tein öljyn- ja suodattimenvaihdon ja tsekkasin käytetyn öljyn ja suodattimenkin. ihan ok olivat. nyt on sitten uudet delvacit sisällä ja uusi suodatin. samalla nostin persiötä vähän ajettavuuden parantamiseksi tavaroiden kanssa. iskarin esijänää korotettiin ja laitoin yhden ohuen korotusprikan iskarille. perä nousi reilun sentin. siis metrejä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Myin The Mäyriksen kun ei siitä paljo täällä iloa ollu ja takastulosta ei mitään tietoa. "Hoitajalle" meni eli sentään on tsäänssit päästä sillä vielä pöllyttelemään kerran kesässä![]()
Tiä vaikka ostais samanmoisen tilalle täältä, on se vaan niin muikhia peli kyllä.. Tai ZX-14:n.. Hmm..
Vauhdikasta kesää kaikille 12R-kuskeille!
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
no onneva mäyrikselle ja sen "hoitajalle". taitaa ison veen takana olla valikoimaa paljon ja hinnatkin enemmän kohillaan kuin härmlandiassa koskaan.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Mulla taitaa olla sama ongelma.. 68tkm nyt mittarissa.(vegelius @ Heinä. 04 2007,08:47) kirjoitti
Mitä se remontti teki rahassa ja voisko tehä ite, enpä ole juuri moottoreita purkanu, saati kasannu. Muuten tehny kyllä kaiken huollon ite. Eli tarviikohan siinä jotai erikois kaluja ja kuinkahan helvetisti pitää sitä mosaa purkaa. Voin kyllä viedä sen johonkin, mut kun ite vähän kiinnostais. (ihminen sen on kait kasannukkin)
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Jaahas.. Olikin jäänyt kytkinkahvasta se pieni sähköliitin irti tuning-kahvoja asentaessa ja siitä johtuen ei lähtenyt vaihde päällä käyntiin. Nyt toimii taas.(FZR 1000 @ Huhti. 18 2008,10:55) kirjoitti
Mullakin on ko. kytkin temppuillut monta kertaa..on lähtenyt pelittämään, kun on käyttänyt mikrokytkimen auki ja putsannut kontaktipinnat.(FZR 1000 @ Huhti. 27 2008,12:20) kirjoitti
Pitäis ostaa uusi kytkin...ja uusia kateruuveja tänään mopoa pestessäni huomasin, ettei ole yhtään niistä 5mm kuusiokolo kateruuveista jäljellä..mihin lie tippuneet![]()
![]()
Oon kans huomannu että kawa on kova tiputtelemaan ruuvia!(TommY-76 @ Huhti. 27 2008,18:37) kirjoitti
Pyörä haettu viikko sitten hallille. Vappuna jos purkaisi loppuun ja saisi viellä kasattua, sekä tehtyä loputkin huollot..(kawabata @ Huhti. 18 2008,15:58) kirjoitti
Olikohan nuo Kawan alkuperäiset tuplakärkisiä platina-tulppia, jos oikein muistan. Hintaa niille jäi hieman alle 30€. Tuo tulpan vaihto tuli tuohon saumaan liikkeessä, kun samalla katselivat venttiilit läpi. Näyttää aikalailla olevan säätöväli tuo 12tkm, kun molemmilla kerroilla siellä jotkut ovat jo olleet liki alarajan.
Eturenkaan "jouduin" ostamaan liikkeestä ja kyllähän on hintaa mokomalla. Pitänee tosissaan ottaa nyt renkaita jo kauden tarpeisiin jostain ulkomailta..
Luultavasti joutuu tuon etupään purkamaan kokonaan pois ja ohjauslaakerin voisi samalla putsailla, sekä rasvata uudestaan. Tuossa kasaamisessa ei kait ole sen kummempia, kunhan muistaa hellästi vain kiristää?
Onko täältä kukaan käynyt AJ-Bikessä (vaasa..) säädättämässä/penkittämässä pyörää?
Tuosta edellisestä penkityksestä ja säädöstä on jo tovi aikaa, joten voisi kokeilla minkälaiseksi tuo liike säätää. Yleensä jotakin eroja saavatten aikaiseksi toimivuudessa Pyörähän on perus kilkkeillä, eli koko putki, suodattimet ja power commander.
Koneen joutuu halkaseen oikeestaan kokonaan ihan siitä kampuran kodalta halki eli kone pois ja pöydälle purkaa.(ktv @ Huhti. 27 2008,09:45) kirjoitti
http://vegelius.1g.fi/kuvat/Mopo/08072007(001).jpg
Tuohon asti itse purin ja Viaberi hoiti loput. Siirtäjät on 100e kappale ja rattaat sen 200-300e kappale. Hinnat aikalailla about hintoja mutta kuiteskin.
Simppeli homma tuo koneen poisotto ja purkaminen tuohonasti. Eli tuossa on oikeastaan vain öljypohja + kaikki apulaitteet purettuna.
Jeppistä
oli ja on tuplakärkiset orkkisplatinatulpat.(pt. @ Huhti. 28 2008,10:10) kirjoitti
etupäähän jos joudut tai aiot vaihtaa laakerit, niin ommaani vaihdettiin niiden kuulalaakereiden tilalle kartiorullalaakerit, ovat kestävemmät, tosin tietty ohjausherkkyys voi olla aavistuksen heikompi näillä.
sitten se emäputkenlaakerilta sieltä pesästä tuleva vesireikä n. 7 mm halkaisijaltaan tulpattiin ruuvilla, piti laittaa 8 mm pultti siihen eli hieman hioa isommaksi ja viereen laitettiin rasvanippa, josta voi ruutata vaseliinia. sen takia vesireikä tukittiin koska sieltä oli mennyt isojakin hiekanmuruja emäputkenlaakereille ja ne olivat syöneet laakerit. sitä hiekkaa ja muhjua oli siellä laakereilla aivan saatanasti. enää ei mene hiekkaa sinne ainakaan vesireiän kautta. ja tarvittaessa voi käyttää sen vesipultin auki, jos haluaa laskea sieltä jotain kondenssivettä ulos. sitten kun pesä on täynnä tavaraa, niin aika vähän sitä vettäkään sinne kehittyy.
mites vege, onko tuohon vaihteistonratastukseen tehty jotain modausta, että se kestäisi paremmin jatkossa, onko niitä esim. viistetty kytkennän jouhevoittamiseksi kiihdytyksissä tms.?
itelläkin alkaa nuo kilsat lähestyä ja ennakkoon ajattelin varautua, jos loota alkaa temppuilemaan. oliko sun kawassasi ennen remppaa välivapaita? mulla ei ole tuossa omassani löytynyt koskaan välivapaita, mutta joillakin on niitäkin ollut kuulemma.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllähän niitä välivapaita aina välillä löytyy rempankin jälkeen. Mutta edelleen on sama ongelma, eli se että kun valuttaa ruuhkassa ykkönen pesässä ja kun lähtee nostaa kytkintä niin kauhee pauke niinkuin kaksi ratasta moukaroisi toisiaan.(kawabata @ Touko. 03 2008,05:54) kirjoitti
Seuraavaksi vaihdan takarattaan vaimennuskumit jos ne antavatkin liikaa periksi ja ketju pääsee tekemään tuota. Tai sitten laatikossa on vielä jotain vikaa.
Joku voisi toimivasta tusinasta kokeilla paljonko eturatas liikkuu kun ykkönen on pykälässä.
Jeppistä
Missä kohti tuo vesireikä on ? vois tehdä omaan pyörään saman homman...(kawabata @ Touko. 03 2008,05:54) kirjoitti
mun toimiva tusina liikkuu ykkönen pesässä n. vajaa 7 cm paikallaan. sen huomaa kun mallailen keppiä tai lankkua sivutuen alle.(vegelius @ Touko. 03 2008,08:19) kirjoitti
kai viaberin työllä on takuu kuitenkin, jos loota edelleen paukkuu. tusinan vaimenninkumetkin kovettuvat. zetoriin laitoin autonmatosta ohuita siivuja liimalla sinne kumien väliin, ainakin se välys poistui. eikä uudetkaan kumet kovin kauaa ole uudenveroiset. tosin nuokin ovat vielä tusinassani olleet ihan riittävän tiiviit tai tiukat.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
se on heti emäputken takana tai alla. löytyy vain etukate purkamalla.(TommY-76 @ Touko. 03 2008,08:41) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä Harri sanoi että lootassa kaikki pitäisi olla kunnossa ja yksi rataskin vaihdettiin ihan just in case vaikka olisi varmasti kestäny siellä vielä..(kawabata @ Touko. 03 2008,08:47) kirjoitti
Paha sitten mennä arpomaan missä tuo vika vielä onJonkun viisaamman pitäisi koejaa jos vaikka hiffaisi...
Laitoin Kawabata sulle privaa tuosta radiaalipääsylkystä jos vaikka haluisit konsultoida![]()
Jeppistä
ei näkynyt privaa tässä, ellet jollain toisella palstalla laittanut vege. voin omasta puolestani koeajaa sen pyöräsi, vaikka siitä viisaudesta en voi sanoa, hehiö.
iltapäivällä olisi aikomus lähteä muutenkin ajelemaan, jos silloin sattuisi olemaan mahiksia.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tää on varmaan vähän tyhmä kysymys, eikä niin hirveesti liity tuohon aikaisempaan keskuseteluun, mutta..
Eli mitäs eroa on noilla 12r:än omilla tulpilla ja sitten noilla iridium-tulpilla? Ainakin Stormin luettelossa, noi iridium-tulpat olivat halvemmat?...
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Täällä mä oon privaillu mutta ilmeisemmin ei oo tullu perille... Katotaan jos illalla törmäilis. Monelta haaga shelli?(kawabata @ Touko. 03 2008,11:29) kirjoitti
Jeppistä
multa meni tuo viesti ohi kun olin jo pörräämässä.(vegelius @ Touko. 03 2008,13:11) kirjoitti
jos vege ehit nähdä tämän, niin miten ois 21 maissa haagan shelli tänään. vielä ehtisi pyörähtää pikakokeilun tjn.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jos yhtään aikasemmin kerkeet ku toi Suomi - Saksa alkaa ysiltä. Esim vaikka heti tai jossain täs(kawabata @ Touko. 03 2008,18:38) kirjoitti
![]()
Jeppistä
ai semmonenkin on. suomi sen voittaa kumminkin, saksahan hävisi lapinsodankin 1944.
heti en kerkiä, mutta kasin korvilla nippanappa ehkä tai sitten mennee huomiseksi, vai onko silloin taas suomi-venäjä, hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Hehiö... Hei toi tarttuu(kawabata @ Touko. 03 2008,18:53) kirjoitti
No kasilta sit iltasumpit et nähää siel...![]()
Jeppistä
selevä. saa samalla rakitkin puistoilla siinä vieressä ehkä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
jaha, pääsin 200m himasta kunnes tusinasta katos sähköt. Ja eip tietty 8mm hylsyä tarjolla himas et sais katottua akkuboxi sulakkeet. Otetaa Kawabata huome uusiks jos tuon saan kipinöimään.(kawabata @ Touko. 03 2008,18:59) kirjoitti
Jeppistä
Eikä se keleeen Suome peli tuukkaa viel![]()
Jeppistä
ok vege. mä jo arvelin, ettei vain mitään pahempaa ole sattunut kun en nähnyt sua - onneksi on kawasaki, niin harvoin mitään sen pahempaa kuin pientä teknistä höröä, hehiö - kolme varttia siellä palloilin, käytin koiria siinä puistikossa vieressä ja suomen peli alkoi 22.00 kun vilkaisin uutissivuja.(vegelius @ Touko. 03 2008,20:26) kirjoitti
siitä sitten ajaa pasautin lahnuksen shellille, jossa olikin tämä wimmewanamo ja joku xv wildstarkundi just tankilla. kävin sumpilla ja jatkoin vihtiin itäpyöräralliin. siellä oli paljon koiriakin kaikenmoisten itäkulkuneuvojen kyydissä tullut. porukat tarjosi lättyä ja mehua, olisivat kuulemma juottaneet humalaankin, mutta en viittyny kun en ollu varautunut humalaan ja töihin pitää mennä jo siis tänään. on muuten harvinaisen rentoa porukkaa tuo itäpyöräporukka, meininki oli vähän kuin silloin ennen ja vielä ennemmin. oli kalustokin aika kaikenkirjavaa, mun tusina oli varmaan ainoa kyykähtävä pyörämalli, mutta oli siellä yhen tutun gsx1400 suzuki ja joku afrikkalainen taisi olla ja muutamia japsikustomeita.
muuten oli iiceetä, jawaa, uraalia, dnjiepriä, mz:taa, bmw:tä, emw:tä, noh kuis tiedätte ja kauniita venäläistyylisiä naisia oli kans muutamia, tosin sitten oli maatuska-valeasussa joitakin ja karaåååkke lauloi jossa onneksi äänenvoimakkuus ylitti moninkertaisesti sävelkorvan ja laulutaidon, mutta se oli aito asia sekin. ihan haaska reissu oli, harmi vain kun en vegeä nähnyt.
joo, otetaan uusiksi johki aikaan kun suomi-neuvostoliitto on pelattu, hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Nonni, pääsulakeha sieltä oli poksahtanu ja onneksi se on niinki helpossa paikkaa
Joten millos Kawabata kokeillaan uutestaan?
Jeppistä
taitaa mennä loppuviikole kun olen neljä päivää ja yötä menossa eli poissa järjellisestä maailmasta.(vegelius @ Touko. 04 2008,13:40) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Morjesta pöytään, osaisiko joku sanoa, mitä tuo A-mallin 12R painaa, kun meikäläisellä on kahta tietoa.
Rekkarissa lukee että 245kg ja huoltomanuaalissa 215kg.. Kumpis noista on se oikea luku. Ihan vakio pyöräkin on, ettei pitäisi olla miteenkään kevennetty. Ei oikeen pysty punnitsemaankaan, koska ei toi henkilövaaka näytä kuin 150kg
Kiitos
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
kuivana mun tietojen mukaan A-mallin pitäisi painaa 210 kg ja ihan märkänä 248 kg vakiona. taitaa olla kuivapaino ilmoitettu ja toivottavasti punnittukin ilman mitään nesteitä, ei edes öljyjä koneessa, ilman akkuakin luulisin, muuten tuo 38 kg ero ei oikein täyty.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)