Mites näin helteillä keittääkö muilla 12 R?
Mulla keittelee silloin tällöin, jos hidasta ajoa kaupungissa ja fläkti huutaa. Kerran jopa pullautti 1/2 litraa nestettä pihalle, onko normaalia. Voi olla että jos vaiva jatkuu, on käännyttävä ostamaan uusi syylärin korkki ja jos ei senkään jälkeen niin koneen kyljessä termarin kimppuun. Mulla vm -01 A malli, mites muilla keitosten kanssa?
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
ei ole koskaan keitellyt ainakaan mulla a-mallinen. onko nesteseoksessa tarpeeksi vettä? meinaan jos on glycolia eli pakkasnestettä liikaa, vaikkapa yli puolet, niin kesäkuumalla sen nesteseoksen jäähdytysteho on paljonkin heikompi kuin esim. pelkän veden tai siis laimeamman nesteen.(katteetonlupaus @ Elo. 14 2007,22:29) kirjoitti
flekti kyllä huutaa kun helteellä olen ajanut stadin ruuhkassa joskus. huutaa vähän väliä, mutta ei ole pulautellut kertaakaan.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ei keittele.
Mulla särisee jokin 3500 ja 4400-4500 RPM kohdilla. Aika ärsyttävää. Voisko olla että nokkaketjun kiristin on löystynyt? Kuullostaa hieman samalta kun mun entinen honda CBR jossa tämä kiristin on tyyppivika...
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Tilasin Sumekolta nyt ensin uuden syylärin korkin. Kun nyt näyttää siltä, ettei jäähdytysjärjestelmaan tule painetta tarpeeksi. On varmaan korkista jousi veltostunut.
Ja silloin kun painetta ei ole tarpeeksi, kiehumispiste laskee ja kyllä kuumalla keittelee...
PS. Oli muuten kallis korkki, 49,70e![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Ulkopuolinen kymysys.. Mitä versioita 12 ärrästä on olemassa kun täällä puhutaan A mallista jne. Missä vuosimalleissa muutos tapahtuu ja onko pyörissä kuinka merkittäviä eroja teknisesti?
Niin ja tuntuuko peli kestävältä vai onko ollu ns "lastentauteja" tai ylimääräisiä pikkuvikoja?![]()
tossun... kaksi versiota, A- ja B-malli. A1 tuli 2000 ja A2 2001, ainoat erot olivat uudempaan ilmestyneet teippaukset katteen sivuihin ja sininen väritys. myös A1 oli kawan kilpavihreänä saksanmaahantuojan erikoismallina myynnissä.
B-malli tuli 2002. siihen tehtiin enemmänkin muutoksia A-malliin verrattuna, 140 kohtaa muutettiin, myös ulkonäköä aavistuksen etukatteen, mittariston, etulokarin, penkin ja peilien kohdilta. painekotelo suureni hieman ja bensatankki pieneni 19 litraan, vääntö parani himpun vaikka ilmoitetut arvot ovat samoja. samalla kisamaista kaasua pyrittiin pehmentämään vaihtamalla kaasurissa epäkeskoiseen.
B4 oli enemmän muutoksia, mm. radiaalijarrut eteen, kaksoisläppäruiskut.
B6 oli viimeinen tusinan mallivuosi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Täälä on listattu kaikki eri värit ja mallit (A&B) mitä eri vuosina on ollut. Vähän kun opiskelee niin pystyy värin perusteella sanomaan pyörän vuosimallin, ainakin noista vähän vanhemmista. Samalla sivulla on muutakin hyvää nippelitietoa pyörään liittyen.
tuossa linkissä oli ainakin melkein kaikki värit. puuttui juuri se mikä on mun pyörän väri eli tuo vm. 2000 limited edition. se kuvassa ollut vihreä oli suomeenkin tuotu metallinvihreä, limitedissä on kawan kilpaväri ja ei metallisävyä. sitten taas jenkkilässä on usein ihan omia värisävyjään. niistä voisi kenties vaikka JaL3 jotain kenties mainita.(FZR 1000 @ Elo. 16 2007,23:38) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Eikös tuo ensimmäinen kuva ole juuri tuo limited editionin väri? Pieniä kuvia kylläkin, mutta 2001 vuoden vihreä ainakin on metalliväri.(kawabata @ Elo. 17 2007,00:36) kirjoitti
Itsellä on myös tuo limited edition Kawan kisavärillä.
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
eiku sen on just se metallivihreä. limited on kirkkaamman vihreä ja ei metallivärinen. lisäksi vanteet ovat limitedissä samanväriset, vihreät.(prinne @ Elo. 17 2007,07:08) kirjoitti
suomeen sumeko toi ainoastaan tuota metallinvihreää. limited oli saksan maahantuojan juhlamalli "25 jahres".
2003 B-mallissa on samanmoinen kokovihreä kawan kisaväri.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tuota kuvasarjaa katsoen mulla siis A malli ja tarkemmin 2001 A2. Tuo metalliväri sininen, jossa lieskat poskissa
Olen ajatellut kuitenkin aimmista uhkailuistani huolimatta ensi keväänä ennen ajokautta vähän päivittää fillariani. Miten kannattaa lähteä liikkeelle? Olen ajatellut ottaa uuden akran pöntön, PC:n, K&N:n. Kannattaako ko. osat tilata ulkomailta netistä vai ostaa Suomesta itse? Asennutan ja säädätän tietenkin ammattilaisella...
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Täältähän noita kannattaa etsiskellä: http://motors.shop.ebay.com/Parts-A....sories_
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Komppaan täysin sjobbea(sjobbe @ Elo. 04 2007,18:05) kirjoitti
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
jos jotain, niin voisi olla, että nokkaketjunkiristin on jumiutunut. sen voi irrottaa ja siihen suihkutella jotain crc-, wd- tai aseöljyntapaista liukastetta ja sitä kopautella, niin pitäisi taas luistaa ja kiristää.(sjobbe @ Elo. 15 2007,06:45) kirjoitti
toinen juttu on, että 12r aiheuttaa värinöitä juuri noilla kierroksilla eniten, ainakin a-mallinen tuntuu pitkällä matkalla tuottavan selvästi pientä värinää 3500 ja 4400-4500 rpm alueilla. näitä kierroksia ite vältän käyttämästä pitkään aina kun mahollista. se on helppoa kun oikean käden kohdalla on kierrettävä kierroksen säädin ja vasemman jalan kohdalle tehdas on laittanut vivun, jolla voi säätää myös vauhteja kierroksista riippumatta. hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Samaa olen huomannut a2-mallisessa, ja varsinkin vaimo. Takaritsille kuulemma resonoi kivasti nuo 4400-4500 r/min.(kawabata @ Elo. 20 2007,14:32) kirjoitti
Olen kuitenkin selvinnyt vaivasta oikean käden ja vasemman jalan pienenpienillä liikkeillä...![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Mistä sin -01 vm tusinaan "kohtuuhintainen" hugger?
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
No mie voin sulle pellistä taivutella kohtuu hintaan(kävis hyvin siihen siun kawan tyyliin)...sanotaan 300e!ja maalauskin onnistuu pieneen lisähintaan.
ps.pistä privaa jos kiinnostaa..![]()
-Ktm rc8 -09
-Kawasaki kz1300 -80
ex.Suzuki gsx1300rz -03
ex.Honda crf250r -06
ex.Suzuki gsxr1000 k1
Tekisitkö oikein sinkitystä pellistä, ja lopusta pellinpalasta jää venytellä vielä bussiin tyylikkäämpi sissysuoja ja kilpiteline...(terzi @ Syys. 05 2007,21:46) kirjoitti
![]()
Terv. Kawamies
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Nyt on sitten 24000km huolto takana, 1135e, kylläkin renkaat vaihdettiin ja vähän muuta ekstraa. Kaikki kunnossa ja voi keväällä taas aloittaa mutkien taivuttelun huoletta.![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Mulla on ollu pyörä nyt 1kk bikeworldissä. Kippasin sen parkkiruutuun ja ~10 osaa meni paskaksi. Tais tulla osat ihan japanista asti kun näin kestää. Samalla tekevät 18tkm huollon mutta se taitaakin olla ihan vain tarkistushuolto + öljyt. Öljyt menee vakuutuksen piikkiin koska tulivat pihalle posken haljetessa...
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Menikö ihan paikallaan nurin? Kerro sitten paljon osat oli, onneks menee vakuutuksesta, noitahan joskus sattuu...(sjobbe @ Loka. 05 2007,00:22) kirjoitti
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Parkkeerasin huolimattomasti loivaan alamäkeen. Pyörässä oli amerikasta tilatut kaatumatapit jotka loppujenlopuksi aiheutti vain enemmän tuhoa. Ihmettelivät mistä moiset olin hankkinu.(katteetonlupaus @ Loka. 10 2007,17:16) kirjoitti
Arvio oli 1800e (sisältäen 200e kaatumatapit) joita en kuitenkaan halunnut. Ne mitä tuossa pyörässä oli (näkyy profiilin kuvassa) maksoivat 40e.
Pyörän piti olla valmis kaksi viikkoa sitten mutta olivat unohtaneet tilata osan katteen taakse johon tapit oli kiinnitetty. Sen osan piti saapua eilen mutta vieläkin odotellaan...
Edit: kappas, oli kuvat vielä netissä.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Mulla oli kans samat tapit mutta heivasin ne mäelle enneku ehtivät harmia aiheuttaa. Senverran onneton se kiinnityspaikka että ei noita pitäs myydäkkään. Nih.(sjobbe @ Loka. 10 2007,17:45) kirjoitti
Jaksamisia kuitenkin, ottaahan tommonen varmaan pattiin aikalailla.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Hyvä kun oli,imaisin servis manualin sieltä itselleni.(sjobbe @ Loka. 10 2007,17:45) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Oleppa hyvä. Kävit sitten penkomaan(lippa @ Loka. 11 2007,17:45) kirjoitti
![]()
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
1800 e(sjobbe @ Loka. 10 2007,17:45) kirjoitti
, kannataa siis katsoa paikka, johon pysäköi, näin kun minulla on vaan osakasko...
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Vai on täällä muitakin kaatumatautisia!
Ite tuli Kemorassa konttailtua. Ei kyllä leiville lyö noi ratalipatkaan hirveistä omavastuista johtuen.
Onko kukaan tilaillu osia tuosta saksalaispajasta www.sp12.com
Löytyy aika mielenkiintoisia hilppeitä!![]()
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04
Joitakin osia olen muutamaan otteeseen tuolta *SP12:sta tilaillut. Silloin tein kauppaa vielä jo edesmenneen Michaelin kanssa.
Tavarat tulivat niin kuin oli tilattu, maksun maksoin aina etukäteen.
Toimitusaika maksusta oli muistaakseni viikon kaksi.
Paikasta saa myös tilattua hyväkuntoisia käytettyjä alkuperäisosia, jotka ovat hinnaltaan suhkot edullisia.
Liekö kaveri heittänyt pyörähommissa henkensä?!
Itse katellut kieli pitkällä noita hiilarikatteita, tulis nimittäin halvemmaksi hiilarikatteet, mitä ostaa alkuperäiset ainakin noilla maahantuojan gestapo-hinnoilla!![]()
ZRX 1100 ´97
ex ZX-10R ´05 kilvetön
ex KLX-450R ´08
ex ZX-12R ´06
ex Z750 ´04