Kai sekin piti vihdoin tapahtua. Tuomio on, että zzr 1100 -93, 90 tkm, vaatii kansiremontin, yksi imuventtiili on solmussa. Onko joku viime aikoina samoja juttuja harrastellut? Missä pääkaupunkiseudulla ja mitähän luokkaa on hintalappu?
Kannen kai saa ilman koneen nostoa pois, näin ainakin Haynesin mukaan.
Omaan on kaksi kansiremppaa tehty vuosien varrella (kuitit).
-95 6000mk
-03 995e
Ihanan kallista![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tuskin enää maksaa 1000e. Paljon halvemmalla hoituu
Laittelin privaa
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Ihan vaan mielenkiinosta: miten moinen sattui? Irtosiko lukkopalat ja vena solahti pyttyyn, vai kuinka sait sen vääntymään?
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Venttiili on vielä suora, mutta säätövarat ihan loppu. Mitään katastrofia ei vielä ole tapahtunut. Viimeksi venttiilit säädettiin vajaa kymppitonni sitten ja silloin kaikki oli vielä kunnossa.
eli seettien hionta ja uudet venat... venojen hinta luokkaa 25€/kpl...(jojje @ Touko. 25 2007,10:05) kirjoitti
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Säätövarat loppu?(jojje @ Touko. 25 2007,10:05) kirjoitti
Vitsailet
Sinne voit heittää alta 2mm paloja vielä pitkän matkaa, mutta tosi asia on että kanteen se venttiili on painunut!
Ite ajoin 22tkm niillä alle 2mm hiotuilla paloilla ja sit vaihdoin koko pelin.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Btw jos päädyt kansiremppaan niin rosteri venttiilit _ehdottomasti_ tilalle! Kestää sen jälkeen varmasti sen mitä koko vehkeellä on elinkaarta jäljellä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Miten hioit paloja? Vesihiomapaperia peilin päällä? Itsellä kohta 1 venttili toleranssin alarajassa... ei kai se paininkuppi pohjaa ihan heti. eikö luulis 9,5mm(ktv @ Touko. 25 2007,20:02) kirjoitti
palankin kestävän vaikka olis paksuutta vaan 1,35mm niinkuin 7,5mm palan ohuin on? Tulis kummasti kilsoja lisää jos sais ohuempia paloja!![]()
Missä sais koneellisesti hiottua/teetettyä?? esim. 195, 190, 185 muutamia..
ZXR 750 H1
Käytännössä joka koneistamo missä on mangneettipöytä.
Ja kait se käsinkin onnistuu.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Joo, mä oon kanssa joutunut vanhassa kympissä hiomaan paloja. Ohuimmat taitaa olla tuollaista 180 -luokkaa. Hyvin on kone kestänyt about 15.000 kilsaa ko. operaation jälkeen.
Varojen säästämiseksi (?) hiomisen hoidin dremelillä, ja pala oli upotettu puukalikkaan, jossa sopiva syvennys. Jälkikäteen mittailin mikrometrillä keskeltä ja aivan kulmista, eikä hiomisen jälkeen tuntunut olevan mittauspisteissa ihmeemmin 0,02 mm ylittäviä heittoja. Kelpaavat siis hyvin 107 tkm ajettuun koneeseen....
Ketään en kannusta moiseen operaatioon, mutta mulla ainakin kone toimii.
T:kapsu
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Täällä porukka varmaan tietää mistä sais vena säätöpaloja edukkaasti zetoriin?
Jos meinaat uusia ostaa, niin pyydä suzukin paloja. Ovat yli puolet halvempia. Ainaskin 1100 ZZR:n noi palat sopivat (leveys n. 9mm).
(jojje @ Touko. 22 2007,18:34) kirjoitti
Tuolta huoltoa (laadukasta) Bike & Tuning; kysele Teemua.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Uusia paloja löytyy Suomesta halvimmalla Stormilta. Muistaakseni maksoi 7 eur kipale. Sumeko taitaa pyytää 12 euroa. Paloja kannattaa tietysti vaihtaa muiden kanssa, liikkeistä pyytävät vaihtopaloista n. 4-5 eur kappale, siis vanha menee vaihdossa.
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Paljonko se puolet on kawan paloista(kipi1970 @ Kesä. 09 2007,21:00) kirjoitti
?
Yritin tuossa kaivella palojen kuittia, mutta en löytänyt. Vaihdoin 8 palaa joista 3 oli suzukin uusia ja loput käytettyjä. Ottivat vaihdossa 5 palaa takaisin, hintaa kertyi kaikkiaan 29€. En tiedä sekosiko myyjä laskuissa, mutta olin itse ainakin tyytyväinen loppu hintaan.