkimestä ja volahti.

    ps. niin kawa on vm. 2000 zx12r ja vakio mekaanisilta osiltaan.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  8. #1418
    Lainaa (jarim @ Heinä. 03 2010,00:35) kirjoitti
    Lainaa (slip @ Heinä. 02 2010,23:39) kirjoitti
    Täällä juttua jonkapohjalta itse kuvittelen tuon commarin olevan 'syyllinen' tehottomiin tai huonosti toimiviin alueisiin:

    Miksi päätin luopua powercommanderista ja TRE:stä, ja mieluummin säätää ohjausyksikköä ;-)

    Ehkä tuossa on jotain asiavirheitä, kuten ainakin tuo että säätää vain TPS-pohjaista karttaa, mutta jokatapauksessa valottaa aika paljon ecun toimintaa ja herättää ajatuksia commari-säädön mahdollisista puutteista.
    Kyllä se vaan niin on että PC ainoastaan muuttaa tps pohjaisesti ecun haluamaa bensansyöttöarvoa. Jos veikata saa niin koska Kawan ecu kait on Denso niinkuin Busassakin niin alle 10% kaasunavauksilla käytetään alipaine/kierrosluku pohjaista bensakarttaa. Siinähän bensansyöttöarvo perustuu kierroslukuun ja alipainetietoon, ei kaasunavaukseen. Tuota aluetta kun PC sitten "korjaa" kaasun avaukseen perustavalla tiedolla niin tiedättekö mitä tapahtuu? Aivan, seos on kohdillaan ainoastaan yhdellä kuormitusasteella, sitten riippuen kevyemmästä tai raskaammasta kuormasta seos on taas poskellaan. Toki parempi kuin ei mitään mutta kyllä me Busan omistajat saamme nauttia aika paljon paremmasta säätömahdollisuudesta PetriK:n rakentaman ECUEditorin ansiosta. *
    Joo itsellä lukiymmärryshärö tuosta tekstistä. Eihän siinä tarkoitettu että aukiolot ei muutu commarilla säädettäessä kun ecu käyttää alipainekarttaa, vaan että säätö tapahtuu vain TPS-pohjaisesti vaikka mikä kartta on kyseessä. Eri juttuja niinkun.

    Mistään muusta teille Busa-miehille en kateellinen suostu olemaankaan kuin Ecueditorista *
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  9. #1419
    Lainaa (Murina @ Heinä. 03 2010,00:07) kirjoitti
    Ongelma on se että tällöin ecu voi muuttaa omaa toimintaansa paljon ja eri kohdissa, ja kun sitten olet jossain penkissä säätänyt jotain niin aina oletetaan että ecu toimii jatkuvasti samalla tavalla joka ei enää pidä paikkaansa. Eli jos penkissä joku arvo oli 5 ja siihen on sitten penkissä korjattu +6, se sama arvo voi jossain toisessa tilanteessa olla 8 ja siihen +6 on ihan eri tulos kuin on tarkoitus. Noin niinku todella karrikoidusti
    Juu, tämän olen sentään ymmärtänyt ja siitä syystä yleensäkin lähdin tuostaa ecun karttojen peukaloinnista höpöttämään *
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  10. #1420
    alustavasti uusi kytkinpakka on jo tiiossa. tai käytetty kaiketi, mutta kunhan on ehjä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11. #1421
    Ykkösellä punaralle -> kaasu pois, moottorijarrulla -> kaasua takas niin helvetinmoinen prötääminen, rupes kawa kuulostaa V2 koneelta ja hetken olin kuulevinani rallatusta jakoketjultakin.

    Kone seis ja takas tulille, edelleen sama fiilis kun twiniä kuuntelis eli helvetinmoinen prötääminen koko kierrosalueen ja luonnollisesti kaikki vedon pois. Sentään ei mitään kilikoli sivuääniä enään kuulunut ja jakso jopa kiertää tappiiasti mutta tehot luokka kevari

    Oli mukava körötellä kellokoskelta himaan vantaalle. Huomenna pääsee krapulassa selvitteleen että mitäs tälläkertaa, pimenikö kynttilä, bensapumppu, pc3 vai mikälie.
    Jeppistä
  12. #1422
    Sentään ei mitään kilikoli sivuääniä enään kuulunut ja jakso jopa kiertää tappiiasti mutta tehot luokka kevari

    omassa 12R tippui tehot myös luokkaa kevari !

    Oli pc3:n toisen moninapaisen *liittimen kiinnitys löystynyt , lukitus nasta oli pettänyt" !!



    ZX-12R -03
  13. #1423
    mullaoli tehot luokkaa 12r, mutta vedot luokkaa mopo, kulki alamäkeen vaivaiset 60 kmt ja tasasella 40 kmt. vieläkin jotain feelua siellä kytkimessä on. ei ota vetoa päälle. kuin olisi kytkin koko ajan päällä vaikkei ole. koppa auki kolmatta kertaa.. huhhuh
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14. #1424
    toimii. oli hammastuksessa pielessä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  15. #1425
    Tänään tuli säädeltyä Commanderin karttaa ja nyt pelittää
    Tosin pieni puutuminen tuossa 2,5krpm paikkeilla on, mutta sen luokittelisin jo ko. pyörän ominaisuudeksi.

    Asiasta toiseen, tuli pyörää purettua hiukan ilmansuodattimien kunnon tarkistamista varten ja suodatinkotelossa (siis tietty filsujen jälkeen) näytti olevan aika reippaanlainen hiekkapölykerros.
    Harmi kun en kuvaa tullut ottaneeksi.

    Tokihan suodattimista aina shittiä läpi pääsee, mutta mikä määrä on normaalia?
    Heitänkö vajaan 10tkm ajetut K&N:ät jorpakkoon ja originaalit tilalle?
    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97
  16. #1426
    orggikset vuotaa reunoiltaan samoin. paksulti vaseliinia suodattimien reunoihin auttaa. ainakin kun on tukevammat uudemmat konnat eli vuoden 2005 tai uudemmat.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  17. #1427
    Ei ainakaan kynttilöistä johtunut eikä komentajasta. Tutkimus jatkukoot. bensapumppu pitää hassua ääntä että voisi olla sekin.

    Olipas, olin niin nopee etten tajunnu et nelosen kynttiläki pitää kattoo ja sieltä löyty tämmönen http://vegelius.1g.fi/kuvat/Mopo/Pro...5072010134.jpg

    Uus sisää niin näkee tuleeko siitäki samanlainen



    Jeppistä
  18. #1428
    ^Oho!
    KK-lakru tai tappi väljä ja pääsee mäntä muksauttaan kynttelin lyttyyn kovemmilla kierroksilla? Luulis tosin että pitäs melkosta kolinaa käydessään kyllä..
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  19. #1429
    +1 jal3n ehdotukseen.. on ilmeisesti kantta laskettu joskus myös? tai korkeampipuristeiset männät? kuitenkin tilaa on liian vähän männillä ja tulpalla ja ei hyvää tiedä ilman tekniikan tutkimista
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  20. #1430
    Enpä usko, eiköhän oo venan lautasesta lähteny palanen käveleen tai männästä. Huomenna tiedetään. Mitään ylimääräistä ääntä ei kone pidä ja lähtee ihan nätisti kolmella käyntiinkin.
    Jeppistä
  21. #1431
    no sitten. on semmoinen pala ettei hyvää tee palotilassa kuitenkaan, jos on vielä siellä. ja se mistä olisi lähtenyt mennee hyvin todennäköisesti vaihtoon.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  22. #1432
    Mullakin on aivan perseestä alle 4000rpm ja kartta näyttää kutakuinkin tältä: http://www.saunalahti.fi/~uzzi/kawasaki/Image1.jpg

    16.7 koitetaan jos sais tota 2000-4000 paremmaksi
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  23. #1433
    Nonni, siellä on toinen pakoventtiileistä poikittain kanteen tikkautuneena. Paha sanoo onko menny poikki vai lukko pettäny. Viikonloppuna kone irti ja palasiks nii osaa sanoo paremmin.

    Varamosan kansi ja sylinteriryhmä lähti ultraäänipesuun. Enään tarvii metsästää männät jostain. Näillä selvitään jossei jotain muutakin oo menny. Nykynen sylinteriryhmä o pikkusen menny naarmuille niin jääkööt se hyllyyn odottamaan parempaa aikaa.
    Jeppistä
  24. #1434
    Lainaa (slip @ Kesä. 19 2010,20:37) kirjoitti
    Mitäs numeroja tutka muille Hallissa arpoi? Itellä sarja 300, 302 ja 306.
    Mitäs sitä muutakaan olis kesälomalla 27 lämmössä tekemistä kun pyöritellä parvekkeella excelillä kaljan juonnin ohella kaikkea nippelitietoa Ynnäilin noiden aerodynaamisten muutosten vaikutusta vauhteihin. Noin 5cm madalluksella, peilien poistolla ja vaihtamalla ne nyrkin kokoiset etuvilkut nokalta esim minivilkkuihin, 300km/h luokassa noihin loppuvauhteihin vaikutus on luokkaa 4-5km/h. Tarkottaa noin 8 lisähevosvoimaa.

    Suurin vaikutus on peilien poistolla, 2km/h. Suunnilleen samassa luokassa on madallus, 1km/h, ja vilkkujen poisto/vaihtaminen, 1km/h.

    Noniin, jos sitten jatkais tätä * *ja lähtis tonne biitsille kattelemaan excelin sijaan tissejä.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  25. #1435
    ihan seku vain, sopiiko zzr1400 mosa zx12r:n runkoon?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #1436
    Lainaa (slip @ Heinä. 06 2010,16:14) kirjoitti
    Noniin, jos sitten jatkais tätä * *ja lähtis tonne biitsille kattelemaan excelin sijaan tissejä.
    oikea meninki
    cbr600f2
  27. #1437
    Lainaa (kawabata @ Heinä. 06 2010,16:30) kirjoitti
    ihan seku vain, sopiiko zzr1400 mosa zx12r:n runkoon?
    ei, mutta on niitä silti siihen istutettu.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  28. #1438
    ZZX14

    edit: linkiksi kun oli niin iso.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  29. #1439
    no sittenhän se zx14 mosa sopii kun istuttaa zx12r:n runkoon.. siinäpä ajatusta kehiteltäväksi jos joskus..



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
  31. #1440
    Mitäs ideaa tuossa. Oon niin laiska etten tollasta jaksais väsäillä.

    Mut otan vastaan mielellään tietoa mistä löytyisi A tai B mallin tusinan kone. Vaihdan sen eurooppalaiseen rahaan
    Jeppistä
Sivu: 48 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen