Molemmista siftereistä itselläni kokemusta. Cordona gp switch, vai mikä se oli. Käy plug and play commanderiin kytkettynä, johtojen vaihdolla toimii joko push tai pull tyyppisenä. Vaati commanderiin vaan ohjelman, jolla alkaa toimia. Katkoo ruiskua, toimi kuin junan vessa. commanderista saa säädettyä katkoajan, ja kiekat jossa aktivoituu(voi normi ajossa ajella siis kytkimen kanssa) Vaihtovaloa ei ainakaan itselläni ollut, joten en tiedä onko saatavilla! Nykyään pyörässäni Translogic quickshifter 4, vai mikä se oli. Liitetään pyörän puolanjohtojen väliin, käy kanssa plug and play useimpiin japsipyöriin. katkoo sytkää, toimii kanssa itselläni helkatin hyvin. Shfterin anturilla valitaan, toimiko push, vai pull tyylillä. Ja tossa versiossa on vaihtovalokin mukana! Loppukaneettina voin suositella siis molempia, ota kumman halvemmalla saa! (ja tietty cordonan kytkemistä en tiedä kuinka onnaa, jos ei commanderia ole)(slip @ Loka. 23 2009,08:42) kirjoitti
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Mulla vanhan mallinen PcIIIr johon ei ollut suoraan tuo Cordona kytkettävissä...Itse en noihin sähköhommiin juuri ala kajoamaan, joten Jarim liitteli pyörääni juottamalla johdot oikeaoppisesti puolan johtoihin (jokunen vuosi sitten) ja on tosiaan pelaillut moitteetta, katkoo siis sytkää mullakin. Eli onnistuu siis laittaa ilman commanderiakin.(BussiJussi @ Loka. 24 2009,18:23) kirjoitti
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Miten tarkkaan Translogicissa saa säädettyä tuon vaihtovalon? 100rpm välein?
Katoin kyllä että niidenkin sivuilla oli myynnissä vaihtovaloja mutta en löytänyt mitään tekstiä että sais ohjattua katkojaboksilla... edittiä sen verran että nyt kyllä löytyy heti etusivulta "Optional ultra-bright 7 LED shiftlight array - flush or bracket mount".
Commanderi löytyy iteltä kyllä, mutta jotenkin noi syttyä katkovat tuntuu järkevämmiltä jos esim kaasujen kanssa joskus tahtoo pelailla.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Toi vaihtovalo ei mulla vielä kytkettynä, mutta kaverilla käytössä, kertoi seuraavaa:(slip @ Loka. 25 2009,00:06) kirjoitti
Shifteri "näppäillään" säätöasentoon, jonka jälkeen nostetaan kierrokset puoleen siitä, jossa valo halutaan toimimaan, ja eikun kuitataan käyttöön. Kuulemma aika helposti saa sattumaan, ja helppo tietty säätää uudelleen, jos ei miellytä.
Tosiaan tuo sytkää katkova parempi, jos kaasujen, tai turbon kanssa käyttää....
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Talviteloilla täälläkin. Purkamisen laiskuutta mutta kyllä tää tästä. Kasaaminen onkin sitten erijuttu miten ja milloin *
Ja pienempää kawasakia *
![]()
Jeppistä
Asiallinen talli näyttäis olevan. Jaa, mulla ei tainnut olla noin paljon osaa paikoillaan edes ajossa viime kesänä ;) Ens kesänä se on taas pyörän näköinen mullakin. Katteiden modaus meneillään. Tuon takahäkin vois muutella kans hieman järkevämmäksi kiihdytyskäyttöön. Etupumput huoltoon ja kytkin uusiksi, sitten taas kesän odotteluun... ja jos rahaa löytyy niin tiedonkeruun asennus
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
slip.olit sitte päässyt tuohon Bomber magazineen oikein isoon kuvaan. hieno juttu. asiaan, mites olet tottunut tuohon käännettyyn kaavioon vai vaihdoitko jo normin takas?ja oletko tutkinut tarkemmin että kuinka sen shifterin saa noilla vakio jalka tapeilla ja käännetyllä kaaviolla asennettua. joku toinenkin joka on kyseisen toimituksen suorittanut voi kyllä asiaa valaista vai joutuuko vaihtamaan jonkun tappisarjan?
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Eipä tartte tappisarjoja vaihdella jos ei halua. Itellä meni tajuntaan kaavion kääntö yhden viikon sisällä enkä ehtinyt hajottaa mitään(zeta1 @ Loka. 29 2009,23:15) kirjoitti
Vaihtomissit, välivapaat ja muut sekoilut jääneet sen kautta lähes kokonaan pois (taisi yksi vaihtovirhe sattua kesällä -09). Alkuperäisellä kaaviolla vaihtovirheet/ välivapaat olivat lähes päivittäinen ongelma. Eli kannattaa muuttaa.
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Olin joo näköjään joutunu kuviin *
Vaihdoin normi kaavioon takasin. Kai siihen tottuis jos ajelis vähän pidempään. Eniten se väärinpäin olo haittas keuliessa jos tarvi vaihtaa isommalle.
Translogicissa tulee ainakin siirtotangot mukana ja kyllä kai sen pitäs mennä ihan heittämällä kiinni väärin päin olevaan kaavioonkin. Sen anturin kuvittelen olevan niin pieni että ei osu vaihdevipuun.
JamRacingillä 525e QS4 AST shifteri ja vaihtovalo.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Palataanpa taas noihin tulppiin. Kuinka h*vetissä ootte saaneet hatut irti tulpista? Tuossa on niin tiukassa, ettei käsipelillä irroittamisesta puhettakaan. Työkaluja ei viittis millään käyttää kun tuntuvat olevan kovaa muovia eikä sinne kovin järeätä kalua mahdukaan.
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
eipä tohon voi vastaa muuta ku vetämällä. jos ei onnaa niin rupee käymään salilla ja sit koitat uudelleen keväällä![]()
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Tänään tuli K&N ilmafiltterit briteistä. Tuli niin nopeasti (3 päivää) ja mielestäni halvalla (60e postikuluineen) että pitää vähän mainostaa täällä tätä puljua: Cal-Sport
On muuten paljon laadukkaamman oloiset nää K&N kun OEM... Nyt harmittaa että viimekesänä vaihdoin orkkikset orkkiksiin, ois pitäny suoraan ostaa K&N.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Jos sattuu osumaan silmään jostain eurooppalainen 12R -04-05 vuoden ECU järkevään hintaan niin infotkaa. ECU:n ei tarvitse olla toimiva. Päältä pitäs löytyä koodi 21175-0028.
Foto:
![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Löysin kätevän osa sivuston 12r:ään vm 02-05 :
http://sotddiablo666.free.fr/pdf%20z..._12_R_2002.pdf
Tossa on melkeinpä selvemmät räjäytyskuvat kun service manuaalissa..
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Tulipa itsekin vaihdettua k&n:n filtterit vakioiden tilalle.. Pienen koeajon tein tuossa nollakelissä eikä ylläriylläri juuri minkäänlaista eroa huomannut vakioonVoihan nyt vaan sanoa, et on koo&ännää kiinni..
Kytkinremppaa tarttis jossainvaiheessa alkaa tehdä.. Viimeisellä ratareissulla oli kolmella ekalla vaihteella luistamista havaittavissa.. Millaistas settiä kokeneemmat herrat suosittelevat? Dragrace-verkkokaupassa myydään brockin jousia ja luultavasti sellaiset tilaankin, entäpä levyt? Olisiko ulkomailla jotain liikettä josta saisi "hieman" halvemmalla noita osia?
Sitten seuraavanlainen kymysys:
Madallusta oon meinannut myös varttimaileja ajatellen.. Kumpi olisi kannattavampi: liinat vaiko kenties tällaiset.. Olisi mielenkiintoista tietää, että miten tuossa linkissä olevat palikat tulevat pyörään kiinni![]()
ZX12-R -01
Mitä suureee vika sen isoovee leka...
Nuo palikat tulee siis iskareiden sisään. Varmasti paremmat kuin liinat jos pystyt ajella koko kesän 2,5 tuumaa matalemmalla pyörällä. Noita holkkeja laittelisin kuitenkin vain sellaseen vehkeeseen jolla ajetaan koko ajan varttimailia tai mailia, eikä lainkaan liikenteessä.
Satunnaiseen varttimaililla käymiseen liinat on oikea ratkaisu.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Ei kroppa taida enää kestää kolmatta Kawaa joten merkki vaihtui k7 1000:seen.(tuikka @ Loka. 05 2009,14:32) kirjoitti
Tai ainakin pieni tauko pitää merkistä.
Nämä vielä jäljellä..
-Etujarrupalat: Brembo Sinter. (Radiaali satulaan 04-)
Ajettu 250km Tiellä. (Täysin uutta vastaavat)
H:40€
P:050-4014090
http://www.nettivaraosa.com/884847
Minkälaisia laukkuja käytätte Tusinoissanne? Haluttais löytää kovat laukut pikakiinnityksellä ilman hirveetä telinehässäkkää. Tympii sitoa pehmeitä laukkuja liinoilla mopoon kiinni. En löytänyt Giviltä tai SW Motechilta kovia laukkuja.
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Ei ole kovia sivulaukkuja olemassa. Ei kuulu R-pyöriin.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
No se. Reissua tulee tehtyä n. 5tkm kesässä ja joskus ollaan pitkiäkin aikoja pois kotoa, siksi kiinnostaa tietää tavarankuljetusvaihtoehdoista.(sjobbe @ Marras. 13 2009,16:47) kirjoitti
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
No tämä kuva on varmaan ollut täällä aikaisemminkin mutta näin se on kutakuinkin tehtävä
![]()
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
speedback. kova alaosa ja kova yläkuomu. välissä haitarikangas. saa ostaa. alle puolet uuden hinnasta eli 70€. tulee siis takapenkin päälle hihnoilla kiinni, on erittäin virtaviivainen, muistuttaa paljolti sitä hajabusan kyttyrää, mutta on isompi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
no niin vihdoin sain hommattua tuon 17 piikkisen eturattaan stormilta ja samalla tuli hommattua vaihdenäyttö (gipro)sekä speedohealeri jolla tuo nopeuden rajoitin pitäis saada ohitettua.vielä pitäis saada tuo mopotin raahattua tampesteriin notta saavat asentaa sen kaasun.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
speedohealer ei ohita nopeusrajotinta. korjaa vain mittarivirheen. ei se kuitenkaan turha ostos ole varsinkaan kun vaihdat eturattaan jolloin pyörä kulkee entistä hitaammin kierroksiin nähden. vaatii vain kalibrointiajoa GPS:n kanssa
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
kyllä pitäis onnistua ainakin stormin tietojen mukaan sekä valmistajan sivujen mukaan. kun monessa muussa sen olisi saanut ohitettua tuolla pelkällä vaihdenäytöllä mutta 12r:ssä tarvitaan myös tuo v4 speedohealeri. jos ei onnaa niin taas on huijattu hyvä uskoista.(sjobbe @ Marras. 14 2009,17:50) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Kyllä tuolla jenkki-foorumeilla on speedohealerin todettu 12R:ssä toimivan nopeusrajottimen ohittajana. Penkissä koittaneet nopeuksia. Toimii ilmeisesti jotenkin niin että toiseen asetukseen on laitettu korjauskertoimeksi riittävän paljon miinusta.
2jorma2 tais käyttää nimenomaan speedohealeria ZZR:ssä rajoittimen ohitukseen jos oikein muistan?! Josko hää tietäis toiminta tekniikan paremmin.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Onko kenelläkään kokemuksia noista Jenkkilän muovisista katesarjoista. Hinnat ei ihan päätä huimaa ja kuvissa näyttää hyvältä.
Onko noi lähellekkään sinnepäin että sopisivat suoraan ilman suurta sorvaamista / uudelleen maalaamista?
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawasaki-ZX-12R-00-01-ABS-Fairing-Monster-Green-K1001_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a54ad4fa
9QQitemZ250528747433QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAcc essories#ht_4822wt_1221" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....wt_1221</a>
Jeppistä
Hong Kong ei ole jenkeissä **
Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta lukenut noista olen jenkkifoorumeilta ja bomberista. Jollain jenkkifoorumilla kirjoitettiin suoraan 12R:stä että hintaansa nähden hyvä ostos, mutta eivät vedä vertoja alkuperäisille. Jonkun verran piti sovittaa ja erityisesti saumoista huomas laatueron alkuperäisiin. Tais olla vielä kommentti että ei lähtisi mihinkään Bonneville kokeiluihin kiinakatteilla.
B-foorumilta satuin lukemaan jostain toisesta pyörästä kun 12 Kawasta, mutta kommentit oli hyvin saman suuntaiset.
Että tälläsiä "kokemuksia".
Eihän tossa kyllä hirveen korkeelta putoo jos koittaa kepillä jäätä.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
No pieni ajatuskatkos maiden kanssa...(slip @ Marras. 16 2009,12:10) kirjoitti
![]()
Jeppistä