Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Onko kukaan madaltanut -03 Vfr:ää? Ruovan pyörää tarvis *saada vähän alemmaksi. Koiranluu viritys, tms. Pistäkää vinkkiä ja tarinaa.
  2. #2
    Pistä rouvan laukut täyteen kaljaa ja jousen esijännitys minimiin. *

    Ebayssä olen nähnyt madaltavia linkkuja.
    Nuo tuovat taas muita ongelmia kuten seisontatuen madallus, ja keulaakin pitäisi saada alas samassa suhteessa.

    Ehkä helpoin ja järkevin on hommata madallettu satula, mikäli se riittää. Myös kavennus auttaa.



  3. #3
  4. #4
    Lainaa (Pitkä @ Joulu. 30 2008,16:53) kirjoitti
    Onko kukaan madaltanut -03 Vfr:ää? Ruovan pyörää tarvis *saada vähän alemmaksi. Koiranluu viritys, tms. Pistäkää vinkkiä ja tarinaa.
    mulla -98 malli enkä tie et kuinka samanlainen takapään rakenne on. *muinoin kun ostin pyöräni , oli etupäätä laskettu
    t-kappaleiden avulla. ts pamppujen päät huomattavasti ylempänä normaalista.
    takapäässä jousen alapäässä on sellainen kolmiokappale ,jonka reiät eivät ole samassa suhteessa keskenään. eli sen asentoa muuttamalla korkeus muuttuu .
    itellä kun pyörä keskituella ennen oli takarengas 10 cm ilmassa
    eli takapää oli alhaalla.
    muutin oikeeseen asentoon ja *korkeus nousi.(hyvä kun takakiekko pyörii enää kun toi keskituki käytössä)
    kokeile. se takapään kolmio pala sopii mitenpäin vain. ja suht helpp kääntää.



  5. #5
    Tosiaan, kolmiokappaleen yksi reikäväli oli n.60mm ja kaksi muuta reikäväliä oli n.65mm. Tämä siis rullamitalla mitattuna, kolmio kiinni pyörässä. Eli mittaus voi heittääkin.
    Kolmiossa oli myös stanssattuna nuoli joka osoitti iskarin alapään pulttia. Olisiko tämä joku ns. oiken asennon merkki ko. kolmiolle?
  6. #6
    Lainaa (Pitkä @ Tammi. 04 2009,18:24) kirjoitti
    Tosiaan, kolmiokappaleen yksi reikäväli oli n.60mm ja kaksi muuta reikäväliä oli n.65mm. Tämä siis rullamitalla mitattuna, kolmio kiinni pyörässä. Eli mittaus voi heittääkin.
    Kolmiossa oli myös stanssattuna nuoli joka osoitti iskarin alapään pulttia. Olisiko tämä joku ns. oiken asennon merkki ko. kolmiolle?
    98-mallissa tuo nuoli näyttää eteenpäin.(oikea asento)
    sori... mulla 98-malli (ei 08)
    siinä nuolen takana muuten lukee front



  7. #7
    Lainaa (niemi @ Tammi. 04 2009,19:00) kirjoitti
    Lainaa (Pitkä @ Tammi. 04 2009,18:24) kirjoitti
    Tosiaan, kolmiokappaleen yksi reikäväli oli n.60mm ja kaksi muuta reikäväliä oli n.65mm. Tämä siis rullamitalla mitattuna, kolmio kiinni pyörässä. Eli mittaus voi heittääkin.
    Kolmiossa oli myös stanssattuna nuoli joka osoitti iskarin alapään pulttia. Olisiko tämä joku ns. oiken asennon merkki ko. kolmiolle?
    98-mallissa tuo nuoli näyttää eteenpäin.(oikea asento)
    sori... mulla 98-malli (ei 08)
    siinä nuolen takana muuten lukee front
    Näköjään, ennen nuolta lukee FR MCW. Piti vain putsata paremmin että teksti tuli näkyviin. Missä asennossa sulla kolmio oli ja mihin asentoon sen pyöräytit?
    Mittasitko tarkemmin reikävälejä kun kolmio oli irti pyörästä? Meillä on nyt siinä ns. oikeassa asennossa ja takarenkaan alla n. 3-4cm tilaa kun pyörä on keskituella.
  8. #8
    en tosiaan tiedä asentoa jossa se oli.
    huomasin lopputuloksen ihan tuurilla , kun putsasin/rasvasin ne *holkit siellä palojen välissä.
    varmaa on et korkeus muuttui.
    kokeile.
    toi 3-4cm on kyl mullakin. eli korkeella on takapää. ennen
    oli tosi suuri väli.??...??
    pyörää ei millään tahtonut saada keskituelle.



  9. #9
    Kiitos. Täytyy pyöritellä kolmiota tai tilata lowering kitti.
    Vai täytyisikö laukut sulloa kaljaa täyteen?

    Täytyy miettiä
  10. #10
    Lainaa (Pitkä @ Tammi. 05 2009,20:02) kirjoitti
    Kiitos. Täytyy pyöritellä kolmiota tai tilata lowering kitti.
    Vai täytyisikö laukut sulloa kaljaa täyteen?

    Täytyy miettiä
    lataa se kaljasatsi joka tapauksessa....
    irrota kolmiopalan mutut ja sovittele sitä irtonaista
    palaa paikoilleen eri asennoissa ja järkeile mikä laskee
    perää.(ts. mikä nostaa takarengasta)



  11. #11
    Lainaa (HabaXX @ Joulu. 30 2008,20:10) kirjoitti
    Tuolta apuja ...
    Tulossa apuja juuri 'tuolta'.

    Satulasta veistettiin liiat pois ja matkutusmukavuus parani ja persukkeen & takareisien puutuminen ovat poissa.

    Jalkoja vaan ei sen paremmin saa satulassa istuen maahan.
    Olen ilmeisesti 'Lyhytjalkojen' sukua, farkunlahkeen sisäsauma 31", siinä on vielä kääntövaraakin...
    Koko mitta kaikessa komeudessaan selkä suorana on 173 cm.

    Perskutarallaa, kun ei pääse ajamaan, niin voisi kehua tuota madallusviritystä.

    Niin, ilman 'Bar Riser' -osaa madalluslinkki ja sivutuki kustantavat $325 USD lähetyskuluineen.
    Kun mopo madaltuu, niin sivutukea pitää kanssa madaltaa. Pätkä pois. Ajattelin niin, että kun joku on funtsinut tuon madaltamisen ja tarjoaa sopivaa sivutukea mukaan niin mitäs siinä rimpuilemaan, antaa tulla.

    Oottelen postia.

    Kommentoin jatkoa.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  12. #12
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 08 2009,00:53) kirjoitti
    Lainaa (HabaXX @ Joulu. 30 2008,20:10) kirjoitti
    Tuolta apuja ...
    Tulossa apuja juuri 'tuolta'.

    Satulasta veistettiin liiat pois ja matkutusmukavuus parani ja persukkeen & takareisien puutuminen ovat poissa.

    Jalkoja vaan ei sen paremmin saa satulassa istuen maahan.
    Olen ilmeisesti 'Lyhytjalkojen' sukua, farkunlahkeen sisäsauma 31", siinä on vielä kääntövaraakin...
    Koko mitta kaikessa komeudessaan selkä suorana on 173 cm.

    Perskutarallaa, kun ei pääse ajamaan, niin voisi kehua tuota madallusviritystä.

    Niin, ilman 'Bar Riser' -osaa madalluslinkki ja sivutuki kustantavat $325 USD lähetyskuluineen.
    Kun mopo madaltuu, niin sivutukea pitää kanssa madaltaa. Pätkä pois. Ajattelin niin, että kun joku on funtsinut tuon madaltamisen ja tarjoaa sopivaa sivutukea mukaan niin mitäs siinä rimpuilemaan, antaa tulla.

    Oottelen postia.

    Kommentoin jatkoa.

    -jami
    kyl toi sivutuki ottaa vastaan pienen madalluksen.
  13. #13
    Lainaa (niemi @ Tammi. 08 2009,16:59) kirjoitti
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 08 2009,00:53) kirjoitti
    Lainaa (HabaXX @ Joulu. 30 2008,20:10) kirjoitti
    Tuolta apuja ...
    Tulossa apuja juuri 'tuolta'.

    Satulasta veistettiin liiat pois ja matkutusmukavuus parani ja persukkeen & takareisien puutuminen ovat poissa.

    Jalkoja vaan ei sen paremmin saa satulassa istuen maahan.
    Olen ilmeisesti 'Lyhytjalkojen' sukua, farkunlahkeen sisäsauma 31", siinä on vielä kääntövaraakin...
    Koko mitta kaikessa komeudessaan selkä suorana on 173 cm.

    Perskutarallaa, kun ei pääse ajamaan, niin voisi kehua tuota madallusviritystä.

    Niin, ilman 'Bar Riser' -osaa madalluslinkki ja sivutuki kustantavat $325 USD lähetyskuluineen.
    Kun mopo madaltuu, niin sivutukea pitää kanssa madaltaa. Pätkä pois. Ajattelin niin, että kun joku on funtsinut tuon madaltamisen ja tarjoaa sopivaa sivutukea mukaan niin mitäs siinä rimpuilemaan, antaa tulla.

    Oottelen postia.

    Kommentoin jatkoa.

    -jami
    kyl toi sivutuki ottaa vastaan pienen madalluksen.
    Tota noin...

    Kuittaas tuo.

    Kuvasarjat antavat melko selkeän käsityksen siitä, kuinka tilanne madaltamisen yhteydessä muuttuu.
    Hilja -VFR Vtec vm 2004- putoo 3 cm.
    En halunnut siirtää pähkäilyä *Yltääköhän Tässä edes Toinen Jalka Maahan' aiheeseen 'Pysyyköhän Tää Tässä Sivutuella Pystyssä'...

    Parkkipaikka on joskus epätasainen.
    Hiljan kanssa mennään minne vaan. Ei aina asfaltilla. Lätkä sivutuen alle kulkee mukana, kun alusta on usein myös pehmeä.

    Lyhennetty jalka lisää kustannuksia n. satasen euroissa.
    Haljenneita katteita ja säpäleinä olevia sivulaukkuja, vilkunvarsia & peilejä ei satkulla paljoa uusita.

    Tälleen aatelin itte.

    -jami



    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  14. #14
    Tässä madaltamisessa keulan putket pääsevät myös uuteen asemaan.
    Pyörän käyttäytymistä ei ole tarkoitus muuttaa. Keulakulma ja jättö pysyvät samana, takavaimentimen asetuksia on tiukattava pari pykälää.

    Nyt tää on helppoo.
    Hilja on unilla keula paljaana. Pääsee etuputkiin helposti käsiksi.

    Perä ja keula samalle tasalle ja menoksi!

    Ei siis ihan vielä. Ei oo nastarenkaita.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  15. #15
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 08 2009,23:50) kirjoitti
    Lainaa (niemi @ Tammi. 08 2009,16:59) kirjoitti
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 08 2009,00:53) kirjoitti
    Lainaa (HabaXX @ Joulu. 30 2008,20:10) kirjoitti
    Tuolta apuja ...
    Tulossa apuja juuri 'tuolta'.

    Satulasta veistettiin liiat pois ja matkutusmukavuus parani ja persukkeen & takareisien puutuminen ovat poissa.

    Jalkoja vaan ei sen paremmin saa satulassa istuen maahan.
    Olen ilmeisesti 'Lyhytjalkojen' sukua, farkunlahkeen sisäsauma 31", siinä on vielä kääntövaraakin...
    Koko mitta kaikessa komeudessaan selkä suorana on 173 cm.

    Perskutarallaa, kun ei pääse ajamaan, niin voisi kehua tuota madallusviritystä.

    Niin, ilman 'Bar Riser' -osaa madalluslinkki ja sivutuki kustantavat $325 USD lähetyskuluineen.
    Kun mopo madaltuu, niin sivutukea pitää kanssa madaltaa. Pätkä pois. Ajattelin niin, että kun joku on funtsinut tuon madaltamisen ja tarjoaa sopivaa sivutukea mukaan niin mitäs siinä rimpuilemaan, antaa tulla.

    Oottelen postia.

    Kommentoin jatkoa.

    -jami
    kyl toi sivutuki ottaa vastaan pienen madalluksen.
    Tota noin...

    Kuittaas tuo.

    Kuvasarjat antavat melko selkeän käsityksen siitä, kuinka tilanne madaltamisen yhteydessä muuttuu.
    En halunnut siirtää pähkäilyä *Yltääköhän Tässä edes Toinen Jalka Maahan' aiheeseen 'Pysyyköhän Tää Tässä Sivutuella Pystyssä'...

    Parkkipaikka on joskus epätasainen.
    Hiljan kanssa mennään minne vaan. Ei aina asfaltilla. Lätkä sivutuen alle kulkee mukana, kun alusta on usein myös pehmeä.

    Lyhennetty jalka lisää kustannuksia n. satasen euroissa.
    Haljenneita katteita ja säpäleinä olevia sivulaukkuja, vilkunvarsia & peilejä ei satkulla paljoa uusita.

    Tälleen aatelin itte.

    -jami
    se jalka oli mullakin kyl ongelma ennen.
    mut noi mun eväät ei taida olla ihan yhtä rajuja
    kuin haet?
    nykyään sivutuella mun pyörä on aika vinossa vasemmalle.
    ennen oli paha pysäköidä kadun oikeeseen laitaan.(kadun kallistus) aina se paikka kuitenkin löytyi.
    joku kyläseppä lyhentää taatusti alle 100 e.
    ootko aatellu kallistusvaraa???
    sekin muuttuu. muuttuu myös ajo-ominaisuudet.
    tarpeeksi ku laskee:- ketjuthan normaalisti kiristyy
    ku lisää painoa, pian käy toisin päin ainakin venyneillä.



  16. #16
    Lainaa (niemi @ Tammi. 09 2009,17:06) kirjoitti
    se jalka oli mullakin kyl ongelma ennen.
    mut noi mun eväät ei taida olla ihan yhtä rajuja
    kuin haet?
    nykyään sivutuella mun pyörä on aika vinossa vasemmalle.
    ennen oli paha pysäköidä kadun oikeeseen laitaan.(kadun kallistus) aina se paikka kuitenkin löytyi.
    joku kyläseppä lyhentää taatusti alle 100 e.
    ootko aatellu kallistusvaraa???
    sekin muuttuu. muuttuu myös ajo-ominaisuudet.
    tarpeeksi ku laskee:- ketjuthan normaalisti kiristyy
    ku lisää painoa, pian käy toisin päin ainakin venyneillä.
    Joo, tossa jo totesinkin, että Hilja madaltuu operaation seurauksena 30 mm ja orkkis-sivutuella nojauskulma tällä hetkellä on just hyvä.

    Syvempikin se voisi olla...
    Norjassa kävi silleen, että se kuusiokolopultti, jolla sivutuki tiukataan pyörään, niin tämä pultti löystyi ja nojauskulma syveni.

    Tulpat päässä kun ajelee, niin ylimääräiset helinät/kolinat ei niin hetkauta. Vasta, kun sivutuen liikkeeseen tuli riittävästi klappia, älysin tilanteen ja tiukkasin pultin.
    Tiukkaamisen jälkeen huomasi, miten pystyssä VFR seisoo ja kuinka nojallaan se voisi olla.

    Ketjuhommaa en ole huomannut, kiitos vinkistä. Totta on, että ketju tiukkuu, kun perä laskee.
    Tarkkaillaan tilannetta ja ketjun kireyttä.

    Kesä tulee. Lähemmäs koko ajan...

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  17. #17
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 09 2009,20:17) kirjoitti
    Lainaa (niemi @ Tammi. 09 2009,17:06) kirjoitti
    se jalka oli mullakin kyl ongelma ennen.
    mut noi mun eväät ei taida olla ihan yhtä rajuja
    kuin haet?
    nykyään sivutuella mun pyörä on aika vinossa vasemmalle.
    ennen oli paha pysäköidä kadun oikeeseen laitaan.(kadun kallistus) aina se paikka kuitenkin löytyi.
    joku kyläseppä lyhentää taatusti alle 100 e.
    ootko aatellu kallistusvaraa???
    sekin muuttuu. muuttuu myös ajo-ominaisuudet.
    tarpeeksi ku laskee:- ketjuthan normaalisti kiristyy
    ku lisää painoa, pian käy toisin päin ainakin venyneillä.
    Joo, tossa jo totesinkin, että Hilja madaltuu operaation seurauksena 30 mm ja orkkis-sivutuella nojauskulma tällä hetkellä on just hyvä.

    Syvempikin se voisi olla...
    Norjassa kävi silleen, että se kuusiokolopultti, jolla sivutuki tiukataan pyörään, niin tämä pultti löystyi ja nojauskulma syveni.

    Tulpat päässä kun ajelee, niin ylimääräiset helinät/kolinat ei niin hetkauta. Vasta, kun sivutuen liikkeeseen tuli riittävästi klappia, älysin tilanteen ja tiukkasin pultin.
    Tiukkaamisen jälkeen huomasi, miten pystyssä VFR seisoo ja kuinka nojallaan se voisi olla.

    Ketjuhommaa en ole huomannut, kiitos vinkistä. Totta on, että ketju tiukkuu, kun perä laskee.
    Tarkkaillaan tilannetta ja ketjun kireyttä.

    Kesä tulee. Lähemmäs koko ajan...

    -jami
    paljonko haet tota madallusta?
    1cm siellä jatoinen siellä ei tee mitään ulkopuolista
    ongelmaa.
    useat sentit vaatii kyl jo muutakin kuin huolen sivutuesta.
    vastaavasti ne ei sun neitii/rouvaa pajookan auta.
    kannattas ehkä ottaa nää mun ohjeet tosissaan
    käyttöön ja mennä satulapajaan.
    ois ËHKÄ hyvä lopputulos.
    (joskus taannoin ajoin letkassa , jossa edellä meni pienikokoinen tyttö 600 cbr alla. aina kun tuli pysäys , valot yms. oli kolkko olo mitenköhän tossa käy. ts perse sivuun ja vasen jalka maahan. tuli mieleen et ehkä honda monkey parempi.)
    käykää koittaas jotain matalaa pyörää ennen ku laitat taalat
    jakoon.
  18. #18
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 09 2009,20:17) kirjoitti
    Lainaa (niemi @ Tammi. 09 2009,17:06) kirjoitti
    se jalka oli mullakin kyl ongelma ennen.
    mut noi mun eväät ei taida olla ihan yhtä rajuja
    kuin haet?
    nykyään sivutuella mun pyörä on aika vinossa vasemmalle.
    ennen oli paha pysäköidä kadun oikeeseen laitaan.(kadun kallistus) aina se paikka kuitenkin löytyi.
    joku kyläseppä lyhentää taatusti alle 100 e.
    ootko aatellu kallistusvaraa???
    sekin muuttuu. muuttuu myös ajo-ominaisuudet.
    tarpeeksi ku laskee:- ketjuthan normaalisti kiristyy
    ku lisää painoa, pian käy toisin päin ainakin venyneillä.
    Joo, tossa jo totesinkin, että Hilja madaltuu operaation seurauksena 30 mm ja orkkis-sivutuella nojauskulma tällä hetkellä on just hyvä.

    Syvempikin se voisi olla...
    Norjassa kävi silleen, että se kuusiokolopultti, jolla sivutuki tiukataan pyörään, niin tämä pultti löystyi ja nojauskulma syveni.

    Tulpat päässä kun ajelee, niin ylimääräiset helinät/kolinat ei niin hetkauta. Vasta, kun sivutuen liikkeeseen tuli riittävästi klappia, älysin tilanteen ja tiukkasin pultin.
    Tiukkaamisen jälkeen huomasi, miten pystyssä VFR seisoo ja kuinka nojallaan se voisi olla.

    Ketjuhommaa en ole huomannut, kiitos vinkistä. Totta on, että ketju tiukkuu, kun perä laskee.
    Tarkkaillaan tilannetta ja ketjun kireyttä.

    Kesä tulee. Lähemmäs koko ajan...

    -jami
    itellä kuului oikeelta puolelta outo rapina.
    jalkatapin takana oleva tappi/lukkosokkahan siellä
    äänteli.
    korjasin sikakitillä , ja rapina loppui heti.
    ensinhän tulee pelko koneen kunnosta ,mut joskus viat
    on ihan yks.kertaisia.
    (kevennys)
  19. #19
    Madaltuu 30 mm. Sama määrä keulaputkien nostoa keulakolmiosta, ts. mobo kulkee tasassa. Sivutuen modattu - madallettu - malli. Takavaimenninta pari naksua tiukemmalle. Ketjun kireys tarkkailuun.
    Kallistusvarat... en käy radalla, ainakaan tällä Hiljalla.

    Harkittu ja haluttu muutos.
    On myös palautettavissa ennalleen, mikäli ei olekan hyvä.
    Niin, penkistä otettiin pois sen verran, kuin voi/pystyy.
    Auttoi persukkeen ja takareisien puutumiseen.
    Ei vaan riittänyt jalkatuntuman kannalta. Enempi matalammaksi tahtoo.

    Kattotaan ensi joulukuussa. Siihen mennessä kokemusta kertynyt sen verran, että osaa sanoa jotakin jo perstuntuman kautta saadulla kokemuspohjalla...

    -jami



    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  20. #20
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa huomioida myös se, ettei VFR ole alunperinkään kauhean maastokelpoinen maavaransa suhteen. Normi kuormittamattomasta asennosta kun riipasee 30mm pois, niin paino päällä pyörä kulkee jo todella lähellä maata. Tietysti jos jouset vetää kivikovalle, ettei korkeus tipu painon kanssa, niin sitten...

    Siis normiajossahan sillä ei ole merkitystä, mutta veikkaan, että ensimmäisen kerran kun ajat parkkipaikalta kanttarin päältä hiljaa alas, niin voi kuulua muovinrusahdus.

    Itse lähtisin suosittelemaan satulan modaamista. Ducan sohva oli samaa luokkaa kuin VFR:ssä ja sen jälkeen meni hetki tottua bleidin kovaan penkkiin. Kuitenkin pitkillä matkoilla kova penkki on jopa mukavampi kuin ducan penkki oli. Kaikkeen tottuu... (paitsi jääpuikkoon perseessä.)
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  21. #21
    mullakin pakosarjan takapäässä kunnon lommo
  22. #22
    Lainaa (Juutana @ Tammi. 09 2009,22:33) kirjoitti
    Kannattaa huomioida myös se, ettei VFR ole alunperinkään kauhean maastokelpoinen maavaransa suhteen.


    Itse lähtisin suosittelemaan satulan modaamista. Ducan sohva oli samaa luokkaa kuin VFR:ssä ja sen jälkeen meni hetki tottua bleidin kovaan penkkiin. Kuitenkin pitkillä matkoilla kova penkki on jopa mukavampi kuin ducan penkki oli. Kaikkeen tottuu... (paitsi jääpuikkoon perseessä.)
    Ennakoivaa ajolinjaa käyttäen sekä kivet ja kannot kiertäen homma onnistunee.

    Niin, satulan höyläämistä ehdottaneille/ehdottaville:
    edellä kahdessa viestissä kerron, että Hiljan - VFR Vtec vm 2004 - satulasta on höylätty pois se, minkä pystyy ja voi.
    Samalla voin kerran vielä kertoa, että tämä satulan höyläys siis auttoi persukkeen ja takareisien puutumiseen.
    Ehdottomasti hyvä homma.
    Ei siis vain riittänyt, jalat tarttee nyt selkeästi matalampaa satulakorkeutta.

    Luettekos te yhtään niitä, mitä on edellä kirjoitettu, häh?

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  23. #23
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 11 2009,01:46) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Tammi. 09 2009,22:33) kirjoitti
    Kannattaa huomioida myös se, ettei VFR ole alunperinkään kauhean maastokelpoinen maavaransa suhteen.


    Itse lähtisin suosittelemaan satulan modaamista. Ducan sohva oli samaa luokkaa kuin VFR:ssä ja sen jälkeen meni hetki tottua bleidin kovaan penkkiin. Kuitenkin pitkillä matkoilla kova penkki on jopa mukavampi kuin ducan penkki oli. Kaikkeen tottuu... (paitsi jääpuikkoon perseessä.)
    Ennakoivaa ajolinjaa käyttäen sekä kivet ja kannot kiertäen homma onnistunee.

    Niin, satulan höyläämistä ehdottaneille/ehdottaville:
    edellä kahdessa viestissä kerron, että Hiljan - VFR Vtec vm 2004 - satulasta on höylätty pois se, minkä pystyy ja voi.
    Samalla voin kerran vielä kertoa, että tämä satulan höyläys siis auttoi persukkeen ja takareisien puutumiseen.
    Ehdottomasti hyvä homma.
    Ei siis vain riittänyt, jalat tarttee nyt selkeästi matalampaa satulakorkeutta.

    Luettekos te yhtään niitä, mitä on edellä kirjoitettu, häh?

    -jami
    kelles tässä ketjussa turinoidaan häh?
  24. #24
    Lainaa (niemi @ Tammi. 11 2009,17:44) kirjoitti
    kelles tässä ketjussa turinoidaan häh?
    Lainaa (Pitkä @ Joulu. 30 2008,16:53) kirjoitti
    Onko kukaan madaltanut -03 Vfr:ää? Ruovan pyörää tarvis *saada vähän alemmaksi. Koiranluu viritys, tms. Pistäkää vinkkiä ja tarinaa.
    Esimerkiksi ketjun aloittaneelle.

    Sekä kaikille niille, jotka ketjuun ovat vastanneet.
    Ei tää mitään dialogia ole.
    Vaikka joskus onkin...

    Koeta kestää.

    Kesä tulee!

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  25. #25
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 13 2009,00:48) kirjoitti
    Lainaa (niemi @ Tammi. 11 2009,17:44) kirjoitti
    kelles tässä ketjussa turinoidaan häh?
    Lainaa (Pitkä @ Joulu. 30 2008,16:53) kirjoitti
    Onko kukaan madaltanut -03 Vfr:ää? Ruovan pyörää tarvis *saada vähän alemmaksi. Koiranluu viritys, tms. Pistäkää vinkkiä ja tarinaa.
    Esimerkiksi ketjun aloittaneelle.

    Sekä kaikille niille, jotka ketjuun ovat vastanneet.
    Ei tää mitään dialogia ole.
    Vaikka joskus onkin...

    Koeta kestää.

    Kesä tulee!

    -jami
    kesä tulee varmasti ja sen kyllä kestän...
  26. #26
    Lainaa (Juutana @ Tammi. 09 2009,22:33) kirjoitti
    Kannattaa huomioida myös se, ettei VFR ole alunperinkään kauhean maastokelpoinen maavaransa suhteen. Normi kuormittamattomasta asennosta kun riipasee 30mm pois, niin paino päällä pyörä kulkee jo todella lähellä maata.
    Tuo on muuten aivan totta. Eipä siitä nyt valtavasti haittaa ole kunhan vain muistaa ajoreittien valinnassa huomioida... myös siis jyrkät nousut parkkipaikoille tms. Onhan se toisaalta ihan coolin näköinen kun pyörä on madallettu ns. tonttiin...



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  27. #27
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jamirai @ Tammi. 11 2009,01:46) kirjoitti
    Niin, satulan höyläämistä ehdottaneille/ehdottaville:
    edellä kahdessa viestissä kerron, että Hiljan - VFR Vtec vm 2004 - satulasta on höylätty pois se, minkä pystyy ja voi.
    Samalla voin kerran vielä kertoa, että tämä satulan höyläys siis auttoi persukkeen ja takareisien puutumiseen.
    Ehdottomasti hyvä homma.
    Ei siis vain riittänyt, jalat tarttee nyt selkeästi matalampaa satulakorkeutta.

    Luettekos te yhtään niitä, mitä on edellä kirjoitettu, häh?

    -jami
    Juu, mutta toisille se voi riittää.

    Ootko kokeillu vaikkapa korotuspaloja kenkiin?

    Vitsi,vitsi.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  28. #28
    toinen aloittaa ketjun hädissään kysyäkseen jotain.
    "asiantuntijat vastaa kuka mitäkin"
    nää ketjut menee aina sivuraiteelle vai mitä?
    (mulla ketjut on did...)
  29. #29
    toivon tosiaan et kaikki saavat moponsa mieleisekseen.
    itellä mittaa varmasti enemmän kuin vfr suunnittelija
    on ajatellut. eli jalat yltää maahan mut polvikulma onkin
    eri juttu.
    jospa keskulteltas vaikka siitä vaihteeksi.?
    (lisää toppausta satulaan vai kovennanko jouset aivan tappiin?)
  30.  
  31. #30
    Lainaa (niemi @ Tammi. 13 2009,18:36) kirjoitti
    toivon tosiaan et kaikki saavat moponsa mieleisekseen.
    itellä mittaa varmasti enemmän kuin vfr suunnittelija
    on ajatellut. eli jalat yltää maahan mut polvikulma onkin
    eri juttu.
    jospa keskulteltas vaikka siitä vaihteeksi.?
    (lisää toppausta satulaan vai kovennanko jouset aivan tappiin?)
    Voisi yrittää säädettävillä jalkatapeilla

    On niillä tonne takajousitukseen korotuspalojakin.
    www.thurn-motorsport.de

    Ja sitten se satula toppausta varten pajalle.

    Itte löysin satulanmodaajan Päijät-Hämeen Puhelinluettelon Keltaisilta sivuilta.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen