Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 193:sta
  1. #61
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Tänään sit välähtiLaitilan suoralla.Jonossa ajeltiin 4 edellä ajanneelle ei välähtänyt eikä takana olevalle miten hitossa ne sai mut noukittua sieltä keskeltä.Ei kyllä ole mitenkään kriminaalinen olotila mutta rankasti ottaa päähän
    Ne kamerat räpsii välillä ihan randomisti. Itsellekin muutaman kerran välähtänyt, vaikka nopeus on ollut alle sallitun. Ilmeisesti ne pyrkii saamaan kiinni katsastamattomia ja verot rästissä olevia autoilijoita.
  2. #62
    Lainaa _viiva kirjoitti Katso viesti
    Ne kamerat räpsii välillä ihan randomisti. Itsellekin muutaman kerran välähtänyt, vaikka nopeus on ollut alle sallitun. Ilmeisesti ne pyrkii saamaan kiinni katsastamattomia ja verot rästissä olevia autoilijoita.
    Aivan turhaan, koska ei ole oikeutta rankaista tuollaisista.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #63
    Viime kesänä räpsähti Kustavintiellä, kun olin autolla liikkeellä ja pitkän jonon keskellä.

    Risteysalueetta ennen oli 80 rajoitus, risteysalueella 60 ja sen jälkeen alkoi satanen. Poliisin pikkupaku oli risteyksen jälkeisellä bussipysäkillä, juuri ennen satasen merkkiä. Edellä ajaville ei räpsähtänyt, mutta mulla oli kai vähän aikaisempi kiihdytys, niin että sakkolappuun tuli lukemaksi 66@60 kmh ja 80 €.

    Ihan silkkaa rahastusta ja vittuilua tuollainen juuri ennen satasen merkkiä kyttääminen
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  4. #64
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Tuskin mp-kuskille lappuja lähettävät - takaa päin otetusta kuvasta ei voi mitenkään varmistaa kuskin henkilöllisyyttä.
    Kuljettajaa tunnistamatta voi napauttaa rikesakon omistajalle/haltijalle. Tämä taas ilmenee rekisterikilvestä. Kolmesta rikesakosta vuodessa tulee ajokieltoa sille, jolle rikesakot on määrätty riippumatta siitä, kuka ajoi.
  5. #65
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Kuljettajaa tunnistamatta voi napauttaa rikesakon omistajalle/haltijalle. Tämä taas ilmenee rekisterikilvestä. Kolmesta rikesakosta vuodessa tulee ajokieltoa sille, jolle rikesakot on määrätty riippumatta siitä, kuka ajoi.
    Ja sen takia ei kannata maksaa muiden ajamia sakkoja, vaan sakko kannattaa kiistää jos ei ole itse ajanut.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  6. #66
    Poliisihan ei lähetä sakkoja edes tolppien kuvaamista autoista, jos kuskin naama ei ole aukottomasti tunnistettavissa. Sakot voi tosiaankin kiistää (jos naama ei ole tunnistettavissa), jolloin poliisi joutuu aloittamaan asiasta esitutkinnan. Koska henkilöllisyys on epäselvä, poliisi ei asiaa enempää tonkisi vaan keskittyisi varmempiin tapauksiin. Siksi sakkoja ei edes lähetetä.
  7. #67
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä räpsähti Kustavintiellä, kun olin autolla liikkeellä ja pitkän jonon keskellä.

    Risteysalueetta ennen oli 80 rajoitus, risteysalueella 60 ja sen jälkeen alkoi satanen. Poliisin pikkupaku oli risteyksen jälkeisellä bussipysäkillä, juuri ennen satasen merkkiä. Edellä ajaville ei räpsähtänyt, mutta mulla oli kai vähän aikaisempi kiihdytys, niin että sakkolappuun tuli lukemaksi 66@60 kmh ja 80 €.

    Ihan silkkaa rahastusta ja vittuilua tuollainen juuri ennen satasen merkkiä kyttääminen
    Samaa mieltä.Taajaman merkki viety pitkän suoran keskivälille missä ei ole kuin peltoa ja kas sakkorysä on valmiina koska tie on hyvässä kunnossa näkyväisyyttä kuin lentokentällä niin monet ei älyä pudottaa sitä nopeutta 50km tunnissa ennen kuin tullaan siihen oikean taajama alueelle.Niin kävi minullekkin se vaan ihmetytti et vain minun kohdalla se valo välähti
  8. #68
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti

    sakkolappuun tuli lukemaksi 66@60 kmh ja 80 €.
    Eikö nuin pienestä nopeuden ylityksestä pitäisi selvitä huomautuksella?
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  9. #69
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Eikö nuin pienestä nopeuden ylityksestä pitäisi selvitä huomautuksella?
    Tätä aattelin minäkin...tyyliin 60alueel 69:n asti huomautuksel, 70:stä sakko Näin menny ainaki mulla useaan otteeseen.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  10. #70
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Eikö nuin pienestä nopeuden ylityksestä pitäisi selvitä huomautuksella?
    Poliisista löytyy myös toisia mielipiteitä

    Poliisilta kovasanainen varoitus: Näin pieni ylinopeus on hengenvaarallinen Vain pieni ero ajonopeudessa voi aiheuttaa hämmästyttävän suuret seuraukset kolaritilanteessa. http://www.iltalehti.fi/autot/2015051219674126_au.shtml
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  11. #71
    Poliisin uusi sakotuskäytäntö on lievempi. Sen mukaan 6-10 kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla kirjallinen huomautus. Sakko seuraa kaikilla nopeurajoitusalueilla 11 kilometrin ylinopeudesta.

    Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h, jolloin sakkoon merkitty nopeus on mitattua nopeutta pienempi. Esimerkiksi jos ajat 60 km/h nopeusrajoitusalueella 72 km/h, niin saat sakon etkä huomautusta, koska ylinopeutesi ylitti ennen mahdollista mittausvirhettä sakotuskynnyksen. Sakkoon merkitään nopeudeksi 69 km/h.

    Lakineuvo.fiin sivulta mut tiedä sit....
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  12. #72
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    Poliisin uusi sakotuskäytäntö on lievempi. Sen mukaan 6-10 kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla kirjallinen huomautus. Sakko seuraa kaikilla nopeurajoitusalueilla 11 kilometrin ylinopeudesta.

    Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h, jolloin sakkoon merkitty nopeus on mitattua nopeutta pienempi. Esimerkiksi jos ajat 60 km/h nopeusrajoitusalueella 72 km/h, niin saat sakon etkä huomautusta, koska ylinopeutesi ylitti ennen mahdollista mittausvirhettä sakotuskynnyksen. Sakkoon merkitään nopeudeksi 69 km/h.

    Lakineuvo.fiin sivulta mut tiedä sit....
    Näitä linjauksia tuntuu riittävän poliisinkin suunnalta. Juuri hetki sitten joku poliisipäällikkö sanoi sakkojen alkavan 7 km/h ylinopeudesta. Tässä uutisessa (http://www.hs.fi/kaupunki/a1416195682027) taas 8 km/h. Juuri tuli tolpasta sakko 7 km/h ylityksestä.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  13. #73
    eilen oli jämsässä joku valkonen paku väläyttelemässä sairaalan risteyksen alueella (40) rajotus ja koulu vieres. paikallisen poliisin tuntien viisari oli säädetty värähtään 40.1 km/h vauhdissa, kun muuhun eivät ressukat pysty/kykene. paikalliset narkit pössyyttelivät auton vieres. kylläpä sitten pisti naurux
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  14. #74
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Ja sen takia ei kannata maksaa muiden ajamia sakkoja, vaan sakko kannattaa kiistää jos ei ole itse ajanut.
    Mahtaako pelkkä kiistäminen riittää. Käsittääkseni pitää myös kavaltaa syyllinen.
  15. #75
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Mahtaako pelkkä kiistäminen riittää. Käsittääkseni pitää myös kavaltaa syyllinen.
    Ei tarvitse kavaltaa, pelkkä kiistäminen riittää.
    Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
  16. #76
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä.Taajaman merkki viety pitkän suoran keskivälille missä ei ole kuin peltoa ja kas sakkorysä on valmiina koska tie on hyvässä kunnossa näkyväisyyttä kuin lentokentällä niin monet ei älyä pudottaa sitä nopeutta 50km tunnissa ennen kuin tullaan siihen oikean taajama alueelle.Niin kävi minullekkin se vaan ihmetytti et vain minun kohdalla se valo välähti
    Tällaisia kusipäiden touhuja kun on nykyisin suht helppoakin dokumentoida ja laittaa "kiertoon"
    eri suuntiin arvioitavaksi, soisi henk.koht. kyrsiintyneiden, vaikka ihan harrastusmielessä tekevän näin.

    Kysehän ei ole todellakaan nopeusvalvonnan periaatteellisesta kyseenalaistamisesta tai
    sen tarpeettomuudesta.

    Kyse on umpikusipäisestä toiminnasta virkatehtävissä.

    Lähes ainoa tapa edes yrittää saada "asennemuutosta" toimintaan, on saattaa ammattikunta esimiehineen
    jatkuvasti perustelemaan kusipäistä toimintaansa.

    Nimenomaan siis tätä, ei nopeusvalvontaa sinällään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #77
    Kuten Roark kirjoitti(Edellä ajaville ei räpsähtänyt, mutta mulla oli kai vähän aikaisempi kiihdytys, niin että sakkolappuun tuli lukemaksi 66@60 kmh)Niin ei tuommoisessakaan tapauksessa ole kysymys liikenne turvallisuudesta vaan ainoa tarkoitus on päästä sakottamaan.Kerääköhän poliisit rahaa johonkin tiettyyn tarkoitukseen?
  18. #78
    Itsellä räpsähti satakunnassa liikkuvan tumman sinisen transportterin kamera vajaa kk sitten (kuvaa molempiin suuntiin). Ylinopeutta oli varmaan joku 10-15km/h. Sakkoa ei ole tullut. Kilpi sivulla.
    Kawasaki versys 1000 -16
    Bmw f800gs -15
    Kawasaki vn900 classic -08
    Suzuki gsx 1400 -07
    Yamaha dragstar 1100 classic -00
  19. #79
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Poliisihan ei lähetä sakkoja edes tolppien kuvaamista autoista, jos kuskin naama ei ole aukottomasti tunnistettavissa. Sakot voi tosiaankin kiistää (jos naama ei ole tunnistettavissa), jolloin poliisi joutuu aloittamaan asiasta esitutkinnan. Koska henkilöllisyys on epäselvä, poliisi ei asiaa enempää tonkisi vaan keskittyisi varmempiin tapauksiin. Siksi sakkoja ei edes lähetetä.
    Oman kokemuksen perusteella kyllä lähettää lapun. Kun kiisti, tuli kutsu asemalle kuultavaksi. Kuva oli lumisateen takia todella epäselvä joten siitä ei voinut kuskia tunnistaa. Kiistin myös kuulustelussa, koska en ollut itse ajanut, mutta en halunut kuskiakaan kertoa. Poliisilla meni herne nenään kun en kertonut kuka ajoi, joten kirjoitti sakon minulle ja sanoi että saa vastustaa käräjäoikeuteen. Sitten käytiin käräjillä, jossa sakko peruttiin. Asia jäi siihen.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  20. #80
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Oman kokemuksen perusteella kyllä lähettää lapun. Kun kiisti, tuli kutsu asemalle kuultavaksi. Kuva oli lumisateen takia todella epäselvä joten siitä ei voinut kuskia tunnistaa. Kiistin myös kuulustelussa, koska en ollut itse ajanut, mutta en halunut kuskiakaan kertoa. Poliisilla meni herne nenään kun en kertonut kuka ajoi, joten kirjoitti sakon minulle ja sanoi että saa vastustaa käräjäoikeuteen. Sitten käytiin käräjillä, jossa sakko peruttiin. Asia jäi siihen.
    Näin sitä käytetään vähiä ja pieneneviä resursseja.
    Samalla voi hienosti kuormittaa tuomioistuimia.

    Esimerkillistä toimintaa viranomaistaholla......

    Sääli , ettei kyseessä ole
    kilpailu "kusipäisimmästä touhusta
    ja resurssien/varojen vetämisestä vessasta alas."

    Tuossa pelissä "sheriffi" on tosiaan "kylän sheriffi" .

    Ei pitäisi olla kohtuuton vaatimus "julkisen vallan käyttäjille",
    että olisi joku käsitys siitä..... mitä ollaan tekemässä ja miksi!

    Sorry nyt taas.... mutta ei tuo pelleily lopu ainakaan hiljaisella
    hyväksynnällä ja hyssyttelyllä..... tai heittämällä että nyt
    on sällillä vähän huooooono asenne.
    Jos näin olisi, asiat olisi noilta(kin) osin ihan eri tolalla .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #81
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Oman kokemuksen perusteella kyllä lähettää lapun. Kun kiisti, tuli kutsu asemalle kuultavaksi. Kuva oli lumisateen takia todella epäselvä joten siitä ei voinut kuskia tunnistaa. Kiistin myös kuulustelussa, koska en ollut itse ajanut, mutta en halunut kuskiakaan kertoa. Poliisilla meni herne nenään kun en kertonut kuka ajoi, joten kirjoitti sakon minulle ja sanoi että saa vastustaa käräjäoikeuteen. Sitten käytiin käräjillä, jossa sakko peruttiin. Asia jäi siihen.
    Mulla oli vähän vastava, päiväsakot vaan kirjoitettiin ilman esitutkintaa, ku sillä hetkellä ei ollu kuvaa "tietoteknillissistä syistä" saatavilla (mut oli kuulema tunnistettu pasikuvaan vertailemalla).
    Tietenkin valitin sakosta, siitä seurannessa tutkinnassa sain jo kuvan nähtäväksi. Heikkolaatuisessa kuvassa näky vain Transportterin aurinkolippa ja ratilla oleva käsi, tietenkin kiistin ajaneeni ko hetkellä Transua...
    Ja ihan vaan v-tuilakseni, kerroin tutkintaa johtavalle konstalle tietäväni kuka kuljettaja oli, mutta etten aio vasikoida ketään
    Tän tutkinnan jälkeen, syyttäjä peru sakon ja ilmoitti asian olevan loppuunkäsitelty osaltani.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  22. #82
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli vähän vastava, päiväsakot vaan kirjoitettiin ilman esitutkintaa, ku sillä hetkellä ei ollu kuvaa "tietoteknillissistä syistä" saatavilla (mut oli kuulema tunnistettu pasikuvaan vertailemalla).
    Tietenkin valitin sakosta, siitä seurannessa tutkinnassa sain jo kuvan nähtäväksi. Heikkolaatuisessa kuvassa näky vain Transportterin aurinkolippa ja ratilla oleva käsi, tietenkin kiistin ajaneeni ko hetkellä Transua...
    Ja ihan vaan v-tuilakseni, kerroin tutkintaa johtavalle konstalle tietäväni kuka kuljettaja oli, mutta etten aio vasikoida ketään
    Tän tutkinnan jälkeen, syyttäjä peru sakon ja ilmoitti asian olevan loppuunkäsitelty osaltani.
    Tässähän se pienessä mittakaavass tuo ongelma näyttäytyy kaikessa karuudessaan.

    Kunnioituksen ja luottamuksen perään huudellaan.
    Arvostaakin pitäisi.... kun kerran vaativassa ammatissa
    ja yhteiskunnan tukipilarina.

    Se mitä oikeastaan PITÄISI löytyä ja mistä, ei ole kovin paljon vaadittu.

    Etenkin kun koulutusta on ja perehdytystä on saatu... monella sitä kokemustakin on kertynyt.

    Jos ei sitten kuitenkaan, koulutusta, toiminnan funktiota ja ylipäänsä olemassaolon tarkoitusta kyetä
    sovittamaan konkreettiseen toimintaan.... ja kokemustakin kertyy pääasiassa "perseilystä",
    voidaan oikeutetusti esittää kysymys.... että mistä on kysymys?

    Onko sitten niin, että "paukut" ei vaan riitä ymmärtämään viitekehystä ja toimimaan
    siinä jollain järjellä..... vai onko niin, että univormufetissin nostamassa kiimassa menee
    ihan väkisin fakta ja fiktio sekaisin.....

    Jos 007:lla kerran on lupa tappaa..... niin kyllähän meillä
    on oltava vähintään oikeus perseillä kuin paviaanit ja polttaa rahaa jonnin joutavaan .

    ......Eiköhän tässä tälle päivälle taas .

    Ehkä eilisen lätkämatsin "auktoriteettitoimet" sai hieman taas auktoriteettiongelmaa
    nostamaan päätään..... Se auktoriteetti kun turhan usein tekee itse itsestään sen ongelman
    ihan selkeissä ja yksinkertaisissa asioissa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #83
    Itella tollanen "linnunpönttö" välähtänyt silmille varmaan sen +10 kertaa pyörällä ajaessa eikä ikinä vielä mitään lippuja/lappuja kotiovelle tullut

    Täytyy kyllä myöntää että monta kertaa tulee oikein "kiihdytettyä" kun tommone kameratolppa on edessä kun eihän ne sinivuokot voi kilpeä lukea edestäpäin (hehehe..)
  24. #84
    Itse en kans välitä tästä automaattivalvonnasta ollenkaan! Tolpille ja liikutettaville autoille on hyvät paikkansa esimerkiksi, alentamaan vilkkaan risteyksen nopeuksia, koulujen läheisyydet, ja muut vastaavat. Puuttumiskynnykset taas ovat menneet aivan yli "normaalin" järjen. Tolpat eivät huomioi millään lailla olosuhteita, liikennemääriä, valoisuutta jne. vaan kaikki määrätään normaalin taulukon mukaan. Nämä tolpat eivät vaikuta millään lailla oikeisiin riskikuljettajiin, nuoret ja vanhat, joille tapahtuu eniten kuolemaan johtavia onnettomuuksia.

    Mielestäni ainut "oikea" tapa valvoa liikennettä on poliisin aito partio joka puuttuu näkemäänsä ja voi ottaa huomioon olosuhteet ja tekemään perustellun ratkaisun, joskus lievemmän ja joskus rajumman. Ainakin siinä voi asiasta keskustella ja tuoda omia mielipiteitään esiin, vittuillakkin jos siltä tuntuu, toisin kuin postissa saapuvalle kirjeelle.

    Puolet automaattivalvonnasta pois ja tilalle jokunen laiskemman puoleinen konstaapeli, jotka suorittavat liikennevalvontaa järkevästi, määrällisesti sopivasti ja joita ei kiinnosta rikesakot tyhjillä teillä ajamisesta, vaan keskittyvät johonkin liikenneturvallisuutta parantavaan.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  25. #85
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Itse en kans välitä tästä automaattivalvonnasta ollenkaan! Tolpille ja liikutettaville autoille on hyvät paikkansa esimerkiksi, alentamaan vilkkaan risteyksen nopeuksia, koulujen läheisyydet, ja muut vastaavat. Puuttumiskynnykset taas ovat menneet aivan yli "normaalin" järjen. Tolpat eivät huomioi millään lailla olosuhteita, liikennemääriä, valoisuutta jne. vaan kaikki määrätään normaalin taulukon mukaan. Nämä tolpat eivät vaikuta millään lailla oikeisiin riskikuljettajiin, nuoret ja vanhat, joille tapahtuu eniten kuolemaan johtavia onnettomuuksia.

    Mielestäni ainut "oikea" tapa valvoa liikennettä on poliisin aito partio joka puuttuu näkemäänsä ja voi ottaa huomioon olosuhteet ja tekemään perustellun ratkaisun, joskus lievemmän ja joskus rajumman. Ainakin siinä voi asiasta keskustella ja tuoda omia mielipiteitään esiin, vittuillakkin jos siltä tuntuu, toisin kuin postissa saapuvalle kirjeelle.

    Puolet automaattivalvonnasta pois ja tilalle jokunen laiskemman puoleinen konstaapeli, jotka suorittavat liikennevalvontaa järkevästi, määrällisesti sopivasti ja joita ei kiinnosta rikesakot tyhjillä teillä ajamisesta, vaan keskittyvät johonkin liikenneturvallisuutta parantavaan.
    Joo-o .

    Eihän tuo lista kovin vaativa sitten kuitenkaan ole.....
    Paitsi siinä tapauksessa, ettei olla ihan tehtäviensä tasolla.

    Asian ydin, valitettavasti, näyttää kuitenkin piilevän juuri tuossa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Pakko kyllä todeta, että välillä tuolla ihan fiksua ja asiallistakin
    toimintaa näkee.

    Se, että poikkeukset vahvistavat säännön, ei kuitenkaan
    ihan saa "kelvata".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #87
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Itse en kans välitä tästä automaattivalvonnasta ollenkaan! Tolpille ja liikutettaville autoille on hyvät paikkansa esimerkiksi, alentamaan vilkkaan risteyksen nopeuksia, koulujen läheisyydet, ja muut vastaavat. Puuttumiskynnykset taas ovat menneet aivan yli "normaalin" järjen. Tolpat eivät huomioi millään lailla olosuhteita, liikennemääriä, valoisuutta jne. vaan kaikki määrätään normaalin taulukon mukaan. Nämä tolpat eivät vaikuta millään lailla oikeisiin riskikuljettajiin, nuoret ja vanhat, joille tapahtuu eniten kuolemaan johtavia onnettomuuksia.

    Mielestäni ainut "oikea" tapa valvoa liikennettä on poliisin aito partio joka puuttuu näkemäänsä ja voi ottaa huomioon olosuhteet ja tekemään perustellun ratkaisun, joskus lievemmän ja joskus rajumman. Ainakin siinä voi asiasta keskustella ja tuoda omia mielipiteitään esiin, vittuillakkin jos siltä tuntuu, toisin kuin postissa saapuvalle kirjeelle.

    Puolet automaattivalvonnasta pois ja tilalle jokunen laiskemman puoleinen konstaapeli, jotka suorittavat liikennevalvontaa järkevästi, määrällisesti sopivasti ja joita ei kiinnosta rikesakot tyhjillä teillä ajamisesta, vaan keskittyvät johonkin liikenneturvallisuutta parantavaan.
    Eli eläköön vapaa tulkinta (niin kauan kun se tapahtuu alas päin).
    <p>2002-2014</p>
  28. #88
    Eihän se niin voi mennä että tulkinnan mukaan mennään. Jos vaikkapa nopeusrajoitus on 80km/h niin se on sitä aina. Ei siitä voi lähteä lipsumaan, että voi ajaa kovempaa jos ei ole muita autoja näkyvissä. Kuinka lujaa? 10 km/h, vai 20, vai 30. Entäs jos on 1 auto tulossa samaan suuntaan, 2 autoa tai enemmän. Entäs jos tulee vastaan?

    Nopeusrajoitukset koskevat kaikkia, kaikkialla, kaikkina aikoina. :

    No niin, antaa tulla vaan...
  29. #89
    Minä olen kuljettajakohtaisten nopeusrajoitusten kannattaja. Ajoneuvon väri tai merkki osoittaisi sen suurimman sallitun nopeuden muille tienkäyttäjille.
  30.  
  31. #90
    Entäs jos on Delvaccia koneessa. liikennemerkkeihin lisäkilpi. Delvac +20 km/h.

    Riittääkö?
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen